Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο Κομοτηνής η γνωμοδότηση για την τροποποίηση της νέας χάραξης του κάθετου άξονα Κομοτηνής – Νυμφαίας κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του τη Δευτέρα (18/4).
Μετά και τη σύμφωνη γνώμη των κατοίκων των οικισμών του Κάλχαντος και του Τυχηρού, οι οποίοι τελικά συμφώνησαν να απαλλοτριωθούν τα αγροτεμάχια τους, απέμενε η έγκριση της γνωμοδότησης από το δημοτικό συμβούλιο Κομοτηνής προκειμένου να αρχίσει να κατασκευάζεται ο κάθετος άξονας.
Με αυτόν τον τρόπο, παράλληλα, δικαιώνεται και ο τριετής αγώνας των κατοίκων των οικισμών της Καρυδιάς και της Πανδρόσου, που δεν επιθυμούσαν να περνάει ο κάθετος άξονας μέσα από τα χωριά τους.
Ο Δήμαρχος Κομοτηνής, Γιώργος Πετρίδης, αναφερόμενος στην εξέλιξη αυτή σημείωσε ότι «είναι πολύ θετικό ότι η διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. ξεκόλλησε από τα κολλήματα της παλιάς διοίκησης, η οποία επί τρία χρόνια δεν αποδεχόταν καμία συζήτηση για την τροποποίηση αυτή. Κατάλαβαν το αυτονόητο και αποδέχτηκαν την παραλλαγή της χάραξης. Υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών».
Ο Δήμος Κομοτηνής, πάντως, έθεσε κάποιους όρους και προϋποθέσεις στην κατασκευάστρια εταιρεία «Εγνατία Οδό Α.Ε.», μεταξύ των οποίων, να εξασφαλίσει αυτή ότι δεν θα υπάρχουν φθορές του οδικού δικτύου από τη χρήση βαρεών οχημάτων, αλλά και ότι τα οχήματα αυτά δεν θα περνάνε μέσα από τους οικισμούς κατά τη διάρκεια των εργασιών, προκειμένου να μη τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια και η περιουσία των κατοίκων.
Ο κ. Πετρίδης, επίσης, έθεσε επί τάπητος και μια σειρά από άλλα ζητήματα που έχουν να κάνουν με ανταποδοτικές ενέργειες και έργα για τους κατοίκους των περιοχών, οι οποίες θίγονται από τη νέα χάραξη.
Δημήτρης Κοτσάκης : «Πρώτος εγώ θα σηκώσω μαύρη σημαία εφόσον ο δρόμος περάσει από την Καρυδιά»
Την επιφύλαξη του για το κατά πόσο η κατασκευάστρια εταιρεία θα τηρήσει τη νέα χάραξη και ο δρόμος δεν θα περάσει μέσα από τον οικισμό της Καρυδιάς, ο πρώην Δήμαρχος Δημήτρης Κοτσάκης, ο συνδυασμός του οποίου ηγείται απείχε από τη ψηφοφορία.
«Θα μου το θυμηθείτε, οι νταλίκες θα περνάνε μέσα από την Καρυδιά και θα είμαι εγώ ο πρώτος που θα σηκώσει μαύρη σημαία γιατί κατηγορώ τις μεγάλες εταιρείες που ένα δημοπρατηθέν έργο αντί να το παραδώσουν, μας μιλάνε για καινούρια μελέτη. Αυτά είναι παράλογα πράγματα» σημείωσε ο κ. Κοτσάκης.
Ο πρώην Δήμαρχος κατηγόρησε επίσης τόσο τη διοίκηση της εταιρείας όσο και την κυβέρνηση για ολιγωρία στην υλοποίηση του κάθετου άξονα. «Ο κ. Ρέππας δεσμεύθηκε ότι θα παραδοθεί τον Ιούνιο και τώρα αποφασίζουμε αν θα κάνουμε καινούρια χάραξη; Έλεος, τι κάναμε τρία χρόνια; Ένα έργο πνοής που υποτίθεται για το Νομό και για το οποίο η τοπική αυτοδιοίκηση θα έπρεπε να παίξει σπουδαίο ρόλο και να προετοιμάσει το έδαφος και να έχει κέρδος και όχι αφαίμαξη η περιοχή.
Ένα έργο το οποίο έχει δημοπρατηθεί από τον κόμβο του «Στορκ» μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα πρέπει να τελειώσει σύμφωνα με τις μελέτες. Αν ένας κάτοικος προσφύγει στο ΣτΕ θα πάει το έργο 5-6 χρόνια πίσω» πρόσθεσε καταλήγοντας ο Δημήτρης Κοτσάκης.
Νεκτάριος Δαπέργολας : «Το έργο θα είναι άχρηστο αλλά και καταστροφικό για την περιοχή»
Την άποψη ότι το έργο θα είναι όχι μόνο άχρηστο αλλά και με καταστροφικές συνέπειες για την περιοχή, εξέφρασε ο επικεφαλής του «Σπάρτακου», Νεκτάριος Δαπέργολας.
«Το ουσιαστικό ερώτημα που θα έπρεπε να συζητάμε είναι όχι από πού θα περάσει ο δρόμος αλλά το εάν πρέπει να γίνει το έργο γιατί έχουμε πολλούς βάσιμους λόγους να πιστεύουμε και είναι μια πεποίθηση που διαχέεται και εδραιώνεται σε όλη την κοινωνία, ότι το έργο είναι όχι μόνο άχρηστο αλλά και καταστροφικό γιατί θα έχουμε εκροή παραγωγικών δυνάμεων και κεφαλαίων» τόνισε ο κ. Δαπέργολας.
Όσον αφορά τη νέα χάραξη του έργου, ο κ. Δαπέργολας ψήφισε υπέρ της, σημειώνοντας παράλληλα ότι «ήμασταν μπροστάρηδες και συμπαραστάτες στον αγώνα της Συντονιστικής Επιτροπής των κατοίκων Καρυδιάς – Πανδρόσου. Είναι ένας αγώνας για τα αυτονόητα που επιτέλους δικαιώνεται.
Εξέφρασα τη χαρά μου που λήγει ένα θέατρο του παραλόγου, όπως εξελίχθηκε το έργο. Οι κάτοικοι της περιοχής Καρυδιάς – Πανδρόσου πάλευαν για την τροποποίηση. Η κοινή λογική επέβαλε την τροποποίηση, μέχρι και η Εγνατία Α.Ε. ήταν υπέρ. Το θέμα κολλούσε σε κάποιους παρατρεχάμενους, διάφορους φορείς και κάποια κομματόσκυλα.
Θέλω να συγχαρώ τη Συντονιστική Επιτροπή για τον αγώνα της και να πω ότι η επιτυχία της είναι ένα πολύ ελπιδοφόρο μήνυμα για τους καιρούς που ζούμε γιατί αποδεικνύει ότι όταν οι πολίτες είναι ενεργοί, προβληματισμένοι, ενωμένοι και αποφασισμένοι μπορούν πραγματικά να πετύχουν πολλά.
Οι πολίτες είναι οι κατεξοχήν αρμόδιοι και για να διαγνώσουν τα πραγματικά τους προβλήματα και να τα υπερασπιστούν, μόνοι τους, χωρίς να έχουν ανάγκη από κανένα κομματικό καπέλο ούτε από νταβατζήδες ούτε από αυτόκλητους ή ετερόκλητους σωτήρες».