Ο Υπουργός Παιδείας μίλησε για άλλους «σοβαρούς λόγους» που υποκίνησαν την κατάληψη στο «Χαϊριγέ» – «Είπαμε να πάνε τα μαθήματα σε άλλο σχολείο επειδή πολλοί γονείς είχαν δυσανασχετήσει» – Υποχρέωση της Πολιτείας η διατήρηση της μητρικής αλλά και η σωστή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας
Για αυθαιρεσίες καθηγητών και παράλογα αιτήματα μαθητών στην κατάληψη του Ιεροσπουδαστηρίου Κομοτηνής «Χαϊριγέ», έκανε λόγο ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σε ομιλία του στη Βουλή κατά τη διάρκεια συζήτησης της αναφοράς του βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ με θέμα «Ωρολόγιο πρόγραμμα των Μουσουλμανικών ιεροσπουδαστηρίων Θράκης».
«Ελπίζω η αγανάκτηση σας να είναι αποτέλεσμα του γεγονότος ότι σας βλέπουν συμπολίτες σας», είπε ο κ. Γαβρόγλου απευθυνόμενος στον βουλευτή Ροδόπης για να προσθέσει ότι «μου κάνει τρομερή εντύπωση για κάτι που δεν αναφερθήκατε και που οι Έλληνες πολίτες έχουν δικαίωμα να ξέρουν. Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο Ιεροσπουδαστήρια, ένα στην Ξάνθη και ένα στην Κομοτηνή. Δεν σας κάνει εντύπωση όλα αυτά που αναφέρατε γίνονται μόνο στο ένα ενώ στο άλλο όχι; Οι άλλοι δεν έχουν καμία κριτική;
Γνωρίζετε ότι ορισμένοι καθηγητές αποφάσισαν αυθαιρέτως να μειώσουν τη διδακτική ώρα σε 30 λεπτά και να μειώσουν τα μαθήματα; Εγώ δεν έχω ακούσει ποτέ να γίνεται κατάληψη από μαθητές που να θέλουν λιγότερο διάλειμμα απ’ ότι έχουν κανονικά. Αυτό δεν έχει ξαναγίνει».
Ο Υπουργός Παιδείας κάλεσε σε αυτό το σημείο τον κ. Ιλχάν Αχμέτ να «ανιχνεύσουν» μαζί, ακόμα και ιδιωτικά αν δεν θέλει δημόσια, τους «πιο σοβαρούς λόγους» που προκάλεσαν αυτή την αναστάτωση.
Η συγκεκριμένη αναφορά του κ. Γαβρόγλου «φωτογραφίζει» σαφώς την «ωμή» παρέμβαση, σε εκπαιδευτικά ζητήματα της ελληνικής Πολιτείας, κύκλων που πρόσκεινται στο τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής και ειδικότερα του ψευδομουφτή Κομοτηνής Ιμπραήμ Σερήφ για την οποία γράψαμε πρόσφατα.
«Αν θέλετε να το αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα να ‘’ανιχνεύσουμε’’ -και σας καλώ ιδιαιτέρως αν δεν θέλουμε να το κάνουμε δημόσια- τους πιο σοβαρούς λόγους γι’ αυτή την αναστάτωση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπ. Παιδείας.
Παράλληλα, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι η απόφαση για μεταφορά των μαθημάτων σε άλλο σχολείο έγινε ύστερα από διαμαρτυρίες αρκετών γονέων για την κατάληψη, εξήρε τη στάση του βουλευτή Μουσταφά Μουσταφά ενώ επεσήμανε ότι υποχρέωση της Πολιτείας είναι να στηρίζει μεν τη μητρική γλώσσα των μειονοτήτων αλλά να φροντίζει δε για τη σωστή εκμάθηση της ελληνικής καθώς «είμαστε Έλληνες πολίτες».
«Εμείς θα προχωρήσουμε στη μελέτη των αιτημάτων αλλά θα προχωρήσουμε συζητώντας και με άλλους. Δεν είναι μόνο τα συγκεκριμένα άτομα. Να συζητήσουμε τα προβλήματα που θέτουν, ορισμένα από τα αιτήματα τους είναι λογικά αλλά πρέπει να ακούσουμε και τους αρμόδιους φορείς.
Εμείς δεν είπαμε να πάνε σε άλλο σχολείο για να κάμψουν την κατάληψη. Είπαμε να πάνε σε άλλο σχολείο γιατί πολλοί γονείς είχαν μία δυσανασχέτηση με όλη αυτή την κατάληψη και ήθελαν τα παιδιά τους να συνεχίσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Ευτυχώς, επικράτησε η λογική. Σταμάτησε η κατάληψη με αυτά τα παράλογα αιτήματα.
Καταλυτικό ρόλο στην ομαλοποίηση της κατάστασης έπαιξε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μουσταφά Μουσταφά, ο οποίος μέσα από διαπραγματεύσεις πέτυχε τη συνέχιση της διδασκαλίας.
Έχουμε δείξει έμπρακτα και με την ίδρυση του Τομέα Ισλαμικών Σπουδών στο ΑΠΘ και με τα νηπιαγωγεία όπου έχουμε τους βοηθούς που ξέρουν τη μητρική γλώσσα των παιδιών ότι αυτό που μας ενδιαφέρει η διατήρηση της μητρικής γλώσσας των όποιων μειονοτήτων και ταυτόχρονα η σωστή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Είμαστε Έλληνες πολίτες και πρέπει όλοι να γνωρίζουμε την ελληνική γλώσσα. Αυτή είναι η υποχρέωση της Πολιτείας και ταυτόχρονα να μη σβήσει με κανένα τρόπο η μητρική γλώσσα. Αυτή είναι η Δημοκρατία και αυτό κάνουμε και στα σχολεία της Θράκης που ξέρετε τι αντιστάσεις είχαμε από τους εθνικιστικούς, τους εθνοκάπηλους για να μην μπορέσουν να λειτουργήσουν αυτά τα νηπιαγωγεία.
Σε ένα Συνέδριο που είχε γίνει από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας τον Απρίλιο του 2016 είχε διαπιστωθεί μια μεγάλη πενία ως προς τις γλωσσικές δυνατότητες αυτών των παιδιών. Αυτό πρέπει και εσάς να σας προβληματίσει. Εμείς ενισχύουμε όχι μόνο την τουρκική και την αραβική αλλά και την ελληνική γιατί έτσι πρέπει να γίνεται σε ένα σύγχρονο σχολείο.
Δεν μπορούμε να καταλάβουμε τη λογική αυτής της αναστάτωσης στην Κομοτηνή. Άκουσα τη δικαιολογία σας για το γιατί δεν γίνεται τίποτα στην Ξάνθη και δεν νομίζω να είναι ιδιαίτερα πειστική και ξανακάνω μία έκκληση να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε συναινετικά το πρόγραμμα σπουδών όπου χωλαίνει αλλά να το κάνουμε με διαδικασίες που θα συμπεριλαμβάνουν επιστημονικά ιδρύματα και κυρίως με την παιδαγωγική λογική σαν κυρίαρχη σκέψη», σημείωσε αναλυτικά ο Υπουργός Παιδείας.