ΜΕΙΝΕ ΣΕ ΕΠΑΦΗ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜ-Θ

Προχωρούν με σταθερούς ρυθμούς οι εργασίες του κάθετου άξονα Ξάνθης – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα

Το μήκος του κάθετου άξονα, εντός της ελληνικής επικράτειας, ανέρχεται σε 49 χλμ. και με την ολοκλήρωση του αναμένεται να δώσει νέα πνοή στην περιοχή και να συμβάλει δραστικά στη βελτίωση της οδικής σύνδεσης της πόλης με τη γειτονική Βουλγαρία

FoniRodopis

Οι εργασίες για τη δημιουργία του κάθετου άξονα που θα συνδέει τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα στην ορεινή περιοχή του Εχίνου με την Ξάνθη, προχωρούν με σταθερούς ρυθμούς. Το έργο μέχρι στιγμής εντυπωσιάζει ενώ η ολοκλήρωσή του αναμένεται να δώσει νέα πνοή στην περιοχή και να συμβάλει δραστικά στη βελτίωση της οδικής σύνδεσης της πόλης με τη γειτονική Βουλγαρία.

Ο Κάθετος Άξονας «Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» θα βοηθήσει στην ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας και θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη, λόγω των εμπορικών και γενικότερων δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν, τόσο στην πόλη της Ξάνθης και σε ολόκληρη τη Θράκη όσο και στην ενδοχώρα της Βουλγαρίας (Σμόλιαν, Φιλιππούπολη, κλπ).

Η βούληση υλοποίησης του Άξονα αυτού, εκφράσθηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, το 1998.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Η Διακρατική Συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, καθόρισε για όλο τον άξονα, τόσο σε Ελληνικό όσο και Βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5μ./10,5μ.) και ταχύτητα μελέτης 60 km/h.

Εντός της ελληνικής επικράτειας, το μήκος του άξονα ανέρχεται σε 49 χλμ. περίπου, εκ των οποίων στα 40 χλμ. (τμήμα «Ξάνθη-Εχίνος-Δημάριο»), ο υφιστάμενος δρόμος παρουσιάζει μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (ταχύτητα Ve=30 km/h περίπου) και στα επόμενα 9 χλμ. (τμήμα «Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα»), υπάρχει μόνο ένας δασικός χωματόδρομος.

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ορίστηκε το 2006 φορέας υλοποίησης για τον άξονα «Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα». Με την ΚΥΑ Δ1/ο/3145/01-09-2010 εκχωρήθηκε και μεταβιβάστηκε σε αυτή η αρμοδιότητα για την μελέτη και κατασκευή, μεταξύ άλλων, και του υπ’ όψιν έργου καθώς και την προώθηση του συνόλου των διαδικασιών ένταξης σε χρηματοδότηση, τη δημοπράτηση και ανάθεση καθώς και τη διοίκηση της κατασκευής του.

Αφού εξέτασε τις υπάρχουσες μελέτες και μετά από επιτόπιες αυτοψίες διαπιστώθηκαν σημαντικά γεωλογικά-γεωτεχνικά προβλήματα.  Εξετάστηκε και εγκρίθηκε μια δυτικότερη χάραξη, στην περιοχή του Δημαρίου (μήκους 9χλμ περίπου) η οποία προστίθεται μαζί με τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 10 χλμ., ώστε το τμήμα αυτό του Κάθετου Άξονα να αποκτήσει διατομή και ταχύτητα που προδιαγράφει η Διακρατική Συμφωνία.

Πηγή: adesmeuti.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copyright © 2019 - ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ