«Αναβαθμίσαμε την Επιτροπή Τουρισμού σε Αντιδημαρχία, φτιάξαμε ιστοσελίδα και κάναμε μελέτη για τον τουρισμό», απαντά μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Κομοτηνής Γιάννης Γκαράνης στον πρόεδρο της ΟΕΒΕΣ Ροδόπης Ανέστη Βαφειάδη, ύστερα από την κριτική που δέχθηκε για τη «μηδαμινή προετοιμασία του Δήμου ενόψει τουριστικής σεζόν».
Στην ανακοίνωση του ο Δήμαρχος Κομοτηνής, σημειώνει τα εξής:
«Για άλλη μια φορά διαβάσαμε μια έγγραφη διά των ΜΜΕ άσκηση αντιπολιτευτικής κριτικής ενός συναδέρφου Δημοτικού Συμβούλου και Προέδρου της ΟΕΒΕΣ Ν. Ροδόπης. Αυτήν τη φορά αναφορικά με τον Τομέα του Τουρισμού. Απαντώντας, λοιπόν, στην ανακοίνωση αυτή, σημειώνουμε τα εξής:
Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση του Δήμου δείξαμε έμπρακτα το μεγάλο ενδιαφέρον μας και τη μέριμνά μας για τον τομέα του τουρισμού. Οι κυριότερες δράσεις μας είναι:
1) Μία από τις πρώτες μας ενέργειες σε σημειολογικό, αλλά και σε ουσιαστικό επίπεδο, υπήρξε η θεσμική αναβάθμιση της Επιτροπής Τουρισμού σε Αντιδημαρχία Τουρισμού. Μια Αντιδημαρχία, με επικεφαλής Αιρετό, με θεσμοθετημένες αρμοδιότητες, με στελέχωση και προϋπολογισμό.
2) Από το 2019 δημιουργήσαμε site του Δήμου με μοναδικό αντικείμενο τον Τουρισμό, το «Visit Komotini».Η διαδικτυακή αυτή σελίδα ανατροφοδοτείται διαρκώς με φωτογραφίες αστικών τοπόσημων και περιοχών ιδιαίτερου φυσικού κάλλους του Δήμου μας. Συμπεριλαμβάνει, ακόμη, ημερολόγιο εκδηλώσεων, που διοργανώνονται από πολιτιστικούς και αθλητικούς φορείς του τόπου μας, καθώς και ιστορίες επισκεπτών. Επιπλέον, για τη σελίδα αυτή έγινε η παραγωγή βίντεο που αναδεικνύουν τη φυσική ομορφιά, την ιστορία, τα θαλάσσια σπορ και τον πρωτογενή τομέα.
3) Για πρώτη φορά παραγγείλαμε και φτιάξαμε μελέτη Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου μας, η οποία δημιουργήθηκε από ειδικευμένους με το αντικείμενο επιστήμονες. Στη μελέτη αυτή ενσωματώθηκαν και οι θέσεις και οι απόψεις τόσο της Διοίκησης του Δήμου και των Επικεφαλής των Δημοτικών παρατάξεων, όσο και των εμπλεκομένων στο τουριστικό προϊόν φορέων του τόπου μας.
Οι πρώτες ενέργειές μας, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της μελέτης αυτής, έχουν ξεκινήσει να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται και θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της άνοιξης. Πρόκειται, κατ’ αρχάς, για την επαναδημιουργία ενός σύγχρονου κι επικαιροποιημένου ψηφιακού υλικού ανά εποχή του χρόνου με φωτογραφίες και βίντεο, που θα βγαίνει στη δημοσιότητα ανάλογα με τις ανάγκες της περιόδου.
Θα δημιουργήσουμε δύο ομάδες εργασίας από δημοσιογράφους και ειδικούς στον τουρισμό, («famtrip»), που θα τις φιλοξενήσουμε προκειμένου να γνωρίσουν την περιοχή και να συμβάλλουν εξειδικευμένα και με γνώση στην προβολή του τόπου μας, τόσο στην υπόλοιπη Ελλάδα, όσο και στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία.
Και τέλος, ετοιμάζουμε μία ψηφιακή προβολή του Δήμου μας, επικεντρωμένη και στοχευμένη αποκλειστικά προς τη Βουλγαρία.
4) Παρ’ όλες τις δεσμεύσεις και τις απαγορεύσεις της πανδημίας, συμμετείχαμε στις Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού Philoxenia και Beyond 4.0, κατά τη διάρκεια των οποίων μας δόθηκε η δυνατότητα να συναντήσουμε φορείς που εμπλέκονται στον Τουρισμό και ν’ ανταλλάξουμε πληροφορίες και απόψεις σχετικά με τον σχεδιασμό του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας.
5) Όλα αυτά τα χρόνια, που η είσοδος του Τελωνείου της Νυμφαίας ήταν κλειστή, προκαλέσαμε συσκέψεις φορέων και προβήκαμε σε έντονες διαμαρτυρίες για το πληττόμενο τουριστικό μας προϊόν. Πάμπολλες δε, φορές έχουμε αιτηθεί να επιτραπεί η διέλευση και στα τουριστικά λεωφορεία.
6) Λίγο πριν κλείσει το Τελωνείο είχαμε σχεδιάσει και ετοιμάσει μια ψηφιακή διαφημιστική καμπάνια προβολής του Δήμου μας στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία. Μια καμπάνια, που το αμέσως προσεχές διάστημα θα βγει στη δημοσιότητα.
7) Δόρυ αιχμής, φυσικά, της τουριστικής μας πολιτικής παραμένουν τα έργα της ανάπλασης του Ιστορικού Κέντρου της Κομοτηνής, τα οποία προχωρούν και αναδεικνύουν την περιοχή ως τόπο εξαιρετικού ιστορικού και τουριστικού ενδιαφέροντος.
8) Έργα, που συνδέονται, πλέον, λειτουργικά με το νεοενταγμένο έργο του Δήμου μας στο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» για την ανάπλαση και ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής του Παλιού Γυμνασίου Αρρένων και της Παλιάς Νομικής.
Έτσι, σε λίγα χρόνια για πρώτη φορά η πόλη μας θα αποκτήσει ένα Κέντρο, το οποίο θα προσελκύει επισκέπτες να το περιηγηθούν και να απολαύσουν την ομορφιά, το ιστορικό, θρησκευτικό και πολιτιστικό του αποτύπωμα στο παρελθόν και στο παρόν. Προς την κατεύθυνση αυτή δε, υπάρχει ήδη συνεργασία και με το Πανεπιστήμιο.
9) Σε συνεργασία με το ΔΙΑΖΩΜΑ και την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια στη διαχείριση των πολιτιστικών διαδρομών, τη δημιουργία cluster και τη δημιουργία Dmo (Οργανισμός Διαχείρισης Προορισμού), ο Δήμος μας προχώρησε σε κύκλο συνεντεύξεων με εμπλεκόμενους φορείς και επιχειρήσεις για τη διερεύνηση της συγκρότησης cluster επιχειρήσεων και τρόπων σύνδεσής τους με το τουριστικό προϊόν της περιοχής.
10) Έχουμε υποβάλλει πρόταση για την Ψηφιακή Απεικόνιση του Κτηριακού Αποθέματος Ιστορικού και Πολιτιστικού ενδιαφέροντος στο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», η οποία έχει ήδη τη σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας επιτροπής «1821» και αναμένουμε την ένταξή της.
11) Η παραλιακή ζώνη του Δήμου μας είναι ένα από τα γεωγραφικά σημεία του τόπου μας, όπου έχουμε σχεδιάσει και υλοποιούμε έργα υποδομών και ανάπτυξης. Επιπλέον, ετοιμάζουμε έγκαιρα τις παραλίες μας, φροντίζουμε να τις στελεχώσουμε με ναυαγοσωστικό προσωπικό και είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με την Εταιρεία Τουριστικών Ακινήτων, πιέζοντας τους διοικούντες της ώστε να μας παραχωρηθούν τα τμήματα που ανήκουν σ’ αυτούς ή -σε κάθε περίπτωση- να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο.
12) Πέραν όλων των προαναφερόμενων να υπενθυμίσουμε στον αγαπητό συνάδερφο ότι ο Δήμος Κομοτηνής ανήκει διοικητικά στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Να τον ενημερώσουμε, λοιπόν, ότι η Περιφέρειά μας ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει το προσεχές διάστημα πόρους 2,1 εκατομμυρίων ευρώ για την τουριστική προβολή. Κομμάτι αυτής της προβολής θα αξιοποιηθεί και για τον τόπο μας.
13) Τέλος, αναφορικά με την ύπαρξη πινακίδων, αφού επαναλάβουμε για πολλοστή φορά ότι η σήμανση εκτός των ορίων του Δήμου μας είναι αρμοδιότητα άλλων φορέων, να υπογραμμίσουμε στον αγαπητό κ. Βαφειάδη ότι η τουριστική προβολή στην εποχή μας, την εποχή της τεχνολογικής προόδου και της ψηφιακής εξέλιξης δεν μπορεί να γίνεται με απαρχαιωμένες μεθόδους».