«Ή όλα τα μεγάφωνα ή κανένα», διακηρύσσει η δημοτική παράταξη του «Σπάρτακου» αναφερόμενη στο «μείζον» ζήτημα των ημερών που προέκυψε ύστερα από την κυβερνητική απαγόρευση της θείας λειτουργίας από τα μεγάφωνα των εκκλησιών ενόψει Πάσχα.
Η δημοτική παράταξη θέτει στο ζήτημα τοπική παράμετρο, επισημαίνοντας πως «μας είναι αδιανόητο ότι στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας σε ένα μικτό χωριό της Ροδόπης λ.χ. θα συνεχίζει να ακούγεται 5 φορές ημερησίως η μωαμεθανική προσευχή του «εζάν» από τον μιναρέ του τζαμιού αλλά ο χριστιανικός ναός θα μένει βουβός».
Θα πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε ότι ο «Σπάρτακος» πιάνεται αδιάβαστος στο θέμα, ειδικά για την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας, καθώς σύμφωνα και με την ανακοίνωση της Μουφτείας Ξάνθης θα απαγορεύεται εξίσου και στα τεμένη η χρήση μεγαφώνων.
Η ανακοίνωση του «Σπάρτακου»:
«Με αφορμή τα συγκεκριμένα κυβερνητικά μέτρα και κυρίως την εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για τη λειτουργία των ορθόδοξων ναών στη διάρκεια των ημερών του ερχόμενου Πάσχα, πρέπει να σημειώσουμε μία τοπική παράμετρο εξόχως σημαντική.
Καθώς στη Θράκη συζούνε κατά κανόνα αρμονικά χριστιανοί και μουσουλμάνοι σε συνθήκες ισονομίας και ισοπολιτείας, είναι πολύ κρίσιμο οι τελευταίες να διατηρηθούν. Οι περιορισμοί λόγω κορωνοϊού στην θρησκευτική ελευθερία λοιπόν – ακόμη και οι πιο παρανοϊκοί, σαν κι αυτούς των μεγαφώνων – οφείλουν κι αυτοί να ακολουθούν την ίδια τακτική.
Μας είναι αδιανόητο ότι στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας σε ένα μικτό χωριό της Ροδόπης λ.χ. θα συνεχίζει να ακούγεται 5 φορές ημερησίως η μωαμεθανική προσευχή του «εζάν» από τον μιναρέ του τζαμιού (ως κάλεσμα για ναμάζ) αλλά ο χριστιανικός ναός θα μένει βουβός! Ή ότι Επιτάφιος και Ανάσταση θα περιοριστούν εντός του ναού, τόσο δραματουργικά όσο και ηχητικά, αλλά στη διάρκεια του Ραμαζανιού που ξεκινάει στις 24/4 θα έχουμε τα μεταμεσονύκτια ταμπούρλα (!) και τα άλλα τελετουργικά του Ισλάμ.
Ξεκαθαρίζουμε πως είμαστε γενικά εναντίον της χρήσης των μεγαφώνων για την μετάδοση οποιασδήποτε θρησκευτικής τελετής μέσα σε αστικό χώρο: όποιος ενδιαφέρεται για τη Θεία Λειτουργία μπορεί να συμμετέχει με την προσέλευσή του στον ναό.
Αφού όμως σήμερα με τις έκτακτες συνθήκες αυτό απαγορεύεται, τουλάχιστον ας υπήρχε το δικαίωμα της μακρόθεν ακρόασης για τους πιστούς. Η δικαιολογία για τυχόν προσέλευση των πιστών έξω από τον ναό είναι γελοία γιατί κάλλιστα θα μπορούσε η όποια παρουσία τους να διευθετηθεί με την επιβεβλημένη αποστασιοποίηση ή ακόμη και να απαγορευτεί από την Αστυνομία. Αυτά γενικά, σε επίπεδο χώρας.
Ειδικά όμως στη Θράκη, ξαναλέμε, πρέπει να αποφευχθούν τα αχρείαστα προβλήματα που θα απέρρεαν από μία άνιση μεταχείριση των θρησκευτικών δικαιωμάτων των σύνοικων στοιχείων. Η κοινή λογική λέει πως ή όλα τα μεγάφωνα θα λειτουργούν ή κανένα».