Οικονομική «διείσδυση» τουρκικών κεφαλαίων στα ελληνικά ΜΜΕ με σκοπό τον έλεγχο τους και τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης προς όφελος της γείτονος χώρας
Με το πρόσχημα της πολυφωνίας και της ανάδειξης θεμάτων που ενώνουν τους δύο λαούς, το κρατικό ΑΠΕ–ΜΠΕ εγκαινίασε εδώ και λίγο καιρό τη νέα του ηλεκτρονική έκδοση, μια νέα ιστοσελίδα η οποία παρέχει στους συνδρομητές του ενημερωτικό περιεχόμενο αποκλειστικά στην τουρκική γλώσσα.
Όπως αναφέρει μάλιστα το ενημερωτικό σημείωμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ πρόκειται «για μια σελίδα σε τουρκική γλώσσα, στην οποία θα «φιλοξενούνται» πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά ρεπορτάζ, καθώς επίσης και ειδήσεις Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού, έρευνες, φάκελοι κ.α. ενώ αιχμή της νέας σελίδας του ΑΠΕ-ΜΠΕ είναι η παρουσίαση ειδήσεων, που αφορούν ή ενδιαφέρουν τη γείτονα, και στόχος η ανάδειξη θεμάτων, που ενώνουν τους δύο λαούς».
Διαβάζοντας κανείς το ανωτέρω σημείωμα ίσως και να θεωρήσει ότι όλα είναι καλώς καμωμένα και ενδεχομένως να επικροτήσει και την πρωτοβουλία αυτή του κρατικού ΑΠΕ–ΜΠΕ στα πλαίσια πάντοτε του δόγματος της ελληνοτουρκικής προσέγγισης και φιλίας.
Η αλήθεια όμως απέχει παρασάγγας, όπως τουλάχιστον μας την μεταφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές από Υπουργεία στην Αθήνα. Συγκεκριμένα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση του ΑΠΕ–ΜΠΕ σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα έσοδα του κρατικού Μέσου επινόησε την ιστοσελίδα στην τουρκική και για να στηρίξει το εγχείρημα αυτό δεν δίστασε να προσεγγίσει ακόμη και την Πρεσβεία της Τουρκίας στην Αθήνα ζητώντας την ανάλογη χρηματοδότηση.
Χαρακτηριστικό μάλιστα του γεγονότος είναι ότι στην τουρκική έκδοση του ΑΠΕ–ΜΠΕ αυτό αναφέρεται ως ANA–MPA Turk (δηλαδή τούρκικο) και όχι όπως θα ήταν το σωστό, εφόσον μιλάμε για ξενόγλωσση έκδοση, ως ANA–MPA Turkce (στα τούρκικα).
Το δυσάρεστο στην όλη υπόθεση όμως είναι ότι το ΑΠΕ–ΜΠΕ δεν φαίνεται να είναι το μοναδικό Μέσο που είχε επαφές με την τουρκική πρεσβεία η οποία, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, ήρθε σε επικοινωνία και με άλλα ΜΜΕ των Αθηνών, κυρίως εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας, ζητώντας από αυτές να συμπεριλάβουν στις κυριακάτικες εκδόσεις τους ένθετα έντυπα της αρεσκείας τους, όπως πχ το βιβλίο του Κορανίου και άλλα σχετικά.
Μετά λοιπόν τα τουρκικά σίριαλ που αναμεταδίδουν τα τελευταία χρόνια τα τηλεοπτικά κανάλια παρατηρείται σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό μια οικονομική «διείσδυση» της Άγκυρας στα ελληνικά ΜΜΕ, που ταλανίζονται από οικονομικά προβλήματα, με απώτερο σκοπό προφανώς την εξυπηρέτηση σε μακροχρόνιο ορίζοντα των συμφερόντων της γείτονος χώρας μέσω του ελέγχου των ΜΜΕ και της χειραγώγησης της κοινής γνώμης.