Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Χαρίτου κατέθεσε σήμερα Πέμπτη 3 Οκτωβρίου ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή με θέμα την άμεση αποκατάσταση της γέφυρας Κομψάτου στον Ίασμο της ΠΕ Ροδόπης.
Καθώς συμπληρώθηκαν δύο και πλέον χρόνια από την κατάρρευση της γέφυρας και η αποκατάσταση αυτής καθυστερεί εις βάρος των πολιτών του Δήμου Ιάσμου και της ευρύτερης περιοχής, ο βουλευτής θέτει καίρια ερωτήματα προς τον αρμόδιο υπουργό.
Ο βουλευτής επισημαίνει τις ενέργειες που έγιναν από την προηγούμενη κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή της κατάρρευσης της γέφυρας, προκειμένου η αποκατάσταση αυτής να γίνει όσο το δυνατόν ταχύτερα και διαπιστώνει σήμερα μία αδικαιολόγητη καθυστέρηση στη λήψη αναγκαίων πρωτοβουλιών προς την κατεύθυνση της αποκατάστασης της γέφυρας.
Στην ερώτησή του ο βουλευτής αναδεικνύει τα εύλογα παράπονα των πολιτών, που διαπιστώνουν μία ολιγωρία εκ μέρους των αρμοδίων, με αποτέλεσμα να καλλιεργείται σε αυτούς το αίσθημα της αδιαφορίας και της εγκατάλειψης για την ακριτική περιοχή.
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:
«Συμπληρώθηκαν δυο χρόνια από την 10 Σεπτεμβρίου του 2017, όταν μεγάλο τμήμα της γέφυρας του ποταμού Κομψάτου στον Ίασμο της ΠΕ Ροδόπης, κατέρρευσε ξαφνικά, αν και επρόκειτο για σχετικά νεόδμητη γέφυρα, με λιγότερα από 25 χρόνια κατασκευής. Η πτώση της ήταν μια αρνητική εξέλιξη, η οποία σόκαρε την τοπική κοινωνία του Ιάσμου και της ευρύτερης περιοχής, διότι, μόνο λόγω τύχης, ευτυχώς, δεν θρηνήσαμε θύματα!
Αν λάβει κάνεις υπόψη του δε ότι η εν λόγω γέφυρα αποτελούσε την οδική διασύνδεση του Ιάσμου-έδρα του ομώνυμου Δήμου- με μεγάλο μέρος των οικισμών του, καθώς επίσης και με την πόλη της Κομοτηνής, αντιλαμβάνεται ο καθένας τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργήθηκαν στους κατοίκους της περιοχής και ιδιαίτερα τους επαγγελματίες, τις δυσκολίες που ανέκυψαν στον τομέα της παροχής υπηρεσιών στους πολίτες των οικισμών του Δήμου Ιάσμου, τον περιορισμό των μετακινήσεων προς και από την Κομοτηνή, μέσω αυτής της διαδρομής. Όλα τα παραπάνω είχαν σημαντικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία μιας κατεξοχήν αγροτικής περιοχής.
Άμεση ήταν η ένταξη, από την προηγούμενη κυβέρνηση, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έργου με συνολικό προϋπολογισμό 1,6 εκατ. ευρώ, για την αποκατάσταση της γέφυρας του ποταμού Κομψάτου και για εργασίες βελτίωσης της παλιάς παρακείμενος γέφυρας, που προκρίθηκε ως προσωρινή λύση για την διέλευση αυτοκινήτων μικρού βάρους. Η άμεση εξασφάλιση των πόρων, δεν στάθηκε ικανή ώστε να προχωρήσουν ταχύτατα οι διαδικασίες αποκατάστασης της γέφυρας του Ιάσμου. Δυστυχώς οι διαθέσιμοι πόροι, πλην ελαχίστων που αφορούν βελτιώσεις της παλαιάς γέφυρας, παραμένουν μέχρι σήμερα αναξιοποίητοι, λόγω της αδυναμίας που εκδηλώνει η περιφερειακή αρχή της Αν.Μακ-Θράκης.
Η σημαντική καθυστέρηση στην αναζήτηση των αιτιών της πτώσης μιας νέας γέφυρας, οδήγησε τον τότε υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, να αναθέσει σε επιθεωρητές του υπουργείου την σύνταξη και την έκδοση σχετικού πορίσματος.
Παράλληλα η Εγνατία ΑΕ έδωσε έγκαιρα λύση για την διευκόλυνση της μετακίνησης βαρέων οχημάτων, με την δημιουργία προσωρινού κόμβου στην Εγνατία οδό, στο ύψος του οικισμού Σώστη.
Στο μεταξύ η παραμονή του τμήματος της γέφυρας που κατέρρευσε στη κοίτη του ποταμού, ελλοχεύει τον κίνδυνο, όπως τον έχει επισημάνει η διοίκηση του ΟΣΕ, κομμάτια αυτού να εμβολίσουν τη σιδηροδρομική γέφυρα που βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση.
Κύριε Υπουργέ,
Επειδή η γέφυρα κατέρρευσε πριν από δύο και πλέον χρόνια και η αποκατάστασή της έχει καθυστερήσει σημαντικά και αδικαιολόγητα.
Επειδή η προηγούμενη κυβέρνηση είχε εξασφαλίσει σημαντικά κονδύλια, μετά την κατάρρευση της γέφυρας ώστε να δοθούν λύσεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Επειδή οι κάτοικοι νιώθουν να μην εισακούγονται οι εύλογες σε κάθε κατεύθυνση εκκλήσεις τους για αποκατάσταση της γέφυρας, με αποτέλεσμα να καλλιεργείται σε αυτούς το αίσθημα της αδιαφορίας και της εγκατάλειψης για την ακριτική περιοχή.
Ερωτάται ο κος Υπουργός
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να προχωρήσουν το ταχύτερο δυνατόν οι διαδικασίες αποκατάστασης της γέφυρας του Ιάσμου;
Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα μελέτης και κατασκευής της εν λόγω γέφυρας; Και αν υπάρχει, ποιο είναι αυτό;
Υπάρχει σχεδιασμός απομάκρυνσης του κατεστραμμένου τμήματος, που εγκυμονεί κινδύνους για την σιδηροδρομική γέφυρα;
Έχει ολοκληρωθεί το πόρισμα των επιθεωρητών και πότε θα δοθεί στη δημοσιότητα για να γίνουν γνωστές στο ευρύ κοινό οι αιτίες πτώσης της γέφυρας;».