Ελάχιστη έως μηδαμινή χαρακτηρίζει την προετοιμασία της Δημοτικής Αρχής Κομοτηνής ενόψει της τουριστικής περιόδου ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΣ Ροδόπης και δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη «Σύμπραξη Προοπτικής» Ανέστης Βαφειάδης.
Όπως αναφέρει σε δημόσια επιστολή του, το μοναδικό που έκανε ο Δήμος Κομοτηνής ήταν να παραβρεθεί στην έκθεση Philoxenia στη Θεσσαλονίκη χωρίς ωστόσο «να γνωρίζουμε κάποιο αποτέλεσμα πέρα από τις απαραίτητες φωτογραφίες», ενώ αναφέρει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα του «ενδιαφέροντος» του Δήμου, το τουριστικό περίπτερο στην κεντρική πλατεία της πόλης, το οποίο παρουσιάζει εικόνα παρακμής.
Αναλυτικά, αναφέρει:
«Ένα μήνα πριν την έναρξη τουριστικής περιόδου, 1η Μαρτίου όπως προσδιορίσθηκε από τον Υπουργό Τουρισμού, και 2 μήνες πριν την εορταστική περίοδο του Πάσχα και παράλληλα της τουριστικής κίνησης στην περιοχή μας, η προετοιμασία από μέρος της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι από ελάχιστη έως μηδαμινή.
Κατά τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας ο τουρισμός αναβαθμίστηκε σε επίπεδο αντιδημαρχίας από το Δήμο Κομοτηνής δημιουργώντας προσδοκίες από αυτή την κίνηση. Τον Οκτώβριο του 2021 δημιουργήθηκε ένα project για τον τουρισμό με τη στήριξη όλων των φορέων, η μελέτη αυτή έκτοτε δεν έχει δοθεί σε κανένα για τις απαραίτητες παρατηρήσεις, παρά μόνο ο Δήμος εκ των αντιπροσώπων του παραβρέθηκε στη Θεσσαλονίκη στην έκθεση ‘’ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ’’ βάσει αυτού του project. Από αυτή την ενέργεια βέβαια δεν γνωρίζουμε καμία αντίδραση και κανένα αποτέλεσμα εκτός από τις απαραίτητες φωτογραφίες.
Tρανό παράδειγμα της έγνοιας και του ενδιαφέροντος του Δήμου, το σχετικό ‘’τουριστικό’’ περίπτερο στην κεντρική πλατεία που ενώ είναι το πρώτο σημείο ενημέρωσης του επισκέπτη έχει αφεθεί στη μοίρα του και ρημάζει με μια εικόνα παρακμής και ξεθωριασμένο πλακάτ προβολής της πόλης που χρησιμοποιείται ως πίνακας τοποθέτησης ενοικιαστηρίων πλέον.
Μια άμεση ανακαίνιση του και στελέχωση του μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως προβολή της πόλης μας, της ιστορίας της, του πολιτισμού της, των μουσείων της, της γαστρονομίας και της αγοράς μέσω του σχετικού πληροφοριακού υλικού, όπως συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαικές πόλεις. Από το 2015 είχα προτείνει ως μέλος της επιτροπής τουρισμού (τελευταία συνεδρίαση Μάρτιο του 2018) να αναβαθμιστεί το σημείο πληροφόρησης – tourist information και αν δε μπορεί από το Δήμο να παραχωρηθεί στους φορείς της αγοράς. Οι όποιες άλλες προτάσεις έχουν πολλάκις κατατεθεί στους αρμόδιους, από τις ποιο απλές, όπως η τοποθέτηση μεγάλων καφέ πινακίδων πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος σε συνεργασία με την Εγνατία Οδό έως και την πρόταση του project “Πάσχα στη Ροδόπη”.
Δυστυχώς καμία κινητικότητα, καμία διάθεση επί του παρόντος προς την κατεύθυνση αυτή παρόλο τη δύσκολη συγκυρία που βρισκόμαστε και το όποιο τουριστικό προϊόν θα μπορούσε έστω και λίγο να συμβάλλει στο τοπικό ΑΕΠ με ότι αυτό συνεπάγεται δρώντας πολλαπλασιαστικά.
Βέβαια πρέπει να δούμε την περιοχή μας ως ένα ενιαίο σύνολο μαζί με το Δήμο Μαρώνειας Σαπών, που δυστυχώς εκεί ο τουρισμός είναι μηδενικού ενδιαφέροντος ως τώρα. Ο συνδυασμός μεταξύ της ιστορικότητας και του φυσικού κάλους της Μαρώνειας, των βιοτόπων της παραλιακής ζώνης που καταλήγει στο κοσμικό θέρετρο του Φαναρίου είναι ο ιδανικός άξονας τουριστικού προϊόντος και πρέπει να μας βρει έτοιμους όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος Δίκελλα – Πετρωτά – Άγιος Χαράλαμπος. Η ανάπτυξη της περιοχής τόσο τουριστικά και πολιτιστικά όσο οικονομικά και κοινωνικά προϋποθέτει διάλογο, συνέργειές και συνεργασίας – ‘’ΤΟ ΟΛΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΩΝ ΜΕΡΩΝ ΤΟΥ’’ –Αριστοτέλης».