Την ανάγκη να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στην λήψη εξειδικευμένων κοινωνικών μέτρων, ιδιαίτερα για τους χαμηλοσυνταξιούχους και τους άνεργους τόνισαν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ στη συνεδρίαση του Κοινοβουλευτικού Τομέα Ελέγχου (ΚΤΕ) Οικονομικών του κόμματος, με αντικείμενο συζήτησης το προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2011.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι βουλευτές άσκησαν κριτική στον υπουργό Οικονομικών για τα σκληρά οικονομικά μέτρα, εστιάζοντας στην διόγκωση κρίσιμων προβλημάτων όπως η ανεργία, η φτώχεια, και η γενικευμένη ύφεση και ζήτησαν την ενίσχυση του κοινωνικού προσώπου της κυβέρνησης.
Τη διαβεβαίωση ότι δεν περιλαμβάνεται στον προγραμματισμό της κυβέρνησης, η λήψη νέων μέτρων, τούς έδωσε ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου. «Δεν υπήρξε, ούτε θα υπάρξει σκέψη για νέα μέτρα» είπε.
«Καταφέρνουμε σιγά-σιγά να ξαναμπούμε στις αγορές», είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου. «Είναι πάρα πολύ θετικό ότι βγήκαμε σήμερα με έντοκα γραμμάτια και είχαμε χαμηλότερο επιτόκιο», πρόσθεσε.
ΚΤΕ Μεταφορών
Το απόγευμα ολοκληρώθηκε, επίσης, η συνεδρίαση του ΚΤΕ Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ, όπου ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας και ο γγ του υπουργείου Χάρης Τσιόκας ενημέρωσαν τους συμμετέχοντες βουλευτές για τον ΟΣΕ.
Στο επίκεντρο της ενημέρωσης ετέθη η βασική άποψη της κυβέρνησης ότι στηρίζει τον σιδηρόδρομο, ως μεταφορικό μέσο, φιλικό προς το περιβάλλον και με υψηλό δείκτη οδικής ασφάλειας, επισημάνθηκε ότι η προοπτική είναι στην κατεύθυνση ανάπτυξης του ΟΣΕ και όχι συρρίκνωσής του, αλλά υπογραμμίστηκε ότι ο Οργανισμός πρέπει να περάσει από μια φάση εξυγίανσης, έτσι ώστε να εξαλειφθούν οι παθογένειες που τον ταλανίζουν.
Στη διάρκεια της ενημέρωσης συζητήθηκαν τα κριτήρια βιωσιμότητας των δρομολογίων, η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού, ο εκσυγχρονισμός των γραμμών στα πλαίσια του γενικότερου εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ, αλλά και η επιδότηση των άγονων γραμμών, καθώς, όπως ανέφερε κορυφαίος αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων, η κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει την άδεια της ΕΕ για επιδότηση με το ποσό των 50 εκατ. ευρώ ετησίως, δρομολογίων του ΟΣΕ με βάση τις κοινωνικές ανάγκες που αυτά εξυπηρετούν.
Τέλος, όπως αναφέρθηκε στην συνεδρίαση του ΚΤΕ Μεταφορών και Δικτύων, με βάση το επιχειρησιακό σχέδιο για τον ΟΣΕ, διαχωρίζονται οι υποδομές από την λειτουργία και τα δρομολόγια θα είναι σχεδιασμένα με βάση την βιωσιμότητα αλλά και τις κοινωνικές ανάγκες.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ