Με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, δασκάλων και καθηγητών του Νομού Ροδόπης συζήτησαν μέσω τηλεδιάσκεψης για τα προβλήματα στο χώρο της παιδείας, οι Τομεάρχες του Τμήματος Παιδείας της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ροδόπης Δημήτρης Δημητριάδης και Σουλιώτη Μεταξία, ο Υπεύθυνος για την μειονοτική εκπαίδευση Γιουσούφ Οσκάν και ο Υπεύθυνος για την Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Τομεάρχης για το προσφυγικό Θανάσης Καλογιαντσίδης.
Από πλευράς των σωματείων των εκπαιδευτικών συμμετείχαν ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης Μιχάλης Βασιλειάδης και από την ΔΟΕ ο Πρόεδρος Στέφανος Μακρυγιάννης και οι Δήμητρα Λιουλιάκη και Σουχά Μεχμέτ. Ως παρατηρήτρια συμμετείχε και η Συντονίστρια της Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ροδόπης Αγγελική Κιουγιουμτζόγλου.
Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών εξέθεσαν τα προβλήματα του κλάδου σε επίπεδο νόμου.
Αναφέρθηκαν στα γενικότερα προβλήματα σχολικής στέγης, στην έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού, στις επικείμενες πολλές συνταξιοδοτήσεις και στην κατάσταση που υπάρχει στα σχολεία όσον αφορά τη στελέχωση τους από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και όχι από μόνιμο προσωπικό.
Άσκησαν επίσης κριτική για τη στάση της κυβέρνησης όσον αφορά τη θωράκιση των σχολείων σε σχέση με τις υγειονομικές συνθήκες, ότι δεν εφαρμόστηκαν μέτρα όπως η μείωση των μαθητών ανά τμήμα και η αύξηση των τμημάτων. Αναφέρθηκαν στα λάθη που έγιναν με την προμήθεια στις μάσκες αλλά και στα tablet, πράγματα που ακόμη δεν έχουν διεκπεραιωθεί.
Σημαντικό πρόβλημα επίσης που συζητήθηκε, με την αγωνία όλων, είναι το μεγάλο εκπαιδευτικό κενό που δημιουργήθηκε με το κλείσιμο των σχολείων και την απόσταση των μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία, πράγμα που δεν αναπληρώθηκε και που εντάθηκε βλέποντας τα ποσοστά συμμετοχής των μαθητών στη σχολική διαδικασία μέσω της τηλε-εκπαίδευσης, δεδομένου ότι το ένα τέταρτο των μαθητών στον Ν. Ροδόπης δεν είχαν πρόσβαση, αλλά και από αυτούς το ένα τρίτο σχεδόν δεν κατάφερε να παρακολουθήσει τελικά τα μαθήματα μέσω διαδικτύου.
Επιπρόσθετα εξέφρασαν την αντίθεσή τους στους νομούς Κεραμέως σχετικά με την αξιολόγηση και την οργάνωση των σχολείων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ποσοστά αποχής από την κακώς εννοούμενη αξιολόγηση, μια διαδικασία που δεν παρέχει στον εκπαιδευτικό καμία υποδομή για να εργαστεί, αλλά απαιτεί να αξιολογηθεί για αυτήν την εργασία, έφτασαν το 85-90% στον νομό, όπως και πανελλαδικά.
Μόνος στόχος των μεταρρυθμίσεων είναι η αποδιάρθρωση του Δημόσιου Σχολείου και η στροφή προς την ιδιωτικοποίηση της παιδείας.
Από τη μεριά τους τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασαν τη στήριξή τους στα αιτήματα των εκπαιδευτικών για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία και για μόνιμους διορισμούς. Επιπρόσθετα σημείωσαν την αντίθεσή τους στο σύνολο της νομοθετικής παρέμβασης της κυβέρνησης τόσο στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση όσο και στην τριτοβάθμια με τον νόμο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη και εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην είσοδο της αστυνομίας στα πανεπιστήμια.
Τονίστηκε επίσης η διαφωνία για την εξομοίωση των επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων των κολεγίων με τους πτυχιούχους του Δημόσιου Πανεπιστημίου.
Τέλος, σημείωσαν ότι για πρώτη φορά μία κυβέρνηση έχει απέναντί της το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου ανεξαρτήτως βαθμίδας και παράταξης, ενώ ενημέρωσαν τους εκπαιδευτικούς ότι ο διάλογος αυτός παραμένει ανοιχτός, δεδομένου ότι από τη μία εμπλουτίζονται οι θέσεις του κόμματος ενόψει της Συνδιάσκεψης, και από την άλλη συντασσόμαστε σε κοινή γραμμή με τα δίκαια αιτήματα απέναντι στις πολιτικές τις Κυβέρνησης.