«Ο τούρκικος εθνικισμός είναι η υπεραναπλήρωση της επίγνωσης των Τούρκων ότι δεν είναι Τούρκοι», ισχυρίζεται ο διδάκτωρ Ιστορίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Ο διδάκτωρ Ιστορίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Διδάκτωρ Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Γενεύης κ. Μελέτης Μελετόπουλος παραχώρησε συνέντευξη στο IRISTV.gr για τα διεθνή τεκταινόμενα, με έμφαση φυσικά στα Ελληνοτουρκικά και τη σχέση των γεγονότων που λαμβάνουν χώρα σήμερα στη διεθνή γεωπολιτική σκακιέρα με το ιστορικό τους υπόβαθρο.
Ιστορικά λάθη, ιδεοληψία και διαστρέβλωση της ιστορίας
Ο πολυγραφότατος ιστορικός επισήμανε τις παγίδες στις οποίες οδηγεί η ιδεοληψία και η σκοπιμότητα στο χειρισμό των ιστορικών γεγονότων. Ανέλυσε επίσης τους λόγους για τους οποίους η Τουρκία καταφεύγει σε αντιστροφή της ιστορίας και καταπίεση των ταυτοτικών συναισθημάτων του ίδιου του τουρκικού λαού. Σημείωσε ταυτόχρονα ότι η Ελλάδα ουδέποτε προέβη σε διεκδικήσεις μετά τη Συνθήκη της Λωζάνης, αντίθετα με την αναθεωρητική πολιτική των γειτόνων μας. Ο ίδιος τόνισε: «Εμείς δεν χρειαζόμαστε να διαστρεβλώσουμε τίποτα . Την αλήθεια πρέπει να πούμε».
«Το 1922 οι σύμμαχοί μας είτε στήριξαν την Τουρκία, είτε αποσύρθηκαν, είτε δεν υποστήριξαν ενεργά»
Ο κ. Μελετόπουλος ανέλυσε τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ της σημερινής κατάστασης και της περιόδου που προηγήθηκε της μικρασιατικής εκστρατείας, αναλύοντας τις κινήσεις και τις τοποθετήσεις των μεγάλων δυνάμεων τότε και τώρα. Έκανε εκτενή αναφορά στο ρόλο που έπαιξε η ενεργειακή παράμετρος και στις δύο περιπτώσεις αλλά και στο λάθος που δεν πρέπει επ’ ουδενί να υποπέσουμε ξανά: τον εθνικό διχασμό.
«Ο τούρκικος εθνικισμός είναι η υπεραναπλήρωση της επίγνωσης των Τούρκων ότι δεν είναι Τούρκοι»
Ο έγκριτος ιστορικός αναφέρθηκε επίσης στην εθνο-φυλετική σύσταση του Τουρκικού κράτους, την ανομοιογένοια του λαού και την «ένταση με την οποία προβάλλεται η Τουρκική ταυτότητα ως αντίρροπο στο γεγονός ότι δεν υπάρχει τουρκικό έθνος με την εθνολογική έννοια». Τόνισε χαρακτηριστικά ότι όταν οι γείτονές μας συνειδητοποιήσουν ότι το κράτος τους δημιουργήθηκε από εξισλαμισμένους πληθυσμούς, από τους οποίους Έλληνες σε μεγάλο βαθμό, αυτό θα έχει κατακλυσμιαίες συνέπειες.
«Η εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι ένα ακυβέρνητο καράβι» – Οι παθογένειες της ελληνικής παιδείας και τι χρειάζεται να αλλάξει
«Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κάνει κακή δουλειά», σημείωσε ο επί δεκαετίες δάσκαλος και Λυκειάρχης της Ιονίου Σχολής. Τόνισε επίσης μια θεμελιώδη παθογένεια που εντοπίζει στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: «Δεν έχει γίνει μία Εθνική συμφωνία για το τι είδος ανθρώπου θέλουμε να παράξουμε μέσω του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.» Πρότεινε επίσης συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση και μάλιστα τη δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής Αξιολόγησης η οποία όπως είπε χαρακτηριστικά «να μην υπάγεται στον Υπουργό ούτε στο πολιτικό σύστημα».
«Η δομή της Ελληνικής γλώσσας καθιστά τον ανθρώπινο εγκέφαλο εκρηκτικό μηχανισμό»
Ο κ. Μελετόπουλος δεν παρέλειψε φυσικά να εστιάσει στα δυνατά σημεία του Ελληνικού πολιτισμού, όπως αναδείχτηκαν ανά τους αιώνες. Εξήγησε πώς να αντλήσουμε δύναμη και γνώση από την ιστορία αλλά και πώς να αξιοποιήσουμε ένα ανεκμετάλλευτο εργαλείο: την Ελληνική γλώσσα, δια της οποίας, όπως ανέφερε γλαφυρά, αποκτούμε «ένα μηχανισμό ανώτερης στρατηγικής ευφυΐας και αχαλίνωτης δημιουργικότητας».