«Το αφήγημα του σύγχρονου αποτελεσματικού κράτους, που τόσο πολύ διαφήμιζε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και άλλων στελεχών υπουργείων, κατέρρευσε στις ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών του Λυκείου», σχολιάζει η ΕΛΜΕ Ροδόπης με αφορμή την κατάρρευση της πλατφόρμας της Τράπεζας Θεμάτων τη Δευτέρα 29 και την Τρίτη 30 Μαΐου.
Στην ανακοίνωση της αναφέρει αναλυτικά:
«Τη Δευτέρα 29-5-2023 και την Τρίτη 30-05-2023, ημέρα των ενδοσχολικών εξετάσεων στα Λύκεια της χώρας, κατέρρευσε η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα τα σχολεία όλης της Ελλάδας να αδυνατούν να βγάλουν θέματα. Είναι, δε, τόση η επιμονή του υπουργείου στο συγκεκριμένο μέτρο, που προτιμάει να κρατά σε ομηρία για ώρες καθηγητές και μαθητές, παρά να δώσει μία απλή οδηγία οι εξετάσεις να γίνουν με θέματα που θα θέσουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.
Το αφήγημα του σύγχρονου αποτελεσματικού κράτους – που τόσο πολύ διαφήμιζε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και άλλων στελεχών υπουργείων – κατέρρευσε κυρίως το πρωί της Δευτέρας 29-05-2023 αλλά και της Τρίτης 30-05-2023 στις ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών του Λυκείου με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων μαθητών. Δυστυχώς για μία ακόμη φορά η ανοργανωσιά και η προχειρότητα αναδεικνύονται ως κυρίαρχα χαρακτηριστικά της «πρώην» ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.
Η αδυναμία λειτουργίας μέσω διαδικτύου της Τράπεζας Θεμάτων (έπρεπε να είναι διαθέσιμη από τις 7.00 π.μ. τουλάχιστον και άρχισε να λειτουργεί από τις 10.25 π.μ. σε κάποιες περιπτώσεις και μετά τις 11:30 στις περισσότερες με προβλήματα έως τις 13:00 σε λιγότερες κατά την Δευτέρα) σε όλη την Ελλάδα, έδειξε ανάγλυφα ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. έκανε στην Παιδεία επιφανειακές «αλλαγές» με σκοπό την προβολή του μεταρρυθμιστικού της προσώπου.
Έχουμε επισημάνει κατ’ επανάληψη το γεγονός της μη αναβάθμισης στις ψηφιακές πλατφόρμες της εκπαίδευσης και την ουσιαστική εγκατάλειψη του ψηφιακού σχολείου και όχι μόνο. Δυστυχώς η ανεπάρκεια της πολιτικής της Ν.Δ. και της διορισμένης από την κ. Κεραμέως διοίκησης του ΙΕΠ προκάλεσε την πρωτοφανή αναστάτωση όλων των Λυκείων της χώρας, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Παράλληλα διαβάλλεται και ο θεσμός της Τράπεζας των Θεμάτων, που θα μπορούσε να είναι ένα εκσυγχρονιστικό βήμα στη λειτουργία των σχολείων μας, εάν και εφόσον λειτουργούσε ως επικουρικό εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία και όχι ως ο βασικός μοχλός ενός στυγνού εξεταστικοκεντρικού συστήματος. Είναι αναγκαία η άμεση αναβάθμιση της ψηφιακής λειτουργίας σε όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και η απόδοση ευθυνών για τη σκληρή δοκιμασία των μαθητών.
Αυτά δυστυχώς συμβαίνουν όταν το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας εξαντλείται στην επικοινωνιακή διαχείριση των πραγμάτων, αδιαφορώντας πλήρως για την οργάνωση και τη λειτουργία του συστήματος. Η επικοινωνιακή και μόνο στρατηγική της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας απέδωσε προσωρινά τα προσδοκώμενα εκλογικά αποτελέσματα την απουσία όμως ουσιαστικής πολιτικής και σχεδίου θα την υποστούμε για πολύ καιρό».