Δυστύχημα στα Τέμπη: Απίστευτα στοιχεία και μαρτυρίες έρχονται στο φως της δημοσιότητας, που καταμαρτυρούν τις άθλιες συνθήκες στις οποίες λειτουργούσε το απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, που με ευθύνη των διαδοχικών κυβερνήσεων μετατράπηκε σε καρμανιόλα για δεκάδες ανθρώπους, και κυρίως νέα παιδιά.
Σοκ προκαλούν τα όσα είπε ο Βασίλης Ζαβογιάννης, εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο οποίος αποκάλυψε ότι μετά το τραγικό δυστύχημα και επί 45 ολόκληρα λεπτά έψαχναν να βρουν σε ποιο κομμάτι της διαδρομής βρίσκεται το τρένο, πολύ απλά διότι δεν υπήρχε κανένα λειτουργικό σύστημα ελέγχου, ώστε να βρουν πού έγινε η σύγκρουση!
Δύο αμαξοστοιχίες που συγκρούστηκαν στην μέση του πουθενά και έγιναν σιδερένιος τάφος για δεκάδες ψυχές, ήταν αδύνατον να εντοπιστούν από την εταιρεία! Ακόμα και ένα ναυάγιο καταμεσής του Αιγαίου, θα μπορούσε να εντοπιστεί πολύ πιο γρήγορα!
Δεν υπήρχαν τα προβλεπόμενα συστήματα για να λειτουργήσει η τηλεδιοίκηση, δεν δούλευε ούτε η σηματοδότηση και ουσιαστικά τα τρένα λειτουργούν όπως πριν από 30 χρόνια! Το αποτέλεσμα; Οι αρχές δεν ειδοποιήθηκαν για το δυστύχημα ούτε από τα γραφεία της εταιρείας, ούτε από τον σταθμάρχη, άλλα από έναν τραυματισμένο επιβάτη που τηλεφώνησε στο 112! Άραγε πόσο πιο αποτελεσματικές θα ήταν οι διασωστικές προσπάθειες, αν δεν είχε χαθεί όλος αυτός ο πολύτιμος χρόνος;
Ένα είναι σίγουρο. Πως ούτε σε χώρες της υποσαχάριας Αφρικής δεν θα συναντήσει κάποιος ένα τέτοιο μπάχαλο. Και ενώ αποκαλύπτονται όλα αυτά τα απίστευτα πράγματα, η κυβέρνηση και τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ προσπαθούν να μετακυλήσουν όλες τις ευθύνες της σιδηροδρομικής τραγωδίας σε έναν και μόνο άνθρωπο, τον σταθμάρχη στη Λάρισα.
Και μιλάμε για έναν σταθμάρχη ο οποίος ήταν πρώην αχθοφόρος στον ΟΣΕ, και μετακλητός υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας ο οποίος εκπαιδεύτηκε πριν λίγους μήνες. Και κάποιοι θεώρησαν πως είναι συνετό αυτός ο άπειρος υπάλληλος να κάνει βάρδια στον σταθμό της Λάρισας τη νύχτα του δυστυχήματος.
Το ζήτημα είναι πως δεν μπορεί ένα ολόκληρο σιδηροδρομικό δίκτυο να «κρέμεται» από το αν θα υπάρξει κάποιο ανθρώπινο λάθος. Δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό εν έτει 2023. Γι’ αυτό ακριβώς υπάρχουν τα συστήματα τεχνολογίας, ώστε να συνεπικουρούν τον άνθρωπο και να διορθώνουν ανθρώπινα λάθη. Αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης, δεν θα συνέβαινε καν η πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, γιατί θα υπήρχε έγκαιρη ειδοποίηση προς όλους, τους σταθμάρχες, το κέντρο κυκλοφορίας και τους μηχανοδηγούς.
Ειδικά για το σύστημα της τηλεδιοίκησης ο κ. Ζαβογιάννης, σημειώνει ότι ναι μεν υπάρχει, εντούτοις, δεν λειτούργησε ποτέ. «Είναι κάτι για το οποίο τα συνδικάτα των εργαζομένων φωνάζουμε από το 2018 ήδη, όταν και το δρομολόγιο ξεκίνησε να περνά από τη σήραγγα του Καλλίδρομου, μετά την Τιθορέα, προς το Λιανοκλάδι, αντί του δρομολογίου που περνούσε μέχρι τότε από Αμφίκλεια, Λιλαία και Μπράλο. Η τηλεδιοίκηση και σήμανση ήταν ένα σημαντικό κομμάτι του εκσυγχρονισμού της γραμμής που κόλλησε όμως».