«Δεν έγινε η παραμικρή συντήρηση, το κτίριο αφέθηκε στην τύχη του, απεφεύχθησαν οριακά μεγάλες καταστροφές» είπε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης ο οποίος κατήγγειλε μέχρι και κλοπές εξοπλισμού καθώς «όποιος ήθελε έμπαινε μέσα»
Βολές κατά της Αναπτυξιακής Ροδόπης για τη διαχείριση και λειτουργία του Συνεδριακού και Πολιτιστικού Κέντρου Κομοτηνής εξαπέλυσε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ, Κώστας Κατσιμίγας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό «Ράδιο Παρατηρητής 94fm».
Ο επικεφαλής της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» με αφορμή τη συντήρηση και λειτουργία του κτιρίου, του οποίου ανέλαβε προσφάτως η Περιφέρεια ΑΜΘ, μετά από τη λύση του χρησιδανείου με το οποίο είχε παραχωρηθεί στην Αναπτυξιακή Ροδόπης, έκανε λόγο για κακοδιαχείριση καταγγέλλοντας μέχρι και κλοπές εξοπλισμού.
Αφού επιχείρησε μία σύντομη αναδρομή στην ιστορία του συγκεκριμένου έργου, ξεκινώντας από την αρχή εκπόνησης της μελέτης το 1985, από τον μεγάλο Έλληνα αρχιτέκτονα Νίκο Βαλσαμάκη, περιγράφοντας το πρώτο στάδιο της λειτουργίας του από την Αναπτυξιακή Ροδόπης και με συνδρομή εθελοντών κατέληξε στο 2015, όταν πια η λειτουργία του Συνεδριακού και Πολιτιστικού Κέντρου ανεστάλη για τρία και πλέον έτη.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Κατσιμίγας υπενθύμισε ότι η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 2010 επισημαίνοντας ότι για πέντε χρόνια η Αναπτυξιακή το λειτούργησε χωρίς να γίνει η παραμικρή συντήρηση των εγκαταστάσεων και εξοπλισμών του.
«Αντίθετα, όποιος ήθελε έμπαινε μέσα, έκανε χρήση του Μεγάρου, αν κάτι του χρειαζόταν, είτε επρόκειτο για μικρόφωνο, είτε για πυκνωτή, το έπαιρνε και το χρησιμοποιούσε και μετά κατά λάθος ή σκοπίμως, το έβαζε στο κασελάκι του, με αποτέλεσμα να υπάρχουν και πάρα πολλές ελλείψεις κινητού εξοπλισμού αυτή τη στιγμή», σχολίασε χαρακτηριστικά.
«Το αποτέλεσμα ήταν ότι όσο άντεξε, άντεξε και μετά προέκυψαν τεχνικά προβλήματα», συνέχισε, «που δεν επέτρεπαν την έστω στοιχειώδη λειτουργία του, όπως λειτουργούσε την πρώτη πενταετία από κεκτημένη ταχύτητα. Έτσι, λοιπόν, από το 2015 και για τρία συναπτά έτη το Μέγαρο έπαψε να λειτουργεί».
Στο σημείο αυτό, ο κ. Κατσιμίγας παρατήρησε ότι το Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Κομοτηνής αφέθηκε στην τύχη του, με αποτέλεσμα να υπάρχουν κίνδυνοι για μεγαλύτερες καταστροφές, όπως λ.χ από μια νεροποντή, που ευτυχώς οριακά απεφεύχθησαν.
«Ευτυχώς δεν υπήρξαν παραβιάσεις, αλλά υπήρχαν κίνδυνοι», σημείωσε, για να επισημάνει ότι μετά από αυτό το στάδιο «η διοίκηση της Περιφέρειας και συγκεκριμένα ο νυν Περιφερειάρχης, ο Χρήστος Μέτιος, πήρε τον καλύτερο υπάλληλο της τεχνικής υπηρεσίας που ήξερε από ηλεκτρονικά και τον έβαλε μόνο του να παλεύει για δύο χρόνια να συμμαζέψει όλη αυτή την εγκατάσταση».
Ανάγκη για δημιουργία ενός μηχανισμού διατήρησης της υποδομής
Ολοκληρώνοντας αυτή την αναδρομή, ο κ. Κατσιμίγας παρατήρησε ότι μετά από τρία χρόνια που ήταν κλειστό, το Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο ξαναλειτούργησε λίγους μήνες πριν από τις εκλογές. «Ο καθένας μπορεί να κάνει τις σκέψεις που θέλει», σχολίασε, διευκρινίζοντας ότι δεν είναι σε θέση να γνωρίζει σε τι επίπεδο έχει ολοκληρωθεί η επισκευή του και δηλώνοντας ταυτόχρονα την απογοήτευσή του που η επαναλειτουργία δε συνοδεύεται από τη δημιουργία ενός μηχανισμού διατήρησης αυτής της υποδομής. Ενός μηχανισμού, όπως εξήγησε, που θα διασφαλίζει την καθημερινή συντήρηση, τη φύλαξη επί 24ώρου βάσης, τον καθαρισμό και την κάλυψη κάθε γενικής και ειδικής ανάγκης που μπορεί να προκύψει. Αυτή θα είναι η βασική δική του προτεραιότητα, που θα αποτελεί προϋπόθεση για την ουσιαστική λειτουργία του Συνεδριακού και Πολιτιστικού Κέντρου.
Πώς πρέπει να λειτουργήσει το Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο
Καταληκτικά, ξεκαθάρισε ότι πρόκειται για μια δαπανηρή υποδομή, οποία δεν μπορεί να παραχωρείται αλόγιστα και δωρεάν για χρήση από διάφορους φορείς. «Ταυτόχρονα, πρέπει να αποκτήσει έσοδα και από εκεί προκύπτει η ανάγκη να γίνει ένας Οργανισμός για να αρχίσει να πραγματοποιεί παραγωγές ή να φέρνει σε πρώτη φάση παραγωγές υψηλού επιπέδου, οι οποίες θα μπορούν να φέρουν έσοδα από εισιτήρια και διαφημίσεις», εξήγησε, προσθέτοντας ότι «οι παραγωγές που θα φιλοξενούνται στο Μέγαρο πρέπει να είναι εκρηκτικές παραγωγές και να απευθύνονται σε ένα κοινό το οποίο θα ξεπερνά τα όρια της Κομοτηνής, θα ξεπερνά τα όρια της Περιφέρειάς μας και θα είναι παραγωγές οι οποίες θα απευθύνονται σε όλη την ευρύτερη Βαλκανική».
«Εκείνο που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε, είναι ότι έχει τελειώσει ανεπιστρεπτί η πολιτική των επιδοτήσεων», τόνισε σε άλλο σημείο. «Σαφέστατα ο πολιτισμός μπορεί και πρέπει να στηρίζεται από το κράτος», επισήμανε, «αλλά δεν μπορεί να χρηματοδοτείται αποκλειστικά από αυτό. Και μάλιστα, άλλο είναι να χρηματοδοτείς μια δράση ενός πολιτιστικού συλλόγου και άλλο να συντηρείς μια τέτοια υποδομή.. Αυτό το Μέγαρο για να μπορέσουμε να το κρατήσουμε ως υποδομή της πόλης, της περιοχής, της Περιφέρειας, της Βαλκανικής, πρέπει να του δώσουμε τη δυνατότητα να εμφανίζει παραγωγές οι οποίες θα του φέρνουν έσοδα. Και τουλάχιστον να καλύπτουν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των λειτουργικών του δαπανών. Δε μιλάμε για κερδοφορία, επειδή τα έξοδα είναι τεράστια, αλλά τουλάχιστον να μπορεί να καλύπτει ένα 80% των οικονομικών απαιτήσεων και να ζητείται, είτε από την Περιφέρεια, είτε από το Κράτος, η συμπλήρωση του ελλείμματος. Μόνο με αυτήν την λογική μπορεί να λειτουργήσει».