Απάντηση στις αντιδράσεις των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για τα όσα δήλωσε την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου σε πάνελ στο OPEN TV, σχετικά με τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση, δίνει ο Ευριπίδης Στυλιανίδης.
«Θα ‘πρεπε να κρύβονται, όχι τόσο ξεδιάντροπα να διαφημίζουν την ιδιωτική εκπαίδευση αφού πρώτα έχουν κάνει μέσα σε 15 μήνες ό,τι περνούσε από το χέρι τους για να διαλύσουν το δημόσιο σχολείο», τόνισε ο πρώην Υπ. Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, ενώ ανακοίνωση εξέδωσε και ο Συντονιστής ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης Σταμάτης Σακελλίων, ο οποίος έκανε λόγο για «το απίστευτο χάλι που έχει δημιουργηθεί στα δημόσια σχολεία με ευθύνη αποκλειστικά της κυβέρνησης».
Ο Βουλευτής Ροδόπης αφού κάνει μια σύντομη αναδρομή του έργου του ως Υπουργός Παιδείας, μιλά για «προβοκάτσια στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ» που «επιδιώκουν να κατασκευάσουν προπαγανδιστικά επιχειρήματα για να καλύψουν τη δίκη τους πολιτική αμηχανία και ανεπάρκεια».
«Την εκπαίδευση την έχω υπηρετήσει ως πρόεδρος των μαθητών, των φοιτητών, ως μέλος της ΕΦΕΕ και φυσικά ως Ακαδημαϊκός δάσκαλος. Εν αντιθέσει με πολλούς από τους κριτές μου της Αριστεράς που αποφοίτησαν από γνωστά ιδιωτικά σχολεία και κολλέγια», τονίζει χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά, η τοποθέτηση του Ευριπίδη Στυλιανίδη:
«ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ ΣΕ ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
Το 2007 ως νέος Υπουργός Παιδείας παρέλαβα ένα φλεγόμενο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο ΣΥΡΙΖΑ με πρωταγωνιστή τότε τον αρχηγό του εργαλειοποιούσε τους μαθητές, προκαλώντας πάνω από 5000 καταλήψεις στα 15.000 σχολεία της Χώρας.
Αντιμετωπίσαμε με ψυχραιμία τις εντάσεις.
Σεβαστήκαμε τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς στα δίκαια αιτήματα τους.
Παλέψαμε για λύσεις στα εύλογα ζητήματα της εκπαιδευτικής καθημερινότητας που επί χρόνια παρέμεναν άλυτα.
Προχωρήσαμε παράλληλα με συστηματικότητα τις μεταρρυθμίσεις, χωρίς να εγκλωβιζόμαστε, όπως συνήθως έκαναν πολλοί Υπουργοί Παιδείας, αποκλειστικά στα ζητήματα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και στο Νόμο-πλαίσιο των ΑΕΙ, γιατί είχαμε την πεποίθηση ότι η Εκπαίδευση ξεκινά από το Νηπιαγωγείο και ολοκληρώνεται με τη Δια Βίου Μάθηση.
11 Σεπτεμβρίου του 2008 ήταν η πρώτη φορά μετά τη Μεταπολίτευση, όπως ομολογεί ακόμα το σύνολο των εκπαιδευτικών, που η σχολική χρονιά ξεκίνησε ομαλά, χωρίς διπλοβάρδιες, με τα λειτουργικά κενά Καθηγητών, Δασκάλων και Νηπιαγωγών όλα καλυμμένα, με τα βιβλία να περιμένουν τους μαθητές και τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς όλους να έχουν ολοκληρώσει Εισαγωγική Επιμόρφωση πριν μπουν στην τάξη. Οι νεοδιόριστοι μάλιστα και οι αναπληρωτές ενημερώθηκαν με προσωπικό SMS για την τοποθέτηση τους από τις 15 Αυγούστου. Την ίδια περίοδο 2004-2009 ολοκληρώσαμε μέσω του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων (ΟΣΚ) ή με Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) 923 νέες σχολικές υποδομές σε όλη την Ελλάδα δρομολογώντας άλλες τόσες.
Το 2008 μετά από Στρατηγική Συμφωνία με τη Microsoft που υπογράφηκε στην Αθήνα μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και του Bill Geitz και αφού επισκέφθηκα δύο φορές τις ΗΠΑ, μια φορά στο Σηάτλ για να δω τα νέα Projects του Bill Geitz και μια φορά στη Philladelphia για να μελετήσω το «Σχολείο του Μέλλοντος» (School of the Future) ξεκινήσαμε την Ψηφιακή Μεταρρύθμιση στην Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα:
1. Αυξήσαμε τις προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για το μάθημα των νέων τεχνολογιών δημιουργώντας την κατάλληλη διδακτική ύλη και τις απαιτούμενες υποδομές με την πολιτική του Έξυπνου Σχολείου
2. Επιτύχαμε τη δωρεάν διανομή 100.000 υπολογιστών κάθε χρόνο στα παιδιά της 3ης Γυμνασίου, ώστε να διασφαλίζεται η ισότητα στην πρόσβαση για όποιους μαθητές δεν έχουν την οικονομική άνεση.
3. Εγκαθιδρύσαμε το πρόγραμμα Safe Internet για να προστατεύονται τα παιδιά από επικίνδυνους ιστότοπους.
4. Εκπαιδεύσαμε τους γονείς στους Η/Υ στις Σχολές Γονέων που ιδρύσαμε σε όλη τη Χώρα για να χτυπήσουμε τον ψηφιακό αναλφαβητισμό, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν τα παιδιά τους στα διαδικτυακά τους ταξίδια.
5. Ξεκινήσαμε να υλοποιούμε την ψηφιακή τάξη με ψηφιακούς πίνακες και σύστημα on line τηλεεκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα.
6. Κάναμε παρεμβάσεις στα συναρμόδια Υπουργεία για να επεκταθούν και να εκσυγχρονιστούν τα δίκτυα παντού (wifi, fiber to the home, κλπ), ώστε το Έξυπνο Σχολείο να φτάσει και στην πιο απομακρυσμένη γωνιά της Ελλάδας υλοποιώντας το άρθρο 5Α που θεσπίσαμε στο Σύνταγμα για την Ισότητα στην Πρόσβαση ως Δικαίωμα.
Την περίοδο εκείνη ήταν η πρώτη ίσως φορά στην μεταπολιτευτική ιστορία που το κοινωνικό κράτος έτρεξε γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα από την ιδιωτική πρωτοβουλία και συνεργάστηκε μαζί της χωρίς complex και ιδεοληψίες σαν αυτές που χαρακτηρίζουν σήμερα πολλά στελέχη της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι όλα αυτά υλοποιήθηκαν με το λιγότερο δυνατό κόστος (πχ οι πιστώσεις που δαπανήθηκαν για τους αναπληρωτές ήταν σχεδόν οι μισές απ’ότι την τελευταία περίοδο ΣΥΡΙΖΑ) και με πλήρη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων με ποσοστό απορρόφησης 117% (το ΥΠΕΠΘ πρωταγωνιστής στην απορροφητικότητα).
ΘΑ ΔΙΕΡΩΤΑΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΘΥΜΗΘΗΚΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;
Γιατί είναι προκλητικό πρώην Υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ να απομονώνουν προβοκατόρικα μια τηλεοπτική μου φράση, επιδιώκοντας να κατασκευάσουν προπαγανδιστικά επιχειρήματα για να καλύψουν την δική τους πολιτική αμηχανία και ανεπάρκεια. Είπα στο OPEN TV ότι «Η τηλεκπαίδευση λειτούργησε γρηγορότερα στα ιδιωτικά σχολεία και αυτό αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας…». Είπα κάτι ψέματα;
Αυτή η φράση τους οδήγησε στο στρεβλωτικό και προπαγανδιστικό συμπέρασμα, ότι εμείς είμαστε κυνικά κατά της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ είναι υπέρ των λαϊκών συμφερόντων(sic). Δεν στέκομαι στο προσωπικό γεγονός ότι είμαι παιδί δασκάλων του Δημόσιου Σχολείου, απόφοιτος κανενός κολλεγίου αλλά του 1ου Δημοσίου Λυκείου Κομοτηνής και του επίσης Δημοσίου Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.
Την εκπαίδευση την έχω υπηρετήσει ως πρόεδρος των μαθητών, των φοιτητών, ως μέλος της ΕΦΕΕ και φυσικά ως Ακαδημαϊκός δάσκαλος. Εν αντιθέσει με πολλούς από τους κριτές μου της Αριστεράς που αποφοίτησαν από γνωστά ιδιωτικά σχολεία και κολλέγια. Αυτό που πάντα με ενδιέφερε είναι η ποιότητα των υπηρεσιών και η ισότητα στην πρόσβαση, ανεξάρτητα από αριστερές ιδεοληψίες.
Ο δημόσιος ή ιδιωτικός χαρακτήρας αφορά τις προκαταλήψεις τους και ανήκει στο παρελθόν, όταν φυσικά διασφαλίζονται οι ίσες ευκαιρίες για όλους. Καταλαβαίνω την αγωνία τους να ψηφοθηρήσουν αμήχανα, βλέποντας τη εποχή να του εγκαταλείπει. Ωστόσο επειδή πλέον δεν είναι άγνωστοι, διότι κυβέρνησαν 5 ολόκληρα χρόνια, πρέπει να δώσουν κι αυτοί απαντήσεις:
1. Το Υπουργείο Παιδείας μέσα σε ελάχιστο χρόνο πέτυχε να διασυνδέσει και να εξυπηρετήσει 1,6 εκ. χρήστες της εκπαιδευτικής κοινότητας, εκπαιδευτικούς, μαθητές και φοιτητές. Από αυτούς καθημερινά παρακολουθούν μαθήματα 39.800 τμήματα Γυμνασίων και Λυκείων και 55.000 τμήματα Δημοτικών και Νηπιαγωγείων. Πόσο θράσος αλήθεια θέλει, επειδή χρειάστηκαν λίγες ώρες προσαρμογής, ώσπου να ξεκινήσει το σύστημα τη πλήρη λειτουργία του, κάποιοι που επί 5 ολόκληρα χρόνια κυβερνούσαν και δεν έκαναν απολύτως τίποτε να κουνούν το δάκτυλο;
2. Γιατί η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ διέκοψε όλες τις μεταρρυθμίσεις που εμείς ξεκινήσαμε από την προηγούμενη δεκαετία εξαντλώντας την κυβερνητική δυναμική της στα τηλεοπτικά παράθυρα;
3. Πόσο ώριμο και υπεύθυνο είναι σε μια κρίσιμη στιγμή για τους Έλληνες, όταν η κάθε οικογένεια δοκιμάζεται σκληρά από την πανδημία ή το κλείσιμο της οικονομίας κάποιες γραφικές φιγούρες της αριστερής ιδεοληψίας να προβοκάρουν, να ψηφοθηρούν κυνικά επιδιώκοντας να σκεπάσουν την πολιτική αμηχανία τους και την ανεπάρκεια τους να αντιληφθούν την κρισιμότητα των στιγμών;
Στις δύσκολες αυτές ώρες όλοι κρινόμαστε, αν έχουμε το ηθικό ανάστημα να αναμετρηθούμε με τα προβλήματα και τις προκλήσεις και να προτάξουμε αυτά που ενώνουν και δυναμώνουν το λαό και την πατρίδα μας και όχι λογικές και στάσεις που διχάζουν, υπονομεύουν και επενδύουν πάνω στην δυστυχία της κοινωνίας και την αποτυχία της Ελλάδας.
Προσωπικά δεν πρόκειται να παρακολουθήσω αυτόν το κατήφορο ενός τμήματος της Αριστεράς του ΣΥΡΙΖΑ και πιστεύω ακράδαντα ότι αυτό πράττει και η παράταξη που πιστεύω και υπηρετώ από παιδί, η Νέα Δημοκρατία».