ΜΕΙΝΕ ΣΕ ΕΠΑΦΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προτάσεις από φορείς της Ροδόπης στον Μητσοτάκη για την στήριξη της επιχειρηματικότητας

Το Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ροδόπης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, η ΟΕΒΕΣ Ροδόπης και ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής απέστειλαν επιστολή στον Πρωθυπουργό με 48 σημεία

Ολοκληρωμένο σχέδιο τεσσάρων αξόνων και σαράντα οκτώ προτάσεων για την στήριξη της επιχειρηματικότητας απέστειλαν στον Πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη Κυριάκο και τους αρμόδιους Υπουργούς το Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ροδόπης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, η ΟΕΒΕΣ Ροδόπης και ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής.

O πρόεδρος του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης κ. Αντώνης Γραβάνης δήλωσε: «Συντάξαμε ως Επιμελητήριο σε συνεργασία με τo Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, την ΟΕΒΕΣ ν. Ροδόπης και τον Εμπορικό Σύλλογο Κομοτηνής, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την επόμενη μέρα της πανδημίας που βασίζεται σε τέσσερις άξονες και 48 προτάσεις. Οι άξονές είναι η βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος η διατήρηση των θέσεων εργασίας και καταπολέμηση της ανεργίας, η ανάπτυξη και στήριξη της επιχειρηματικότητας και η ενίσχυση της ρευστότητας. Στόχος είναι η μείωση της  φετινής ύφεσης  και ο περιορισμός της αύξησης της ανεργίας, έτσι ώστε το επόμενο έτος, το 2021 που αποτελεί και έτος ορόσημο για την Ελληνική Δημοκρατία,  να ανακτήσουμε με μεγαλύτερη ορμή το απολεσθέν ΑΕΠ  αλλά και να οδηγηθούμε στην Ανάπτυξη».

Αναλυτικά η επιστολή:

«Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

Το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοιου και τα συνακόλουθα μέτρα περιορισμού της, έχουν επιφέρει ένα σημαντικό πλήγμα στην οικονομική δραστηριότητα της χώρας μας. Το 2020 αποτελούσε χρονιά ορόσημο για την Ελληνική Οικονομία, καθώς μετά την 10ετή περίοδο της ύφεσης, η πλειοψηφία των  διεθνών οργανισμών προέβλεπαν ρυθμό ανάπτυξης πλησίον του 3%. 

Αυτήν την περίοδο η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το θέμα της επιστροφής στην «κανονικότητα». Η πανδημία όμως άνοιξε σημαντικές πληγές στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Το κράτος πρέπει να σταθεί αρωγός στις προσπάθειες που θα γίνουν την επόμενη μέρα, προκειμένου να περιορίσουμε όλοι μαζί την οικονομική ζημιά και να επανέλθουμε όσο τον δυνατόν συντομότερα στον δρόμο της ανάπτυξης. Πολλοί διεθνείς οίκοι και οργανισμοί, προβλέπουν πλέον ότι η οικονομία μας θα συρρικνωθεί τουλάχιστον κατά 10%, αλλά η πεποίθηση μας είναι ότι αν δράσουμε γρήγορα και στοχευμένα θα μπορέσουμε να μετριάσουμε τις επιπτώσεις της φετινής ύφεσης.

Σκοπός της παρούσης επιστολής είναι η υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων προκειμένου να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα και η αγορά εργασίας. Οι προτεινόμενες δράσεις αφορούν κυρίως τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις οι οποίες αποτελούν την ραχοκοκαλιά όχι μόνο της Ελληνικής Οικονομίας αλλά και ολόκληρης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις ΜΜΕ επιχειρήσεις (Annual Report on European SMEs 2018/2019), το 99% των επιχειρήσεων της ΕΕ είναι μικρομεσαίες δηλαδή επιχειρήσεις που απασχολούν μέχρι 250 άτομα. Χαρακτηριστικό δε είναι ότι 9 στις 10 ΜΜΕ στην ΕΕ είναι μικρές επιχειρήσεις (μέχρι 10 απασχολούμενα άτομα). Η συμβολή τους στην ανάπτυξη και την απασχόληση είναι καίρια καθώς παράγουν 57 cents για κάθε 1 ευρώ προστιθέμενης αξίας ενώ 2 στους 3 Ευρωπαίους απασχολούνται σε ΜΜΕ. 

Παρόμοια είναι η εικόνα και για την Ελλάδα όπου στις ΜΜΕ απασχολούνται 2.165.216 εργαζόμενοι (87,9% των εργαζομένων στις επιχειρήσεις) ενώ η ετήσια προστιθέμενη αξία ανέρχεται στα 32,6 δις ευρώ. Κλείνοντας θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ο αριθμός των ΜΜΕ στην Ελλάδα ανέρχεται στις 821.540 κατέχοντας την μερίδα του λέοντος στο ελληνικό επιχειρειν (99,80%).

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Τέσσερις Άξονες-Στόχοι

Α) Βελτίωση Οικονομικού περιβάλλοντος

Β) Διατήρηση των θέσεων εργασίας και καταπολέμηση της ανεργίας

Γ) Ανάπτυξη και στήριξη της επιχειρηματικότητας

Δ) Ενίσχυση της ρευστότητας

Βελτίωση Οικονομικού περιβάλλοντος

1)  Μείωση φορολογίας εισοδήματος από 24% σε 20% από τη χρήση του 2020. Οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές αποτελούν το βασικό τροχοπέδη ανάπτυξης της οικονομίας. Η μείωση του σε ποσοστό 4% θα δημιουργήσει προϋποθέσεις ανάκαμψης και το έλλειμμα εσόδων από την μείωση θα αναπληρωθεί από την αύξηση των εσόδων.

2) Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.

3) Αναστολή καταβολής φορολογικών υποχρεώσεων έως τις 31/12/2020. Η αναστολή θα είναι προαιρετική , και προτείνουμε την επέκταση της έκπτωσης 25% σε όσους επιλέξουν την εξόφληση αλλά και την άρση της αναστολής σε όσους ρυθμίσουν τις οφειλές με ειδική ρύθμιση που προτείνεται παρακάτω και θα θεσπιστεί για την περίοδο αυτή.

4)  Αναστολή καταβολής ΕΝΦΙΑ για το 2020 και μείωση των συντελεστών για το 2021 για όλες τις επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες .

5) Μείωση και των τριών συντελεστών ΦΠΑ. Συγκεκριμένα προτείνουμε την μείωση του κανονικού συντελεστή από το 24% στο 18%, του μειωμένου από το 13% στο 9% και του ειδικού στο 6%. Για την εστίαση ο ΦΠΑ μέχρι 31/12/2020 προτείνεται να είναι 6%.

6) Κατάργηση της πάγιας προκαταβολής για το 2020 και μείωση του συντελεστή στο 50% για το 2021. Η πάγια προκαταβολή αποτελεί ουσιαστικά άτυπο δάνειο των επιχειρήσεων στο κράτος και καθιερώθηκε την περίοδο της οικονομικής κρίσης εξαντλώντας την επιχειρηματικότητα.

7) Η ένταξη στα ευεργετικά μέτρα όλων των επιχειρήσεων που πλήττονται από τις συνέπειες της πανδημίας και έχουν μείωση τζίρου 30% και άνω ανεξαρτήτως ΚΑΔ. Πολλές επιχειρήσεις ενώ έχουν υποστεί βαρύ πλήγμα από την έκτακτη κατάσταση και μείωση του κύκλου εργασιών δεν μπορούν να ενταχθούν στα μέτρα λόγω μη επιλέξιμου ΚΑΔ.  Προϋπόθεση επιλεξιμότητας πρέπει να είναι και το μέγεθος των επιπτώσεων στην επιχείρηση και όχι μόνο ο κωδικός δραστηριότητας.

8) Επαναφορά της ρύθμισης των 120 δόσεων για όλες τις βεβαιωμένες και ρυθμισμένες οφειλές των επιχειρήσεων στο Δημόσιο έως την ημέρα υποβολής αιτήματος για την ρύθμιση. Προτείνουμε η περίοδος για ένταξη στην ρύθμιση να διαρκέσει έως την πλήρη επιστροφή στην κανονικότητα. Επίσης η απώλεια της ρύθμισης να ισχύει εφόσον δεν αποπληρωθούν τρεις συνεχόμενες δόσεις.

9) Αύξηση των δόσεων των Πάγιων Ρυθμίσεων (παλαιών και νέων)  σε όλους του φορείς του Δημοσίου σε 48 δόσεις. . Επίσης η απώλεια της ρύθμισης να ισχύει εφόσον δεν αποπληρωθούν τρεις συνεχόμενες δόσεις.

10) Να καταργηθεί η παρακράτηση σε ενημερότητες είσπραξης χρημάτων εφόσον υπάρχουν ενήμερες ρυθμίσεις. Η ΑΑΔΕ συνεχίζει να παρακρατεί ποσό για έκδοση ενημερότητας ακόμη και ένα υπάρχουν ενήμερες ρυθμίσεις και οφειλές έως και 70% του ποσού. Άμεσα να καταργηθεί το εν λόγω μέτρο καθώς είναι ακόμη ένα κατάλοιπο της οικονομικής κρίσης που δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα σε επιχειρήσεις που πληρώνουν κανονικά τις οφειλές και τις ρυθμίσεις τους. Τέλος προτείνουμε μέχρι τις 31/12 την κατάργηση του συμψηφισμού εισπράξεων των επιχειρήσεων με ληξιπρόθεσμες, βεβαιωμένες και ρυθμισμένες οφειλές προς το Δημόσιο.

11) Δημιουργία «ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού» για επιχειρήσεις, ο οποίος θα μπορεί, ακόμη και μετά την εντολή κατάσχεσης, να τροφοδοτεί τις βασικές λειτουργίες της επιχείρησης (πληρωμή μισθοδοσίας, οφειλών προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία και προμηθευτών) και να καθορίζεται το ύψος του ακατάσχετου ποσού, βάσει των απολογιστικών δεδομένων της οικονομικής λειτουργίας κάθε επιχείρησης.

12) Απαγόρευση κατασχέσεων από το Δημόσιο και τις Τράπεζες έως την πλήρη επαναφορά στην κανονικότητα.

13) Παράταση της προστασίας της πρώτης κατοικίας και απαγόρευση πλειστηριασμών τουλάχιστον έως τις 31/12/2020 αλλά και ταυτόχρονη παράταση της λειτουργίας του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης οφειλών.

14) Άμεση εξόφληση όλων των οφειλών της κεντρικής Κυβέρνησης και φορέων αυτής προς τις επιχειρήσεις. Ιδιαίτερη καθυστέρηση παρουσιάζεται στις οφειλές της ΑΑΔΕ, καθώς οι γραφειοκρατικές διαδικασίες (οι οποίες δεν ισχύουν σε αντίστροφη περίπτωση) δημιουργούν καθυστερήσεις ετών.

Διατήρηση των θέσεων εργασίας και καταπολέμηση της ανεργίας

1) Δυνατότητα αναστολής συμβάσεων εργασίας και μετατροπής συμβάσεων με ταυτόχρονη κάλυψη του μισθού ή υπόλοιπο μισθού των εργαζομένων και των ασφαλιστικών εισφορών από το πρόγραμμα «SURE» για 12 μήνες με ρήτρα διατήρησης των θέσεων εργασίας.

2)  Επιδότηση 100% των εργοδοτικών εισφορών για όλους τους πληττόμενους κλάδους που δεν θα αναστείλουν τις συμβάσεις εργασίας με ρήτρα διατήρησης των θέσεων εργασίας.

3) Καταβολή όλων των οφειλόμενων οικονομικών ενισχύσεων  στις επιχειρήσεις από την επιδότηση του  εργοδοτικού κόστους του ν. 1767/1988 για τις επιχειρήσεις που εδρεύουν σε παραμεθόριες περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και η Ανατολική Μακεδονία –Θράκη και επαναφορά του μέτρου με στόχο την επιδότηση της εργασίας.

4) Αύξηση των δόσεων των Πάγιων Ρυθμίσεων στον ΕΦΚΑ  (παλαιών και νέων)  σε 48 δόσεις.  Επίσης η απώλεια της ρύθμισης να ισχύει εφόσον δεν αποπληρωθούν τρεις συνεχόμενες δόσεις

5) Θέσπιση απαλλαγής εργοδοτικών εισφορών για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για 24 μήνες, με υποχρέωση διατήρησης για 12 επιπλέον μήνες. Για όσες επιχειρήσεις δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, η μισθολογική δαπάνη να υπολογίζεται ως έξοδο – που εκπίπτει της φορολογίας – με συντελεστή αυξημένο κατά 30%. Αυτό συνεπάγεται μέσω μείωσης του φόρου, επιδότηση του μισθολογικού κόστους κάθε νέας θέσης, με ποσοστό 8-10%.

Ανάπτυξη και στήριξη της επιχειρηματικότητας

1) Δημιουργία προγράμματος επιδότησης λειτουργικών δαπανών (ενοίκιο, ΔΕΚΟ, προσωπικό κτλ) με ποσοστό 60% για επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την πανδημία, με  διάρκεια δύο ετών.

2) Εφαρμογή του μέτρου καταβολής μειωμένου ενοικίου κατά 40% έως τις 31/12/2020  για όλες τις επιχειρήσεις που πλήττονται από τις συνέπειες της πανδημίας. Ταυτόχρονα προτείνουμε την ανταποδοτική θέσπιση μέτρων για τους ιδιοκτήτες των ακινήτων.

3) Αύξηση του ποσοστού ενίσχυσης των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων στο 70%, ένταξη του κλάδου της εστίασης και δημοσίευση νέων προκλήσεων για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.

4) Δυνατότητα καταβολής της επιλέξιμης Δημόσιας Δαπάνης στις επιχειρήσεις προκαταβολικά, χωρίς την προσκόμιση εγγυητικής επιστολής σε όλα τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.

5) Θέσπιση Μεταφορικού Ισοδύναμου για τις επιχειρήσεις της Θράκης καθώς το μεταφορικό κόστος είναι απαγορευτικό για τα μεγάλα διαμετακομιστικά κέντρα της χώρας. Τα πολλά χιλιόμετρα και το τεράστιο κόστος διοδίων δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε επιχειρήσεις που εδρεύουν στην Θράκη με αυτές σε άλλα σημεία της Ελλάδας.

6) Υλοποίηση ολοκληρωμένης καμπάνιας για την ανάδειξη και προβολή των ελληνικών προϊόντων, της ποιότητάς τους , της αναγκαιότητας στήριξής τους  αλλά και αναγνώρισης τους μέσω του γραμμωτού κώδικα.

7) Κατάργηση του νόμου 4607/2019 που προβλέπει μείωση του ανώτατου ορίου του εμβαδού (έκτασης) που δύναται να παραχωρηθεί προς απλή χρήση στις επιχειρήσεις εστίασης στον αιγιαλό, από τα 500 τ.μ. στα μόλις 300 τ.μ, μείωση μισθωμάτων κατά 50% και παραχώρηση επιπλέον χώρου σε παραλίες που υπάρχει η δυνατότητα.

8) Μείωση τελών  καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού και των  τελών κατάληψης κοινοχρήστων χώρων κατά 60%  από την επαναλειτουργία των επιχειρήσεων και μέχρι 31/12/2020 με ανοιχτό ενδεχόμενο επαναπροσδιορισμού για το 2021 ανάλογα με την πορεία της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης.

9) Μείωση κατά 40% των μισθωμάτων ακινήτων που ανήκουν στο Δημόσιο και στους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού σε πληττόμενες  επιχειρήσεις.

10 Αναστολή όλων των υποχρεώσεων και ρυθμίσεων έως 31/12/2020 προς Δήμους και ΔΕΥΑ.

11) Άμεση ανάκληση όλων των αναγκαστικών μέτρων είσπραξης για οφειλές επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών.

12) Δημιουργία νέας ρύθμισης 120 δόσεων για όλες τις υποχρεώσεις προς Δήμους και ΔΕΥΑ όλων των επιχειρήσεων.

13) Παραχώρηση επιπλέον κοινοχρήστου χώρου όπου υπάρχει δυνατότητα έως και 100%  και το τέλος να συμψηφίζεται με την έκπτωση  στα τέλη κατάληψης κοινοχρήστων χώρων.

14) Άμεση απαγόρευση διακοπών νερού για ληξιπρόθεσμες οφειλές έως 31/12/2020

15) Αναστολή του τέλους Διανυκτέρευσης για το 2020 για τις τουριστικές επιχειρήσεις

16) Επιδότηση με τη χορήγηση ειδικού voucher (επιταγής) διακοπών στην Ελλάδα, η οποία θα ισχύει από  1/7/2020 έως και 31/12/2020. Το ύψος της αξίας της επιταγής θα κυμαίνεται ανάλογα με τον τύπο και την κατηγορία του τουριστικού καταλύματος. Η επιταγή θα συμψηφίζεται με τις τιμές χρέωσης του καταλύματος, ενώ η διαφορά θα επιβαρύνει αποκλειστικά το δικαιούχο αποτελώντας την ιδία συμμετοχή του.

17) Υλοποίηση τουριστικής καμπάνιας για την ενδυνάμωση του τουριστικού κλάδου αξιοποιώντας την ασφάλεια από covid 19 στην χώρα.

18) Μείωση 50% στην τιμολόγηση των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων

19) Άμεση απαγόρευση διακοπής παροχής ρεύματος προς επιχειρήσεις και ιδιώτες για ληξιπρόθεσμες οφειλές έως 31/12/2020  και επαναφορά όπου έχει διακοπεί μετά την 01/03/2020.

20) Θέσπιση οριζόντιου διακανονισμού οφειλών  για όλους τους  παρόχους ηλεκτρικής  ενέργειας .

21) Υλοποίηση προγράμματος εξοικονόμησης ενέργειας στις επιχειρήσεις με ποσοστό επιδότησης 70%.

22) Αναστολή της αντικατάστασης φορολογικών ταμειακών μηχανών έως 31/12/2020.

Ενίσχυση της ρευστότητας

1) Δημιουργία μηχανισμού  παροχής μικροπιστώσεων (δανείων από 10.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ) μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας με επιδότηση επιτοκίου και ετήσια περίοδο χάριτος με κριτήριο τη βιωσιμότητα της επιχείρησης.

2) Πρόγραμμα δανειοδότησης επιχειρήσεων με εγγυήσεις του δημοσίου και κριτήριο επιλεξιμότητας την βιωσιμότητα της επιχείρησης.

3) Δυνατότητα  παροχής βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης του εκδότη για τις μεταχρονολογημένες επιταγές, ίσης με το 100% της αξίας των επιταγών που έχουν εκδοθεί με μηδενικό επιτόκιο με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.

4) Απαγόρευση κατασχέσεων από το Δημόσιο και τις Τράπεζες έως την πλήρη επαναφορά στην κανονικότητα.

5) Μετακίνηση των δόσεων αλλά και λήξεων δανείων κατά έξι μήνες από τις τράπεζες.

6) Τροποποίηση του προγράμματος «Επιδότηση τόκων υφιστάμενων δανείων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων πληττόμενων από τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του ιού COVID-19» ώστε να καλύπτει τους τόκους των επιχειρηματικών δανείων έως 31/12/2020. Επιλέξιμες να είναι όλες οι επιχειρήσεις που έχουν υποστεί μείωση του κύκλου εργασιών.

7) Αυστηρή εποπτεία στις τράπεζες για την έγκριση των δανείων μέσω του προγράμματος  «Κεφάλαιο κίνησης με διετή επιδότηση επιτοκίου λόγω πανδημίας COVID-19 από το ΤΕΠΙΧ ΙΙ» ώστε να επωφεληθούν όλες οι επιχειρήσεις και τροποποίηση της πρόσκλησης ώστε να αποτελεί ο πρώτος χρόνος περίοδο χάριτος.

Οι ανωτέρω προτάσεις τις οποίες σας υποβάλλουμε θα συμβάλλουν στην στήριξη του Έλληνα επιχειρηματία και εργαζόμενου. Την δύσκολη τούτη στιγμή και έχοντας συγχρόνως το βλέμμα μας στην επόμενη μέρα, πρέπει να στηρίξουμε τις επιχειρήσεις έτσι ώστε και αυτές με την σειρά τους να μπορούν να στηρίξουν τις ήδη υπάρχουσες θέσεις εργασίας. Αν δράσουμε στοχευμένα και ορθολογικά θα μπορέσουμε να μειώσουμε την φετινή ύφεση αλλά και να περιορίσουμε την αύξηση της ανεργίας. Συγχρόνως όμως θα δημιουργήσουμε τις βάσεις, έτσι ώστε το επόμενο έτος, το 2021 που αποτελεί και έτος ορόσημο για την Ελληνική Δημοκρατία,  να ανακτήσουμε με μεγαλύτερη ορμή το απολεσθέν ΑΕΠ  αλλά και να μειώσουμε επιθετικά την ανεργία.

Η επιτυχημένη αντιμετώπιση της πανδημίας από την Ελληνική Κυβέρνηση και τους πολίτες μας έδειξε τον δρόμο για την επόμενη μέρα η οποία θα χαρακτηρίζεται από υγεία και οικονομική ευμάρεια για όλους τους συμπολίτες μας».

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναπτυξιακή Ροδόπης: Συνεργασία με τον Δήμο Ρακόβσκι της Βουλγαρίας για το πρόγραμμα LEADER

Εκπρόσωποι του βουλγαρικού Δήμου βρέθηκαν στην Κομοτηνή με σκοπό την καλλιέργεια σχέσεων συνεργασίας, την ανάληψη κοινών δράσεων και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας

Δημοσιεύθηκε

στις

Συνάντηση γνωριμίας με εκπροσώπους του Δήμου Ρακόβσκι της Βουλγαρίας πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Ροδόπης και Πρόεδρος της Αναπτυξιακής ΑΕ Ροδόπης, Νικόλαος Τσαλικίδης, με τη συμμετοχή του Προέδρου ΕΔΠ LEADER Ροδόπης – Ξάνθης, Δημήτριο Πολιτειάδη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο,  Δημήτριο Λουρίκα στα πλαίσια επικείμενης συνεργασίας των δύο φορέων.

Η επίσκεψη αποσκοπούσε στην καλλιέργεια σχέσεων συνεργασίας για την από κοινού ανάληψη δράσης στον τομέα αξιοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων, με άξονα αναφοράς τη διασυνοριακή ανάπτυξη και επιχειρηματικότητα. Ακόμη, τη συνάντηση απασχόλησε η ενημέρωση και ανταλλαγή τεχνογνωσίας σχετικά με τη διαχείριση και υλοποίηση προγραμμάτων κοινοτικής πρωτοβουλίας LEADER.

Την αποστολή πλαισίωσαν ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρακόβσκι, Ράνγκελ Ματάνσκι, ο Αντιδήμαρχος , εκπρόσωπος του Δημάρχου, Βεντσίσλαβ Τσαβντάροφ και η Διευθύντρια της μονάδας τοπικών δράσεων, που ενασχολείται με προγράμματα LEADER, Μαρία Γίεβα. Πρόκειται για έναν Δήμο με σημαντικό ιστορικό υπόβαθρο αλληλένδετο με αυτό της Ελλάδας, ήδη από τα Οθωμανικά χρόνια. Αξιοσημείωτη είναι η εντατική ενασχόληση του με δράσεις – φεστιβάλ υπερτοπικού χαρακτήρα, προάγοντας την ανάπτυξη μέσα από την γεωργία και την βιομηχανική ζώνη της περιοχής.

«Βρεθήκαμε στην έδρα μας με τον Δήμο Ρακόβσκι της γειτονικής Βουλγαρίας στα πλαίσια συνεργασίας αναπτυξιακών και κοινωνικών από κοινού δράσεων, που θα φέρουν τις δυο περιοχές κοντά. Μάλιστα, συζητήσαμε και θέσαμε ως πρόταση τη συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων μας, αναδεικνύοντας τοπικά προϊόντα και προωθώντας κατά συνέπεια τον εναλλακτικό τουρισμό μεταξύ των δύο χωρών. Επεκτείνουμε την συνεργασία μας σε διακρατικά προγράμματα, στοχεύοντας στη διαρκή ενδυνάμωση των σχέσεων, με γνώμονα την ανάπτυξη και ευημερία των πολιτών και των κοινωνιών», δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Ροδόπης, Νικόλαος Τσαλικίδης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα ενταχθείτε στις 240 και 420 δόσεις για χρέη – Τι ισχύει για τράπεζες, Εφορία, Ταμεία

«Κούρεμα» έως 75% για όσους χρωστούν σε Εφορία / Ταμεία – Πότε μπορεί να γίνει διακανονισμός και για ενήμερες οφειλές – Δικαίωμα στον οφειλέτη να κάνει δική του πρόταση αποπληρωμής μέσα σε 10 μέρες

Δημοσιεύθηκε

στις

Τέλος εποχής και διαγραφές χρεών μεγάλης κλίμακας για τα υπέρογκα ιδιωτικά χρέη που κληροδότησε η προηγούμενη εικοσαετία φέρνει η νέα ρύθμιση Σταϊκούρα. Για πρώτη φορά μια ρύθμιση οφειλών σβήνει περισσότερο και από 75% από τα συνολικά χρέη προς το Δημόσιο (κεφάλαιο και προσαυξήσεις), ενώ προσφέρει μέχρι 420 δόσεις και «κούρεμα» οφειλών έως 80% προς τράπεζες και funds.

Επιχειρείται ενδεχομένως έτσι η μεγαλύτερη αναδιάρθρωση που έχει γίνει ποτέ στο ιδιωτικό χρέος, ύψους 450 δισ. ευρώ ή 250% του ΑΕΠ της χώρας, τα οποία οφείλουν συνολικά επιχειρήσεις και νοικοκυριά, κατά βάση προς την Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, αλλά και προς τράπεζες και funds.

Σε σύγκριση με άλλες ρυθμίσεις που προηγήθηκαν τα τελευταία 25 χρόνια (νόμος Αλογοσκούφη, νόμος Κατσέλη, νόμος Δένδια, νόμος Σταθάκη κ.λπ.), η νέα θα λειτουργεί σε μόνιμη βάση και δίνει λύση σε προβλήματα που σωρεύονταν επί δεκαετίες από πανωτόκια ή υπέρογκα πρόστιμα της Εφορίας βαρύνοντας τους οφειλέτες.

«By pass» σε εμπόδια και συμφέροντα

Επιχειρεί όμως και κάτι παραπάνω: η νέα εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών στο ofeiles.gov.gr προβλέπει ειδική διαδικασία για χρέη μόνο προς το Δημόσιο, δηλαδή μεμονωμένα χρέη προς την Εφορία ή προς τα Ταμεία, χωρίς να εμπλέκεται και να ζητείται η γνώμη των τραπεζών. Αν και εξ ορισμού στοχεύει σε ρυθμίσεις «όλα σε 1», διαχωρίζει όταν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων τους πιστωτές σε Δημόσιο (με χρέη 230 δισ. από ιδιώτες) και τράπεζες (με χρέη 240 δισ.) και κάνει «by pass» σε ανταγωνισμούς που αλλιώς θα μπλόκαραν τις διαδικασίες αναδιάρθρωσης.

Επιπλέον, ειδικά για χρέη προς το Δημόσιο η ρύθμιση δεν σβήνει μόνο έως 90% προσαυξήσεις και τέλη, αλλά «κουρεύει» και τη βασική οφειλή (κεφάλαιο) μέχρι και κατά 70%, με εξαίρεση μόνο αποδιδόμενους ή παρακρατούμενους φόρους (που είναι λεφτά τρίτων), δηλαδή ΦΠΑ, ΦΜΥ κ.λπ.

Σπάει η «φούσκα» του ιδιωτικού χρέους

Οπως αποκάλυψε το «ΘΕΜΑ», η… μητέρα όλων των ρυθμίσεων άνοιξε τις πύλες της από 1ης Ιουνίου 2021, καθώς ενεργοποιήθηκε η ειδική πλατφόρμα της Γραμματείας Ιδιωτικού Χρέους που δημιουργήθηκε στο Κυβερνητικό Νέφος (G-Cloud) για να δίνει βιώσιμες και λειτουργικές λύσεις σε επιχειρήσεις και υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με χρέη από 10.000 ευρώ και άνω, που αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα των οφειλών.

Ειδικά για τα χρέη προς το Δημόσιο, οφειλέτες με χρέη 10.000 ευρώ και άνω χρωστούν πάνω από το 96% των οφειλών, ή τα 104 από τα 108 δισ. βασική οφειλή (χωρίς προσαυξήσεις) των χρεών στην Εφορία!

Το 2020 έκλεισε επισήμως με συνολικά χρέη 225 δισ. ευρώ προς το κράτος τουλάχιστον (χωρίς να υπολογιστούν και τα «εν υπνώσει» κορωνοχρέη που έχουν μπει σε αναστολή είσπραξης ή τα χρέη σε Δήμους /ΟΤΑ / ΔΕΚΟ κ.λπ.), εκ των οποίων:

■ 108 δισ. ευρώ βασική οφειλή σε Εφορία / ΑΑΔΕ
■ 80 δισ. ευρώ προσαυξήσεις οφειλών στην Εφορία
■ 25 δισ. ευρώ κύριες οφειλές σε Ταμεία / ΚΕΑΟ
■ 12,5 δισ. ευρώ πρόσθετα τέλη προς τα Ταμεία

Στα 240 δισ. ευρώ έφτασαν αντίστοιχα τα χρέη των ιδιωτών προς τις τράπεζες.

Η ρύθμιση στοχεύει μόνο σε όσους δυσκολεύονται πραγματικά να τα φέρουν βόλτα. Ειδικά για τα χρέη στην Εφορία, το 2000 μόλις 910.000 οφειλέτες χρωστούσαν 9 δισ. ευρώ συνολικά ή το 11% του ΑΕΠ. Αλλά 20 χρόνια μετά, στα τέλη του 2019, είχαν φτάσει 4,2 εκατομμύρια οφειλέτες να χρωστούν πάνω από 105 δισ. ευρώ ή το 60% του ΑΕΠ της χώρας.

Όπως αποκαλύπτει έρευνα του Παντείου Πανεπιστημίου η οποία παρουσιάστηκε από τον καθηγητή Δημόσιας Οικονομικής Νίκο Καραβίτη και τους ερευνητές Κοσμά Παϊπέτη και Μαρία Πρινιωτάκη, μέσα στην πρώτη 20ετία του 2000:

■ Το συνολικό χρέος στην Εφορία αυξήθηκε σχεδόν 12 φορές.
■ Ο αριθμός των οφειλετών πενταπλασιάστηκε.
■ Αλλά και το κατά κεφαλήν μέσο χρέος αυξήθηκε 2,5 φορές, παρότι αυξήθηκε ο αριθμός όσων χρωστούν. Το 2000 ο μέσος οφειλέτης χρωστούσε 9.980 ευρώ, αλλά το 2020 τους οφειλέτες βάραιναν χρέη 23.870 ευρώ κατά μέσο όρο τον καθέναν!

Τα στοιχεία αυτά δεν αποτυπώνουν και τα επιπλέον 80+ δισ. ευρώ από προσαυξήσεις που δεν καταγράφονται συστηματικά, αλλά εμφανίζονται μόλις πάει ο οφειλέτης να πληρώσει την βασική οφειλή (όπως το «ΘΕΜΑ» έχει επίσης πρώτο αποκαλύψει).

Αναδεικνύουν όμως ότι περί τα 40 δισ. ευρώ (ή σχεδόν 25% του ΑΕΠ της χώρας) είναι οφειλές από μια χιονοστιβάδα εξωφρενικά υπέρογκων προστίμων της Εφορίας («fines») και όχι ποσά που όφειλε αλλά δεν πλήρωσε ο οφειλέτης!

Υπό αυτές τις συνθήκες, ειδικά όσον αφορά τα χρέη στην Εφορία, το 42% -ή τουλάχιστον 60 δισ. ευρώ των βασικών οφειλών στην ΑΑΔΕ- εκτιμάται ότι είναι πλέον πρακτικά μη εισπράξιμο. Και εν πολλοίς αυτό οφείλεται στα βαρύτατα λογιστικά πρόστιμα.

Με τα δεδομένα αυτά:

■ Το ληξιπρόθεσμο χρέος εξακολουθεί να συσσωρεύεται
■ Το Δημόσιο συνεχίζει να στερείται πόρους
■ Η ανάκτηση παλαιών χρεών γίνεται πολύ αργά
■ Ενα ελάχιστο μέρος μόνο των χρεών αυτών βρίσκεται σε ενεργό ρύθμιση (ούτε 10%)

240 δόσεις στην Εφορία

Στο εξής χιλιάδες υπερχρεωμένα νοικοκυριά ή επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν πόρους και περιουσία για να εξυπηρετήσουν βιώσιμα τις οφειλές τους μπορούν μέσω του ofeiles.gov.gr να επιδιώξουν διευθέτηση οφειλών σε διμερή συμφωνία με το Δημόσιο ή πολυμερείς με όλους τους πιστωτές τους συνολικά, για να επιτύχουν έως 240 δόσεις και 75% διαγραφή οφειλής προς το Δημόσιο, ή και 420 δόσεις και 80% «κούρεμα» προς τις τράπεζες.

Η πλατφόρμα προσφέρει ρυθμίσεις και για οφειλέτες που έχουν οφειλές προς το Δημόσιο ή/και σε Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης χωρίς να έχουν οφειλές σε χρηματοδοτικούς φορείς, εφόσον ισχύουν, μεταξύ άλλων, τα εξής κριτήρια:

i. Το σύνολο των οφειλών υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ, μαζί με τα πρόστιμα, προσαυξήσεις κ.λπ., αλλά ακόμα και αν δεν είναι καν ληξιπρόθεσμα αλλά εμφανίζονται απλώς βεβαιωμένα προς είσπραξη (π.χ. τρέχοντες φόροι).
ii. Εντάσσονται ακόμα όλες οι τρέχουσες οφειλές προς φορείς του Δημοσίου που έχουν βεβαιωθεί, ακόμα και αν είναι ενήμερες και όχι ληξιπρόθεσμες, όπως δόσεις φόρου εισοδήματος ή ΕΝΦΙΑ που θα εκδοθεί, αρκεί ο οφειλέτης να επικαλεστεί δυσκολίες και επιδείνωση οικονομικής κατάστασης (μείωση εισοδήματος ή αύξηση δαπανών) μεγαλύτερη από 20%.

Ο αιτών δεν πρέπει να έχει υποβάλει αίτηση για επικύρωση συμφωνίας εξυγίανσης ή για κήρυξη σε πτώχευση.

Ο οφειλέτης συναινεί για άρση του τραπεζικού απορρήτου και η πλατφόρμα υπολογίζει με βάση τα στοιχεία που έχουν αντληθεί:

■ Το τελικό ποσό αποπληρωμής ανά πιστωτή (και ανά οφειλή)
■ Τον αριθμό δόσεων αποπληρωμής ανά πιστωτή (και ανά οφειλή)
Τα ποσά αυτά καθορίζονται από:
■ Την ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη (περιουσία + εισοδήματα)
■ Την εμπορική αξία ρευστοποίησης περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη
■ Την κατάταξη των πιστωτών σε περίπτωση που γινόταν ρευστοποίηση

Τα παραπάνω στοιχεία χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό της οφειλής (ή το «κούρεμα» κατά περίπτωση) και τον αριθμό των δόσεων για κάθε οφειλή (50 ευρώ κατ’ ελάχιστον τον μήνα).

Ο αλγόριθμος, όμως, βάζει και «κόφτες»:

■ Η πληρωμή οφειλών προς Δημόσιο και Ταμεία δεν θα ξεπερνά τις 240 δόσεις.
■ Δεν περιλαμβάνονται οφειλές που έχουν ήδη ρυθμιστεί βάσει εξωδικαστικού μηχανισμού ακόμα και αν η ρύθμιση δεν είναι σε ισχύ.

Πολυμερείς συμφωνίες

Μετά την αποκάλυψη από το «ΘΕΜΑ» της «σούπερ ρύθμισης» για «κούρεμα» οφειλών σε έως 420 δόσεις (τράπεζες) ή 240 δόσεις (Δημόσιο), χιλιάδες οφειλέτες, λογιστές και δικηγόροι επισκέφθηκαν μέσα στις πρώτες 24 ώρες λειτουργίας του το ofeiles.gov.gr για να γνωρίσουν από κοντά και να εξοικειωθούν με τη νέα πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, τους όρους και τις δυνατότητες που προσφέρει.

Σαν έτοιμοι από καιρό, μέσα στις πρώτες 24 ώρες ξεκίνησαν να συμπληρώνουν αίτηση 4.217. Ενώ 1.815 αποφάσισαν ότι δέχονται να παραιτηθούν και από το τραπεζικό απόρρητο για να αποδείξουν τι έχουν και τι μπορούν να πληρώνουν.

Αντίστοιχα «διερευνητικοί» ήταν επίσης χιλιάδες εκπρόσωποι των πιστωτών, για να γνωρίσουν καλύτερα την πλατφόρμα που θα «κουρεύει» τις απαιτήσεις τους, με σκοπό όμως τη βιώσιμη και ασφαλή είσπραξή τους.

Θεωρείται βέβαιο ότι ο νέος μηχανισμός θα προκαλέσει και αντιδράσεις, καθώς είναι μεν μόνιμος και προσφέρει διπλάσιες ή και δεκαπλάσιες δόσεις από όλες τις άλλες ρυθμίσεις που ισχύουν ή έγιναν στο παρελθόν (π.χ. «πάγιες» με 24 ή έκτακτες με 100 και 120), αλλά απαιτεί και πλήρη αποκάλυψη περιουσιακών στοιχείων.

Από την άλλη, οι έχοντες και κατέχοντες κερδίζουν μεν περισσότερες δόσεις, αλλά δεν έχουν τόσους πολλούς λόγους ίσως για να αποκαλυφθούν συνολικά. Αντιθέτως οι «μη έχοντες» κερδίζουν μαζικά μεγαλύτερο «κούρεμα», με βάση τον ειδικό αλγόριθμο της Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

Σανίδα σωτηρίας

Ο οφειλέτης ή εξουσιοδοτημένος σύμβουλός του υποβάλει αίτηση για ένταξη στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών εφόσον οφείλει αθροιστικά πάνω από 10.000 ευρώ προς:

■ Το Δημόσιο μόνο
■ Φορείς κοινωνικής ασφάλισης μόνο
■ Σε δύο τράπεζες τουλάχιστον ή τράπεζες και Δημόσιο κ.λπ.

Στην αίτηση συμπληρώνει και όποιες άλλες οφειλές ή βάρη έχει και τυχόν δεν εμφανίζονται αυτόματα μετά την άρση του απορρήτου (π.χ. διατροφή διαζυγίου, παιδιά, χρέη σε ΔΕΚΟ κ.λπ.).

Η πλατφόρμα υπολογίζει αυτόματα τη ρύθμιση που δικαιούται ο οφειλέτης και τη γνωστοποιεί στους πιστωτές (Αλγόριθμος Α). Η πρώτη πρόταση μπορεί να προσφέρει και περισσότερες από 420 δόσεις και «κούρεμα» χωρίς όρια με συγκεκριμένους οικονομικούς κανόνες/παραμέτρους (π.χ. αξία ρευστοποίησης περιουσίας, ικανότητα αποπληρωμής βάσει εισοδήματος κ.λπ.).

Οι τράπεζες την αξιολογούν μέσω της πλατφόρμας. Εάν συναινέσει η πλειοψηφία (όσες τράπεζες διακρατούν το 60% των χρεών ή το 40% των υποθηκών), γίνεται αποδοχή και συνάπτεται η σύμβαση αναδιάρθρωσης με τους πιστωτές.

Αν όμως αρνηθούν να την εγκρίνουν εντός λίγων εβδομάδων, τότε μπαίνει σε εφαρμογή ο «Αλγόριθμος Β» που δίνει χειρότερη ρύθμιση: κούρεμα έως 80% το πολύ ή μέχρι 420 δόσεις προς τις τράπεζες, και όχι απεριόριστες.

Και στις δύο περιπτώσεις η συναίνεση του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης παρέχεται υπό προϋποθέσεις «αυτοματοποιημένα». Δηλαδή δεν φέρνουν αντίρρηση σε όποια πρόταση ρύθμισης προκύψει, αρκεί να τηρούνται τα όρια που θέτει ο νόμος.

Οι τράπεζες δεν είναι υποχρεωμένες να απαντήσουν ούτε να αντιπροτείνουν άλλη λύση εάν έχουν δικούς τους λόγους, όπως π.χ. αν δεν πείθονται ότι έχουν τα πλήρη και αληθή περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη ή εγγυητή κ.λπ.

16 ερωτήσεις και απαντήσεις για τη ρύθμιση οφειλώνΌλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι οφειλέτες για την πλατφόρμα ofeiles.gov.gr, την ένταξη στις ρυθμίσεις, τους όρους και τις προϋποθέσεις

1. Ποιος έχει δικαίωμα να υποβάλει αίτηση;

Φυσικό ή νομικό πρόσωπο με πτωχευτική ικανότητα μπορεί να υποβάλει αίτηση για εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών.

2. Τι κερδίζω αν ενταχθώ στην εξωδικαστική ρύθμιση;

Ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών παρέχει προτάσεις αναδιάρθρωσης οφειλών προκειμένου να αποφύγει κάποιος πτώχευση ή αναγκαστικά μέτρα είσπραξης και να μη ρευστοποιηθεί η περιουσία του.

Μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών διασφαλίζεται:
■ Αναστολή διαδικασιών αναγκαστικής εκτέλεσης (κατασχέσεις, διώξεις κ.λπ.) εκτός αν έχουν προγραμματιστεί πλειστηριασμοί εντός 3 μηνών από τότε που υπέβαλε αίτηση.
■ Εως 240 δόσεις (20 χρόνια) προς το Δημόσιο ή έως 420 προς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (35 έτη).
■ Διαγραφή μέρους της οφειλής με κριτήριο τι έχει και μπορεί να πληρώσει ο οφειλέτης ώστε να είναι βιώσιμη η λύση και να μπορεί να αντεπεξέλθει.

3. Εκτός από ληξιπρόθεσμα χρέη, μπορώ να ρυθμίσω και ενήμερες ή άλλες τρέχουσες οφειλές;

■ Γενικώς ρυθμίζονται μόνο οφειλές επιχειρήσεων και νοικοκυριών προς χρηματοδοτικούς φορείς, Δημόσιο ή Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, άνω των 10.000 ευρώ.
■ Κατ’ εξαίρεση μπορούν να ρυθμιστούν και εξυπηρετούμενες ή ενήμερες οφειλές χωρίς να έχουν βγει ακόμα ληξιπρόθεσμες, εφόσον ο αιτών επικαλείται ότι η οικονομική του κατάσταση έχει επιδεινωθεί κατά ποσοστό τουλάχιστον 20% (μείωση εισοδημάτων κατά 20% ή διατήρηση εισοδήματος σταθερού και αύξηση δαπανών κατά 20%).

4. Ποια είναι η διαδικασία και πόσο χρόνο απαιτεί;

■ Η διαδικασία ολοκληρώνεται το αργότερο σε 2 μήνες.
■ Υποβολή αίτησης στο ofeiles.gov.gr με κωδικούς TAXISnet.
■ Οι οφειλέτες παρέχουν άρση τραπεζικού και φορολογικού απορρήτου.
■ Αυτοματοποιημένα καταγράφονται σε 15 μέρες όλα τα χρέη και εισοδήματα.
■ Οι ίδιοι συμπληρώνουν και ό,τι επιπλέον δεν εμφανίζεται προσυμπληρωμένο (π.χ. έξοδα διατροφής, οφειλές σε ΔΕΚΟ κ.λπ.).
■ Με αλγόριθμο υπολογίζεται τι μένει να πληρώνει ο οφειλέτης και παράγεται η σχετική ρύθμιση χωρίς εμπλοκή ανθρώπινου παράγοντα ή/και έγκριση οποιουδήποτε στελέχους του Δημοσίου και ΦΚΑ.

5. Σε ποιες περιπτώσεις δεν επιτρέπεται η αίτηση υπαγωγής;

■ Αν το 90% και άνω από τις συνολικές οφειλές συγκεντρώνονται σε έναν μόνο χρηματοδοτικό φορέα (π.χ. μία τράπεζα ή εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων).
■ Αν οι συνολικές οφειλές δεν υπερβαίνουν τις 10.000 ευρώ.
■ Αν ο αιτών έχει υπαχθεί ξανά ή υπέβαλε αίτηση εξυγίανσης ή στον εξωδικαστικό μηχανισμό του ν. 4469/2017, στον Ν. Δένδια κλπ.
■ Αν έγινε λύση εταιρείας ή μπήκε σε εκκαθάριση.
■ Αν ο αιτών (διευθύνων σύμβουλος, διαχειριστής ή εταίρος) έχει καταδικαστεί για φοροδιαφυγή, ξέπλυμα, υπεξαίρεση, απάτη κ.λπ.

6. Σε ποια οικονομικά στοιχεία του οφειλέτη αποκτούν πρόσβαση οι πιστωτές;

Πλήρη στοιχεία για εισόδημα ή κύκλο εργασιών, κατάλογο πιστωτών, ποσό απαίτησης, βάρη και εξασφαλίσεις, κατάλογο κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων από τράπεζες, όπως καταθέσεις, μετοχές, ακίνητα με αποτίμηση ή εκτίμηση εμπορικής αξίας κ.λπ.

7. Πότε και πώς κάνουν ρυθμίσεις οι τράπεζες;

■ Με την υποβολή αίτησης και την άρση απορρήτου η πλατφόρμα υπολογίζει αυτόματα δόση και «κούρεμα».
■ Αμεσα ενημερώνονται οι χρηματοδοτικοί φορείς.
■ Μπορούν να την αποδεχτούν (ως πλειοψηφία 60% των απαιτήσεων ή 40% των υποθηκών), αλλιώς την απορρίπτουν.
■ Αν την απορρίψουν, η πλατφόρμα παράγει εναλλακτική πρόταση (Αλγόριθμος Β) με τις έως 420 δόσεις ή και «κούρεμα» έως 80%.
■ Αν οι τράπεζες αρνηθούν και την πρόταση αυτή, πιθανότατα θα έχουν λόγο για περαιτέρω έρευνα του οφειλέτη.

8. Πότε το Δημόσιο αποδέχεται αναδιάρθρωση οφειλών;

■ Δημόσιο και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης δεν επιτρέπεται να λάβουν με τη ρύθμιση λιγότερα από όσα θα ελάμβαναν σε περίπτωση αναγκαστικής εκτέλεσης κατά του οφειλέτη.
■ Αποπληρωμή προς το Δημόσιο μόνο σε έως 240 μηνιαίες δόσεις (αντί 120 στον προηγούμενο εξωδικαστικό) και από 50 ευρώ κατ’ ελάχιστον.
■ Υπό τους όρους αυτούς το Δημόσιο μπορεί να προβεί σε διμερή ρύθμιση με τον οφειλέτη ακόμη και αν δεν συναινεί η πλειοψηφία των τραπεζών.

9. Χρωστάω λιγότερα από 10.000 ευρώ

Αν και στο ποσό συνυπολογίζονται παλαιά και νέα χρέη, τόκοι, προσαυξήσεις κ.λπ., αν κάποιος πλησιάζει αλλά δεν χρωστά ούτε 10.000 ευρώ συνολικά, μπορεί ενδεχομένως να περάσει το όριο όταν εκδοθούν νέοι φόροι (ΕΝΦΙΑ, Εισοδήματος κ.λπ.). Αν πάντως χρωστά λιγότερα από 1.500 ευρώ (σχεδόν οι 2 στους 3 οφειλέτες) με ελάχιστη δόση τα 50 ευρώ, τους καλύπτει και η πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων.

10. Τι «κούρεμα» οφειλών προσφέρει ο εξωδικαστικός;

■ Το «κούρεμα» προς το Δημόσιο δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 95% στα πρόστιμα ή 85% των απαιτήσεών του από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.
■ Στην περίπτωση διμερών διαπραγματεύσεων ή στις πολυμερείς διαπραγματεύσεις ύστερα από αντιπρόταση των πιστωτών (Αλγόριθμος Β), το «κούρεμα» βασικής οφειλής προς το Δημόσιο και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης μπορεί να φτάνει στο 75%. Ωστόσο διαγραφή βασικής οφειλής από παρακρατούμενους φόρους (ΦΠΑ, ΦΜΥ) και οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές απαγορεύεται από τον νόμο.
■ Στην ίδια περίπτωση (Αλγόριθμος Β), το «κούρεμα» προς τις τράπεζες ή φορείς δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 80% των απαιτήσεων των χρηματοδοτικών φορέων (εξαιρουμένων των τόκων υπερημερίας για τους οποίους δεν υπάρχει όριο).

11. Η ρύθμιση προβλέπει και επιτόκιο;

Η ρύθμιση οφειλών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης επιβαρύνεται με επιτόκιο ίσο με το euribor τριμήνου, προσαυξημένο κατά 5% (τελικό 4,5% με τα σημερινά δεδομένα). Προς τράπεζες επιβαρύνεται με euribor προσαυξημένο κατά 3,25% (τελικό 2,75%) για εξασφαλισμένες οφειλές ή 4,5% για μη εξασφαλισμένες (4% σήμερα).

12. Μπορεί ο οφειλέτης να κάνει δική του πρόταση;

Ναι. Εντός δέκα (10) ημερολογιακών ημερών εφόσον ζητήσει διαμεσολάβηση. Αν παρέλθουν 30 μέρες από τη διαμεσολάβηση (με ειδικό εμπειρογνώμονα που θα προσλάβει ο οφειλέτης) αλλά δεν επιτευχθεί συμφωνία συμβιβασμού μεταξύ της πλειοψηφίας των πιστωτών και του οφειλέτη, τότε η διαδικασία θεωρείται άκαρπη.

13. Υπάρχει προθεσμία για την υπογραφή ρύθμισης;

Αν δεν υπογραφεί σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός 2 μηνών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη.

14. Τι απαιτείται για να συναινέσουν Δημόσιο και ΦΚΑ σε αναδιάρθρωση για ποσά οφειλών προς αυτούς άνω του 1,5 εκατ. ευρώ;

■ Η προτεινόμενη σύμβαση να έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση των τραπεζών.
■ Σύμφωνη αιτιολογημένη γνώμη διαχειριστή αφερεγγυότητας, τον οποίο επιλέγουν οι χρηματοδοτικοί φορείς που καλύπτουν την αμοιβή του ότι:
✔ Η σύμβαση δεν επιφυλάσσει στο Δημόσιο χειρότερη μεταχείριση απ’ ό,τι σε περίπτωση πτώχευσης του οφειλέτη.
✔ Η εφαρμογή της σύμβασης αναδιάρθρωσης επιτρέπει τη βιώσιμη λειτουργία του (αν είναι επιχείρηση) ή τον καθιστά αξιόχρεο.

15. Τι γίνεται αν υπάρχουν προηγούμενες ρυθμίσεις;

Συμμετοχή του Δημοσίου σε σύμβαση αναδιάρθρωσης συνεπάγεται την αυτοδίκαιη κατάργηση προηγούμενων ρυθμίσεων για τις οφειλές που υπάγονται στη σύμβαση αναδιάρθρωσης.

16. Πότε χάνεται η ρύθμιση;

Εάν ο οφειλέτης καθυστερήσει 3 δόσεις προς οποιονδήποτε από τους πιστωτές του ή πάνω από το 3% του συνολικού ποσού που οφείλει.

Πηγή: protothema.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίτιμο μέλος του ΕΒΕ Ροδόπης ανακηρύχθηκε ο Μαργαρίτης Σχοινάς

«Διεκδικούμε ίσες ευκαιρίες για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων μας, μέσω των δυνατοτήτων που μας παρέχει η Ευρωπαϊκή Ένωση», δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΡ Αντώνης Γραβάνης

Δημοσιεύθηκε

στις

Επίτιμο μέλος του Δ.Σ. του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης διατελεί από σήμερα, Σάββατο 5 Ιουνίου 2021 ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος για την Προστασία του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής, κ. Μαργαρίτης Σχοινάς.

Στο πλαίσιο της διήμερης περιοδείας του στη Θράκη ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκή Επιτροπής, βρέθηκε το πρωί του Σαββάτου στην έδρα του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης στην Κομοτηνή, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον Πρόεδρο κ. Αντώνη Γραβάνη και μέλη του ΕΒΕΡ, καθώς και εκπροσώπους οικονομικών και επαγγελματικών φορέων της περιοχής.

Τον κ. Σχοινά καλωσόρισαν ο πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. του ΕΒΕΡ, κ.κ. Νίκος Στεργίου, Νίκος Ευκαρπίδης, Σταυρούλα Πεχλεβάνη, Παντελής Χαβιαράς, Κυριάκος Δραγουμάνης, Γιάννης Κιλτσίκης και Παναγιώτης Αλμπανίδης για να ακολουθήσει στην συνέχεια η ειδική τελετή αναγόρευσής του σε επίτιμο μέλος του Δ.Σ., κεκλεισμένων των θυρών, λόγω και των περιορισμών της πανδημίας COVID – 19.

Κατά την υποδοχή ο πρόεδρος του ΕΒΕΡ κ. Αντώνης Γραβάνης τόνισε πως «η παρουσία σήμερα του αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτη Σχοινά στην Ροδόπη και συγκεκριμένα στην έδρα του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης, περιποιεί τόσο για τα μέλη μας όσο και για το σύνολο της τοπικής κοινωνίας τιμή και χαρά».

«Εδώ από την άκρη της Ευρώπης όχι μόνο ασπαζόμαστε αλλά είμαστε από τους καλύτερους πρεσβευτές των ευρωπαϊκών ιδανικών» τόνισε ο κ. Γραβάνης επισημαίνοντας πως «ο ευρωπαϊκός τρόπος ζωής είναι εδώ στην Θράκη που κατά την άποψή μας είναι το απόλυτο παράδειγμα αυτού του τρόπου ζωής που και εσείς πρεσβεύεται».

«Η Ροδόπη αποτελεί, κατά την άποψή μας, χαρακτηριστικό παράδειγμα υπεράσπισης των αξιών του Ευρωπαϊκού οικοδομήματος. Δηλαδή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της δημοκρατίας, του Κράτους δικαίου, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ισότητας και πρωτίστως της ελευθερίας αλλά και της ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας, όπως αυτή εκφράζεται και ορίζεται τόσο στην Συνθήκη της Λισαβόνας, όσο και στον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε..

Κ. Σχοινά σας καλωσορίζουμε στην οικογένεια του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης και έχουμε την τιμή να σας ανακηρύξουμε επίτιμο μέλος του Δ.Σ. του ΕΒΕΡ», κατέληξε.

Ο κ. Γραβάνης παρέδωσε στον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την τιμητική πλακέτα την ανακήρυξής του σε επίτιμο μέλος του ΕΒΕΡ, καθώς και μία αυθεντική ασημένια πόρπη της αστικής παραδοσιακής φορεσιάς της Κομοτηνής, όπως τόνισε, «ως δώρο ενθύμησης της επίσκεψής σας στην Κομοτηνή».

 «Δεν θα μπορούσα να φύγω από την Κομοτηνή, χωρίς την συνάντηση με τους εκπροσώπους της ζώσας οικονομίας, της επιχειρηματικότητας, ανθρώπους και τις επιχειρήσεις που πέρασαν από μία πολύ δύσκολη περίοδο, όχι μόνο στην Ελλάδα και την Θράκη, αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ανθρώπους όμως στους οποίους έρχομαι να δώσω το μήνυμα ότι οι καλύτερες ημέρες είναι μπροστά μας», ανέφερε στις δηλώσεις του ανταποδίδοντας την θερμή υποδοχή ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς.

Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επανέλαβε την σημασία της χρονικής συγκυρίας για την ανάπτυξη πρωτοβουλιών ενίσχυσης της οικονομίας και του επιχειρείν τονίζοντας ότι «ποτέ στο παρελθόν δεν είχαμε ποτέ τόσα χρηματοδοτικά εργαλεία από όσα θα έχουμε την επόμενη περίοδο».

«Εδώ η πρόκληση για την πραγματική οικονομία είναι να χτίσουμε τις αντοχές για το μέλλον.Να στηριχτούμε δηλαδή σε όσα έχουμε και θα μας δώσει η Ευρώπη, αλλά να βεβαιωθούμε ότι οι επιχειρήσεις, ο οικονομικός ιστός της περιοχής θα έχει την ανθεκτικότητα για να μας κρατήσει στον μεγάλο χρόνο» υπογράμμισε για να ευχαριστήσει το Δ.Σ. του ΕΒΕΡ για την τιμή της ανακήρυξής του σε επίτιμο μέλος του.

Της τελετής ανακήρυξης ακολούθησε σύσκεψη που συγκάλεσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΡ κ.  Αντώνης Γραβάνης, παρουσία επίσης του βουλευτή Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, του Προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης κ. Νικόλαου Αγγελίδη, της Προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής κ. Κικής Κωνσταντινίδου και του Προέδρου της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών,  Βιοτεχνικών & Εμπορικών Σωματείων ν. Ροδόπης κ. Ανέστη Βαφειάδη.

Κατά την διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν η διευκόλυνση της πρόσβασης των επιχειρήσεων της Ροδόπης στα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο ρόλος των τραπεζών την επόμενη ημέρα της πανδημίας COVID -19 και η παροχή εγγυήσεων για την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη επαγγελματιών και επιχειρήσεων.

Συζητήθηκε ακόμα η παροχή ενισχυμένων κινήτρων για την προσέλκυση επενδύσεων στην περιοχή, καθώς και το ελληνικό σχέδιο για αξιοποίηση των πόρων από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, μέρος των οποίων όπως τονίστηκε κατά την διάρκεια της σύσκεψης θα πρέπει να κατευθυνθεί προς την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και ειδικότερα στη Ροδόπη.

Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι συζητήθηκε επίσης το ενδεχόμενο της ίδρυσης και λειτουργίας Δομής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κομοτηνή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κινητοποίηση εργαζομένων Δ.Ο.Υ. Ροδόπης ενάντια στο νομοσχέδιο Χατζηδάκη

«Κάτω τα χέρια από το 8ωρο. Δεν θα επιτρέψουμε την ραγδαία επιδείνωση της ζωής μας», αναφέρει ο Σύλλογος Εργαζομένων Δ.Ο.Υ. Ροδόπης στο κάλεσμα του

Δημοσιεύθηκε

στις

Την αντίθεση του στο εργασιακό νομοσχέδιο Χατζηδάκη εκφράζει ο Σύλλογος Εργαζομένων Δ.Ο.Υ. Ροδόπης ο οποίος απευθύνει κάλεσμα σε όλους τους εργαζομένους για συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί στις 10 Ιουνίου στην κεντρική πλατεία Κομοτηνής.

Στο κάλεσμα αναφέρεται:

«Η κυβέρνηση με το «νομοσχέδιο Χατζηδάκη» επιχειρεί να φέρει τον εργασιακό μεσαίωνα στη ζωή των εργαζομένων: να δουλεύουμε περισσότερο, να πληρωνόμαστε λιγότερο, να μην έχουμε ελεύθερο χρόνο, να είμαστε όμηροι της διοίκησης, να έχουμε εμπόδια στη συλλογική διεκδίκηση για καλύτερους όρους ζωής και δουλειάς.

Βέβαια «ακουμπάει» πάνω σε ένα «στρωμένο», από όλες τις κυβερνήσεις της τελευταίας 30ετίας, νομοθετικό πλαίσιο για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, για εμπόδια στη δράση των σωματείων (π.χ. ηλεκτρονικό φακέλωμα, περιστολή απεργιακού δικαιώματος κ.α.) και έρχεται τώρα να σαρώσει στην κυριολεξία τα εναπομείναντα εργασιακά μας δικαιώματα.

Ήδη στις υπηρεσίες μας, οι οποίες στενάζουν από την έλλειψη προσωπικού, εφαρμόζονται ελαστικά ωράρια με απογευματινή εργασία και βάρδιες, δουλειά στο σπίτι, μονιμοποίηση της τηλεργασίας με πάνω από 8 ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, λειτουργία 6 μέρες τη βδομάδα. Την ίδια στιγμή που αυξάνονται οι εξουσίες του Διοικητή και των προϊσταμένων, οι οποίοι θα μπορούν να πιέσουν ακόμη περισσότερο με την ατομική στοχοθεσία και την «αξιολόγηση» ή ακόμη και μέσα από την αλλαγή περιγράμματος θέσης για εντατικοποίηση της δουλειάς μας.

Έτσι καταργείται το 8ωρο και επιβάλλεται εργασία πέραν των 50 ωρών την εβδομάδα, μέσω των ατομικών συμβάσεων.

Ζούμε στον 21ο αιώνα όπου η εξέλιξη της τεχνολογίας και της επιστήμης έχουν διαμορφώσει συνθήκες για 7ωρη εργασία 5μερο 35ωρο και για διεύρυνση του ποιοτικού ελεύθερου χρόνου των εργαζομένων. Από την άλλη το νομοσχέδιο-έκτρωμα που φέρνει η κυβέρνηση για να τσακίσει τις ζωές των εργαζομένων, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μας γυρίζει τουλάχιστον έναν αιώνα πίσω.

Η κυβέρνηση με αυτό το αντεργατικό τερατούργημα προσπαθεί να επιβάλλει τη σύγχρονη σκλαβιά, βαφτίζοντας το άσπρο μαύρο, αποκαλώντας όλο αυτό το έκτρωμα κανονικότητα, εκσυγχρονισμό και πρόοδο.

Πλέον όμως οι εργαζόμενοι γνωρίζουν. Έχουν την πείρα από όλα τα αντεργατικά νομοθετήματα που ψήφισαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο! Το νομοσχέδιο δεν βελτιώνεται. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος!

Όλοι στη μάχη ενάντια στο αντεργατικό νομοσχέδιο, για να αποσυρθεί.

  • Να καταργηθούν όλοι οι νόμοι, που διαδοχικά επέβαλαν την διευθέτηση στον χρόνο εργασίας.
  • Να καταργηθούν όλοι οι νόμοι που βάζουν εμπόδια στην οργάνωση και δράση των εργαζομένων, το ηλεκτρονικό φακέλωμα, οι ηλεκτρονικές ψηφοφορίες στα σωματεία, περιορισμός διαδηλώσεων, δικαίωμα στην απεργία κλπ.

Διεκδικούμε:

  • πραγματικά σύγχρονα δικαιώματα για τους εργαζομένους στις υπηρεσίες μας.
  • σταθερό ημερήσιο εργάσιμο χρόνο, 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο, περισσότερο ποιοτικό ελεύθερο χρόνο για μας και τα παιδιά μας, για τις ανάγκες μας, περισσότερη ζωή!

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους σε συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση των σωματείων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, στις 10 Ιουνίου, στις 10:00 στην Κεντρική Πλατεία Κομοτηνής, για να διαδηλώσουμε την αντίθεσή μας στο μέλλον που ετοιμάζουν για μας και τα παιδιά μας.

Καλούμε τα πρωτοβάθμια σωματεία του δημοσίου να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής.

ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΜΑΣ ΘΕΛΕΙ ΕΝΩΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 10 ΙΟΥΝΗ».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΛΛΑΔΑ1 ημέρα πριν

Θεσσαλονίκη: Νεκρός ένας άνδρας από την κακοκαιρία – Παρασύρθηκε από χείμαρρο

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ1 ημέρα πριν

Αναπτυξιακή Ροδόπης: Συνεργασία με τον Δήμο Ρακόβσκι της Βουλγαρίας για το πρόγραμμα LEADER

TΟΥΡΚΙΑ1 ημέρα πριν

Nordic Monitor: Απόρρητο τουρκικό σχέδιο επίθεσης σε Ελλάδα και Αρμενία

ΔΗΜΟΣ ΙΑΣΜΟΥ1 ημέρα πριν

Ο Δήμος Ιάσμου δίνει αίμα και σώζει ζωές

TΟΥΡΚΙΑ1 ημέρα πριν

Απίστευτες εικόνες στην Τουρκία: Άνδρας δέρνει την έγκυο σύζυγο του στη μέση του δρόμου

ΠΟΛΙΤΙΚΗ1 ημέρα πριν

Άκης Σκέρτσος: «Μέτρα θα υπάρχουν μόνο για τους ανεμβολίαστους»

ΡΟΔΟΠΗ2 ημέρες πριν

Ευχές για καλή επιτυχία από τον Μητροπολίτη στους υποψήφιους των Πανελληνίων

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 ημέρες πριν

Γιάννης Πεταλωτής: «Η ομοσπονδία μπάσκετ είναι σε τέλμα εδώ και δέκα χρόνια»

ΕΛΛΑΔΑ2 ημέρες πριν

Lockdown: Μουσική στην εστίαση και νέο ωράριο στην απαγόρευση κυκλοφορίας από σήμερα

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ2 ημέρες πριν

Υγειονομική «βόμβα» τα κρατητήρια Ροδόπης, Ξάνθης και Καβάλας

ΕΛΛΑΔΑ1 ημέρα πριν

Θεσσαλονίκη: Νεκρός ένας άνδρας από την κακοκαιρία – Παρασύρθηκε από χείμαρρο

ΔΗΜΟΣ ΙΑΣΜΟΥ1 ημέρα πριν

Ο Δήμος Ιάσμου δίνει αίμα και σώζει ζωές

TΟΥΡΚΙΑ1 ημέρα πριν

Απίστευτες εικόνες στην Τουρκία: Άνδρας δέρνει την έγκυο σύζυγο του στη μέση του δρόμου

ΠΟΛΙΤΙΚΗ1 ημέρα πριν

Άκης Σκέρτσος: «Μέτρα θα υπάρχουν μόνο για τους ανεμβολίαστους»

ΡΟΔΟΠΗ2 ημέρες πριν

Ευχές για καλή επιτυχία από τον Μητροπολίτη στους υποψήφιους των Πανελληνίων

TΟΥΡΚΙΑ2 ημέρες πριν

Ερντογάν σε αντιπολίτευση: «Αν λέτε ότι ο λαός πεινάει, να τους ταΐσετε εσείς»

ΒΟΥΛΗ2 ημέρες πριν

Κοινοβουλευτικό πραξικόπημα – Ο πρόεδρος της Βουλής φίμωσε τον Τσίπρα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ5 ημέρες πριν

Χαρίτου: 52 ερωτήσεις και 18 αναφορές στη Βουλή τους τελευταίους 8 μήνες

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ6 ημέρες πριν

Σοκαριστικό βίντεο από την εν ψυχρώ εκτέλεση 32χρονου στα Σεπόλια

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ1 εβδομάδα πριν

Επίτιμο μέλος του ΕΒΕ Ροδόπης ανακηρύχθηκε ο Μαργαρίτης Σχοινάς

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copyright © 2021 - ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x