Επεισοδιακή ήταν η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜ-Θ την προηγούμενη Τετάρτη (6/7) καθώς 100 περίπου οδηγοί ταξί εισέβαλλαν στην αίθουσα διαμαρτυρόμενοι για το άνοιγμα του επαγγέλματος.
Οι οδηγοί ταξί, οι οποίοι ήρθαν από την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα και την Ξάνθη, μαζί με τους συναδέλφους τους από την Κομοτηνή, επιχείρησαν να εισέλθουν εντός της αίθουσας όπου πραγματοποιούνταν η συνεδρίαση προκειμένου να παραδώσουν ψήφισμα διαμαρτυρίας.
Τα αίματα ωστόσο άναψαν όταν την είσοδο τους στην αίθουσα συνεδριάσεων απαγόρευσαν αστυνομικοί, οι οποίοι και απευθυνόμενοι στους οδηγούς ταξί τους είπαν ότι θα μπει στην αίθουσα μια αντιπροσωπεία μόνο των οδηγών και αυτό όταν τους ειδοποιήσουν από το προεδρείο του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Οι εντολές αυτές των αστυνομικών προκάλεσαν και την έκρηξη των οδηγών ταξί, οι οποίοι εισέβαλλαν στην αίθουσα αποδοκιμάζοντας έντονα τόσο τους περιφερειακούς συμβούλους όσο και τους αστυνομικούς.
Αφού τα πνεύματα ηρέμησαν οι εκπρόσωποι των οδηγών ταξί διάβασαν το ψήφισμα τους στο Περιφερειακό Συμβούλιο, το οποίο υιοθέτησαν ομόφωνα όλες οι παρατάξεις ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ο Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης, Παύλος Δαμιανίδης, προκειμένου να δικαιολογήσει την απουσία του κ. Γιαννακίδη είπε πως «ο κ. Γιαννακίδης είναι στην Αθήνα και θα επιδιώξει συνάντηση με τον κ. Ραγκούση προκειμένου να συζητηθεί το πρόβλημα σας».
Φωτορεπορτάζ από το Περιφερειακό Συμβούλιο δείτε ΕΔΩ
Το κείμενο διαμαρτυρίας των οδηγών ταξί έχει ως εξής :
«Το ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ διαμαρτύρεται ενάντια στην παράλογη πρόθεση του Υπουργού Μεταφορών κ. Ιωάννη Ραγκούση για την πλήρη απορρύθμιση του τρόπου λειτουργίας του ταξί και της ισοπέδωσης του κλάδου.
Εδώ και πολλούς μήνες η Ομοσπονδία των Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων σε συνεννόηση με την τότε ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, κ. Δημήτρη Ρέππα, κατέληξαν επί της αρχής σε ένα προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο απελευθέρωνε το επάγγελμα κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα δημιουργώντας παράλληλα ένα πλαίσιο που επιτύγχανε:
• ασφαλές εργασιακό περιβάλλον για τους ιδιοκτήτες (παλιούς και νέους)
• υψηλής ποιότητας μεταφορικής υπηρεσίας προς τους πολίτες
• αναβάθμιση του κύρους του επαγγέλματός μας και εξίσωση των υπηρεσιών μας με αυτές των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών
Ο νέος όμως υπουργός Μεταφορών, κ. Ιωάννης Ραγκούσης, αποφάσισε πως δεν επιθυμεί να υπογράψει το Προεδρικό Διάταγμα για την απελευθέρωση των ταξί που είχε συντάξει ο προκάτοχός του, λέγοντας πως στο πλαίσιο του Ν. 3919/2011 «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολογήτων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση των επαγγελμάτων», η απελευθέρωση του ταξί είναι ήδη εν ισχύ, χωρίς το υπουργείο να προσδιορίσει τους τρόπους, με τους οποίους κάποιος θα απευθύνεται στην Περιφέρεια, προκειμένου να αποκτά άδεια ταξί, ή τους όποιους περιορισμούς. Η ασυνέπεια του ίδιου του κ. Ραγκούση και η ασυνέχεια της πολιτικής του Υπουργείου φέρνουν τον κλάδο του ταξί ένα βήμα πριν τον αφανισμό, καταστρέφοντας παράλληλα πολλούς μήνες συνεργασίας και μελέτης τεχνοκρατών του Υπουργείου και συναδέλφων αυτοκινητιστών, που δημιουργούσαν ένα περιβάλλον εργασίας με βάση τις ρεαλιστικές ανάγκες, τις πραγματικές συνθήκες και την ευρωπαϊκή εμπειρία.
Η μόνη αντίδρασή μας είναι ένα βροντερό ΟΧΙ στον αφανισμό του κλάδου μας. Η 24ωρη απεργία της Τετάρτης, 6ης Ιουλίου 2011, είναι μόνο η αρχή. Επιφυλασσόμαστε για περαιτέρω κινητοποιήσεις».