Σε πανελλαδικό άνοιγμα των διοδίων προχώρησαν την Κυριακή τα μέλη του κινήματος για τη μη πληρωμή τους. Το άνοιγμα των διοδίων ξεκίνησε σε κάποιες περιοχές από τις 12 το μεσημέρι και κορυφώθηκε στις 3 το απόγευμα.
Η απόφαση είχε ληφθεί τον προηγούμενο μήνα, κατά τη συνεδρίαση του πανελλαδικού συντονιστικού επιτροπών αγώνα κατά των διοδίων.
Στόχος των διοργανωτών ήταν να ανοίξουν όλοι οι σταθμοί των διοδίων της χώρας και για το λόγο αυτό σε πολλές περιοχές πραγματοποιήθηκαν προσυγκεντρώσεις, ενώ έγινε μετακίνηση πολιτών με λεωφορεία.
Στην Πελοπόννησο πολίτες και εκπρόσωποι φορέων έχουν αναπτυχθεί σε όλους τους σταθμούς διοδίων, από το Μάναρι Ασέας ως και τον Ισθμό. Η Συντονιστική Επιτροπή Πελοποννήσου θα κρατήσει τα διόδια ανοικτά έως τις 5 το απόγευμα.
Από την επιτροπή αγώνα της περιοχής του Ωρωπού ο Στρατής Λουπάτατζης, που παραβρέθηκε στο άνοιγμα των διοδίων των Αφιδνών τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «δεν διαπραγματευόμαστε για μείωση του αντιτίμου των διοδίων. Αυτό που ζητάμε είναι να καταργηθούν οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί και έχουν τη λογική της προπληρωμής. Πληρώνουμε τους φόρους στα καύσιμα και στα τέλη κυκλοφορίας για να γίνουν τα έργα, δεν θα προπληρώνουμε και τα διόδια».
Πρόσθεσε, ακόμη, ότι οι κάτοικοι της περιοχής του Ωρωπού πληρώνουν κάθε χρόνο 1.500 με 1.700 ευρώ για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, ενώ σε ό,τι αφορά στις διώξεις σε μέλη του κινήματος είπε ότι αυτές είναι μεμονωμένες και δεν αφορά το σύνολο των πολιτών που δεν πληρώνουν τα διόδια.
«Όλα αυτά γίνονται για να μας εκφοβίζουν, εμείς περιμένουμε τις ομαδικές κλήσεις και είμαστε έτοιμοι να πάμε στα δικαστήρια, γιατί κι εμείς έχουμε καταγγείλει τις εταιρίες στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης», τόνισε.
Από την πλευρά του, το μέλος του κινήματος «Πολίτες της Δυτικής Αθήνας» Δημήτριος Ντάβος, που βρέθηκε στο άνοιγμα των διοδίων της Αττικής οδού στη Φυλής, είπε ότι «δεν είναι ότι δεν θέλουμε να πληρώσουμε τα διόδια, αλλά οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί είναι καταχρηστικές και παράνομες. Δεν είναι δυνατόν να πληρώνεις για κάτι που δεν έχει κατασκευαστεί ακόμα».
Αναφερόμενος στην εταιρεία που εκμεταλλεύεται τα διόδια στην Αττική οδό σημείωσε ότι «αυτή συμμετείχε μ’ ένα μικρό ποσοστό στην κατασκευή της και με την σύμβαση παραχώρησης που έχει γίνει και τις συνεχείς αυξήσεις, θα βγάλει τρελά κέρδη. Δεν μιλάμε πια για ένα κίνημα που λέει ‘δεν πληρώνω, δεν πληρώνω’, αλλά για ένα κίνημα που έχει ως σύνθημά του ‘δεν πληρώνομαι, δεν έχω να πληρώσω’».