Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ Αϊχάν Καρά Γιουσούφ φέρνει στη Βουλή με ερώτησή του, το θέμα της εκπαίδευση των δασκάλων του τουρκόφωνου προγράμματος διδασκαλίας των μειονοτικών σχολείων της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης.
Ο κ. Αϊχάν Καρά Γιουσούφ ρωτά την κυβέρνηση για ποιο λόγο ενώ το Υπουργείο και η Ειδική Γραμματεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης ορθώς επέλεξαν το 2011 να αντικαταστήσουν την ΕΠΑΘ μέσω της ίδρυσης σχετικού τομέα και με την προοπτική δημιουργίας αντίστοιχης κατεύθυνσης στο τμήμα ΠΤΔΕ του ΑΠΘ, η διάδοχη αυτή κατάσταση κινδυνεύει να καταστεί κενό γράμμα.
Συγκεκριμένα, ενώ το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 ο τομέας λειτούργησε κανονικά και το ΠΤΔΕ έγραψε 20 φοιτητές από τη μειονότητα (συν έναν που εισήχθη μέσω της ποσόστωσης), την φετινή ακαδημαϊκή χρονιά 2012-2013, για αδιευκρίνιστους επισήμως λόγους, εγγράφηκε μόνο ένας φοιτητής μέσω της ποσόστωσης.
Την ερώτηση του κ. Καρά Γιουσούφ συνυπογράφουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Θεανώ Φωτίου, Μαρία Κανελλοπούλου, Ιωάννης Αμανατίδης, Τζένη Βαμβακά και ο Τάσος Κουράκης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού
«Η εκπαίδευση των μουσουλμάνων μαθητών της Θράκης γίνεται στα μειονοτικά σχολεία, κυρίως μειονοτικά δημοτικά. Στα μειονοτικά σχολεία συνυπάρχουν δύο ανεξάρτητα προγράμματα διδασκαλίας, ένα ελληνόφωνο και ένα τουρκόφωνο, ενώ τα μαθήματα διδάσκονται από χριστιανούς και μουσουλμάνους εκπαιδευτικούς αντίστοιχα (ν. 1566/85). Η μεγάλη πλειοψηφία των δασκάλων που διδάσκουν στο τουρκόφωνο πρόγραμμα των μειονοτικών δημοτικών σχολείων στη Θράκη είναι απόφοιτοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας της Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ β.δ. 31/68 και 725/69). Με το άρθρο 59 του Ν. 3966/2011 καταργήθηκε η ΕΠΑΘ η οποία παρείχε χαμηλής ποιότητας εκπαίδευση και δεν ανταποκρινόταν στις σύγχρονες ανάγκες, αφού άλλωστε ο σχεδιασμός της είχε γίνει με τα εκπαιδευτικά αλλά και τα πολιτικά δεδομένα του 1968 ενώ, η κατάργηση της ΕΠΑΘ αποτελούσε χρόνιο αίτημα της μειονότητας και όλων των φορέων της.
Το Υπουργείο και η Ειδική Γραμματεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης ορθώς επέλεξαν το 2011 να αντικαταστήσουν την ΕΠΑΘ μέσω της ίδρυσης σχετικού τομέα και με την προοπτική δημιουργίας αντίστοιχης κατεύθυνσης στο τμήμα ΠΤΔΕ του ΑΠΘ. Χωρίς όμως να υπάρξει καμία επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο και για άγνωστους και αδιευκρίνιστους μέχρι στιγμής λόγους, η διάδοχη αυτή κατάσταση κινδυνεύει να καταστεί κενό γράμμα.
Έτσι, ενώ το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 ο τομέας λειτούργησε κανονικά και το ΠΤΔΕ έγραψε 20 φοιτητές από τη μειονότητα (συν έναν που εισήχθη μέσω της ποσόστωσης), την φετινή ακαδημαϊκή χρονιά 2012-2013, για αδιευκρίνιστους επισήμως λόγους, εγγράφηκε μόνο ένας φοιτητής μέσω της ποσόστωσης.
Επειδή είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε οποιαδήποτε προσπάθεια “παλινόρθωσης” της ΕΠΑΘ ή κάποιας αντίστοιχης “ειδικής δομής” αμφιβόλου ποιότητας που θα συνεχίσει να γκετοποιεί τους μειονοτικούς φοιτητές.
Επειδή η υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακή μόρφωση για όλους τους δασκάλους, άρα και για αυτούς του τουρκόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων, αποτελεί εκπαιδευτικό δικαίωμα των μαθητών και βασική υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισοπολιτείας.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :
- Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου ενδιαφέρεται πραγματικά για τη συνέχιση λειτουργίας του συγκεκριμένου τομέα για τη μειονοτική δημοτική εκπαίδευση εντός του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ;
- Για ποιο λόγο δεν έγινε το τρέχον ακαδημαϊκό έτος εισαγωγή φοιτητών στον συγκεκριμένο τομέα για τη μειονοτική δημοτική εκπαίδευση εντός του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ;
- Θα γίνει άμεσα επαναφορά στο καθεστώς λειτουργίας του 2011-2012, ώστε να εισαχθούν εκ νέου 20+1 φοιτητές και φοιτήτριες της μειονότητας από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος στον συγκεκριμένο τομέα για τη μειονοτική δημοτική εκπαίδευση εντός του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ;
- Με ποιο τρόπο ο Υπουργός θα εξασφαλίσει την νομοθετική θωράκιση του συγκεκριμένου τομέα και της κατεύθυνσης, την ανάπτυξη και στελέχωσή του με κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό;
- Προτίθεται ο Υπουργός να λάβει μέτρα ώστε στο μέλλον να λειτουργήσει στο εν λόγω τμήμα και αντίστοιχος τομέας μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών; Ποια μέτρα θα ληφθούν ώστε να παρέχεται η δυνατότητα εξομοίωσης στους αποφοίτους της ΕΠΑΘ, όπως έγινε για τους αποφοίτους των παλαιών παιδαγωγικών ακαδημιών;».