Εκατοντάδες διδακτικές ώρες εξαιτίας των κενών σε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ακόμα καλυφθεί έχουν χαθεί μέχρι σήμερα σε Γυμνάσια και Λύκεια της Ροδόπης.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, τα κενά μέχρι και τις 22 Οκτωβρίου, ανέρχονταν σε 720 διδακτικές ώρες και σε 36 ειδικότητες καθηγητών με χαρακτηριστική περίπτωση το Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής όπου τα κενά σε μουσικές ώρες ανέρχονται σε 585!
Ο Βουλευτής Ροδόπης του Κινήματος Αλλαγής, Ιλχάν Αχμέτ, με κοινοβουλευτική παρέμβαση στην Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ρωτάει μεταξύ άλλων πότε θα πληρωθούν τα εκατοντάδες κενά και αν σκοπεύει το Υπουργείο να προβεί άμεσα σε μόνιμους διορισμούς.
Η ερώτηση του Ιλχάν Αχμέτ:
«Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης που θέτω υπόψη σας, στις 22 Οκτωβρίου 2019 στην Π.Ε. Ροδόπης, μετά σαράντα μέρες από την επίσημη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τα κενά στις σχολικές μονάδες ανέρχονταν σε 720 διδακτικές ώρες και σε 36 ειδικότητες καθηγητών. Ειδικά δε στο Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής τα κενά σε μουσικές ώρες ανέρχονται σε 585!
Παρακολουθούμε όμως με έκπληξη και με έκδηλη αγωνία το φαινόμενο αφενός μεν να αργεί η κάλυψη των κενών στα σχολεία με την πλήρωση τους μέσα από την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αφετέρου δε να μειώνονται συνεχώς οι προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού με αποτέλεσμα να μην μπορούν πλέον να πληρωθούν οι οργανικές θέσεις από τους εκπαιδευτικούς που αποχωρούν από τον ενεργό εργασιακό τους βίο.
Είναι πρόδηλο το γεγονός ότι ακόμη και η πρόσληψη συμβασιούχων εκπαιδευτικών στις μέρες μας οδηγεί στην επί της ουσίας κάλυψη πραγματικών αναγκών που αντιστοιχούν σε οργανικές θέσεις του κλάδου οι οποίες παραμένουν για μακρό χρονικό διάστημα κενές. Η διαιώνιση αυτής της κατάστασης οδηγεί σε αναίρεση του κεκτημένου της μόνιμης και σταθερής εργασίας των εκπαιδευτικών με την de facto κάλυψη ολοένα και μεγαλύτερων αναγκών από αναπληρωτές και συμβασιούχους του κλάδου.
Κ. Υπουργέ,
Ειδικά για τα σχολεία της Π.Ε. Ροδόπης συνιστά τεράστιο ζήτημα αυτό της αναμοριοδότησης τους, όπως αποφασίστηκε και έγινε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σας, προκαλώντας τεράστιες αδικίες ο αντίκτυπος των οποίων είναι πια έντονος στα σχολεία της περιοχής μας. Κρίσιμο είναι να θυμίσουμε:
Α) Την σύνθεση του πληθυσμού με τα ήδη γνωστά χαρακτηριστικά του (ιδιαιτέρως σε πολύ-γλωσσικά και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα, όπως αυτό της Π.Ε. Ροδόπης και δη της περιφέρειας των Σαπών, ο πληθυσμός της οποίας εξυπηρετείται από τα Διαπολιτισμικά Σχολεία του Δήμου Μαρωνείας – Σαπών (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο), αλλά και του Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου της Ξυλαγανής.
Β) Την σχολική διαρροή στην οποία δυστυχώς ερχόμαστε πρώτοι σε επίπεδο χώρας, παρά τις προσπάθειες που έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα.
Γ) Τον έντονα αγροτικό χαρακτήρα της περιοχής.
Δ) Τους υψηλούς δείκτες φτώχειας που αποτυπώνονται στο χαμηλό ΑΕΠ της και την κατατάσσουν ως μια από τις πιο φτωχές Περιφέρειες της Ευρώπης.
Ε) Την μεγάλη χιλιομετρική απόσταση της Θράκης από τα μεγάλα αστικά κέντρα των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης. Τον Ιούνιο του 2017 ο πρώην υπουργός Παιδείας είχε δεσμευτεί προσωπικά απαντώντας σε δική μου Επίκαιρη Ερώτηση στην Ολομέλεια για την απόφαση του περί εξαίρεσης της Θράκης από την λογική των επαναμοριοδοτήσεων σχολικών μονάδων, εξαιτίας ακριβώς των ιδιαίτερων κοινωνικών και εκπαιδευτικών χαρακτηριστικών που διαθέτει η περιοχή μας, κάτι τελικά που δεν έπραξε παρά την πολιτική και ηθική του δέσμευσή προς αυτή την κατεύθυνση.
Μετά τα παραπάνω ερωτάσθε:
Α) Πότε θα πληρωθούν επιτέλους τα εκατοντάδες κενά σε διδακτικές ώρες και τα δεκάδες κενά σε διδακτικό προσωπικό στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην πολύπαθη Π.Ε. Ροδόπης;
Β) Σκοπεύετε να προβείτε άμεσα σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών εξασφαλίζοντας τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για μια ποιοτική και αναβαθμισμένη δημόσια εκπαίδευση στην χώρα μας;
Γ) Αναγνωρίζετε εντέλει ότι η θέσπιση κριτηρίων επαναμοριοδοτήσεων με μηχανιστικό τρόπο και χωρίς τις δέουσες κοινωνικές και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που επιβάλουν ιδιαίτερες περιπτώσεις σχολικών μονάδων όπως αυτές της Π.Ε. Ροδόπης, μπορούν να λειτουργήσουν ανασταλτικά για την ομαλή συνέχιση της λειτουργίας τους σε περιοχές που τόσο πολύ τα χρειάζονται;
Δ) Θα επανέλθουν τα σχολεία με ειδικά χαρακτηριστικά που λειτουργούν σε περιβάλλοντα με σύνθετα κοινωνικά και εκπαιδευτικά ζητήματα, όπως είναι η Π.Ε. Ροδόπης, στην κατηγορία των δυσπρόσιτων ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία και η εκπαιδευτική βιωσιμότητά τους;».