Μια εικόνα για το μέγεθος της διάλυσης υποδομών της δημόσιας εκπαίδευσης στη Ροδόπη, δίνει ο υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Ροδόπης με την «Ανταρσία στην ΑΜΘ», Στέφανος Μακρυγιάννης.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες» αναφέρει:
«O χάρτης αποτυπώνει το μέγεθος της καταστροφής που επιφέρουν οι διαδοχικές κυβερνητικές πολιτικές όπως εφαρμόζονται από το κεντρικό κράτος και τις περιφερειακές και δημοτικές αρχές στο κοινωνικό αγαθό της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης από την έναρξη της μνημονιακής εποχής μέχρι σήμερα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ροδόπης.
Τα περιφερειακά σχολεία εκτός πόλης κλείνουν γιατί οι οικογένειες δε μπορούν να ζήσουν στους οικισμούς λόγω φτώχειας, ακρίβειας, έλλειψης εργασίας, έλλειψης πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, αύξησης του κόστους των μετακινήσεων.
Τα περιφερειακά σχολεία κλείνουν γιατί συστηματικά μένουν χωρίς τους/τις εκπαιδευτικούς που χρειάζονται. Έτσι δίνεται “μήνυμα” στους γονείς να μετοικήσουν στην πόλη ή να μεταναστεύσουν. Αυτό ισχύει ακόμα και για μεγάλα σχολεία έδρας Δήμων. Ενδεικτικά μόνο όπως διαπιστώσαμε σε πρόσφατη επίσκεψη στο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Σαπών λείπουν 4 εκπαιδευτικοί. Ένα μήνα μετά την έναρξη της χρονιάς σε όλη τη Ροδόπη 96 κενά.
Ειδικά τα μειονοτικά σχολεία κλείνουν και για λόγους που έχουν σχέση με το πρόγραμμα τους που δεν αντιστοιχεί στις μορφωτικές ανάγκες της εποχής. Μια χαρά μπορούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες να “φορτώνονται” το βάρος των soft skills των εργαστηρίων δεξιοτήτων (χωρίς μάλιστα πρόβλεψη ώρας στο διδακτικό ωράριο) αλλά φαίνεται πως για την ελληνική πολιτεία στα σχολεία αυτά πληροφορική και εργαστήρια υπολογιστών είναι περιττά το 2023…..
Να σημειώσουμε πως:
Ο έλεγχος πυρασφάλειας δεν έχει ολοκληρωθεί στα σχολεία της ΠΕ Ροδόπης.
Ο προσεισμικός έλεγχος δεν έχει καν αρχίσει αν και προβλέπεται εκ του νόμου εδώ και πολλά χρόνια.
Περιφερειακό πρόγραμμα για συντήρηση και ανέγερση σχολικών μονάδων δεν υπάρχει. Τα κονδύλια στα δημοτικά προγράμματα αντιστοιχούν σε ποσά που δεν επαρκούν ούτε για το βάψιμο των σχολείων. Δηλαδή στην κυριολεξία υπάρχει κάθε μέρα κίνδυνος για ατυχήματα όπως αυτά που έχουν συμβεί σε άλλες περιοχές.
Υπάρχει πρόγραμμα για ενεργειακή βελτίωση σχολείων αλλά αφορά αριθμό μικρότερο από τα δάχτυλα ενός χεριού.
Υπάρχουν κτίρια σχολείων που έκλεισαν τα οποία κυριολεκτικά καταστράφηκαν από την εγκατάλειψη ενώ αποτελούσαν υποδομή που είχε πληρωθεί από τις τσέπες του λαού.
Συνολικά ως Αριστερή Αντικαπιταλιστική Παρέμβαση – Ανταρσία στην ΑΜΘ λέμε πως δεν είναι μόνο ζήτημα διαχείρισης: Συνολικά και άσχετα με τον εκάστοτε διαχειριστή η μετατροπή δήμων και περιφερειών σε βραχίονες του κεντρικού κράτους και η λειτουργία σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ οδηγεί σε υποχρηματοδότηση, σε απαξίωση δημόσιων δομών και υποδομών, σε υποστελέχωση των υπηρεσιών ώστε το έργο τους να εκχωρείται σε μεγαλο-ιδιώτες προς κερδοφορία. Τελικά οδηγεί σε περικοπή δαπανών για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των παιδιών και της εργαζόμενης πλειοψηφίας που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τον τόπο της. Αυτές τις πολιτικές αντιπαλεύουμε έξω αλλά και μέσα στο περιφερειακό συμβούλιο».