Παρουσίασε απολογιστική μελέτη για την εκπαίδευση και κατέθεσε κι ο ίδιος θέσεις βγαλμένες μέσα από τη γνώση και την εμπειρία του, για την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών, κατασκηνωτικών, πολιτιστικών και αθλητικών υποδομών
Σε ανοιχτό διάλογο κάλεσε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της Ροδόπης, τους αναπληρωτές και αδιόριστους εκπαιδευτικούς, τους συλλόγους γονέων καθώς και την ακαδημαϊκή κοινότητα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου, προκειμένου να συζητήσει μαζί τους τα προβλήματα της εκπαίδευσης γενικά αλλά και τοπικά και να διαμορφώσει από κοινού προτάσεις, που θα μπορούσαν αξιοποιώντας τις εκπαιδευτικές υποδομές και το επιστημονικό δυναμικό του Νομού να συμβάλλουν στην τοπική ανάπτυξη.
Ο Ευριπίδης Στυλιανίδης παρουσίασε απολογιστική μελέτη για την Εκπαίδευση στο Νομό Ροδόπης και κατέθεσε κι ο ίδιος θέσεις βγαλμένες μέσα από τη γνώση και την εμπειρία του, για την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών, κατασκηνωτικών, πολιτιστικών και αθλητικών υποδομών, που δημιουργήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια και ιδιαίτερα, όταν ο ίδιος προΐστατο του Υπουργείου Παιδείας.
Αναφέρθηκε στα 80 εκ. ευρώ που δαπανήθηκαν επί των ημερών του στο Ν. Ροδόπης για την ολοκλήρωση 58 έργων κατασκευής, ανάπλασης, αναβάθμισης και αξιοποίησης σχολικών και αθλητικών υποδομών όπως πχ το 3ο και 10ο δημοτικό Κομοτηνής, τα σχολικά συγκροτήματα Ιάσμου, Σαπών, Ξυλαγανής, των μειονοτικών σχολείων, του κλειστού γυμναστηρίου της ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ 2ο Λύκειο, του Ν. Σιδηροχωρίου κλπ (πίνακες σχολείων και στοιχείων)
Συζήτησε τα προβλήματα διαχείρισης εκπαιδευτικού προσωπικού (διορισμοί, αναπληρώσεις, κάλυψη λειτουργικών κενών, βιβλία και αναλυτικά προγράμματα, συντηρήσεις κτηρίων, ειδική αγωγή και εκπαίδευση, εισαγωγή στα πανεπιστήμια κλπ).
Μίλησε για την έλλειψη προγραμματισμού και την προχειρότητα της ηγεσίας Γαβρόγλου. Κατήγγειλε την υπονόμευση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου με την ίδρυση 4ης Νομικής στην Πάτρα και τη ραγδαία μείωση εισακτέων φοιτητών και προϋπολογισμού. Ανέδειξε με παραδείγματα την ιδεοληψία της κυβέρνησης στα εκπαιδευτικά θέματα, ιδίως σε ότι σχετίζεται με τα θρησκευτικά και τη διδασκαλία της εθνικής ιστορίας και ταυτότητας.
Τέλος επισήμανε ότι η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί είναι μοναδική δύναμη ανάδειξης, ανάκαμψης και ανάπτυξης της Ροδόπης, αρκεί να συμμετέχουν δημιουργικά στη διαμόρφωση ενός νέου σχεδίου για την περιοχή και στην υλοποίηση του, που θα αξιοποιεί τις υφιστάμενες υποδομές δημιουργώντας τη νέα ταυτότητα και επιτυγχάνοντας νέα έσοδα για την τοπική αγορά. Άκουσε τις απόψεις τους και κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις. (Πίνακας προτάσεων)
Στην εκδήλωση συμμετείχαν ο προεδρος της ΕΛΜΕ και εκπρόσωποι των καθηγητών και των δασκάλων στα τοπικά και κεντρικά όργανα του κλάδου, διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων, εκπρόσωποι των πρυτανικών αρχών και πρώην πρυτάνεις και κοσμήτορες του ΔΠΘ, εκπρόσωποι των αναπληρωτών και αδιόριστων εκπαιδευτικών, εκπρόσωποι των συνταξιούχων εκπαιδευτικών, εκπρόσωποι των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές αναγκες, εκπρόσωποι των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, εκπρόσωποι του ιδιωτικού το ένα εκπαιδευσης(φροντιστήρια) και εκατοντάδες απλοί εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων.
Αρκετοί πήραν το λόγο και συνεχάρησαν τον Θρακιώτη πολιτικό για την πρωτοβουλία αναγνωρίζοντας παράλληλα τη μεγάλη προσφορά και αποτελεσματικότητα του στο Υπουργείο Παιδείας και δηλώνοντας την προθυμία τους να συμμετέχουν στην υλοποίηση του νέου σχεδίου για να καταστεί η Ροδόπη και η Θράκη Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο.