Το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να περιορίσει τις δαπάνες του για τα Χριστούγεννα κατά 21%, όταν στην Ευρώπη θα περιοριστούν οι δαπάνες κατά 2,5%, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας της Deloitte.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα προγραμματισμένα έξοδα για φαγητό σε γενικές γραμμές θα διατηρηθούν, σε βάρος των δώρων και της εκτός σπιτιού διασκέδασης. Εξαίρεση σε αυτήν την τάση αποτελούν οι Έλληνες και οι Ιρλανδοί καταναλωτές που σε ποσοστό 56% και 43% αντίστοιχα δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα χρήματα και σε φαγητό και ποτό.
Επιπλέον, η πλειονότητα (73%) των Ελλήνων υποστηρίζουν ότι έχουν λιγότερα χρήματα να ξοδέψουν σε σχέση με πέρυσι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κρίση φαίνεται να έχει επηρεάσει περισσότερο την ψυχολογία των γυναικών και ιδιαίτερα των Ελληνίδων, οι οποίες νιώθουν ανασφάλεια για την εργασία, το εισόδημα και την αγοραστική τους δύναμη.
Πάντως, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός ότι το ποσό που μπορούν να διαθέσουν οι καταναλωτές κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο ποικίλλει σημαντικά μεταξύ των διαφόρων χωρών. Οι Έλληνες θα διαθέσουν το μικρότερο ποσό (μόλις 410 ευρώ), σε αντίθεση με τους καταναλωτές από την Ιρλανδία και το Λουξεμβούργο, που σκοπεύουν να ξοδέψουν 1.020 ευρώ και 1.200 ευρώ αντίστοιχα. Ο μέσος Ευρωπαίος καταναλωτής αναμένεται να διαθέσει 590 ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης.
Όλες οι πληθυσμιακές κατηγορίες, ανεξαρτήτως ηλικίας, μορφωτικού ή κοινωνικού επιπέδου, φαίνεται ότι έχουν αλλάξει καταναλωτικές συνήθειες.
Αναζητούν προϊόντα με μεγάλη χρηστική αξία (τέσσερις στους πέντε Έλληνες δήλωσαν ότι φέτος τα Χριστούγεννα θα αγοράσουν δώρα με μεγαλύτερη χρηστική αξία), ενώ σκοπεύουν να αγοράσουν λιγότερα δώρα για μικρότερο αριθμό ανθρώπων, αποφεύγοντας τις ακριβές επιλογές και εστιάζοντας στις ειδικές προσφορές.
Το 78% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι θα ψάξει ιδέες δώρων για τις γιορτές μέσω Internet και το 74% θα συγκρίνει τιμές στο Διαδίκτυο. Μάλιστα, ένας στους δέκα δήλωσε ότι θα προβεί σε online αγορές, ενώ σε σύγκριση με πέρυσι το 40% των συμπατριωτών μας θα χρησιμοποιήσει περισσότερο το Διαδίκτυο γιατί «έχει πιο χαμηλές τιμές σε σχέση με τα καταστήματα».