Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Χαρίτου και η υπεύθυνη του τομέα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης Μεταξία Σουλιώτη, συναντήθηκαν σήμερα με τον πρόεδρο Μιχάλη Βασιλειάδη και τα μέλη της διοίκησης της ΕΛΜΕ Ροδόπης, με αφορμή το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που εισάγεται για συζήτηση και ψήφιση την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή.
Ο βουλευτής ευχαρίστησε τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών για την συνάντηση, ενώ η συζήτηση επικεντρώθηκε, μεταξύ άλλων, στα πιο βασικά αρνητικά σημεία του νομοσχεδίου που θα επιδεινώσουν την κατάσταση στην εκπαίδευση και που χαρακτηρίζουν το νομοσχέδιο ως αντιεκπαιδευτικό. Όπως στη δημιουργία ενός μοντέλου σχολείου αυταρχικού και συγκεντρωτικού, με υπερεξουσίες στους διευθυντές σε βάρος των συλλόγων των εκπαιδευτικών, με την διοίκηση του σχολείου να γίνεται ουσιαστικά μονοπρόσωπη. Στην κατηγοριοποίηση των σχολείων με τη δημιουργία σχολείων πολλαπλών ταχυτήτων, στην εξεύρεση χορηγών και πόρων, στην αποδυνάμωση του ρόλου του σχολικού συμβουλίου και στη μεταφορά αρμοδιοτήτων στους Δήμους. Και φυσικά στα ζητήματα της αξιολόγησης όχι των σχολικών μονάδων αλλά στην τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Ο βουλευτής αφού άκουσε με προσοχή τις απόψεις των εκπαιδευτικών, σημείωσε με έμφαση «το νομοσχέδιο έχει διπλά παραπλανητικό τίτλο, καθώς ούτε η εκπαίδευση αναβαθμίζεται, ούτε οι εκπαιδευτικοί ενδυναμώνονται. Δεν απαντά στις πραγματικές ανάγκες που έχει σήμερα το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αντίθετα δημιουργεί ένα μοντέλο σχολείου που θα ενισχύει τις ανισότητες για τα παιδιά των πιο αδύναμων οικονομικά στρωμάτων. Ένα αυταρχικό και συγκεντρωτικό σχολείο. Η συνολική αντίληψη που διαπερνά το νομοσχέδιο είναι της ενοχοποίησης του σχολείου, του μαθητή και του εκπαιδευτικού, που γίνεται ο εύκολος στόχος, για να συγκαλύψει τις ευθύνες των ασκούμενων πολιτικών.
Οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης δε μπορούν να κρυφτούν πίσω από τίτλους περί αναβάθμισης της εκπαίδευσης, φαίνονται από τις ασκούμενες πολιτικές με πιο χαρακτηριστική τη ρύθμιση για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που αφήνει το 1/3 των μαθητών εκτός των πανεπιστήμιων ωθώντας τους ως πελατεία στα ιδιωτικά κολέγια».
Ο βουλευτής υπενθύμισε ότι πολλές από τις ρυθμίσεις που υπάρχουν σε αυτό νομοσχέδιο, όπως η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι αυξημένες ευθύνες του διευθυντή, η κατηγοριοποίηση των σχολείων και η μη πρόσληψη εκπαιδευτικών, αποτελούσαν απαιτήσεις της Τρόικα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που όμως τις απέκρουσε και δεν τις υλοποίησε υπερασπιζόμενη τη δημόσια εκπαίδευση σε δύσκολες συνθήκες.
Τέλος, ευχαρίστησε τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών για τη συνάντηση και τους ζήτησε να είναι σε συνεχή επικοινωνία ενόψει της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Βουλή.