Εφιαλτικά σενάρια δημιουργεί η υπουργική απόφαση η οποία κυκλοφόρησε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 22 Μαΐου στο άρθρο 3 παράγραφος 3, όπου αναφέρεται ότι «χρήση της άδειας αλίευσης στα διεθνή, με το αλιευτικό εργαλείο «τράτα βυθού» απαγορεύεται στη γεωγραφική υποπεριοχή (GSA) 20, 22, 23 της ΓΕΑΜ (Γενική Επιτροπή Αλιείας για τη Μεσόγειο)». .
Τι σημαίνει αυτό; Με απλά λόγια ότι απαγορεύεται η αλιεία νοτιοδυτικά της Κρήτης και νότια της Πελοποννήσου και των Ιονίων Νήσων, τουλάχιστον μέχρι τις 22 Ιουλίου.
Τι χαρακτηριστικό έχει όλη η περίοδος καταμεσής του καλοκαιριού;
Είναι η περίοδος που το αμερικανικό σκάφος Cape Ray πρόκειται να προχωρήσει στην καταστροφή των 560 τόνων από τα επικίνδυνα χημικά του οπλοστασίου της Συρίας σε μη καθορισμένη περιοχή δυτικά της Κρήτης.
Υποτίθεται η απαγόρευση της αλιείας έχει να κάνει με την προστασία των ιχθυαποθεμάτων στα διεθνή ύδατα αλλά είναι η πρώτη φορά που τέτοια απαγόρευση εκδίδεται από υπουργικό απόφαση καθώς ήταν έργο των περιφερειών.
Μάλιστα η περίοδος αυτή της απαγόρευσης και υπό όρους μπορεί να επεκταθεί και μετά τις 22 Ιουλίου: «Οι περιοχές και οι χρονικές περίοδοι απαγόρευσης θα επανεξεταστούν, εφόσον συντρέχουν λόγοι, μετά το 2015″. Όπως αναφέρεται στη σχετική υπουργική απόφαση.
Και για να γίνει η υπόθεση ακόμη χειρότερη ήρθε και η απάντηση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στα σχετικά δημοσιεύματα η οποία λέει:
«Η χώρα μας σέβεται το Δίκαιο της Θάλασσας και σε καμία περίπτωση δεν θα έθετε σε κίνδυνο την αειφορία και τη βιώσιμη διαχείριση, τόσο του περιβάλλοντος και των ιχθυαποθεμάτων, όσο και του επαγγέλματος των Ελλήνων αλιέων και του Τουρισμού. Τέτοιου είδους δημοσιεύματα εκθέτουν τη χώρα μας και είναι τελείως αβάσιμα» καταλήγει η ανακοίνωση.
Δηλαδή η υπουργική απόφαση γίνεται γιατί η χώρα μας σέβεται το Δίκαιο της Θάλασσας την αειφορία και τη βιώσιμη διαχείριση των αποθεμάτων αλιείας…
Σε καμία περίπτωση κανείς δεν γνωρίζει τι πρόκειται να γίνει στο Cape Ray και πόσο κοντά αυτό θα βρίσκεται στα Εθνικά Χωρικά Ύδατα την ώρα που θα πραγματοποιεί μια επιχείρηση η οποία αν και γνωστή στη διαδικασία (υδρόλυση) δεν έχει ποτέ γίνει στο παρελθόν επάνω σε σκάφος την ώρα που πλέει στην ανοικτή θάλασσα.