Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους Υπουργούς απέστειλε ο Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας – Θράκης μέσω της οποίας τους ζητάει να συμπεριλάβουν στο σχετικό νομοσχέδιο για τα «κλειστά» επαγγέλματα και το επάγγελμα της υπεραστικής μεταφοράς του επιβατικού κοινού, στο οποίο μέχρι και σήμερα επικρατεί το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ Α.Ε.
Ο Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού τονίζει στην ανακοίνωσή του πως ενώ όλα τα «κλειστά» επαγγέλματα «ανοίγουν» στην Ελλάδα προς όφελος της ανταγωνιστικότητας και ανάπτυξης, ένας κλάδος υπηρεσιών παραμένει προκλητικά και ερμητικά «κλειστός» ενάντια σε όλες τις αλλαγές και με την ανοχή της Πολιτείας.
Στην επιστολή σημειώνεται ότι για τη διεθνή διαδρομή Κομοτηνή – Κωνσταντινούπολη ο επιβάτης καλείται να πληρώσει 16 ευρώ ενώ για την υπεραστική διαδρομή Κομοτηνή – Θεσσαλονίκη 23 ευρώ, ενώ παράλληλα ο Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού χαρακτηρίζει το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ Α.Ε. στις υπεραστικές μεταφορές ως «μοναδικό φαινόμενο σε όλη την Ευρώπη».
Τέλος, ο Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει στην απελευθέρωση της υπεραστικής συγκοινωνιακής μεταφοράς των επιβατών.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής :
«Την τελευταία περίοδο είμαστε όλοι θεατές της απελευθέρωσης, έστω και καθυστερημένα, με την ορθή εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας κάθε είδους περιορισμού στη λειτουργία επαγγελμάτων και υπηρεσιών.
Η εφαρμογή της Οδηγίας 2006/123/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου καθώς και νομοθετημάτων του Ελληνικού Κοινοβουλίου έφεραν το, για πολλά έτη αναμενόμενο, άνοιγμα των λεγόμενων «κλειστών» επαγγελμάτων και υπηρεσιών προς όφελος της ανταγωνιστικότητας και ανάπτυξης της χώρας. Παράλληλα, δημιούργησαν και ένα θετικό περιβάλλον για τους καταναλωτές στη δύσκολη εποχή που βιώνουμε.
Ενώ, λοιπόν, συμβαίνουν τα ανωτέρω, ένας κλάδος υπηρεσιών παραμένει προκλητικά και ερμητικά κλειστός ενάντια σε όλες τις αλλαγές και δυστυχώς με την ανοχή της Πολιτείας.
Το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ Α.Ε. στην υπεραστική μεταφορά του επιβατικού κοινού ανά την Ελλάδα.
Αντίθετα με όσα πρεσβεύει και διακηρύσσει η Πολιτεία για απελευθέρωση και ανταγωνιστικότητα, κάνει τα στραβά μάτια στο μοναδικό φαινόμενο σε χώρες της Ε.Ε., δηλαδή τη με νόμο αποκλειστική ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου στις ΚΤΕΛ Α.Ε. και σε κανέναν άλλο.
Τούτο, εκτός απ’ το ότι είναι ενάντια σε κάθε λογική ευνομούμενου και δη μέλους της Ε.Ε. κράτους, δημιουργεί λογικές μονοπωλιακών τιμών, που ο καταναλωτής δεν μπορεί να αντεπεξέλθει, αφού πολύ απλά δεν υπάρχει εναλλακτική λύση ανταγωνισμού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι για τη διεθνή διαδρομή Κομοτηνή – Κωνσταντινούπολη ο επιβάτης καλείται να πληρώσει 16 ευρώ, ενώ για την υπεραστική με τα ΚΤΕΛ Κομοτηνή – Θεσσαλονίκη 23 ευρώ.
Για όλους αυτούς τους λόγους καλούμε τα αρμόδια Υπουργεία και την κυβέρνηση να αναλογιστούν τις διαχρονικές ευθύνες τους απροκάλυπτης προστασίας των ΚΤΕΛ Α.Ε., που έχουν δημιουργήσει εδώ και χρόνια μονοπωλιακές πρακτικές, και να προχωρήσουν νομοθετικά στην απελευθέρωση της υπεραστικής συγκοινωνιακής μεταφοράς επιβατών προς όφελος του ανταγωνισμού, της ανάπτυξης και εντέλει του επιβάτη, όταν μάλιστα δεν υφίσταται κανένας περιορισμός σε όλα τα άλλα είδη μεταφοράς».