Η κυβέρνηση βάζει τα τουρκικά στα νηπιαγωγεία και αποκλείει από θέσεις εργασίας χριστιανούς πολίτες!
Αντιδράσεις σε μεγάλη μερίδα της κοινωνίας στην Θράκη έχει προκαλέσει η απόφαση για την πιλοτική εφαρμογή προγράμματος του υπουργείου Παιδείας το οποίο προβλέπει την διδασκαλία της τούρκικης γλώσσας σε νηπιαγωγεία της μειονότητας στη Θράκη.
Το πρόγραμμα το οποίο έχει τίτλο «Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης» και προϋπολογισμό 401.594,84 εύρω βάζει στην ουσία από το «παράθυρο» την τούρκικη γλώσσα και την όποια προπαγάνδα στα δημόσια σχολεία.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Παιδείας δεν πρόκειται για δίγλωσσα νηπιαγωγεία αλλά το πρόγραμμα, το οποίο θα υλοποιηθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, έχει στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου. Η πιλοτική παρέμβαση θα πραγματοποιηθεί για δύο σχολικά έτη (2016-17 και 2017-18) σε μικρό αριθμό νηπιαγωγείων της Θράκης και θα περιλαμβάνει τη συνδυαστική μορφή «έρευνας δράσης» με ενδοσχολική επιμόρφωση, τη συνεχή επιστημονική υποστήριξη και συνεργασία των νηπιαγωγών και των δίγλωσσων συνεργατών καθώς και την οργάνωση δραστηριοτήτων με στόχο την εμπλοκή των γονέων.
Αρκετοί είναι αυτοί που κρίνουν θετικά το συγκεκριμένο πρόγραμμα καθώς όπως ισχυρίζονται οι γονείς θα επιλέγουν εφεξής να στέλνουν τα παιδιά τους στα δίγλωσσα δημόσια νηπιαγωγεία παρά στα παράνομα τα οποία ελέγχονται από το τουρκικό Προξενείο, όμως αρκετοί εξίσου είναι αυτοί που το κατακρίνουν και κάνουν λόγο μέχρι και ρατσιστικές διακρίσεις.
Αποτέλεσμα αυτού του προγράμματος θα είναι τα ελληνόπουλα που ζουν σε μεικτά χωριά και μειονοτικούς δήμους να πάνε σε δίγλωσσο νηπιαγωγείο ενώ οι μη τουρκογενείς της μειονότητας που αποτελούνται από Πομάκους και Ρομά δεν θα έχουν τη δυνατότητα να αφομοιώσουν την ελληνική γλώσσα.
Εκτός αυτού, για την υλοποίηση του προγράμματος θα προσλαμβάνονται αποκλειστικά και μόνο μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας. «Για ποιο λόγο αποκλείονται από το πρόγραμμα Έλληνες πολίτες, χριστιανοί στο θρήσκευμα, οι οποίοι έχουν σπουδάσει τουρκική φιλολογία; Για ποιο λόγο η άνιση αυτή αντιμετώπιση μορφωμένων νέων από το ίδιο τους το Κράτος; Τι θα απογίνουν αυτά τα παιδιά; Θα φύγουν μετανάστες στο εξωτερικό;» τονίζουν ήδη στα παράπονα τους αρκετοί γονείς.
Εμείς δεν θέλουμε να προδικάσουμε την αποτελεσματικότητα του προγράμματος, καθώς αυτή θα κριθεί στο μέλλον, όμως σίγουρα δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τον άδικο αποκλεισμό χριστιανών πολιτών από θέσεις εργασίας στις σημερινές ειδικά δύσκολες εποχές.
Τέλος, δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι το χρόνιο αίτημα των «σκληροπυρηνικών» της μειονότητας για δίγλωσσα νηπιαγωγεία έχει σκοπό να ανακόψει την τάση που παρατηρείται σε μουσουλμάνους μαθητές οι οποίοι προτιμούν τα δημόσια σχολεία, που πιστεύεται ότι προσφέρουν μεγαλύτερες δυνατότητες ενσωμάτωσης στην ελληνική κοινωνία και καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές.