Έως τις 16 Νοεμβρίου θα πρέπει να έχουν βρεθεί τα ισοδύναμα για να μην επιβληθεί ο ΦΠΑ 23% στην εκπαίδευση, αφού με τροπολογία που ετοιμάζεται να καταθέσει το υπουργείο Οικονομικών στο πολυνομοσχέδιο που έφερε χθες στη Βουλή, θα δίδεται «και με το νόμο» παράταση έως τα μέσα Νοεμβρίου για την μη επιβολή του φόρου.
Με την ίδια διάταξη, σύμφωνα με πληροφορίες, θα διαγράφονται και όσα πρόστιμα έχουν τυχόν επιβληθεί ήδη σε φροντιστήρια και ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, για την παράλειψή τους να ενταχθούν στο καθεστώς ΦΠΑ.
Το πού θα βρεθούν τα ισοδύναμα των περίπου 300 εκατ. ευρώ που απαιτούνται για την μείωση ή κατάργηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση, δεν έχει ακόμα αποφασιστεί.
Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο πάντως θα ανακοινωθούν και οι αυξήσεις που θα γίνουν στα τέλη κυκλοφορίας, οι οποίες θα αφορούν κυρίως στα καινούρια και μεγάλου κυβισμού πολυτελή αυτοκίνητα.
Ταυτόχρονα όμως, εξετάζεται και η κατάργηση των εξαιρέσεων για πετρελαιοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα. Τα πιο “ήπια” σενάρια που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας προβλέπουν :
– Αύξηση περίπου κατά 20% των καινούργιων Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού.
– Μικρή μείωση περίπου 5% για τα μικρά παλαιά Ι.Χ.
– Διατήρηση των ίδιων τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού.
– Επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/11/2011.
Συγκεκριμένα εξετάζεται η κατάργηση των μηδενικών τελών που υπολογίζονται με βάση του ρύπους, για αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα κάτω από 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Εναλλακτικά εξετάζεται η μείωση του ορίου των 99γρ./ CO2 στα 80 γρ./CO2. Σε τέτοια περίπτωση, περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα πρέπει να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016 τα οποία θα ανέρχονται σε περίπου 30 -50 ευρώ.
Άλλες εισηγήσεις προβλέπουν αυξήσεις στους συντελεστές από έως και 50% για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1.500 ή 1.800 κ.ε.