Παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ροδόπης πραγματοποίησαν το μεσημέρι της Πέμπτης (26/9) ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης «Οι Τρεις Ιεράρχες», η ΕΛΜΕ Ροδόπης και η ΑΔΕΔΥ Ροδόπης.
Την παράσταση διαμαρτυρίας στήριξαν με παρουσία εκπροσώπων τους το Εργατικό Κέντρο Κομοτηνής, ο Σύλλογος Γυναικών Ροδόπης και η Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Κομοτηνής καθώς και η Β’ ΕΛΜΕ Έβρου δια του προέδρου της Χάρη Κουσινίδη.
Οι εκπαιδευτικοί ζητάνε κάλυψη των μεγάλων κενών, τα οποία σύμφωνα με τους ίδιους, ανέρχονται σε 180 συνολικά στο νομό Ροδόπης, μονιμοποίηση των συναδέλφων τους που διορίστηκαν την προηγούμενη τριετία και φυσικά την άρση των πειθαρχικών διώξεων εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε απεργίες.
Στέφανος Μακρυγιάννης: «Διαλυτική κατάσταση στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης»
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες», Στέφανος Μακρυγιάννης, χαρακτήρισε «διαλυτική» την κατάσταση στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης.
Αναλυτικά, στις δηλώσεις του τόνισε:
«Βρισκόμαστε εδώ σε μια συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την κατάσταση που συνεχίζει ενώ κλείνει ο πρώτος μήνας λειτουργίας των σχολείων. Συνεχίζει και υπάρχει μία εκρηκτική, διαλυτική κατάσταση στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης. Αφενός ε έχουμε πάρα πολλά κενά εκπαιδευτικών και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στην πρωτοβάθμια προσεγγίζουν τα 100 με αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα και εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες να μην μπορούν να καλύψουν τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματά τους.
Είναι καιρός πλέον το υπουργείο να σταματήσει να αντιμετωπίζει τη δημόσια εκπαίδευση με λογικές κόστους. Η δημόσια εκπαίδευση είναι κοινωνικό αγαθό, είναι δικαίωμα των παιδιών, είναι δικαίωμα όλης της κοινωνίας και πρέπει τώρα να καλυφθούν όλα τα κενά, να γίνει άμεση μαζική φάση πρόσληψης αναπληρωτών, να καλυφθούν όλα τα κενά ώστε κανένα παιδί κανένα τμήμα να μη μείνει χωρίς το δάσκαλο και τη δασκάλα του. Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουμε τμήματα τάξεων και στα δημοτικά και στα νηπιαγωγεία, χωρίς δάσκαλο και δασκάλα. Ειδικά στους υποστηρικτικούς και αντισταθμιστικούς θεσμούς του δημόσιου σχολείου, την παράλληλη στήριξη, τα τμήματα ένταξης, τα τμήματα υποδοχής.
Το δεύτερο είναι ότι, σύμφωνα με τις τρεις πλέον αποφάσεις των διοικητικών εφετείων, είναι υποχρεωμένο το Υπουργείο και οι κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης να προχωρήσουν στη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν το 2020-22 χωρίς άλλες υποθέσεις. Να εφαρμοστεί δηλαδή αυτό που επί χρόνια λέμε ότι δεν μπορεί να μην εκδίδονται οι πράξεις μονιμοποίησής τους.
Το τρίτο επίδικο της σημερινής κινητοποίησης είναι ότι θέλουμε τώρα να παύσει κάθε δίωξη απεργού εκπαιδευτικού. Έχουμε τρεις στην περιοχή μας συναδέλφους και συναδέλφισσες που διώκονται πειθαρχικά επειδή απήργησαν. Είναι τρομοκρατικές αυτές οι διώξεις, παραβιάζουν το σύνταγμα είναι παράνομες. Μπορούμε να βρούμε πάρα πολλά επίθετα να τις χαρακτηρίσουμε, σημασία έχει ότι ο στόχος των διώξεων αυτών είναι να κρατάει σε ομηρία να εκφοβίσει τους εκπαιδευτικούς, να δώσει ένα μάθημα υποταγής πειθάρχησης απέναντι στις κυρίαρχες επιλογές της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας».
Ερωτηθείς για τις δηλώσεις της Διευθύντριας Α/θμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης που χαρακτήρισε «ενισχυμένη τη διεύθυνση σε σχέση με προηγούμενες χρονιές», απάντησε χαρακτηριστικά:
«Για να είμαι ευγενικός είναι απολύτως αναληθές. Τα κενά μπορούν να περιγραφούν με συγκεκριμένα νούμερα. Έχουμε εννιά μειονοτικά σχολεία που λείπει δάσκαλος και σε κάποιο από αυτά δεν διδάσκεται καν το ελληνόγλωσσο πρόγραμμα, έχουμε εφτά κενά σε νηπιαγωγεία, έχουμε 50 κενά σε παράλληλη στήριξη, έχουμε 16 κενά στα τμήματα υποδοχής δηλαδή στα τμήματα ενίσχυσης ελληνομάθειας στα δημόσια σχολεία, έχουμε τέσσερα κενά σε τμήματα ένταξης, δύο στα δημοτικά και δύο στα νηπιαγωγεία και έχουμε και διάσπαρτα κενά όλων των ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία με αποτέλεσμα τα μαθήματα τα αντικείμενα αυτά να υποδιδάσκονται. Η διεύθυνση εκπαίδευσης τα ξέρει αυτά αλλά είναι προφανώς οδηγία του Υπουργείου να εμφανίζεται μια φαντασιακή κατάσταση ότι όλα δουλεύουν υπέροχα. Μοιάζει με αυτό που γίνεται και στην υγεία που τα νοσοκομεία καταρρέουν αλλά το Υπουργείο Υγείας βγαίνει και λέει ότι όλα δουλεύουν ρολόι. Δεν δουλεύουνε ρολόι και εμείς θα αποκαλύπτουμε την πραγματικότητα».
Μιχάλης Βασιλειάδης: «Προσπαθούν να καλύψουν τα κενά με συγχωνεύσεις σχολείων»
Κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών και δημιουργία νέων σχολικών μονάδων, ζητάει ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης Μιχάλης Βασιλειάδης, που έδωσε το «παρών» στην παράσταση διαμαρτυρίας.
Στις δηλώσεις του τόνισε:
«Είμαστε εδώ για να διαμαρτυρηθούμε για τα τεράστια κενά που υπάρχουν και στη Ροδόπη. Να πούμε συγκεκριμένα τα κενά στη γενική αγωγή είναι 70 και 15 στην ειδική αγωγή.
Εμείς είμαστε εδώ στο πλαίσιο και του που προτείνει το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ προς τις γενικές συνελεύσεις των κατά τόπους νομών. Βεβαίως υπάρχει και το φαινόμενο, το Υπουργείο για να μπορέσει να αντιμετωπίσει αυτά τα τεράστια κενά κάνει τις συγχωνεύσεις. Υπάρχουν κάποια εργαλεία, τα οποία δεν φαίνονται, που εμείς τα λέμε στο δημοσιονομικό κόφτη συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Εδώ βέβαια στο νομό Ροδόπης έχουμε και το φαινόμενο να έχουμε λίγα Λύκεια σε σχέση με όμορες πόλεις της Θράκης, άρα χρήζει και η τοπική αυτοδιοίκηση να μπει σε προγράμματα για την δημιουργία νέων σχολικών υποδομών».
Μεταξία Σουλιώτη: «Το όραμα της κυβέρνησης της ΝΔ είναι μια εκπαίδευση υπό διωγμό»
Για μια «δυστοπική κατάσταση» στον χώρο της εκπαίδευσης έκανε λόγο η πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Ροδόπης Μεταξία Σουλιώτη.
Αναφέρθηκε στα μεγάλα κενά, στην κατάργηση των σχολικών επιτροπών, στους αντισεισμικούς ελέγχους που δεν γίνονται εδώ και ένα χρόνο στα σχολεία, κατηγορώντας παράλληλα την κυβέρνηση της ΝΔ για τις διώξεις εκπαιδευτικών.
Αναλυτικά, δήλωσε:
«Η ωραιοποιημένη κατάσταση την οποία φανερώνει κάθε στέλεχος της εκπαίδευσης εδώ στο νομό είναι μία αναλήθεια. Τα σχολεία είναι προβληματικά ως προς την κάλυψη των θέσεων των εκπαιδευτικών κενών.
Επιπλέον υπάρχει πρόβλημα σχολικής στέγης το οποίο χρονίζει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα όσον αφορά τη δευτεροβάθμια αλλά και στην πρωτοβάθμια υπάρχει ανάγκη σχολικής στέγης. Επιπλέον έχουμε τη συγχώνευση τμημάτων στην οποία αναφέρθηκαν οι πρόεδροι και είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ότι με αυτό τον τρόπο η διδακτική διαδικασία χάνει πάρα πολύ ως προς την απόδοση και τη βοήθεια των παιδιών μας. Επίσης η ε καταργήσει η κατάργηση των σχολικών επιτροπών ε έχει δημιουργήσει μία δυσβάστακτη και δυστοπική κατάσταση που ήδη φαίνεται να δημιουργεί άμεσα προβλήματα στα σχολεία, γιατί υπάρχει υποχρηματοδότηση σε σημείο τέτοιο που πολλοί εκπαιδευτικοί να ζητούν από τα παιδιά είτε δημοτικού είτε γυμνασίου να φέρνουν ακόμη και χαρτί φωτοτυπικό στα σχολεία. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο στη γραφική ύλη, είναι ακόμη και στα καθαριστικά, είναι θέμα ασφάλειας και υγειονομικής αλλά ασφάλειας και αντισεισμικής που δεν έχει προσεχθεί καθόλου και δεν έχει επιληφθεί ο Δήμος.
Περιμένουμε εδώ και ένα χρόνο να γίνουν έλεγχοι και δεν έχουν γίνει σε σχολικές μονάδες. Στα σχολεία δεν υπάρχουν νοσηλευτές, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κάθε ένας από αυτούς έπρεπε να βρίσκεται σε ένα σχολείο και όχι να μοιράζεται σε όλα τα σχολεία του νομού και να πηγαίνει μία φορά τη βδομάδα. Επιπλέον έχουμε να πούμε ότι το όραμα της του υπουργείου και της κυβέρνησης της ΝΔ για το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι να διώκει και δικαστικά τα συνδικάτα όταν νόμιμα ασκούν το συνδικαλιστικό τους δικαίωμα στην απεργία αλλά διώκει και προσωπικά τον κάθε εκπαιδευτικό. Επομένως, το όραμα του υπουργείου και της Νέας Δημοκρατίας είναι μία εκπαίδευση υπό διωγμό και όταν η εκπαίδευση και η παιδεία ενός λαού διώκεται, τότε διώκεται η ίδια η δημοκρατία.
Πρέπει να αναλάβουν λοιπόν τις ευθύνες τους τα στελέχη της εκπαίδευσης στο νομό, η Περιφέρεια, οι Δήμοι και το ίδιο το Υπουργείο εν τέλει για να αρθεί όλη αυτή η δυστοπική κατάσταση».
Χάρης Κουσινίδης: «Το Υπουργείο παρουσιάζει μια εικονική πραγματικότητα»
Τη συγκέντρωση στήριξε με την παρουσία του ο πρόεδρος Β’ ΕΛΜΕ Έβρου και εκπρόσωπος παρεμβάσεων στο Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ.
Στις δηλώσεις του ανέφερε:
«Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να στηρίξουμε την κινητοποίηση. Τέτοιου είδους διαμαρτυρίες γίνονται παντού αυτό τον καιρό σε όλη την Ελλάδα για τα πάμπολλα προβλήματα που υπάρχουν σε όλα τα σχολεία, σε όλη τη χώρα. Η κανονικότητα είναι μία ψευδής πραγματικότητα και μία εικόνα που ανήκει μόνο στη φαντασιακή πραγματικότητα στην οποία ζουν τα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και οι επιτελείς της κυβερνήσεως. Βρισκόμαστε λοιπόν εδώ για να διαμαρτυρηθούμε για την πειθαρχική δίωξη τριών συναδέλφων από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ροδόπης. Να ζητήσουμε να αρθεί η παραπομπή στο πειθαρχικό, να ζητήσουμε τη μονιμοποίηση όλων των συναδέλφων που έχουν συμπληρώσει διετία μόνιμου διορισμού όπως λέει ο νόμος. Επίσης να διαμαρτυρηθούμε γενικώς για τις διώξεις που υφίστανται όλοι οι απεργοί εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα, οι οποίοι απλώς ασκούν ένα συνταγματικό δικαίωμα, το δικαίωμα στην απεργία. Να ζητήσουμε να καλυφθούν τα πολυάριθμα κενά που υπάρχουνε παντού.
Αυτή τη στιγμή στη Ροδόπη σύμφωνα με τις με την εικόνα που έχουνε τα δύο σωματεία μας είναι περίπου 180 κενά. Είναι ένας τεράστιος αριθμός ο οποίος δεν μπορεί να καλυφθεί με τίποτα. Να ζητήσουμε να γίνει άμεσα η αναπλήρωση, η κάλυψη των κενών αυτών, να ζητήσουμε να γίνει άμεσα η δεύτερη φάση των αναπληρωτών συναδέλφων μας, να διοριστούν. Να ζητήσουμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς των συναδέλφων, εξίσωση των δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων συναδέλφων, να σταματήσουν οι ενέργειες των διευθύνσεων κατά τόπους, όπου μέσα από μία φοβερή διαδικασία αλαλούμ τοποθετήσεων έχουν φέρει σε απόγνωση εκπαιδευτικούς που πηγαίνουν σε τέσσερα και πέντε σχολεία, απ’ το ένα μέρος σε ένα άλλο του νομού που κάνουν εκατοντάδες χιλιόμετρα κάθε μέρα.
Να ζητήσουμε να λυθούν μέτρα για τη διαβίωση των αναπληρωτωτών και νεοδιόριστων συναδέλφων μας, να ζητήσουμε αύξηση του μισθού, ο μισθός είναι μισθός φτώχιας. Έχουμε πάει πάρα πολύ πίσω. Να ζητήσουμε μέτρα για τη σίτιση και για τη στέγαση των συναδέλφων μας, μέτρα για τον εκσυγχρονισμό των σχολικών υποδομών που αρκετά σχολεία μας σε όλους τους νομούς της περιοχής μας είναι σε άθλια κατάσταση.
Επίσης η κατάργηση των σχολικών επιτροπών απ’ το Υπουργείο Εσωτερικών είναι μία πράξη η οποία τώρα φαίνεται η οποία φέρνει πολύ μεγάλη δυσκολία στην καθημερινότητα των σχολείων. Αυτή τη στιγμή οι διευθυντές μας σε όλα τα σχολεία είναι σε κρίση πανικού, δεν ξέρουν που να απευθυνθούν, πώς να προμηθευτούν τα βασικά είδη που χρειάζονται κάθε μέρα για να λειτουργήσει ένα σχολείο και όπως αντιλαμβάνεστε με αυτό τον τρόπο, το υπουργείο η προσπαθεί να μεταθέσει το κόστος αυτό στις τσέπες των γονέων.
Μόνο με αγώνες όπως έχει αποδείξει η ζωή και η πραγματικότητα, όπου υπάρχουν συλλογικοί μαζικοί αγώνες, κάμπτεται η μεγάλη επιμονή στα μέτρα και σταματάνε και υλοποιούν τις αποφάσεις των σωματείων και των ενώσεων γονέων. Μόνο με αγώνες μαζικούς συλλογικούς, με διαμαρτυρία συλλογική με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία μαζί μας, γιατί έχουμε το δίκιο με το μέρα μας, μπορούμε να πετύχουμε αυτά τα οποία ζητάμε για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
«Αυτά τα διαχειρίζονται οι Δήμοι αλλά το κυριότερο απ’ όλα δεν γνωρίζουμε πλέον ποια κονδύλια είναι αυτά, πόσα είναι αυτά και δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή διαφανής τρόπος διαχειρίσεως των κονδυλίων αυτών.
«Ξέρουμε ότι αυτή τη στιγμή είναι 180 στο νόμο Ροδόπης και πάνω από 130 στο νομό Έβρου. Δεν έχουμε εικόνα από τους άλλους νομούς αλλά αντιλαμβάνεστε ότι οι αριθμοί είναι πάρα πολύ μεγάλοι. Να σας πω ένα παράδειγμα, για πρώτη φορά αυτά τα τελευταία χρόνια έγινε πρώτη φάση αναπληρωτών και δεν προσελήφθη αναπληρωτής φιλόλογος στον Έβρο, που σημαίνει ότι πάρα πολλά μαθήματα φιλολογικά δεν διδάσκονται».
«Προσπαθούν να εμφανίσουν μία εικόνα κανονικότητας η οποία δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα, όπως προσπαθούν να εμφανίσουν φυσικά αυτή την εικόνα και στους υπόλοιπους τομείς. Υγεία και παιδεία είναι τα πρώτα θύματα της λιτότητας και της αλαλούμ απροσάρμοστης κυβερνητικής πολιτικής, μιας πολιτικής νεοφιλελεύθερης η οποία βάζει το κόστος μπροστά απ’ τον ανθρώπινο παράγοντα. Εμείς θέλουμε να βάζουμε πρώτα τον άνθρωπο γιατί ο άνθρωπος εκπαιδευτικός πρώτα μέσα στο σχολείο θα διδάξει τους μαθητές του, θα δώσει ήθος και γνώση για να μπορέσουν τα παιδιά αυτά να κατανοήσουν το τι γίνεται και να σταθούν όρθιοι στην κοινωνία και να προασπίζονται τα δικαιώματά τους».