Την αντίθεση της στην καθιέρωση ειδικού barcode στις εφημερίδες εξέφρασε η Ένωση Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου (ΕΙΕΤ) με επιστολή της προς τον Γενικό Γραμματέα Ενημέρωσης – Επικοινωνίας κ. Λευτέρη Κρέτσο.
Όπως επισημαίνει η Ε.Ι.Ε.Τ., η καθιέρωση ειδικού barcode «είναι αδύνατον να εφαρμοστεί στις εβδομαδιαίες περιφερειακές εφημερίδες, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι συνδρομητικές και διακινούνται με διανομείς των ίδιων των εφημερίδων και όχι μέσω των πρακτορείων τύπου». Για το λόγο αυτό η Ε.Ι.Ε.Τ. ζητά την εξαίρεση των εβδομαδιαίων περιφερειακών εφημερίδων από το μέτρο αυτό.
Η επιστολή προς τον κ. Κρέτσο έχει ως εξής:
«Αξιότιμε κύριε Γενικέ,
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης προχωρά στην άμεση καθιέρωση ειδικού barcode για τον έλεγχο των κυκλοφοριών των εφημερίδων.
Ωστόσο, θα πρέπει να σας επισημάνουμε ότι αυτό είναι αδύνατον να εφαρμοστεί στις εβδομαδιαίες περιφερειακές εφημερίδες, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι συνδρομητικές και διακινούνται με διανομείς των ίδιων των εφημερίδων και όχι μέσω των πρακτορείων τύπου.
Μάλιστα, εκτός από τη διανομή με ιδία μέσα σε συνδρομητές, πολλές εφημερίδες μας πωλούνται σε σημεία που δεν διαθέτουν αθηναϊκό τύπο και μάλιστα σε σημεία πώλησης μικρών περιοχών (μίνι μάρκετ κ.α.) που δεν διαθέτουν σύστημα barcode.
Για το λόγο αυτό ζητάμε την εξαίρεση των εβδομαδιαίων περιφερειακών εφημερίδων από το μέτρο αυτό και είμαστε στη διάθεση σας στο να αναζητήσουμε από κοινού τρόπους για να αποτυπωθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα στοιχεία κυκλοφορίας των εφημερίδων μας.
Με την ευκαιρία, καθώς στα σχετικά δημοσιεύματα αναφέρεται ότι η εφαρμογή του συστήματος barcode, στοχεύει -μεταξύ άλλων- στην αντιμετώπιση της αλλοίωσης των στοιχείων πωλήσεων, δεδομένου ότι, βάσει των στοιχείων κυκλοφορίας των εφημερίδων, διανέμεται τόσο η κρατική διαφήμιση, όσο και συνολικά οι διαφημιστικές δαπάνες, επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά, ότι ο περιφερειακός τύπος αδικείται διαχρονικά από την κατανομή της κρατικής διαφήμισης, υπενθυμίζοντας ότι, βάσει του Ν. 2328/1995, το 30% πρέπει να κατανέμεται στα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης».