Την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και τη ρύθμιση που αυτές τις μέρες συζητείται και πρόκειται να αποφασιστεί, ζητάει να συζητηθεί ως θέμα προ ημερησίας διάταξης από το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜ-Θ σε συνεδρίαση του, ο επικεφαλής της Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας, Δημήτρης Χαρίτου.
Στην επιστολή που απέστειλε ο κ. Χαρίτου προς τον πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου και την οποία κοινοποίησε στους κ.κ. Γιαννακίδη, Τρέλλη και Γεροστεργίου, σημειώνει ότι «το ζήτημα αφορά την πλειοψηφία των νοικοκυριών στην Περιφέρεια Αν. Μακ. Θράκης. Με ένα μεγάλο μέρος να βρίσκεται σε πολύ δυσάρεστη θέση και αδυναμία να έχει πρόσβαση στο κοινωνικό αγαθό της θέρμανσης.
Για το ίδιο θέμα ως γνωστό κατατέθηκε από όλους τους συλλόγους βενζινοπωλών της Αν. Μακ. Θράκης σχετικό υπόμνημα στον κ. Περιφερειάρχη στην πρόσφατη συνάντησή τους, για την οποία θεωρούμε αναγκαία την ενημέρωση του Περιφερειακού Συμβούλιου.
Σας καταθέτουμε ως παράταξη τις θέσεις μας και τα αιτήματα που διατυπώνουμε για το συγκεκριμένο θέμα».
Οι θέσεις της Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας για την αύξηση του πετρελαίου θέρμανσης
«Βρισκόμαστε λίγο πριν την έναρξη του χειμώνα, που αναμένεται να είναι πολύ δύσκολος για τους οικονομικά αδύναμους πολίτες της Περιφέρειας. Η αδυναμία πολλών νοικοκυριών να προμηθευτούν το αυξημένο σε τιμή πετρέλαιο θέρμανσης, που δεν αποκλείεται να προσεγγίσει το 1,5 € το λίτρο, κινδυνεύει να μετατρέψει τη ζωή πολλών συνανθρώπων μας σε πραγματικό εφιάλτη.
Η εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, που προωθείται με πρόσχημα την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, στην πραγματικότητα στοχεύει ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΑ στην αύξηση των εσόδων από εισοδήματα που έχουν ήδη δεχθεί μεγάλες απώλειες. Γιαυτό άλλωστε έχουμε ως χώρα την υψηλότερη στην Ε.Ε. φορολογία στα καύσιμα.
Ενώ δευτερευόντως στοχεύει στην πάταξη του λαθρεμπορίου, το οποίο θα είχε αντιμετωπισθεί αν υπήρχε η πολιτική βούληση για την εφαρμογή ειλημμένων αποφάσεων (όπως: τοποθέτηση GPS στα βυτιοφόρα, ιχνηθετών στα καύσιμα κ.α.) για παρακολούθηση και έλεγχο της ροής καυσίμων, καθώς επίσης αν σταματούσε το προκλητικό καθεστώς του αφορολόγητου ναυτιλιακού πετρελαίου που είναι και η βασική πηγή της λαθρεμπορίας.
Το γεγονός ότι το Δημόσιο χάνει ετησίως 400-500 εκατ. € από το λαθρεμπόριο των καυσίμων, γίνεται το άλλοθι για μια ακόμη άδικη φοροεπιδρομή με όχημα το κοινωνικό αγαθό της θέρμανσης. Τα κριτήρια που καθορίστηκαν, η κατάταξη ορισμένων Περιφερειακών Ενοτήτων της Αν. Μακ. και Θράκης στη Β΄ Ζώνη, οι περιορισμοί και το ύψος του επιδόματος θέρμανσης που ανακοινώθηκαν, προκειμένου να αντισταθμιστούν οι συνέπειες για τα χαμηλά εισοδήματα, είναι μια πρόχειρη και επικοινωνιακού χαρακτήρα ρύθμιση που αφορά ελάχιστους πολίτες αποκλείοντας τη μεγάλη πλειοψηφία των νοικοκυριών που πραγματικά έχουν ανάγκη.
Θεωρούμε ότι η εξίσωση των τιμών ούτε στην πάταξη της λαθρεμπορίας θα οδηγήσει, αλλά ούτε στην αύξηση των εσόδων, όπως αποδείχθηκε τα προηγούμενα χρόνια που η αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα μείωσε τα έσοδα. Αυτό που θα επιφέρει είναι η φτωχοποίηση και εξαθλίωση της κοινωνίας.
Αυτό που ως παράταξη θεωρούμε αναγκαίο και οφείλουμε να διεκδικήσουμε σήμερα είναι:
─ Να αποσυρθεί η ρύθμιση για εξίσωση προς τα πάνω του Ε.Φ.Κ. του πετρελαίου θέρμανσης
─ Να μειωθούν οι ειδικοί φόροι του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης
─ Να παταχθεί το λαθρεμπόριο με αυστηρούς ελέγχους ροής των καυσίμων σε όλα τα στάδια διακίνησής τους
─ Να επανεξετασθεί το καθεστώς του αφορολόγητου ναυτιλιακού πετρελαίου».