Σειρά αλλαγών στο νόμο περί ευθύνης υπουργών κατέθεσε η ΝΔ μέχρι την Αναθεώρηση του Συντάγματος.
Μεταξύ άλλων, προτείνει την τροποποίηση του Κανονισμού της Βουλής για τις Εξεταστικές που διερευνούν πολιτικές ευθύνες, αλλά και για τις Προανακριτικές.
Σκοπός της πρότασης είναι η σύνθεσή τους να αποτελείται από ίσο αριθμό βουλευτών, από κάθε κοινοβουλευτικό κόμμα και το προεδρείο τους να εκλέγεται από τα ίδια τα μέλη της Επιτροπής, σε μυστική ψηφοφορία.
Προτείνει επίσης, τη θέσπιση ανωτάτης προθεσμίας για την υποβολή του πορίσματος, σε επίπεδο Εξεταστικής και Προανακριτικής Επιτροπής.
Σε ό,τι αφορά το Γνωμοδοτικό Δικαστικό Συμβούλιο, αυτό θα μπορούσε να θεσπιστεί μόνο μέσα από τον Κανονισμό της Βουλής και όχι από την Εξεταστική Επιτροπή.
Το Συμβούλιο αυτό, θα έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα στη διατύπωση του νομικού μέρους του Πορίσματος, που αφορά τυχόν ενδείξεις ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων.
Κατά τη ΝΔ, η πρόταση αυτή βελτιώνει αισθητά τη σημερινή κατάσταση, μέχρι να καταστεί δυνατή, η αλλαγή του άρθρου 86 του Συντάγματος.
Υπενθυμίζει δε ότι σε αυτό έχει υπάρξει συμφωνία με την κυβέρνηση.
Στην ανακοίνωση του κόμματος ασκείται κριτική στις προτάσεις που κατέθεσε η κυβέρνηση: «εγείρουν σοβαρές αμφιβολίες ως προς τη συνταγματικότητά τους και κατατίθενται από την κυβέρνηση, προφανώς για να εξυπηρετήσουν άλλες σκοπιμότητες» αναφέρεται.
Ιδιαίτερα δε σημειώνει:
Η κατάσχεση του οικονομικού οφέλους στο πλαίσιο της προανακριτικής διαδικασίας, χρειάζεται σε βάθος διερεύνηση, κατά πόσο βρίσκεται εντός της εξουσιοδοτικής διάταξης του άρθρου 86 παρ. 1.
Υπερβαίνει επίσης, τις αρμοδιότητες της Επιτροπής, να λάβει οποιοδήποτε μέτρο κατά προσώπου, που δεν έχει την ιδιότητα του κατηγορουμένου, σύμφωνα με τον ποινικό κώδικα. (Άρθρο 76 παρ. 1).
Πώς είναι εξάλλου δυνατόν να προκύπτει παράνομο οικονομικό όφελος, κατά προσώπου όταν δεν έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για συγκεκριμένη πράξη;