Σε δραματική κατάσταση οι πρατηριούχοι του βορείου Έβρου: «Κλαίμε… και δεν ξέρουμε πόσο ακόμη θα αντέξουμε» λέει η πρόεδρος τους
«Κλαίμε… και δεν ξέρουμε πόσο ακόμη θα αντέξουμε», δηλώνει στη ΓΝΩΜΗ η Πρόεδρος του Συλλόγου Βενζινοπωλών Βορείου Έβρου Βάσω Καλαϊτζή, σχολιάζοντας με τον τρόπο αυτό τον αγώνα που δίνουν τα πρατήρια της περιοχής για να επιβιώσουν, μέσα στον κυκεώνα της ακρίβειας και την διαρκή φυγή των καταναλωτών προς τις γειτονικές χώρες.
Το παρακάτω στοιχείο έδωσε σε συνέντευξή του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλης Κιούσης: «Στις Καστανιές του Έβρου περνάνε πάνω από 1.000 αυτοκίνητα την ημέρα για να βάλουν στην Τουρκία. Για το κάθε λίτρο που πωλείται εκτός Ελλάδας, χάνει το ελληνικό δημόσιο 1,15 ευρώ. Καταλαβαίνουμε πόσα εκατομμύρια χάνονται εβδομαδιαίως από αυτό το πράγμα».
Η κα Καλαϊτζή επιβεβαιώνει το τρομακτικό αυτό νούμερο: «Είναι αλήθεια κι ίσως να φεύγουν ακόμη περισσότεροι. Στην Τουρκία, τα καύσιμα είναι τόσο φτηνά, κυρίως λόγω υποτίμησης της λίρας. Οι ίδιοι οι Τούρκοι, αν δεν είναι αυτό που λέμε πλούσιοι, δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε σε αυτές τις τιμές. Από τα πρατήριά μας, ο κόσμος βάζει είτε πολύ μικρές ποσότητες καυσίμων, είτε καταναλώνει τα 45άρια από το Fuel Pass, που δεν μπορεί να τα καταναλώσει στο εξωτερικό. Δυστυχώς, όμως, με αυτό τον τρόπο, οι επιχειρήσεις μας δεν μπορούν να επιβιώσουν… Κλαίμε, κλαίμε για όλους τους λόγους και για το ότι εμείς στο βόρειο Έβρο έχουμε εγκαταλειφθεί πλήρως. Δεν υπάρχει καμία σχέση με το νότιο τμήμα του νομού. Είμαστε εντελώς διαφορετική περίπτωση. Μόνο όταν είχαν κλείσει τα σύνορα λόγω κορωνοϊού είχαμε κίνηση στα πρατήριά μας. Τώρα πλέον η κατάσταση είναι δραματική».
Βουλγαρία: Το πάθημα που έγινε μάθημα
Κι ενώ το ρεύμα προς την Τουρκία είναι ορμητικό και ανεξέλεγκτο, στη Βουλγαρία τα πράγματα είναι πιο «ήσυχα». Αυτό οφείλεται κυρίως σε ένα πάθημα που έγινε μάθημα, πριν από 12 χρόνια. Όπως αναφέρει η κα Καλαϊτζή, τότε, ο κόσμος πήγαινε και προμηθεύονταν καύσιμα από τα τρία πρατήρια που λειτουργούσαν στο Σβίλενγκραντ. Από μία έρευνα που είχε κάνει τότε ο Σύλλογος Βενζινοπωλών Βορείου Έβρου, είχε προκύψει, ότι τα εν λόγω πρατήρια, κάθε Σαββατοκύριακο, πωλούσαν περίπου 50.000 λίτρα καύσιμων! Μάλιστα, για το θέμα είχαν ενημερωθεί και οι αρμόδιοι, με την ελπίδα ότι θα κατανοούσαν το μέγεθος του προβλήματος και θα έκαναν κάποια παρέμβαση… Τελικώς, το συγκεκριμένο ρεύμα προς τη Βουλγαρία διακόπηκε απότομα, όταν ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων υπέστη σοβαρές βλάβες, οι οποίες, είχε πιθανολογηθεί ότι οφείλονταν στη χρήση διογκωτικών από τα πρατήρια των γειτόνων.