Ο δήμαρχος του νησιού, Κώστας Χατζηεμμανουήλ επισημαίνει ότι υπάρχει αδυναμία στην κάλυψη των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό λόγω άρνησης των εκπαιδευτικών να υπηρετήσουν στο νησιωτικό δήμο
Την κάλυψη των κενών διδακτικών θέσεων στα σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης στη Θάσο, λόγω άρνησης ή και αδυναμίας των εκπαιδευτικών να αποδεχτούν την τοποθέτησή τους σε σχολικές μονάδες του νησιού, ζητάει μετ’ επιτάσεως ο δήμαρχος του νησιωτικού δήμου, Κώστας Χατζηεμμανουήλ, με επιστολή του προς τον υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκο Φίλη.
Στην επιστολή του ο δήμαρχος επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «για πολλοστή φορά η Θάσος δυσκολεύεται στην κάλυψη των αναγκών της σε διδακτικό προσωπικό λόγω άρνησης ή και αδυναμίας των εκπαιδευτικών να αποδεχτούν την τοποθέτησή τους σε σχολικές μονάδες του νησιού. Γνωρίζουμε και αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες του τόπου μας ως νησιωτικού δήμου. Κατανοούμε τις θέσεις των εκπαιδευτικών που προσκαλούνται να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων. Δεν μπορούμε όμως να συμβιβαστούμε με τη ζοφερή πραγματικότητα της αδυναμίας στελέχωσης των σχολικών μονάδων, παρ’όλες τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλουν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και τα υπηρεσιακά συμβούλια για την κάλυψη των κενών».
Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο δήμαρχος υπογραμμίζει ότι τόσο η δημοτική αρχή, όσο και η τοπική κοινωνία αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες του Δήμου ως νησιωτικού και τις δυσκολίες που πολλές φορές αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία του νησιού όπως επίσης αναγνωρίζουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα λόγω της οικονομικής κρίσης.
«Αδυνατούμε όμως να δεχτούμε», σημειώνει ο κ. Χατζηεμμανουήλ, «τις οποιεσδήποτε ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, γεγονός που αποβαίνει καταστροφικό για την εκπαιδευτική πορεία των μαθητών της Θάσου. Αδυνατούμε να δεχτούμε την οποιαδήποτε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης λόγω της οικονομικής κρίσης».
Στη ίδια επιστολή ο δήμαρχος τονίζει ότι «είναι τραγικό να χάνονται ώρες διδακτικού χρόνου από τους μαθητές των σχολείων μας, πολλές από τις οποίες αφορούν μαθήματα Γενικής Παιδείας, βασικά για την προετοιμασία τους για τις πανελλήνιες ή – ακόμη χειρότερα – μαθήματα κατεύθυνσης. Η ίδια κατάσταση υφίσταται και στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που αδυνατούν για μεγάλο χρονικό διάστημα να προγραμματίσουν και να λειτουργήσουν τα σχολεία σύμφωνα με τα προβλεπόμενα και επί ίσοις όροις με τα σχολεία της ηπειρωτικής Ελλάδας».
Σε μια προσπάθεια άμεσης αντιμετώπισης του προβλήματος και εξεύρεσης λύσης ο δήμαρχος Θάσου προτείνει μεταξύ άλλων:
– Αναβάθμιση της Θάσου σε περιοχή αυξημένων μορίων, (αν είναι δυνατόν 10, όπως και σε άλλες εξ ίσου δυσπρόσιτες περιοχές), έτσι ώστε να γίνει ελκυστική ή τουλάχιστον όχι απαγορευτική για τους εκπαιδευτικούς που δέχονται να υπηρετήσουν σ’ αυτήν.
-Επανένταξη του νησιού στις δυσπρόσιτες περιοχές όπου θα μπορούν να τοποθετηθούν τουλάχιστον για μια τριετία εκπαιδευτικοί.
-Ορισμό της Θάσου ως ξεχωριστή περιοχή μετάθεσης – απόσπασης – τοποθέτησης, ώστε οι εκπαιδευτικοί που την επιλέγουν ως προορισμό να γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι η Θάσος είναι η μοναδική τους προτίμηση κι όχι η εναλλακτική επιλογή ανάμεσα και σε άλλες περιοχές του νομού Καβάλας που ασφαλώς είναι πιο ελκυστικές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ