«Οι αλλαγές σε ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ δε μεταβάλλουν την σιδηροδρομική εγκατάλειψη της Θράκης, που επιβάλλατε προ τριετίας με πρόσχημα, δήθεν, τη συντήρηση του δικτύου», τόνισε ο Βουλευτής Ροδόπης κατά τη συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου για ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ
Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρης Χαρίτου στην ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές μεταφορές επιβατών τόνισε: «Με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για τις υπεραστικές και αστικές οδικές μεταφορές, αλλά και τις διατάξεις για την αναδιοργάνωση ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, τα λαϊκά στρώματα που κυρίως τα χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους ούτε πρόκειται να αισθανθούν καμία ελάφρυνση, ούτε βέβαια θα ανακουφιστούν από την ταλαιπωρία που υφίστανται από το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Βόρειο Ελλάδα και ιδιαίτερα στη Θράκη το οποίο απαξιώνεται με συστηματικό τρόπο.
Άκουσα τον υπουργό με προσοχή, στα λόγια ωραία τα λέει για ενίσχυση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την περιφέρεια, για τη στρατηγική σημασία της σύνδεσης με τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Δυστυχώς όμως η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. έχετε οδηγήσει σε πλήρη σιδηροδρομική απομόνωση τη Θράκη, σε σιδηροδρομική εγκατάλειψη την περιοχή. Με πρόσχημα τη συντήρηση δήθεν των γραμμών εδώ και τρία χρόνια διακόψατε τα δρομολόγια πλην ενός ημερησίως στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο. Όταν μέχρι το 2008 υπήρχαν ημερησίως οκτώ δρομολόγια χρονικής διάρκειας 4 ωρών και 45 λεπτών, ο μισός χρόνος από αυτόν που απαιτείται σήμερα».
Ο βουλευτής Ροδόπης στην ομιλία του έκανε ειδική αναφορά στη σιδηροδρομική εγκατάλειψη της Θράκης και της Βόρειας Ελλάδας λέγοντας: «Για ποια αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης στη Θράκη μπορεί να γίνεται λόγος; Όταν με απόφαση σας τον περασμένο Δεκέμβριο το ενεργό δίκτυο της γραμμής Θεσσαλονίκη– Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο στο ένα δρομολόγιο ημερησίως το τρένο φτάνει μέχρι τη Δράμα. Ενώ από τη Δράμα μέχρι την Αλεξανδρούπολη δεν κυκλοφορούν τρένα, δε σφυρίζει το τρένο σε Ξάνθη και Κομοτηνή και δεν υπάρχει προσωπικό στους σταθμούς που έχουν απομείνει. Οι επιβάτες μεταφέρονται με λεωφορεία από Δράμα σε Αλεξανδρούπολη ή mini bus από Ξάνθη και Κομοτηνή προς Αλεξανδρούπολη με ελάχιστους επιβάτες, σε ορισμένες περιπτώσεις άδεια, αφού πληρώνει ο ΟΣΕ, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο, τις εταιρείες μεταφοράς. Μία διαδρομή από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη γίνεται σήμερα σε υπερδιπλάσιο χρόνο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν σχεδόν 12 ώρες. Για ποια αναβάθμιση μιλάτε, αυτή είναι η πλήρη απαξίωση του σιδηρόδρομου στη Θράκη. Αφού τόσο χρόνο διαρκούσε η συγκεκριμένη σιδηροδρομική διαδρομή όταν πρωτοκατασκευάστηκε πριν από 125 χρόνια.
Το τρένο μπορεί να μη σφυρίζει πια στη Θράκη, εσείς όμως σφυρίζετε κλέφτικα επικοινωνιακά προκειμένου να συγκαλύψετε την κατάργηση ουσιαστικά της σιδηροδρομικής σύνδεσης στη Θράκη. Καλλιεργείτε προσδοκίες για χάραξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής από Θεσσαλονίκη για Νέα Καρβάλη Καβάλας, όταν είστε ακόμα στην προκήρυξη της μελέτης-κατασκευής. Όπως λέγεται στην περιοχή σαν το γάργαρο νερό να τρέχει η μελέτη θα ξεπεράσει τα 10 χρόνια. Να σας θυμίσω ότι 30 χρόνια διήρκησε η εκπόνηση της μελέτης για 31 χλμ σε πεδινό περιβάλλον μεταξύ Νέας Καρβάλης και Τοξότες. Και μη που πείτε, κύριε υπουργέ, ότι για αυτό ευθύνεται ότι δεν ήταν σωστή η διάρθρωση μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.
Κύριε υπουργέ σε ερωτήσεις που είχα υποβάλλει για την κατάσταση του σιδηρόδρομου στη Θράκη είτε δεν απαντάτε ή όταν μας απαντάτε ωραιοποιείτε την πραγματικότητα. Σε πρόσφατη απάντησή σας μας κάνετε γνωστό ότι στο γενικότερο σχεδιασμό σας περιλαμβάνεται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Καβάλα στη Βάρνα σε διπλή γραμμή ηλεκτροκίνησης. Τι είναι αυτά που λέτε κύριοι, για να αναβαθμίσετε κάτι σημαίνει ότι υφίσταται έστω μονή γραμμή. Ποια είναι αυτή η γραμμή που εμείς δεν την ξέρουμε και εσείς μας λέτε ότι θα την αναβαθμίσετε;
Δημιουργείτε προσδοκίες, ενώ στην ΑΜΘ απαξιώνονται συστηματικά τα σιδηροδρομικά δίκτυα. Ξεχνάτε όμως ότι τα τρένα τα προτιμούσαν τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα, φοιτητές, στρατιωτικοί, γιατί ήταν το πιο φθηνό μέσο μεταφοράς. Το αξιοποιούσε ο επιχειρηματικός κόσμος για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Αποτελεί άλλο ένα πλήγμα στην επιχειρηματικότητα, αφού τα κόστη μεταφοράς τριπλασιάστηκαν έως και πενταπλασιάστηκαν. Σε μία περιοχή όπου η διασυνοριακότητα είναι το πιο ισχυρό συγκριτικό της πλεονέκτημα, το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει πλήρως απαξιωθεί και ουσιαστικά εγκαταλειφθεί».
Για τις ρυθμίσεις για τις αστικές μεταφορές ο βουλευτής σημείωσε «ο εισηγητής μας είχε την ευκαιρία να αναδείξει τις στοχεύσεις, τις επιδιώξεις με τις συγκεκριμένες διατάξεις που εισάγετε στο νομοσχέδιο. Δε θα επεκταθώ σε όλα αυτά, αλλά θα ήθελα να εστιάσω σε ένα μόνο θέμα. Για ποια απελευθέρωση κάνετε λόγο; Αφού χωρίς να το ομολογείτε επιβάλλετε με φωτογραφικές διατάξεις την άσκηση του μεταφορικού έργου σε συγκεκριμένους φορείς στα ΚΤΕΛ. Γιατί δεν το λέτε, πέστε το στους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων και στους εργαζόμενούς τους που θα βρεθούν αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας. Όλα τα άλλα περί δήθεν απελευθέρωσης της αγοράς, δήθεν εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, είναι το φύλλο συκής. Τουλάχιστον κάντε δεκτή την τροπολογία που σας καταθέτουμε για την προστασία των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ».
Ο βουλευτής ολοκλήρωσε την ομιλία του λέγοντας ότι: «το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι άλλη μία επιβεβαίωση ότι η κυβέρνηση κινείται με μοναδική πυξίδα την εξυπηρέτηση αποκλειστικά των οικονομικών συμφερόντων και των φίλων της, την τακτοποίηση των δικών της παιδιών και δυστυχώς δεν έχει να περιμένει τίποτα η πλειοψηφία της κοινωνίας. Το δυστύχημα με όλα αυτά είναι ότι υποθηκεύεται το αναπτυξιακό μέλλον της χώρας, όπως γίνεται με το σοβαρό θέμα των υποδομών και των μεταφορών που σήμερα συζητούμε».