Επιστολή με αίτημα την παροχή κινήτρων για την πλήρη και δια ζώσης λειτουργία όλων των σχολών και των τμημάτων του Δ.Π.Θ. από την έναρξη του χειμερινού εξαμήνου 2020-21, έστειλε ο Βουλευτής Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ προς την Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.
Ο Βουλευτής Ροδόπης ενισχύει το καθολικό αίτημα της αυτοδιοίκησης αλλά και των παραγωγικών φορέων της Θράκης για την πλήρη επαναλειτουργία του Δ.Π.Θ., με τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων αλλά και την αναθέρμανση της τοπικής οικονομίας που έχει δεχθεί συντριπτικά πλήγματα από την αναστολή των δια ζώσης μαθημάτων στο Δ.Π.Θ. αλλά και το κλείσιμο των συνόρων σε όλο το μήκος της Περιφέρειάς μας.
Παράλληλα, θέτει και το αίτημα και της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης του Δ.Π.Θ. προκειμένου να ανταπεξέλθει με συνέπεια στις δυσκολίες της περιόδου και της πλήρους επαναφοράς των δια ζώσης μαθημάτων του.
Η επιστολή κοινοποιήθηκε προς τον υφυπουργό Ανώτατης Εκπαίδευσης κ. Β. Διγαλάκη καθώς και τον Πρύτανη του Δ.Π.Θ. κ. Π. Πολυχρονίδη.
Αναλυτικά:
«Αξιότιμη κύρια Υπουργέ,
Επικοινωνώ μαζί σας για το μείζον θέμα της επιστροφής των φοιτητών στα Δημόσια Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και την επανέναρξη των δια ζώσης μαθημάτων ενόψει του χειμερινού εξαμήνου 2020-2021. Φυσικά, πάντοτε με γνώμονα την πιστή εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων και την διασφάλιση της υγείας της ακαδημαϊκής κοινότητας και των τοπικών κοινωνιών όπου εδρεύουν τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Η Θράκη, όπως γνωρίζετε, υπέστη τεράστια βλάβη από την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο κατά το εαρινό εξάμηνο, αλλά και από το κλείσιμο των συνόρων, γεγονός που εκμηδένισε κάθε οικονομική δραστηριότητα, με ανυπολόγιστο κόστος για την τοπική οικονομία.
Τίθεται συνεπώς ως ζήτημα οικονομικής επιβίωσης για την Θράκη, η πλήρης επαναλειτουργία του Δ.Π.Θ. στην βάση και των πρόσφατων οδηγιών που δώσατε για το μέγεθος των ακροατηρίων στα οποία θα επιτραπούν οι δια ζώσης παραδόσεις στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα.
Όμως, κ. Υπουργέ, με δεδομένη την μεγάλη απόσταση της Θράκης και των σχολών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου από την Ορεστιάδα, την Αλεξανδρούπολή, την Κομοτηνή και την Ξάνθη από πολλούς τόπους καταγωγής φοιτητών, παλαιοτέρων ετών αλλά και των πρωτοετών που θα εγκατασταθούν για πρώτη φορά εδώ, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη εξειδίκευσης των μέτρων της δια ζώσης διδασκαλίας σε απομακρυσμένα γεωγραφικά πανεπιστήμια, όπως είναι το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Θα έλεγα, μάλιστα, με τέτοιον τρόπο ώστε να καθίσταται ρεαλιστικότερη και ελκυστικότερη η προοπτική της δια ζώσης διδασκαλίας σε αυτά ακριβώς τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα.
Παράλληλα, η έκτακτη οικονομική ενίσχυση για την λειτουργική αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα πανεπιστημιακών ιδρυμάτων όπως είναι το Δ.Π.Θ. , προκειμένου να ανταποκριθούν με ασφάλεια και συνέπεια στην προοπτική επέκτασης της δια ζώσης διδασκαλίας στην συντριπτική πλειοψηφία των σχολών και των τμημάτων τους, φαντάζει ως μια εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση για την άμεση, ομαλή και ασφαλή επιστροφή της ακαδημαϊκής κοινότητας στους φυσικούς της χώρους, που δεν είναι άλλοι από τα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα και τις πόλεις φιλοξενίας τους.
Άλλωστε τόσο η Τ.Α. όσο και οι παραγωγικοί φορείς της Θράκης συνηγορούν αποφασιστικά προς αυτή την κατεύθυνση και είναι έτοιμοι να παράσχουν κάθε είδους διευκόλυνση στο Δ.Π.Θ. για την πλήρη και διά ζώσης επαναλειτουργία του.
Κ. Υπουργέ,
Η Θράκη η οποία ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην δεύτερη αυτή φάση της πανδημίας που φαίνεται ότι διανύουμε, είναι έτοιμη να υποδεχθεί πάλι πίσω με ασφάλεια και θαλπωρή τους φοιτητές της και τους ακαδημαϊκούς δασκάλους της. Παρακαλώ μην αγνοήσετε αυτή την πρόκληση για το Δ.Π.Θ. και τις τοπικές μας κοινωνίες».