«Οι διαμαρτυρίες τους βγάζουν μια γενικότερη δυσαρέσκεια για την αποδόμηση της εθνικής μας ταυτότητας» – «Οι επικριτές τους, από την άλλη, συντηρούν τον μπαμπούλα της Χρυσής Αυγής αφού δεν τους βγαίνουν οι ιδεοληπτικές εμμονές τους»
Ως «υποκριτές με ιδεοληπτικές εμμονές» χαρακτηρίζει η Ανεξάρτητη Εκπαιδευτική Συνεργασία (ΑΕΣ) Καθηγητών Ροδόπης όλους όσους επιχειρούν να ενοχοποιήσουν τους μαθητές και τις σχολικές καταλήψεις για το Μακεδονικό με το επιχείρημα ότι αυτές υποκινούνται από «εθνικιστές, ρατσιστές και νοσταλγούς του Χίτλερ».
Η ΑΕΣ Καθηγητών τονίζει ότι οι κινητήριες δυνάμεις πίσω από τον εφηβικό ξεσηκωμό για τη Μακεδονία είναι μεταξύ άλλων η «γενικότερη δυσαρέσκεια για την αποδόμηση της εθνικής μας ταυτότητας, για την αποδόμηση κάθε συλλογικής ταυτότητας, κάθε νοήματος και περιεχομένου του σχολείου και της κοινωνίας ευρύτερα».
Παράλληλα, επισημαίνει, το ρόλο του «μπαμπούλα» της Χρυσής Αυγής τον οποίον συντηρεί το σύστημα ενώ καλεί τους μαθητές να ξαναμπούν στις τάξεις γιατί «το πιο επαναστατικό που μπορούν να κάνουν σήμερα είναι να αναζητήσουν την ιστορία του μακεδονικού, να καλλιεργήσουν το ήθος τους, να αποκτήσουν αξίες και αρετές για να οικοδομήσουν τη χώρα από την αρχή».
Η ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Εκπαιδευτικής Συνεργασίας Καθηγητών Ροδόπης:
«Τις τελευταίες μέρες που οι μαθητικές αντιδράσεις για την ελεεινή συμφωνία των Πρεσπών κλιμακώνονται, και καθώς τα ΜΜΕ δεν μπορούν πια να «θάψουν» τις αντιδράσεις, βγαίνουν διάφοροι (μα και ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας) και μάς προειδοποιούν ότι θα εκλυθεί τεράστιο μίσος στην κοινωνία, «θα εκκολαφθεί το αβγό του φιδιού», ότι αποπροσανατολίζονται οι μαθητές από εθνικιστές, ρατσιστές και νοσταλγούς του Χίτλερ. Ας θυμηθούμε λοιπόν ορισμένα θεμελιώδη δεδομένα για τις τρέχουσες κινητοποιήσεις των μαθητών.
Το έθος των καταλήψεων το εξέθρεψαν όλοι αυτοί που σήμερα κουνάνε το δάχτυλο στους μαθητές. Συνδικαλιστές πήγαιναν μάρτυρες υπεράσπισης σε δίκες για υλικές καταστροφές σε καταλήψεις (που κατά κανόνα ήταν και προσχηματικές). Δεν θυμόμαστε κανέναν τοπικό συνδικαλιστή, παράγοντα κλπ – εκτός από εμάς που δημόσια αρθρογραφούσαμε κατά των καταλήψεων – να λέει κάτι επικριτικό για την πυρπόληση κατειλημμένου λυκείου της πόλης πριν μερικά χρόνια. Το πρωινό ξύπνημα βρίσκει συχνά μέλη της ΚΝΕ να μοιράζουν κομματικά φυλλάδια στους μαθητές, ποτέ όμως «εθνικιστικές ομάδες». Αλλού πρέπει να αναζητηθούν οι κινητήριες δυνάμεις του εφηβικού ξεσηκωμού για τη Μακεδονία.
Τα παιδιά εισπράττουν τον απόηχο της κυρίαρχης μεταξύ των Ελλήνων βεβαιότητας ότι η συμφωνία των Πρεσπών είναι μια άθλια συμφωνία. Οι διαμαρτυρίες τους βγάζουν μια γενικότερη δυσαρέσκεια για την αποδόμηση της εθνικής μας ταυτότητας, για την αποδόμηση κάθε συλλογικής ταυτότητας, κάθε νοήματος και περιεχομένου του σχολείου και της κοινωνίας ευρύτερα. Προβάλλουν συλλογικά ιδανικά απέναντι στον μηδενισμό της καταστροφής, όπως τον είδαμε και φέτος με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου. Οι υποκριτές κατήγοροί τους βρήκαν κάπου ένα (1!) σύνθημα ύποπτο και προσπαθούν να ενοχοποιήσουν τους πάντες!
Ωστόσο τα παιδιά μας μιλούν καθαρά, φωνάζουν δεκάδες άψογα συνθήματα, φέρουν μόνο ελληνικές σημαίες, δεν κάνουν πολυήμερες καταλήψεις εγκαταλείποντας το σχολείο αλλά με μαζικές κινητοποιήσεις σε χαμηλές θερμοκρασίες διαδηλώνουν κατά της πιο διάτρητης συμφωνίας μετά το σχέδιο Ανάν του 2004.
Οι καταλήψεις τους είναι συμβολικές, είχαν ημέρα πανελλαδικής κινητοποίησης κι εμείς θα τους ζητήσουμε να ξαναμπούν στις τάξεις τους, γιατί το πιο επαναστατικό που μπορούν να κάνουν σήμερα είναι να αναζητήσουν την ιστορία του μακεδονικού, να καλλιεργήσουν το ήθος τους, να αποκτήσουν αξίες και αρετές για να οικοδομήσουν τη χώρα από την αρχή. Αυτά γίνονται με ανοιχτά σχολεία. Το αγωνιστικό ήθος δεν μπορεί να σκιάζεται από καμιά υποψία τεμπελιάς.
Όλοι οι επικριτές τους, από την άλλη, θα συντηρούν μαζί με το υπάρχον σύστημα τον μπαμπούλα της Χρυσής Αυγής (όλως τυχαίως η δίκη της κρατάει πολλά χρόνια), αφού δεν τους βγαίνουν οι ιδεοληπτικές εμμονές τους. Η δίκαιη περιφρόνηση της νέας γενιάς θα είναι η απάντηση που θα εισπράξουν».