Κεντρικό θέμα, η επίσκεψη σε μεγάλη μονάδα επεξεργασίας αστικών λυμάτων όπου ξεχωρίζονται οι επικίνδυνες ουσίες από το νερό, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο περιβάλλον
Στην Κοπεγχάγη ταξίδεψαν 6 μαθητές του ΓΕΛ Ιάσμου με συνοδούς καθηγητές στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 συμπράξεις μεταξύ σχολείων. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή ένωση και Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+ είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών. Έχει διάρκεια δύο ετών και τίτλο: SWAM (Sustainable Water Approach Management), Αειφόρος διαχείριση του νερού.
Σε αυτό εκτός από το ΓΕΛ Ιάσμου συμμετέχουν σχολεία από την Πορτογαλία, την Ισπανία και τη Δανία. Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών στα περιβαλλοντικά προβλήματα της ρύπανσης και της μόλυνσης των λιμνών των ποταμών, των ωκεανών, του υδροφόρου ορίζοντα και των υπόγειων υδάτων.
Η εκπαιδευτική εκδρομή στη Δανία είχε ως κεντρικό θέμα την επίσκεψη σε μεγάλη μονάδα επεξεργασίας αστικών λυμάτων όπου ξεχωρίζονται οι επικίνδυνες ουσίες από το νερό, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο περιβάλλον. Στους χώρους της μονάδας οι μαθητές γνώρισαν τη μηχανική απομάκρυνση των υλικών και τη βιολογική αποικοδόμηση των αποβλήτων με τη διαδικασία της αναερόβιας χώνεψης που πραγματοποιείται με την απουσία οξυγόνου. Θετικές εντυπώσεις άφησε η ύπαρξη εντός της μονάδας εκπαιδευτικού τμήματος για την ενημέρωση των μαθητών με συμμετοχή σε εργαστήρια και άλλες δράσεις βιωματικού χαρακτήρα.
Στον χώρο του σχολείου παρουσιάστηκαν έργα με θέμα το «Το νερό στην τέχνη». Οι μαθητές του ΓΕΛ Ιάσμου παρουσίασαν πίνακες ζωγραφικής (ναυμαχίες στις ελληνικές θάλασσες), ποιήματα (Λήθη, Λορέντζου Μαβίλη), μύθους (Δανάη και Δίας).
Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά για να διατυπώσουν τις προτάσεις τους για τη σύνταξη μιας καταστατικής χάρτας διαχείρισης των υδάτων. Επισκέφθηκαν επίσης σημεία πολιτιστικού (άγαλμα Μικρής Γοργόνας) και ιστορικού ενδιαφέροντος (Κτήριο Κοινοβουλίου) της Δανίας.
Οι εμπειρίες που αποκόμισαν οι μαθητές ήταν μοναδικές, ήταν εμπειρίες ζωής. Βελτίωσαν τις δεξιότητες στην αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων, εξάσκησαν τις γνώσεις τους στην Αγγλική γλώσσα, αντάλλαξαν γνώσεις και εμπειρίες με τους συνομηλίκους τους από ξένες χώρες, ανέπτυξαν φιλίες, ενδυναμώθηκε η ευρωπαϊκή τους ταυτότητα. Επόμενος σταθμός είναι η εκπαιδευτική επίσκεψη στη Λισαβόνα.