Στη θέση του θύματος, σε ένα ναυτικό ατύχημα, βρέθηκαν την Κυριακή το πρωί, οι εκπαιδευόμενοι του Σχολείου Βασικών Γνώσεων της ΕΟΔ Ροδόπης, στο πλαίσιο της Ενότητας: Διάσωση στο Υγρό Στοιχείο.
«Οι ναυαγοί», ήταν ο τίτλος του σεναρίου, στο οποίο κλήθηκαν να συμμετάσχουν οι εν δυνάμει εθελοντές, στην πισίνα του Πανεπιστημιακού Κολυμβητηρίου, υπό την καθοδήγηση του Εκπαιδευτή του Τμήματος Υγρού Στοιχείου της κεντρικής διοίκησης της ΕΟΔ Νίκου Κυριακίδη.
Οι εκπαιδευόμενοι έμαθαν το σωστό τρόπο εγκατάλειψης ενός πλοίου, τις κατάλληλες θέσεις που πρέπει να πάρει το θύμα μέσα στο νερό, τον τρόπο ρίψης σκοινιού και σωσιβίου, την ομαδική κολύμβηση, την ανθρώπινη αλυσίδα και γενικότερα, το συντονισμό μέσα στη θάλασσα.
Επίσης, με τη βοήθεια μιας σωστικής λέμβου, εξασκήθηκαν σε τεχνικές της σωστής θέσης του σωστικού μέσου, αλλά και της επιβίβασής τους σε αυτήν.
«Είναι σημαντικό, ξεκινώντας το Βασικό Σχολείο να δούμε μερικά θέματα αυτοπροστασίας στο υγρό στοιχείο έτσι ώστε όταν επιχειρήσουν, ακόμα κι αν δεν μπούνε στο τμήμα Διάσωσης Υγρού Στοιχείου», τόνισε ο Νίκος Κυριακίδης, «να μπορούν να είναι χρήσιμοι χωρίς να κινδυνέψουν οι ίδιοι και χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο ούτε την αποστολή ούτε συναδέλφους».
Ο κ. Κυριακίδης επεσήμανε την ανάγκη εκπαίδευσης των διασωστών, στο πλαίσιο της ομάδας, που αποτελεί και το βασικό θεμέλιο του εθελοντισμού. «Ο διαχωρισμός που πρέπει να γίνεται είναι ανάμεσα στον ευαισθητοποιημένο πολίτη που προσπαθεί χωρίς να ξέρει και την εκπαιδευμένη ομάδα διάσωσης -όχι του εκπαιδευμένου διασώστη. Δεν είμαστε μεμονωμένα άτομα, που ο καθένας από μας ως… σούπερμαν σπεύδει, αλλά ομάδα που συντονισμένα και οργανωμένα δουλεύει», υπογράμμισε.
Το Σάββατο οι εκπαιδευόμενοι παρακολούθησαν το θεωρητικό μέρος, που αφορά στη Βασική Εκπαίδευση της Ενότητας «Διάσωση στο Υγρό Στοιχείο», όπου έγινε παρουσίαση του τμήματος Υγρού Στοιχείου και τα Στάδια Εκπαίδευσης, η Στατιστική ατυχημάτων στο νερό, ο ρόλος του απλού παρατηρητή και του διασώστη σε ένα ατύχημα, οι κίνδυνοι στο υγρό στοιχείο, η υποθερμία, η μη κολυμβητική διάσωση, η διάσωση σε πάγο, η διαφυγή από θαλάσσια και ποταμίσια νερά, η διαφυγή από αυτοκίνητο που έχει πέσει στο νερό, η αντιμετώπιση και αναγνώριση της υποθερμίας και ο κατάλληλος εξοπλισμός για διάσωση στο υγρό στοιχείο.