Το τελευταίο διάστημα οι Ενώσεις Καταναλωτών γίνανε αποδέκτες καταγγελιών καταναλωτών, για νέα χαράτσια, από κάποιες τράπεζες. Συγκεκριμένα, επιβάλλουν επιπλέον χρεώσεις, σε περίπτωση, που ένας καταναλωτής καθυστερήσει να πληρώσει τη δόση του δανείου του, κατά 7 ημέρες ή τη δόση της πιστωτικής τους κάρτας, κατά 30 ημέρες.
Οι τράπεζες επικαλούνται ότι η οικονομική κρίση οδήγησε στην αύξηση των καθυστερήσεων αποπληρωμής δόσεων και έτσι, αυξήθηκε το κόστος αυτών των δανείων των καταναλωτών. Βέβαια, το γεγονός ότι οι καταναλωτές έχουν επιβαρυνθεί και αυτοί, λόγω της κρίσης και ότι οι καταναλωτές «έβαλαν πλάτη», για να τις γλιτώσουν, από τις ζημιές, που η απληστία των στελεχών τους είχε δημιουργήσει, οι τράπεζες δε θέλουν να το θυμούνται.
Από την άλλη πλευρά, όταν, κάποιο δάνειο παρουσιάζει καθυστέρηση επιβάλλουν τόκους υπερημερίας, που είναι, κατά πολύ, υψηλότεροι, από τους τόκους των ενήμερων δανείων. Αυτοί οι τόκοι υπερκαλύπτουν το επιπλέον κόστος διαχείρισης των καθυστερούμενων οφειλών. Τώρα, θέλουν να βγάλουν, πάλι, υπερκέρδη, από τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.
Η Ένωση Καταναλωτών Ροδόπης σημειώνει σε ανακοίνωση της ότι «αυτή η πολιτική των τραπεζών αποτελεί μια ακόμα απόδειξη της αναλγησίας τους και της αδιαφορίας τους, για τους πελάτες τους. Επίσης, η αλλαγή όρων συμβάσεων μονομερώς, από τις τράπεζες, είναι καταχρηστική. Όταν οι καταναλωτές υπέγραφαν τις συμβάσεις, για τα δάνεια αυτά, δεν υφίστατο τέτοιες χρεώσεις, άρα δεν ενημερώθηκαν, για το μεγαλύτερο κόστος αυτών των δανείων. Η επιβολή νέων χρεώσεων πιστεύουμε ότι είναι καταχρηστική και έρχεται, σε αντίθεση με το Ν. 2251/94, όπως αυτός τροποποιήθηκε με το Ν. 3587/2007 και την Κ.Υ.Α. 21-699 (ΦΕΚ Β’ 917/23.6.2010).
Οι τράπεζες ζητούν, από τους καταναλωτές, να παραλάβουν αντίγραφο νέου παραρτήματος της σύμβασής τους. Πιστεύοντας ότι η ενυπόγραφη παραλαβή του νέου παραρτήματος, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των τραπεζών, γίνεται, με σκοπό να αποδεχτεί ο καταναλωτής τους νέους όρους και να μην μπορεί να αποδειχτεί η καταχρηστικότητα, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή έχει ήδη, ενημερώσει την Τράπεζα της Ελλάδος, τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, ζητώντας την παρέμβασή τους.
Μέχρι, όμως, να «κινηθεί» η κρατική μηχανή, συμβουλεύουμε τους καταναλωτές να μην παραλαμβάνουν το νέο παράρτημα ή αν αναγκαστούν να το παραλάβουν να αναγράφουν, δίπλα στην υπογραφή τους, τη ρητή επιφύλαξη τους, για την άσκηση κάθε νόμιμου δικαιώματός τους και ιδίως για τη μη αποδοχή, εκ μέρους τους, χρεώσεων επιπλέον αυτών, που αναγράφονται, στην αρχική τους σύμβαση και οι οποίες χρεώσεις τίθενται, μονομερώς, από τις τράπεζες.
Επίσης, καλούμε τους καταναλωτές, να μας ενημερώνουν, όταν λαμβάνουν τέτοιες ειδοποιήσεις, για να μπορέσουμε να συμπληρώσουμε τον κατάλογο, με τις τράπεζες, που παρανομούν.
Η Ένωση Καταναλωτών Ροδόπης, θα δημοσιοποιήσει τα ονόματα των τραπεζών αυτών, εάν δεν αποσύρουν τις παράνομες χρεώσεις και θα καλέσει τους καταναλωτές να μην τις χρησιμοποιούν».
Για οποιοδήποτε πρόβλημα επικοινωνήστε με την Ένωση Καταναλωτών Ροδόπης στο τηλέφωνο 2531035222.