Ο προϋπολογισμός του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων αφορά σχολικά βιβλία, κινητά κέντρα, βιβλιοθήκες, λάπτοπ και εκπαιδευτικά υλικά
Τον Ιούνιο εγκαινιάζονται σε Κομοτηνή και Ξάνθη τα Κέντρα του Προγράμματος
Καταργήθηκε η ΕΠΑΘ
Δέκα εκ. ευρώ είναι ο προϋπολογισμός του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων για την εκπαίδευση 4.000 μαθητών της μειονότητας στη Θράκη και σε χρονικό ορίζοντα τα τρία έτη.
Αυτό αποκάλυψε από την Κομοτηνή η Άννα Φραγκουδάκη, Ομότιμη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών και Υπεύθυνη για το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, όπου βρέθηκε μαζί με τη σύμβουλο του Προγράμματος, Θάλεια Δραγώνα, για να παραστούν στη προβολή του ντοκιμαντέρ «Πρόσθεση όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμός όχι διαίρεση».
Το ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε σε Κομοτηνή, Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη αφορούσε μια κινηματογραφική σύνοψη που έφτιαξε ο σκηνοθέτης Θάνος Αναστόπουλος για τη δεκαετία του έργου από το 1997 μέχρι το 2008.
«Επειδή φέτος ξεκίνησε και τρέχει η Δ’ φάση του έργου από το 2010 μέχρι το 2013 παρουσιάζουμε τι έγινε από αυτό το πρόγραμμα τα 10 χρόνια που πέρασαν, τα εκπαιδευτικά υλικά, τα σχολικά βιβλία για την εκμάθηση της ελληνικής, της επιμορφώσεως εκπαιδευτικών, τα μαθήματα ελληνομάθειας εκτός του σχολικού ωραρίου μέσα στα σχολεία και τα μαθήματα ελληνικής στα κέντρα του προγράμματος.
Τα αποτελέσματα του έργου φαίνονται άμεσα στην κοινωνικοποίηση των μαθητών της μειονότητας ως ισότιμων πολιτών της Ελλάδας και τα αποτελέσματα στην εκμάθηση της ελληνικής» σημείωσε η κ. Φραγκουδάκη.
Η Θάλεια Δραγώνα, σύμβουλος του Προγράμματος, τόνισε ότι «το ντοκιμαντέρ αυτό αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο πως μπορούμε να κάνουμε πρόσθεση και να μην αφαιρούμε, πώς να πολλαπλασιάζουμε και να μη διαιρούμε.
Κατάργηση της ΕΠΑΘ
Η κ. Δραγώνα χαρακτήρισε την ημέρα της Τετάρτης ως «σημαδιακή» για τη μειονότητα καθώς την ίδια ημέρα καταργήθηκε και η ΕΠΑΘ. «Εκτός της προβολής του φιλμ στο κοινοβούλιο στην Αθήνα συζητιόταν η κατάργηση της ΕΠΑΘ. Μια ιστορία με μακριές ρίζες και με πολλή συζήτηση τους τελευταίους μήνες και παίχθηκε η τελευταία πράξη της ΕΠΑΘ που νομίζω ότι αλλάζει τα δεδομένα για το μειονοτικό σχολείο αλλά και για τη συνολική ματιά της Πολιτείας απέναντι στην εκπαίδευση.
Σηματοδοτούνται καινούριες μεγάλες αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης της μειονότητας, προς όφελος όχι μόνο της μειονότητας αλλά και της πλειονότητας, καθώς οι δύο πλευρές αποτελούν μια όψη του ίδιου νομίσματος. Το κέρδος του ενός είναι κέρδος και του άλλου.
Κανείς δεν έχει να φοβάται τίποτα, είναι όλοι κερδισμένοι από αυτή την ιστορία. Και η απομόνωση των παιδιών που φοιτούν στην ΕΠΑΘ τελειώνει και είναι κερδισμένοι διότι με την αποφοίτηση τους θα μπορούν να διορίζονται σε οποιοδήποτε σχολείο της χώρας και η δυνατότητα των μειονοτικών να απορροφηθούν από το τουρκόφωνο κομμάτι είναι εξασφαλισμένη και η εξομοίωση των τωρινών αποφοίτων είναι δρομολογημένη, άρα τα παιδιά της μειονότητας θα μπορούν να τελειώνουν με διαβαθμισμένο πτυχία και όχι αδιαβάθμητο μέχρι τώρα».
Τέλος, όσον αφορά το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων να σημειώσουμε ότι αυτή τη στιγμή συμμετέχουν σε αυτό 2.200 μαθητές σε περίπου Γυμνάσια και 1.800 μαθητές σε 15 περίπου δημοτικά της Θράκης. Αρχές Ιουνίου αναμένεται να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια των Κέντρων σε Κομοτηνή και Ξάνθη ενώ από αρχές Σεπτεμβρίου θα λειτουργήσουν κέντρα σε άλλους έξι οικισμούς καθώς και 4 κινητά Κέντρα, τα οποία αποτελούν φορτηγάκια με λάπτοπ και κινητές βιβλιοθήκες που θα πηγαίνουν στα απομονωμένα ορεινά χωριά.