Την πεποίθηση του ότι η Ελλάδα θα βγει δυνατή από την οικονομική κρίση, επανέλαβε την Τρίτη ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, από το βήμα του συνεδρίου για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, Posidonia Tourism Forum, που πραγματοποιείται στην Αθήνα.
Ο κ. Γερουλάνος απευθυνόμενος σε επιχειρηματίες του κλάδου στάθηκε στην έννοια της αειφορίας στον τουριστικό κλάδο, κάνοντας λόγο μεταξύ άλλων για το «μέτρο» που θα πρέπει να διακρίνει τις επενδύσεις που θα λάβουν χώρα στην Ελλάδα.
«Θέλουμε η Ελλάδα να μείνει ελληνική», είπε και ανακοίνωσε ότι το επόμενο διάστημα θα λάβει σάρκα και οστά η νομοθεσία για την τουριστική κατοικία, νομοθέτημα που αναμένει καιρό τώρα ο τουριστικός κόσμος.
Ο κ. Γερουλάνος εστιάζοντας στις δράσεις που έχει αναλάβει η πολιτική ηγεσία του τουρισμού, είπε ότι αυτές έχουν αποδώσει, γεγονός που αποτυπώνεται και στην πορεία του τουρισμού εφέτος.
Αν και αγορές όπως η Γερμανία και η Αγγλία, μπορεί πέρυσι να έδωσαν λιγότερους τουρίστες προς την Ελλάδα, οι απώλειες αυτές αναπληρώθηκαν από τις αγορές της Ρωσίας (+75%), της Τουρκίας (+100%), αλλά και του Ισραήλ (+120%).
Μάλιστα, τα στοιχεία είναι εξαιρετικά και για την εφετινή περίοδο, καθώς τα ποσοστά ανόδου αναμένεται να διαμορφωθούν στα ίδια υψηλά επίπεδα.
Αναφερόμενος στον τομέα της κρουαζιέρας, ο κ. Γερουλάνος ανέφερε ότι αυτή μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στη μεγέθυνση των τουριστικών εσόδων, αν και όπως είπε υπάρχουν προβλήματα, που αποτελούν τροχοπέδη για την ανάπτυξή της.
Ο κ. Γερουλάνος έκανε λόγο για έλλειμμα στη διαφημιστική καμπάνια με συγκεκριμένη στόχευση το κοινό της κρουαζιέρας, αλλά και για προβλήματα στα αγκυροβόλια και τις υποδομές.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου των Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέας Ανδρεάδης, αφού καυτηρίασε τις αλλαγές στο επιτελείο της ναυτιλίας, σε αντίθεση με τη σταθερότητα στην πολιτική ηγεσία του τουρισμού, στάθηκε στην άρση του καμποτάζ, που, όπως είπε, χρήζει πολλών βελτιώσεων, καθώς δεν συμβάλλει στην προώθηση της κρουαζιέρας.
Το στοίχημα για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι οι μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο να κάνουν τα ελληνικά λιμάνια σημεία εκκίνησης των δρομολογίων τους (home port), είπε.
Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη, ο τουρίστας που απλά αποβιβάζεται από το κρουαζιερόπλοιο σε ένα ελληνικό λιμάνι για λίγες ώρες ξοδεύει κατά μέσο όρο 65 ευρώ, ενώ αν το εν λόγω κρουαζιερόπλοιο εκκινούσε από την Ελλάδα η κατά κεφαλήν δαπάνη του τουρίστα θα ξεπερνούσε τα 200 ευρώ.
Από την πλευρά τους εκπρόσωποι των εταιριών κρουαζιέρων, όπως ο κ. Βάγκο από την MCI, τόνισαν ότι είναι υπέρ της άρσης του καμποτάζ και ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο σε ό,τι αφορά στην κρουαζιέρα.
Ανέφεραν ότι οι όροι του καμποτάζ δεν είναι ελκυστικοί για τις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας και κάλεσαν τους αρμόδιους να μην κάνουν το λάθος να διώξουν μακροπρόθεσμα τις εταιρείες αυτές από τη χώρα.