Μετατρέψτε το αυτοκίνητο σας σε υγραεριοκίνητο εύκολα, γρήγορα και φθηνά στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Τζαμπαζλής Α.Ε.
Στα πλαίσια πολιτικής για την προώθηση των καθαρότερων καυσίμων και οχημάτων στις οδικές μεταφορές, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ήδη τον στόχο της υποκατάστασης του 20% των συμβατικών καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές με εναλλακτικά καύσιμα μέχρι το 2020. Για τον σκοπό αυτό η Ε.Ε έχει ήδη προβεί σε έκδοση Οδηγιών, αποφάσεων και προτάσεις οδηγιών για την προώθηση της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων στα κράτη-μέλη:
• Μέχρι το 2010, το 5,75% των καυσίμων μεταφορών πρέπει να αποτελείται από βιοκαύσιμα, (οδηγία 2003/30/ΕΚ), με την ενδεχόμενη προοπτική να αυξηθεί η αναλογία αυτή σε 8% μέχρι το 2015. Στο Χάρτη Πορείας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας προτείνεται ο καθορισμός ενός ελάχιστου δεσμευτικού στόχου για τα βιοκαύσιμα στο 10% όσον αφορά τα καύσιμα οχημάτων μέχρι το 2020.
• δημιουργία πλαισίου για την μείωση ή απαλλαγή των βιοκαυσίμων ή άλλων εναλλακτικών καυσίμων όπως φυσικό αέριο, υγραέριο από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στον οποίο υπόκεινται τα συμβατικά υγρά καύσιμα. (Οδηγία 2003/96/ΕΚ).
• πρόταση οδηγίας COM(2005) 261, 5.07.2005 για την φορολόγηση επιβατικών οχημάτων ανάλογα με τις εκπομπές CO2, προκειμένου να ενθαρρυνθεί η αγορά καθαρών και περισσότερο ενεργειακά αποδοτικών οχημάτων.
• Πρόταση οδηγίας COM(2005) 634, 21.12.2005 η οποία θα προβλέπει την προώθηση καθαρών οχημάτων οδικής μεταφοράς για τη μείωση των ρύπων με υποχρεωτική ποσόστωση καθαρών οχημάτων “Enhanced environmentally friendly vehicle” (“EEV”) (directive 2005/55/EC/20.10.2005) στη προμήθεια βαρέων οχημάτων για φορείς δημόσιας διοίκησης. Οι δημόσιοι οργανισμοί-φορείς θα υπόκειται στην υποχρέωση να διαθέτουν ελάχιστη ποσόστωση 25% των ετήσιων προμηθειών τους (αγορές ή χρηματοοικονομική μίσθωση) οχημάτων άνω των 3,5 τόνων για «βελτιωμένα και σεβόμενα τo περιβάλλον οχήματα».
• Σύμφωνα με την στρατηγική της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 στα ελαφρά οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων, θα πρέπει να επιτευχθούν για τα σχετικά καινούργια οχήματα κατά μέσον όρο εκπομπές CO2 140 g/km μέχρι το 2008/09 και 120 g/km μέχρι το 2012.
Επομένως, τα εναλλακτικά καύσιμα (όπως υγραέριο,βιοκαύσιμα, φυσικό αέριο, υδρογόνο) πρόκειται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ευρωπαϊκή πολιτική μεταφορών και ενέργειας επειδή αποτελούν μία από τις λίγες διαθέσιμες εναλλακτικές επιλογές με την οποία η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης θα αντικατασταθούν ως καύσιμα για τις μεταφορές.
Η ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. τόσο από τη συνεργασία της με τη Fiat Group Automobiles όσο και από την συστηματική παρακολούθηση των εξελίξεων στο χώρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και τη νομοθεσία που διέπει τη χρήση του αυτοκινήτου σε ευρωπαικά επίπεδα προσέθεσε στην πολιτική της και την ανάπτυξη μιας “οικολογικής στρατηγικής” η οποία βασίζεται σε τρεις άξονες: στη ανάπτυξη κινητήρων νέας τεχνολογίας, τη χρήση εναλλακτικών καύσιμων και την ευαισθητοποίηση των οδηγών προτρέποντας τους να οδηγούν πιο οικολογικά και κατά συνέπεια πιο οικονομικά.
Με αυτή τη λογική ο εμπνευστής και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. Γιώργος Τζαμπαζλής θα μας πει: Πρέπει να είμαστε όταν η αγορά θα επανέλθει στα επίπεδα προ κρίσης αλλά πολύ περισσότερο να βοηθήσουμε τον σύγχρονο οδηγό, το συμπολίτη μας, το συνεργάτη μας, τον φίλο μας αλλά και τους εαυτούς μας τώρα που η κρίση είναι ΕΔΩ. Για τον λόγο αυτό κεντρικός στόχος μας στην παρούσα φάση είναι να διατηρήσουμε ζωντανή την υποδομή μιας εταιρείας και να την αναπτύξουμε προσφέροντας νέες υπηρεσίες στους πελάτες μας. Και τι είναι η υποδομή της; Οι επενδύσεις, η επικοινωνία, η δικτύωση, οι άνθρωποί της, η συνεχής δραστηριότητα», υποστηρίζει, επιχειρώντας να δώσει το στίγμα της επόμενης ημέρας. Από την άλλη –συνεχίζει ο Γιώργος Τζαμπαζλής– πρέπει να προσφέρουμε στο σύγχρονο οδηγό φθηνές λύσεις και σίγουρες. Για αυτό και προτείνουμε πλέον στον οδηγό της Ροδόπης τη λύση της υγραεριοκίνησης με την εγγύηση της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε.
Είναι μια λύση που την προτιμούν πλέον οι οδηγοί σε όλο τον κόσμο . Στην Ιταλία για παράδειγμα υπολογίζεται ότι ήδη κυκλοφορούν πάνω από 1 εκατομμύριο οχήματα που «καίνε» υγραέριο. Οι αντίστοιχοι αριθμοί για τη Μ. Βρετανία και την Αυστραλία είναι 40.000 και 500.000 αντίστοιχα. Στην Ιαπωνία μάλιστα το 90% των οχημάτων ταξί είναι υγραεριοκίνητα., καταλήγει ο Γιώργος Τζαμπαζλής.
Υγραεριοκίνηση: Πόσο συμφέρει τελικά;
Μπορεί η υγραεριοκίνηση να αποτελέσει το ιδανικό αντίδοτο απέναντι στις «οικονομικά βλαβερές» συνέπειες της βενζίνης. Όταν η τιμή της βενζίνης κινείται πλέον στο επίπεδο της… στρατόσφαιρας, οι λύσεις δεν είναι δα και πολλές. Η σημαντικότερη, αλλά και πλέον εφικτή ως προς την υλοποίηση της, είναι το LPG, το οποίο μπορεί να αποτελέσει το εναλλακτικό καύσιμο με το οποίο μπορεί κανείς πλέον να πραγματοποιεί το αυτονόητο: να πατά γκάζι άφοβα! Το LPG (Liquefied Petroleum Gas – υγροποιημένο αέριο πετρελαίου), κατά κόσμον υγραέριο ή, ακόμα πιο λαϊκά, γκάζι, έχει τιμή ανά λίτρο μόλις 0,67 ευρώ. Με κόστος δηλαδή στο ένα τρίτο εκείνου της βενζίνης, μοιάζει με… money εξ ουρανού. Υγρό πυρ, το οποίο έχει εμφανέστατη αντανάκλαση στην τσέπη, ενώ έχουν ξεπεραστεί στην πράξη πολλά από τα παλιά θέματα που συνόδευαν την υγραεριοκίνηση, αλλά ίσως δεν έχουν φύγει από το συλλογικό υποσυνείδητο των αγοραστών.
Η υγραεριοκίνηση στην Ελλάδα επιτρέπεται από το 1999, σύμφωνα με το άρ. 45 του Ν. 2773/1999, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 22-12-1999 και επιτρέπει την υγραεριοκίνηση όλων ανεξαιρέτως των οχημάτων ΙΧ, ΔΧ, ταξί κτλ. Τις τεχνικές προδιαγραφές και τους όρους κάτω από τους οποίους επιτρέπεται η υγραεριοκίνηση αυτοκινήτων οχημάτων αλλά και τις προϋποθέσεις και τους όρους ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας των υγραεριοκίνητων οχημάτων καθορίζει η υπουργική απόφαση 18586/698 της 29ης Μαρτίου 2000 και υπογράφεται από τον τότε υπουργό Μεταφορών, Τάσο Μαντέλη. Από αυτές τις προϋποθέσεις ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το βάρος από το νόμο δίνεται στην ασφάλεια. Μεταξύ άλλων, ουσιαστική αλλά και πρακτική σημασία έχει ότι: Η δεξαμενή υγραερίου αντικαθίσταται υποχρεωτικά μετά την πάροδο δεκαετίας από την ημερομηνία κατασκευής της και απαγορεύεται ρητά η επαναχρησιμοποίησή της. Τα αυτοκίνητα που έχουν διασκευαστεί για χρήση υγραερίου πρέπει να αντικαθιστούν εντός πενταετίας τα επιμέρους εξαρτήματά τους.
Εν κατακλείδι λοιπόν, το κέρδος είναι σημαντικό και κινείται σε τρία επίπεδα. Πρώτα και κύρια, στο οικονομικό, που είναι η κινητήρια δύναμη για να κάνει κανείς το βήμα προς την υγραεριοκίνηση. Ταυτόχρονα, όμως, δε χάνεις σε απόδοση, ενώ κερδίζεις και από τις εκπομπές και τους ρύπους, κυρίως σε ό,τι αφορά το CO2. Ασφαλές είναι τουλάχιστον όσο και η βενζίνη, και μένει μόνο να διαπιστωθεί ποια είναι η επίδραση που έχει στα μέρη του αυτοκινήτου έπειτα από μακροχρόνια χρήση, κάτι στο οποίο θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε με μιας μακράς διαρκείας δοκιμή στο μέλλον.
Με αυτό το σκεπτικό στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του συγκροτήματος της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. στο ανατολικό κόμβο της Εγνατίας, λειτουργεί πλέον και Τμήμα Μετατροπής Υγραεριοκίνησης με εξειδικευμένο προσωπικό που αναλαμβάνει κάθε είδους μετατροπή βενζινοκίνητου κινητήρα σε υγραεριοκίνητο, αξιοποιώντας κατ΄αυτόν τον τρόπο την εμπειρία της προς όφελος των πελατών της.
Η εργασία μετατροπής γίνεται στις εγκεκριμένες από τις αρμόδιες υπηρεσίες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. από μηχανικό που έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Ν. 1575/1985 με ειδικότητα «τεχνίτη συστημάτων υγραερίου». Μετά την εγκατάσταση του συστήματος παραδίδεται στον κάτοχο του αυτοκινήτου αντίγραφο υπεύθυνης δήλωσης του Ν. 1599/1986, που ενημερώνει το ΚΤΕΟ πως η διασκευή έγινε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Το αυτοκίνητο περνάει από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ και εφόσον η εργασία έγινε σύμφωνα με τους κανόνες του υπουργείου, συμπληρώνεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση υγραερίου ως καυσίμου κίνησης.
Η ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. με στελέχη που διαθέτουν εμπειρία στις εργασίες υγραεριοκίνησης αναλαμβάνει την τοποθέτηση – συντήρηση – βελτίωση του συστήματος υγραεριοκίνησης όλων των αυτοκινήτων. Όλα τα συστήματα υγραεριοκίνησης συνοδεύονται με γραπτή εγγύηση Lovato , 2 χρόνων.
Η Lovato προσφέρει μία πλήρη σειρά συστημάτων και μερών για την μετατροπή των οχημάτων ώστε να καίνε LPG η μεθάνιο, σε συμμόρφωση με την ισχύουσα νομοθεσία ως προς τις εκπομπές ρύπων. (www.lovatogas.com).
Τα πέντε εκατομμύρια αυτοκινήτων σε όλο τον πλανήτη, που είναι εξοπλισμένα με συσκευές Lovato, είναι η ισχυρότερη δυνατή απόδειξη της επιτυχίας μιας σχεδίασης, που χαρακτηρίζεται από αξιοπιστία και ευκολία στην τοποθέτηση, θα μας πει ο Γιώργος Τζαμπαζλής.
ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α.Ε.
Εμπορία Αυτοκινήτων – Ανταλλακτικά – Συνεργείο – Βαφείο – Φανοποιεία
2ο χιλ. Κομοτηνής – Ροδίτη
Τηλεφωνικό κέντρο : 2531081520
Συνεργείο : 2531081522
Fax : 2531022056
Mail Fiat : [email protected]
Mai Jeep : [email protected]
Site : www.tzabazlis.gr
Δυστυχώς, το πρόβλημα είναι ότι κανείς δεν εγγυάται ότι αύριο ο Βενιζέλος δεν θα φτιάξει ένα νόμο που να βάζει τεράστιο ΕΦΚ στο υγραέριο, με αποτέλεσμα να το καταστήσει ακριβότερο κι απ’ την… 100άρα Shell.
Και… ξαναδυστυχώς, ακόμη και να το εγγυηθεί το κράτος, δεν θα το πιστεύαμε. Σαν το γνωστό ανέκδοτο με το βοσκό που φώναζε “λύκος” το ελληνικό κράτος έχει πλέον γίνει γραφικό…