Ολομέτωπη επίθεση κατά μειονοτικών δημοσιογράφων, παραγόντων και φορέων εξαπέλυσε ο Δήμαρχος Ιάσμου Οντέρ Μουμίν μέσω βίντεο που ανάρτησε το απόγευμα της Παρασκευής 1 Οκτωβρίου στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook.
Στο διάρκειας 23 λεπτών βίντεο, ο Οντέρ Μουμίν κάνει λόγο για συκοφαντίες και προσπάθεια υπονόμευσης από μειονοτικούς κύκλους του Φεστιβάλ Ειρήνης, με αφορμή την άρνηση του να παραχωρήσει το δημοτικό γήπεδο Ιάσμου στο τουρκόφρονο ΚΙΕΦ για τη συναυλία που διοργάνωσε για τα 30 χρόνια του.
Ο Δήμαρχος Ιάσμου στην ανακοίνωση του αναφέρεται στις σχέσεις του με τον Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής, για τις οποίες τον κατηγορούν μειονοτικοί δημοσιογράφοι, ενώ εξαπολύει «πυρά» και εναντίον της προέδρου του ΚΙΕΦ Τσιγδέμ Ασάφογλου, για την οποία λέει ότι «προσπάθησε να δημιουργήσει προβλήματα στον ευαίσθητο Ίασμο».
Τι είπε ο Δήμαρχος Ιάσμου στην τοποθέτηση του:
Για τον Ιλχάν Ταχσίν, δημοσιογράφο και ιδιοκτήτη της «Birlik»:
«Προσπάθησες να δημιουργήσεις μια τεχνητή ατζέντα για το Φεστιβάλ Ειρήνης λέγοντας ‘’δεν συμμετείχε η μειονότητα, ήρθαν από την Καβάλα’’. Έχεις προσβάλει όλους τους ανθρώπους της μειονότητας που ήρθαν να παρακολουθήσουν συναυλίες με μαντίλα και μπαστούνια. Έχεις προσβάλει τη μειονότητα, τη γενιά μου, τη νεολαία μου, που αποτελούν το 80% των συμμετεχόντων. Γράφεις συνεχώς ότι είμαι “φίλος του Μητροπολίτη”. Με συκοφαντείς και προσβάλλεις τον Μητροπολίτη. Είμαι περήφανος που είμαι Δήμαρχος ενός πολυπολιτισμικού Δήμου και δεν ξεχνώ ποτέ αυτή την αξία. Αυτή είναι μια ευλογία για το Δήμο.
Ο σεβασμός μου προς τους Μουφτήδες της μειονότητας και ο σεβασμός μου προς τον Μητροπολίτη είναι ίσοι. Όταν γράφεις όλα αυτά τα ψεύτικα νέα, ξεχνάς την αλήθεια. Στις επίσημες εκδηλώσεις του Δήμου, ανεξάρτητα από το πόσες εκδηλώσεις έγιναν κατά τη διάρκεια του Ισμέτ Καδή, υπήρχαν μόνο παπάδες, ενώ περάσαμε στην ιστορία ως η διοίκηση που πρόσθεσε ιμάμηδες στις εκδηλώσεις, έβαλε τους ιμάμηδες και τους παπάδες στην ίδια φωτογραφία.
Έκανες μια αγενής είδηση για το πανό που κρεμάστηκε στη Γέφυρα του Κομψάτου. Το βράδυ των εγκαινίων του δημοτικού καταστήματος του Σώστη, ένας έβρισε τη μητέρα μου. Καταθέσαμε καταγγελία. Οι Μεχμέτ Αρήφ και Ρεμζή Αρήφ πρότειναν να αποσύρω την καταγγελία μου. Δεν έκανα πίσω. Συντρίφθηκαν και ζορίστηκαν επειδή χρησιμοποίησα το νόμιμο δικαίωμα μου. Την επόμενη μέρα έβαλαν αυτό το πανό. Γνωρίζοντας ότι έβρισαν τη μητέρα μου έκανες ψευδείς και συκοφαντικές ειδήσεις όπως “υπάρχει μεγάλη αντίδραση στον Μουμίν”.
Ο Ταχσίν είναι ένας ηττημένος που ζήτησε χρήματα από μένα. Είναι ένας εξειδικευμένος απατεώνας που ζητά χρήματα από έναν βουλευτή λέγοντας ότι ένας συγγενής του είναι άρρωστος. Όλοι γνωρίζουν τον Ταχσίν. Και οι άνθρωποι που δεν τον γνωρίζουν θα μάθουν όλα τα γεγονότα απόψε.
Ο Ταχσίν είναι ένας ανήθικος, ελεεινός, ανισόρροπος, χωρίς προσωπικότητα, κατάπτυστος ηττημένος που πιστεύει ότι είναι δημοσιογράφος, ο οποίος μπορεί να πουλήσει όλες τις αξίες του για χάρη των χρημάτων. Είμαι βέβαιος ότι δεν θα ξεχάσεις το μήνυμα μου για το υπόλοιπο της ζωής σου. Για άλλη μια φορά, όταν αγγίζει το όνομα μου το στυλό σου, σε συμβουλεύω να αποφύγεις τα ψέματα και τις συκοφαντίες και να είσαι πολύ προσεκτικός. Υπόσχομαι ότι θα σπάσουμε το βρώμικο στυλό σου μαζί με τα δημοτικά μέλη μας στις εκλογές του 2023».
Για τον μειονοτικό Τύπο:
«Ποια είναι η εξυπηρέτηση της προσπάθειας δυσφήμισης και υπονόμευσης του Φεστιβάλ, στο οποίο ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, ο Πρέσβης της Τουρκικής Δημοκρατίας στην Αθήνα, ο Πρόεδρος του YTB του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκικής Δημοκρατίας καθώς και ο Πρόξενος της Βουλγαρικής Δημοκρατίας στην Θεσσαλονίκη έστειλαν συγχαρητήρια μηνύματα και αγκαλιάστηκε από όλους; Ένας μειονοτικός Τύπος που δεν δημοσιεύει εκ προθέσεως δηλώσεις και ενέργειες του Δήμου Ιάσμου. Ο μεροληπτικός μειονοτικός Τύπος που δημοσιεύει τα νέα της αξιωματικής αντιπολίτευσης πέντε φορές περισσότερο από τα νέα της διοίκησης στο Δήμο Αρριανών. Ο φτωχός μειονοτικός Τύπος που πιστεύει ότι θα κρύψει εκατοντάδες από τις ενέργειες μας με το να μην τις κάνει είδηση.
Ομάδες μέσων ενημέρωσης που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των καθιερωμένων μειονοτικών μέσων, όπως η Gündem και το Rodop Ruzgarı με τις ειδήσεις τους έχουν πέσει στο επίπεδο του Ταχσίν.
Χούλια Εμίν, ως Εφημερίδα Gündem, πως ταίριαξες στη συνείδησή σου να με αναφέρεις άδικα με τα νέα του tourkikanea.gr και του Ταχσίν;
Ιμπραχήμ Μπαλταλή, ως Rodop Ruzgarı, πώς ταίριαξες τη φράση “Ο Μουμίν είναι μέρος της πολιτικής αφομοίωσης του κράτους” στη συνείδησή σου;
Δεν ντρέπεστε να μιλάτε για τον Μουμίν, όταν καταγράφονται όλες οι ενέργειες που εκτελούνται; Πώς θα μας κοιτάξετε όταν θα μείνουμε μεταξύ μας στη Δυτική Θράκη στο μέλλον; Γεμίζετε τις τσέπες σας. Τι έχετε κάνει για την μειονότητα και για τους άνεργους νέους;
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Σύλλογο Cınar, την εφημερίδα Millet, το Cınar Fm, το Joy Fm και το City Fm, οι οποίοι διατηρούν την ουδετερότητά τους σε δύσκολες συνθήκες και μεικτά περιβάλλοντα».
Για τον Τζανέρ Ιμάμ:
«Είσαι αυτός που υποστηρίζει τη μειονότητα; Είσαι το πιο σημαντικό πρόσωπο για να υπερασπιστεί το ΚΙΕΦ; Είσαι ψεύτικος υποστηρικτής της μειονότητας. Να είσαι ειλικρινής. Εάν θες να υποστηρίζεις τη μειονότητα πρώτα μάθε τουρκικά».
Για ιδρύματα και οργανώσεις της μειονότητας:
«Καταρχάς, θα ήθελα να σημειώσω ότι αυτή η δήλωση δεν σχετίζεται με ιδρύματα και οργανισμούς της μειονότητας, ο σεβασμός μου για τα νομικά πρόσωπα είναι ατελείωτος. Αυτή η δήλωση αφορά 3-5 άτομα που έχουν εδραιωθεί σε ιδρύματα της μειονότητας και ο μόνος σκοπός τους είναι το οικονομικό συμφέρον.
Αυτή η νοοτροπία δεν είναι μόνο σημερινή. Αυτή η αρρωστημένη νοοτροπία είναι η νοοτροπία που κλείνει τις πόρτες του GTGB (Ένωση Τουρκικής Νεολαίας Κομοτηνής) στους ανθρώπους της Βαλκανικής περιοχής της Ροδόπης, σε αυτούς που δεν είναι ίδιοι με αυτούς και στη νεολαία μας.
Αυτή η νοοτροπία είναι η νοοτροπία που κλείνει τις πόρτες της ΤΕΞ στα Βαλκάνια. Δυστυχώς, αυτή η νοοτροπία είναι η νοοτροπία που θεωρεί τους δασκάλους ΕΠΑΘ ως εκπαιδευτικούς δεύτερης τάξης.
Αυτή η νοοτροπία είναι η νοοτροπία που ‘’εγχείρησε’’ τον Αχμέτ Χατζηοσμάν όταν ήταν πρόεδρος της ΠΕΚΕΜ. Αυτή η νοοτροπία είναι η νοοτροπία που ‘’εγχείρησε’’ τον Νετζάτ Αχμέτ κατά τη διάρκεια του χρόνου που ήταν Πρόεδρος της GTGB. Αυτή η νοοτροπία είναι η νοοτροπία που πιστεύει ότι μπορεί να ‘’εγχειρήσει’’ τον Μουμίν, τον μοναδικό Μειονοτικό πολιτικό που έχει περάσει από όλα τα επίπεδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αυτή η νοοτροπία είναι η νοοτροπία που πιστεύει ότι μπορεί να ‘’εγχειρήσει’’ τον Ιλχάν Αχμέτ, έναν βουλευτή που έχει ξεπεράσει τις 10 χιλιάδες ψήφους σε όλες τις εκλογές που έχει κατέβει σε 17 χρόνια. Αυτή η νοοτροπία είναι η νοοτροπία που ήθελε να ‘’εγχειρήσει’’ τον Ζεϊμπέκ και τον Μπαράν. Αυτή η νοοτροπία είναι μια νοοτροπία που είναι καταδικασμένη στην εξαφάνιση, θεωρώντας τους 3-5 διορισμένους, ανώτερους από έναν εκλεγμένο και δεν αναγνωρίζει τη βούληση της μειονότητας, του λαού, του έθνους.
Οι δηλώσεις του Ιλχάν Αχμέτ, του Μπουρχάν Μπαράν και οι δικές μου αποτελούν το σημείο θραύσης στην ιστορία της μειονοτικής πολιτικής. Είναι εξαιρετικά πολύτιμο και σημαντικό για τους νέους μας να προετοιμάσουν ένα υγιές περιβάλλον στο οποίο θα μπορούν ελεύθερα να ασκούν πολιτική».
Για τον Μεχμέτ Αρήφ:
«Ανακοίνωσες ότι “Θα ήταν τιμή μου να φιλοξενήσω τον Ακμπαϊράμ και το ΚΙΕΦ στην περιοχή μας”. Που φιλοξενείς και με ποια ιδιότητα; Ένας ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος δεν έχει την εξουσία να φιλοξενήσει κάποιον στο Δήμο. Είναι αρμοδιότητα και καθήκον του Δημάρχου να υποδέχεται αυτούς που έρχονται.
Ο Ακμπαϊράμ είναι άτομο που δεν αναγνωρίζει τον Πρόεδρο του, της χώρας του οποίου είναι πολίτης, δεν συμμετέχει στο Φεστιβάλ άλλου πολιτικού κόμματος επειδή η πολιτική του γνώμη είναι διαφορετική, υποστηρίζει τα γεγονότα του Γκεζί, υπογράφει το άρθρο για την απελευθέρωση μαχητών τρομοκρατικής οργάνωσης.
Όσο ο Μουμίν είναι ο δήμαρχος, ο Ακμπαϊράμ και οι όμοιοί του, που δεν αναγνωρίζουν τον πρόεδρο του κράτους και υποστηρίζουν τρομοκρατικές οργανώσεις, είναι ανεπιθύμητοι άνθρωποι στο Δήμο Ιάσμου, και δεν μπορούν να εισέλθουν ούτε ένα βήμα από τα δημοτικά μας σύνορα».
Για τον Οζτζιάν Μεχμέτ:
«Υπάλληλος της ΠΕΚΕΜ, σύζυγος της Ασάφογλου και μέλος της αντιπολίτευσης του Δήμου Ιάσμου. Ο Οζτζιάν είναι υπεύθυνος για την άφιξη του Ακμπαϊράμ στη Δυτική Θράκη. Πρέπει να πληρώσει για αυτό το λάθος που έχει κάνει».
Για την Τσιγδέμ Ασάφογλου:
«Θα ήθελα να σημειώσω ότι αυτή η δήλωση δεν σχετίζεται με τη θεσμική δομή του ΚΙΕΦ. Ο σεβασμός μου για όλους τους πρεσβύτερους μας, ειδικά τον Σαδίκ Αχμέτ, ο οποίος έχει αφιερώσει τη ζωή του στο κόμμα, είναι ατελείωτος. Ο Οζτζιάν, ο σύζυγος της Τσιγδέμ βρίσκεται σε αντιπαλότητα με τον Μουμίν.
Οι σύζυγοι των προέδρων του ΚΙΕΦ έπαιρναν μέρος σε οποιοδήποτε αντιπαράθεση σε Δήμο στο παρελθόν; Όχι! Αυτή η κατάσταση δεν είναι υγιής, δίκαιη και ηθική. Το ΚΙΕΦ έχει βλάψει την ουδετερότητα του. Το ΚΙΕΦ δεν είναι σπίτι κανενός, δεν είναι χώρος εργασίας. Είναι το σπίτι ολόκληρης της μειονότητας. Η επικεφαλής του ΚΙΕΦ είναι υποχρεωμένη να είναι ανεξάρτητη.
Όσο αυτή η προκατειλημμένη στάση, αυτή η αδικία επιμένει, ο Δήμαρχος του Ιάσμου δεν θα συμμετάσχει στις εκδηλώσεις του ΚΙΕΦ.
Η συμμετοχή του ΚΙΕΦ στις εθνικές εκλογές θα θέσει τη μειονότητα σε κίνδυνο να μείνει χωρίς βουλευτές, κάτι που δεν αποτελεί θεωρία προς την κατεύθυνση υγιών και μειονοτικών συμφερόντων».
Για την παραχώρηση στο ΚΙΕΦ του δημοτικού γηπέδου Ιάσμου:
«Παρόλο που γνώριζαν ότι το Φεστιβάλ Ειρήνης θα πραγματοποιηθεί, και το ανακοίνωσα παρουσία του Τούρκου ΥΠΕΞ Τσαβούσογλου, ο προγραμματισμός μιας συναυλίας στον Ίασμο την ίδια περίοδο και πριν από μια βδομάδα από την Τσιγδέμ, τον Οζτζιάν και τους μέντορες τους ήταν για να υπονομεύσουν το Φεστιβάλ Ειρήνης, να δημιουργήσουν προβλήματα στον ευαίσθητο Ίασμο και να προκαλέσουν μια δύσκολη κατάσταση μεταξύ των δύο χωρών.
Η φράση “επιλέξαμε τον Ίασμο ως το μέσον της Ροδόπης και της Ξάνθης” είναι η σαφέστερη απόδειξη ότι υπάρχουν και άλλοι λόγοι πίσω από αυτή την απαίτηση.
Αφού ο Ίασμος είναι τόσο σημαντικός, πότε είχε προγραμματίσει το ΚΙΕΦ στο παρελθόν μια εκδήλωση στον Ίασμο; Αφού ο Ίασμος είναι τόσο σημαντικός, γιατί πριν από τις ευρωεκλογές του 2014 και του 2019 το ΚΙΕΦ δεν πραγματοποίησε καμία συγκέντρωση στον Ίασμο;
Η απόφαση του Δήμου Αρριανών ερμηνεύτηκε ως παραβίαση του νόμου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Όλα τα μέλη του συμβουλίου που υπέγραψαν την απόφαση υπόκεινται σε έρευνα για παράπτωμα. Ποιος θα φέρει το κύριο βάρος αυτού;
Για τη συναυλία Ακμπαϊράμ ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες πιστοποιητικό εμβολιασμού, ενώ η υποχρέωση αναζήτησης πιστοποιητικού εμβολίου δεν απαιτείται από το νόμο. Η Τσιγδέμ δεν έγινε πρόεδρος με αξία. Έγινε πρόεδρος τυχαία, χωρίς αξία, επειδή δεν υπήρχαν άλλες προτάσεις για τη θέση στο κόμμα, στο οποίο ήταν γραμματέας.
Για το λόγο αυτό, δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει σωστά το νόμο και τη διοίκηση, έχει άγνοια και ανικανότητα.
Το μήνυμά μου είναι σαφές και ξεκάθαρο. Όσον αφορά την προστασία των δικαιωμάτων των μειονοτήτων, οι άνθρωποι που θα τις προστατεύσουν πρέπει να διαθέτουν επαρκή εξοπλισμό, γνώση, εμπειρία, ικανότητα, αξία και ιδιαίτερα εταιρικές ηθικές αρχές.
Ο Δήμαρχος δεν έχει την εξουσία να διαθέσει το γήπεδο. Το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει για αυτό το θέμα. Με ενημέρωσε και την είπα να επικοινωνήσει με την Γραμματεία. Η οργάνωση συναυλιών δεν υπάρχει σε καταστατικό των πολιτικών κομμάτων. Μια τέτοια απαίτηση είναι ασυμβίβαστη με το νόμο. Σύμφωνα με το νόμο των Δήμων, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις διοργανώνονται από δήμους ή πολιτιστικούς συλλόγους, δεν υπάρχει τέτοια εξουσία στα πολιτικά κόμματα. Επιπλέον, η χορήγηση δημοτικών χώρων σε πολιτικά κόμματα δεν προβλέπεται από το νόμο. Τα πολιτικά κόμματα μπορούν να χρησιμοποιούν δημόσιους χώρους μόνο για τη διεξαγωγή συγκεντρώσεων κατά τη διάρκεια της εκλογικής περιόδου σύμφωνα με το νόμο. Από την άποψη αυτή, παρά το γεγονός ότι είναι εκτός της εξουσίας μου, η Γραμματεία με ενημέρωσε ότι δεν έχει νομική βάση. Έχω πει ότι ο νόμος είναι ίσος απέναντι σε όλα τα κόμματα και ότι ως άτομο που πιστεύει στο κράτος δικαίου, ο νόμος πρέπει να εφαρμόζεται με κάθε τρόπο. Η φράση “Ο Μουμίν δεν έδωσε το γήπεδο” είναι ψέμα».