Αναφορά με το αίτημα του Συλλόγου Γονέων του ιστορικού 1ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής για την ανέγερση νέου σχολικού κτιρίου εντός του υπάρχοντος οικοπέδου κατέθεσε προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως ο βουλευτής Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής κ. Ιλχάν Αχμέτ.
Στην αναφορά τονίζεται μεταξύ άλλων ότι : «Το αίτημα του Συλλόγου Γονέων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής, το οποίο σας επισυνάπτω με την παρούσα Αναφορά μου, ζητά να ενσκήψετε στο πρόβλημά τους με την ανέγερση ενός νέου κτιρίου στην αυλή του σχολείου επικαιροποιώντας την ήδη υπάρχουσα μελέτη της Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων ή εκπονώντας μία νέα μελέτη λαμβάνοντας υπόψη τα υπάρχοντα δεδομένα.
Παρακαλώ και εγώ από την πλευρά μου όπως λάβετε σοβαρά το ζήτημα της αναβάθμισης των κτιριακών υποδομών στη Ροδόπη και ειδικότερα στο ιστορικό 1ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής».
Η αναφορά του Βουλευτή Ροδόπης:
«Κυρία Υπουργέ,
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της πόλης της Κομοτηνής, δίπλα στο ιστορικό Βυζαντινό Τείχος και την Εκκλησία «Παναγία», στο Ο.Τ.200. Χτίστηκε στις αρχές του 1950, είναι διώροφο πετρόκτιστο και αποτελεί σημαντικό ιστορικό κτίριο. Είναι εξατάξιο δημοτικό σχολείο με ένα τμήμα ανά τάξη και φιλοξενεί συνολικά περίπου 130 μαθητές κάθε χρόνο.
Όταν κτίστηκε το σχολείο το 1950 οι αίθουσες διδασκαλίας ήταν επαρκείς για την κάλυψη των τότε εκπαιδευτικών αναγκών. Ωστόσο, εν έτει 2022 πλέον το σχολείο πρέπει να αποκτήσει νέες αίθουσες, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα:
Πλέον, έχουν προστεθεί μαθήματα όπως ξένες γλώσσες (αγγλικά και γαλλικά ή γερμανικά), πληροφορική, εικαστικά, θεατρική αγωγή, μουσική, ΖΕΠ, και θα ήταν πολύ χρήσιμο – απαραίτητο να υπάρχουν επιπλέον αίθουσες διδασκαλίας, ώστε τα αντίστοιχα μαθήματα να γίνονται σε αίθουσα με σταθερές υποδομές.
Λόγω της ιδιαιτερότητας της περιοχής μας, υπάρχει μουσουλμάνος εκπαιδευτικός, που διδάσκει θρησκευτικά στους αντίστοιχους μαθητές, αλλά λόγω της έλλειψης αιθουσών, αναγκάζεται να κάθεται στριμωχτά μαζί με τα παιδιά στο γραφείο της βιβλιοθήκης των 6 τμ..
Πλέον, στα δημοτικά σχολεία λειτουργούν ολοήμερα τμήματα έως τις 15.00 και μάλιστα το 1ο δημοτικό από το σχολικό έτος 2022-2023 επιλέχθηκε για να λειτουργήσει με διευρυμένο ολοήμερο πρόγραμμα μέχρι τις 17.30. Για τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, επίσης δεν υπάρχει κάποια χωριστή αίθουσα όπου θα απασχολούνται τα παιδιά, αλλά συνήθως καταλαμβάνουν τις αίθουσες διδασκαλίες του ισογείου ορόφου και κάθονται στις θέσεις των παιδιών των αντίστοιχων τάξεων. Ακριβώς λόγω έλλειψης ειδικού χώρου, τα παιδιά αναγκάζονται να τρώνε πάνω στα θρανία (!!!) Επιπλέον για τις ανάγκες του ολοήμερου, υπάρχει ηλεκτρική κουζίνα και ψυγείο, που λόγω έλλειψης χώρου τοποθετήθηκαν μέσα στη μικροσκοπική βιβλιοθήκη των 6 τμ…
Επιπρόσθετα, δεν υπάρχει κάποια αίθουσα εκδηλώσεων, ώστε να μπορούν οι γονείς να παρακολουθήσουν σχολικές γιορτές, που διενεργούνται στο σχολείο. Πρακτικά όλα τα χρόνια ανοίγεται η εσωτερική πόρτα της Β’ και Γ’ Δημοτικού, και πολύ στριμωχτά κάθονται όσοι μαθητές και γονείς χωράνε, χωρίς φυσικά να είναι εφικτό να χωρέσουν όλοι.
Κυρία Υπουργέ,
Το αίτημα του Συλλόγου Γονέων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής, το οποίο σας επισυνάπτω με την παρούσα Αναφορά μου, ζητά να ενσκήψετε στο πρόβλημά τους με την ανέγερση ενός νέου κτιρίου στην αυλή του σχολείου επικαιροποιώντας την ήδη υπάρχουσα μελέτη της Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων ή εκπονώντας μία νέα μελέτη λαμβάνοντας υπόψη τα υπάρχοντα δεδομένα.
Παρακαλώ και εγώ από την πλευρά μου όπως λάβετε σοβαρά το ζήτημα της αναβάθμισης των κτιριακών υποδομών στη Ροδόπη και ειδικότερα στο ιστορικό 1ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής».
Ακολουθεί η αίτηση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, που εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο Μανώλη Ζωγραφόπουλο, και τη Γραμματέα Στόικου Στέλλα:
«Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της πόλης της Κομοτηνής, δίπλα στο ιστορικό Βυζαντινό Τείχος και την Εκκλησία «Παναγία», στο Ο.Τ.200. Χτίστηκε στις αρχές του 1950, είναι διώροφο πετρόκτιστο και αποτελεί σημαντικό ιστορικό κτίριο. Είναι εξατάξιο δημοτικό σχολείο με ένα τμήμα ανά τάξη και φιλοξενεί συνολικά περίπου 130 μαθητές κάθε χρόνο.
Στον ισόγειο όροφο υπάρχουν 3 αίθουσες διδασκαλίας, που χρησιμοποιεί η Α’, Β’, Γ’ Δημοτικού, 1 μικρό γραφείο – βιβλιοθήκη (6 τμ) και στον 1ο όροφο υπάρχουν 3 αίθουσες διδασκαλίας, που χρησιμοποιεί η Δ’, Ε’ και Στ’ Δημοτικού, το γραφείο Διδασκάλων (6 τμ) και το γραφείο του Διευθυντή. Σε χωριστό βοηθητικό κτίριο ισόγειο πίσω από το σχολείο υπάρχει ένα υποτυπώδες γυμναστήριο με ένα μικρό αποθηκευτικό χώρο χωρίς εξωτερικά παράθυρα, διαστάσεων 2,5 μ. πλάτος και 5μ. μήκος. Αυτή η αποθήκη των 6 τμ μετατράπηκε πριν λίγα χρόνια σε «αίθουσα» πληροφορικής, ώστε να χρησιμοποιείται για τις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθήματος της πληροφορικής.
Όταν κτίστηκε το σχολείο το 1950 οι αίθουσες διδασκαλίας ήταν επαρκείς για την κάλυψη των τότε εκπαιδευτικών αναγκών. Ωστόσο, εν έτει 2022 πλέον το σχολείο πρέπει να αποκτήσει νέες αίθουσες, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα:
- Πλέον έχουν προστεθεί μαθήματα όπως ξένες γλώσσες (αγγλικά και γαλλικά ή γερμανικά), πληροφορική, εικαστικά, θεατρική αγωγή, μουσική, ΖΕΠ, και θα ήταν πολύ χρήσιμο – απαραίτητο να υπάρχουν επιπλέον αίθουσες διδασκαλίας, ώστε τα αντίστοιχα μαθήματα να γίνονται σε αίθουσα με σταθερές υποδομές.
- Λόγω της ιδιαιτερότητας της περιοχής μας, υπάρχει μουσουλμάνος εκπαιδευτικός, που διδάσκει θρησκευτικά στους αντίστοιχους μαθητες, αλλά λόγω της έλλειψης αιθουσών, αναγκάζεται να κάθεται στριμωχτά μαζί με τα παιδιά στο γραφείο της βιβλιοθήκης των 6 τμ.
- Πλέον στα δημοτικά σχολεία λειτουργούν ολοήμερα τμήματα έως τις 15.00 και μάλιστα το 1ο δημοτικό από το σχολικό έτος 2022-2023 επιλέχθηκε για να λειτουργήσει με διευρυμένο ολοήμερο πρόγραμμα μέχρι τις 17.30. Για τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, επίσης δεν υπάρχει κάποια χωριστή αίθουσα όπου θα απασχολούνται τα παιδιά, αλλά συνήθως καταλαμβάνουν τις αίθουσες διδασκαλίες του ισογείου ορόφου και κάθονται στις θέσεις των παιδιών των αντίστοιχων τάξεων. Ακριβώς λόγω έλλειψης ειδικού χώρου, τα παιδιά αναγκάζονται να τρώνε πάνω στα θρανία (!!!) Επιπλέον για τις ανάγκες του ολοήμερου, υπάρχει ηλεκτρική κουζίνα και ψυγείο, που λόγω έλλειψης χώρου τοποθετήθηκαν μέσα στη μικροσκοπική βιβλιοθήκη των 6 τμ…
- Επιπρόσθετα, δεν υπάρχει κάποια αίθουσα εκδηλώσεων, ώστε να μπορούν οι γονείς να παρακολουθήσουν σχολικές γιορτές, που διενεργούνται στο σχολείο. Πρακτικά όλα τα χρόνια ανοίγεται η εσωτερική πόρτα της Β’ και Γ’ Δημοτικού, και πολύ στριμωχτά κάθονται όσοι μαθητές και γονείς χωράνε, χωρίς φυσικά να είναι εφικτό να χωρέσουν όλοι.
Ενημερωθήκαμε πρόσφατα για τα εξής θέματα:
- Οι Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. αναλαμβάνουν να κτίσουν ή να ανακαινίσουν σχολικά κτίρια
- Αναφέρθηκε από τον απερχόμενο Προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Μαρίνο Κωνσταντινίδη ότι εδώ και χρόνια τρέχει πρόγραμμα της Περιφέρειας ΑΜΘ, το οποίο περιλαμβάνει ανεγέρσεις σχολικών μονάδων και διορθώσεις σχολικών μονάδων, αλλά λόγω έλλειψης μελετών, έχουν ενταχθεί μόνο μετρημένα σχολεία
- Τον Οκτώβριο 2005 εγκρίθηκε από την 12η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων αρχιτεκτονική μελέτη προσθήκης αιθουσών στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής και είχε αποσταλεί στην τότε Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών Ν. Ροδόπης μελέτη Αρχιτεκτονικών με την αντίστοιχη περιγραφή και αιτιολογική έκθεση, προκειμένου να προχωρήσει το έργο. Στη συγκεκριμένη μελέτη αναφέρεται ότι η συνολική υφιστάμενη κάλυψη του υπάρχοντος σχολικού κτιρίου είναι 536,75 τμ, ενώ η υφιστάμενη συνολική δόμησή του είναι 884,70 τμ. Το συνολικό αποτυπωθέν εν έτει 2005 εμβαδό του οικοπέδου του σχολείου ήταν 3.834,65 τμ, οπότε σύμφωνα με τα τότε δεδομένα τα επιτρεπόμενα στοιχεία δόμησης είναι ως προς την κάλυψη 2.684,25 τμ και ως προς τη δόμηση 9.203,16 τμ. Με τη συγκεκριμένη μελέτη προβλεπόταν να κατασκευαστεί ένα κτίριο – προσθήκη, το οποίο θα αποτελούνταν:
α) από υπόγειο με επιφάνεια 248,08 τμ (υπόγειοι χώροι βοηθητικής χρήσης και λεβητοστάσιο)
β) από ισόγειο με επιφάνεια 460,69 τμ (1 αίθουσα μουσικής, 1 εργαστήριο Φυσικής – Χημείας, μία αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και χώρους υγιεινής)
γ) από όροφο με επιφάνεια 152,73 τμ (1 αίθουσα πληροφορικής και 1 γραφείο διδασκάλων)
Με την παρούσα αίτησή μας και λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα πραγματικά δεδομένα που σας εκθέσαμε και τις προβληματικές καταστάσεις που έχουν δημιουργηθεί όλα αυτά τα χρόνια και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες όλων των εκπαιδευτικών δυστυχώς δεν επιλύονται, χωρίς την ανέγερση νέου κτιρίου,
Σας ζητούμε και σας παρακαλούμε να ενσκήψετε στο πρόβλημά μας και να το επιλύσετε, κτίζοντας ένα νέο κτίριο στην αυλή του σχολείου μας, επικαιροποιώντας ίσως την ήδη υπάρχουσα μελέτη της Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιότητων ή εκπονώντας μία νέα μελέτη λαμβάνοντας υπόψη τα υπάρχοντα δεδομένα. Συνημμένα με την παρούσα σας αποστέλλουμε φωτογραφίες από την «αίθουσα» πληροφορικής μας, από την «αίθουσα» εκδηλώσεων (δηλαδή την β΄ και γ’ τάξη ενωμένες) και από την αυλή του σχολείου μας. Επίσης, σε χωριστό αρχείο σας αποστέλλουμε την υπάρχουσα μελέτη από το 2005».