Ομάδα επαγγελματιών και κατοίκων κινείται προς την κατεύθυνση κατάθεσης ασφαλιστικών μέτρων εναντίον του Δήμου για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου χωρίς να υπολογίζει όμως τις συνέπειες !
Αισιόδοξος ο Δήμαρχος, Γιώργος Πετρίδης, ότι ο νέος ποδηλατόδρομος θα δώσει νέα «πνοή» στην αγορά και θα λειτουργήσει εις όφελος των καταστημάτων του κέντρου.
Προχωράει κανονικά το έργο, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών.
Έτοιμος ο Δήμος και για την επέκταση του ποδηλατοδρόμου στις συνοικίες της πόλης.
Δηλώσεις στη ΦΩΝΗ για το έργο του ποδηλατοδρόμου που πραγματοποιείται το τελευταίο διάστημα στο κέντρο της πόλης και τις περιβόητες αντιδράσεις ομάδας επαγγελματιών και κατοίκων, έκανε ο Δήμαρχος Κομοτηνής κ. Γιώργος Πετρίδης προκειμένου να αποσαφηνίσει την κατάσταση.
Συγκεκριμένα, εδώ και λίγο καιρό, ομάδα επαγγελματιών και κατοίκων της περιοχής του κέντρου νιώθοντας ότι πλήττονται τα συμφέροντα τους από τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου ξεκίνησαν συλλογή υπογραφών προκειμένου να καταθέσουν ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του Δήμου με απώτερο σκοπό να σταματήσει το έργο.
Εφόσον κάτι τέτοιο προχωρήσει (προς το παρόν δεν κοινοποιήθηκε κάποιο έγγραφο στο Δήμο) θα φέρει σε εξαιρετικά δυσμενή θέση τον Δήμο Κομοτηνής καθώς αυτός θα αναγκαστεί να επιστρέψει ένα ποσό της τάξεως των 700.000 ευρώ, που έχει λάβει μέχρι σήμερα, ενώ αν υπολογίσουμε και την αποζημίωση που θα κληθεί να καταλάβει στον εργολάβο για διαφυγόντα κέρδη, τότε όλοι καταλαβαίνουμε ότι το ποσό αυτό ίσως αγγίξει και το 1 εκ. ευρώ, χρήματα τα οποία λείπουν από τα ταμεία του.
Ο Δήμαρχος Κομοτηνής, Γιώργος Πετρίδης, μιλώντας στη ΦΩΝΗ για τις αντιδράσεις αυτές θέλησε να σταθεί μόνο σε μερικές, οι οποίες και σύμφωνα με τον ίδιο έχουν και βάσιμες αιτιάσεις. «Η ανησυχία τους είναι για το ότι δεν θα υπάρχουν αρκετές θέσεις στάθμευσης» σημείωσε ο κ. Πετρίδης για να προσθέσει ότι «η απάντηση όμως είναι ότι θα υπάρχουν θέσεις στάθμευσης, λιγότερες μεν, αλλά στην πράξη, επειδή οι σημερινές θέσεις καταλαμβάνονται από αυτοκίνητα τα οποία δεν μετακινούνται κατά τη διάρκεια λειτουργίας των καταστημάτων, θα είναι περισσότερες. Κατά τη διάρκεια λειτουργίας καταστημάτων, οι θέσεις στάθμευσης θα είναι ολιγόωρες, 20λεπτες ή ημίωρες, αυτό είναι ένα νούμερο που θα προκύψει ύστερα από διαβούλευση με τους ίδιους τους καταστηματάρχες.
Υπάρχει τρόπος ελέγχου, όπως ειδικά παρκόμετρα αλλά και ποδηλάτης δημοτικός αστυνομικός. Ήδη έχουμε πάρει ποδήλατα και θα υπάρχει βάρδια σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας των καταστημάτων, όποτε ο αστυνομικός θα κινείται σε όλο τον ποδηλατόδρομο.
Ουσιαστικά αυτές οι ολιγόωρες θέσεις στάθμευσης θα δώσουν πολύ περισσότερες, πολλαπλάσιες νόμιμες θέσεις στάθμευσης για την αγορά απ’ ότι υπάρχει σήμερα».
Αυτό το οποίο σίγουρα δεν θα υπάρχει και για το οποίο διαμαρτύρονται στην ουσία οι επαγγελματίες είναι το διπλοπαρκάρισμα, για το οποίο ο κ. Πετρίδης δήλωσε ότι «το διπλοπαρκάρισμα εκτός του ότι προσβάλει την αισθητική και την ομαλότητα μιας πόλης ενέχει και πολλούς κινδύνους για την υγεία των πεζών και των οδηγών. Είμαι βέβαιος ότι για τη συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματιών θα υπάρξει όφελος».
Παράλληλα, ο Δήμαρχος Κομοτηνής παραδέχτηκε ότι θα υπάρξουν κάποιες περιπτώσεις όπου επαγγελματίες μπορεί να υποστούν ζημιές ύστερα από την ολοκλήρωση του έργου. «Εκτιμώ ότι θα υπάρξουν κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις, στις οποίες θα υπάρξει ζημιά. Γι’ αυτό το λόγο, στις επαφές που κάναμε, είπαμε να προτείνουν μικρές τροποποιήσεις που μπορεί να είναι αποδεκτές και από τη Διαχειριστική Αρχή και από τον Δήμο, τέτοιες που να αποτρέψουν τις όποιες βλάβες. Ήδη σε μια δυο περιπτώσεις το έχουμε κάνει στη Ν. Ζωίδη και έχει αποδώσει» δήλωσε ο κ. Πετρίδης.
Όσον αφορά το πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο ο Δήμαρχος Κομοτηνής σημείωσε πως ο εργολάβος τηρεί το χρονοδιάγραμμα μέχρι στιγμής και η ολοκλήρωση του θα γίνει εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα σύνθετο έργο, καθώς σε αυτό εκτός του Δήμου συμμετέχουν η ΔΕΗ και ο ΟΤΕ, οι οποίοι προχωρούν στην υπογειοποίηση των καλωδίων τους.
«Μιλάμε στην ουσία για μια νέα αγορά με μία νέα αισθητική και φυσικότερο περιβάλλον και για τα μαγαζιά και για τους πελάτες. Το γεγονός ότι σήμερα υπάρχουν 1.000 ποδηλάτες στην Κομοτηνή μας δίνει τη δυνατότητα ότι αμέσως μετά την ολοκλήρωση του ποδηλατόδρομου, αυτοί οι ποδηλάτες θα αυξηθούν, οπότε θα αυξηθούν και οι δυνητικοί πελάτες των καταστημάτων» τόνισε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Κομοτηνής.
Επεκτείνεται το έργο και στις συνοικίες
Η δημιουργία ποδηλατοδρόμου δεν θα περιοριστεί μόνο στο κέντρο της πόλης αλλά θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες συνοικίες, όπως στην Εκτενεπόλ, στη Ρέμβη, στη Λ. Ηρώων και στη Σισμάνογλου.
«Εάν ήμασταν στο 2010 ή στο 2009 και εμείς σαν Δημοτική Αρχή θα επιλέγαμε ποδηλατοδρόμους αλλά θα ξεκινούσαμε ανάποδα, οδηγώντας τον κόσμο από τις γειτονιές στο κέντρο.
Με τα ίδια χρήματα θα επιλέγαμε να κάνουμε ποδηλατόδρομους στη Λ. Ηρώων, στη Σισμάνογλου, στην Εκτενεπόλ, στην περιοχή του Σταθμού. Αφού γινόντουσαν αυτοί οι κάθετοι, η δεύτερη επιλογή θα ήταν η δημιουργία ενός περιφερειακού ποδηλατοδρόμου στο κέντρο, με τη σημερινή του διαδρομή.
Δεν είναι λάθος η διαδρομή και τα κατασκευαστικά της σχέδια παρόλο που θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες βελτιώσεις. Το λάθος είναι στρατηγικό καθώς κατά τη δική μας άποψη έπρεπε να γίνει πρώτα το άλλο» σημείωσε ο κ. Πετρίδης για να προσθέσει ότι «μαζί με το έργο της Μοσυνούπολης υπάρχει και η δημιουργία του πρώτου κάθετου ποδηλατοδρόμου, που θα συνδέει την Εκτενεπόλ με τον ποδηλατόδρομο του κέντρου.
Ήδη κάναμε την αρχή σε αυτό το σχεδιασμό. Βέβαια, το ΕΣΠΑ κλείνει, όμως εμείς θα ετοιμάσουμε τις μελέτες για την επόμενη προγραμματική περίοδο, το 2014-2020 να είμαστε έτοιμοι να εντάξουμε τους κάθετους ποδηλατοδρόμους».