ΜΕΙΝΕ ΣΕ ΕΠΑΦΗ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Τριτοκοσμικές συνθήκες στο ΔΙΕΚ Κομοτηνής καταγγέλλουν σπουδαστές

Αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε προκάτ αίθουσες με υγρασία και χωρίς θέρμανση – «Μας υποχρεώνουν να κάνουμε 2 rapid test την εβδομάδα ώστε όλοι να είναι προστατευμένοι από τον ιό, με αντίτιμο από την τσέπη μας, αλλά οι υπεύθυνοι ανεύθυνοι το έχουν βάλει στόχο να είμαστε συνεχώς άρρωστες»

Τριτοκοσμικές συνθήκες στο Δημόσιο ΙΕΚ Κομοτηνής καταγγέλλουν σπουδαστές της ειδικότητας Τεχνικός Αισθητικός Ποδολογίας μέσω επιστολής τους στη «Φωνή της Ροδόπης».

Στην ανακοίνωση τους, την οποία δημοσιεύουμε αυτούσια, αναφέρουν:

«Αποτελούμε ένα τμήμα υποδειγματικό στο Δημόσιο ΙΕΚ Κομοτηνής με εκπαιδευτές καταπληκτικούς και μαθητές/ριες αφοσιωμένους/ες στην τέχνη που επιλέξαμε (και όχι μόνο από την Κομοτηνή), αλλά, δυστυχώς οι κτιριακές εγκαταστάσεις που μας έχουν τοποθετήσει δυσκολεύουν στον μέγιστο βαθμό κάθε μέρα την μάθηση και εκπαίδευση μας.

Μας τοποθέτησαν εργαστηριακά στην Προκάτ επέκταση του κτιρίου. Όταν βρέχει πρέπει να έχουμε λεκάνες διότι στάζει από παντού. Το πετρέλαιο ποτέ δεν φτάνει εκεί με αποτέλεσμα να μην δουλεύουν τα καλοριφέρ. Το κλιματιστικό χάλασε, αφαιρέθηκε και ποτέ δεν επανεγκαταστάθηκε παρά τις παρακλήσεις και της Διευθύντριας του Εργαστηριακού Κέντρου Κομοτηνής, αλλά, και της Διευθύντριας του Δημόσιου ΙΕΚ Κομοτηνής.

Με δύο ηλεκτρικές σόμπες, παλιάς τεχνολογίας (εκ των οποίων λειτουργεί μόνο η μία) προσπαθούμε να ζεσταθούμε 15 σπουδάστριες. Η υγρασία σου τρυπάει τα κόκκαλα, όλες με μπουφάν ή ακόμα και κουβέρτες … Είμαστε υποχρεωμένες να δουλεύουμε οι μισές με τα χέρια και οι υπόλοιπες να κάνουν τα μοντέλα με τα πόδια μέσα στο νερό… Όπως και να έχει φεύγουμε με μελανιασμένα άκρα και ο χειμώνας είναι ακόμη στην αρχή!

Όλοι καταλαβαίνετε τι γίνεται ή καλύτερα τι δεν γίνεται. Μέσα σε όλο αυτό το πνεύμα μαθαίνουμε ότι η καθαρίστρια του σχολείου δεν προλαβαίνει να φτάσει να καθαρίσει ή έστω για να πάρει την γεμάτη σακούλα με τα σκουπίδια… Σε ένα τμήμα με ιδιαίτερο υγειονομικό χαρακτήρα…

Πριν από λίγες μέρες μας ανακοινώθηκε ότι αυτή η συγκεκριμένη αίθουσα θα αποτελεί την μόνιμη βάση μας όλο το έτος που μας απέμεινε με όλο το χειμώνα μπροστά μας… Μας υποχρεώνουν να κάνουμε 2 ράπιντ τεστ την εβδομάδα ώστε όλοι να είναι προστατευμένοι από τον ιό με αντίτιμο από την τσέπη μας αλλά οι υπεύθυνοι ανεύθυνοι το έχουν βάλει στόχο να είμαστε συνεχώς άρρωστες… Η πνευμονία μας γυροφέρνει συνεχώς.

Εμείς τα αποπαίδια του Δημοσίου ΙΕΚ Κομοτηνής απευθυνόμαστε σε όλους τους υπεύθυνους (Δήμου Κομοτηνής) να δώσουν τις λύσεις άμεσα στα προβλήματα που είναι μεγάλα και να συνεχίσουμε την χρονιά μας σε ανθρώπινες συνθήκες όπως αρμόζει σε κάθε σύγχρονη ειδικότητα σε μία εκπαιδευτική κοινότητα που θέλει να αποτελεί πρότυπο».

ΠΑΙΔΕΙΑ

Η Τσικνοπέμπτη έγινε… Chikno Thursday σε βιβλίο αγγλικών της Γ’ Γυμνασίου

Στο ίδιο βιβλίο η Καθαρά Δευτέρα παρουσιάζεται ως… Clean Monday

Δημοσιεύθηκε

στις

Με έναν τρόπο που θυμίζει… greeklish και όχι αγγλική απόδοση ενός ελληνικού όρου επέλεξαν στο υπουργείο Παιδείας να μεταφράσουν στους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου την Τσικνοπέμπτη.

Συγκεκριμένα ο εν λόγω νεολογισμός εμφανίζεται στο βιβλίο εργασιών της Γ’ Γυμνασίου που δίνει το υπουργείο Παιδείας στους μαθητές στο πλαίσιο άσκησης στην οποία καλούνται να αντιστοιχίσουν ορολογίες  εορτών στην Ελλάδα με φράσεις που τις περιγράφουν.

Και ενώ το Πάσχα, το οποίο περιγράφεται ως Ressurection of Jesus Christ, αποδίδεται ως Easter, η Τσικνοπέμπτη παρουσιάζεται σαν κακόγουστο αστείο ως Chikno Thursday και όχι περιγραφικά όπως για παράδειγμα Meat Day, ή Roast Meat Day, ή έστω Tsiknopempti σε μία προσπάθεια τουλάχιστον να αποδοθεί ο όρος με την ελληνική του ονομασία.

Την ίδια ώρα η Καθαρά Δευτέρα εμφανίζεται ως Clean Monday αποδίδοντας τον όρο «Καθαρά» κυριολεκτικά ως καθαριότητα/πλύσιμο και όχι μεταφορικά όπως ερμηνεύεται και στα ελληνικά. Όπως αναφέρει η εφημερίδα Καθημερινή, τα βιβλία αυτά οδεύουν προς αλλαγή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Από Δευτέρα μέσω του edupass.gov.gr η «σχολική κάρτα» για τα δημόσια σχολεία

Οι υπόχρεοι ή οι γονείς/κηδεμόνες τους εισέρχονται στην πλατφόρμα και δηλώνουν την πρόθεση φυσικής παρουσίας τους στους χώρους της σχολικής μονάδας, ζητώντας να αποστέλλεται στη θυρίδα της σχολικής μονάδας τους η κατάστασή τους

Δημοσιεύθηκε

στις

Από τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου τίθεται σε λειτουργία για τις δημόσιες σχολικές μονάδες η πλατφόρμα edupass.gov.gr, η οποία αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο για την υγειονομική θωράκιση της δια ζώσης λειτουργίας των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών. Χάρη στο edupass.gov.gr, o Διευθυντής της σχολικής μονάδας θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιβεβαιώνει ότι εντός της σχολικής μονάδας βρίσκονται μόνο πρόσωπα (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί/μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π., επισκέπτες), τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις φυσικής παρουσίας στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

H πλατφόρμα αφορά επί του παρόντος μόνο τις σχολικές μονάδες της δημόσιας πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. Στην πλατφόρμα ενσωματώνονται όλες οι λειτουργίες του self-testing.gov.gr και η διαδικασία έκδοσης της Σχολικής Κάρτας για COVID-19. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που φοιτούν σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες θα εξακολουθήσουν να δηλώνουν το αποτέλεσμα των self-test στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr και να εκδίδουν την σχολική κάρτα για COVID-19, ακολουθώντας την ίδια ακριβώς διαδικασία που ακολουθούν μέχρι και σήμερα.

Επισημαίνεται ότι το self-test που πρέπει να δηλωθεί στις 28-29/10/2021 από τους γονείς/κηδεμόνες μαθητών που φοιτούν σε δημόσιες σχολικές μονάδες  θα δηλωθεί -για τελευταία φορά- στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Υπόχρεοι υποβολής στην πλατφόρμα edupass.gov.gr δήλωσης συμμετοχής με φυσική παρουσία στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία στις δημόσιες σχολικές μονάδες είναι: (α) οι μαθητές/τριες, (β) το εκπαιδευτικό προσωπικό και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), (γ) κάθε άλλο φυσικό πρόσωπο, που συμμετέχει με φυσική παρουσία σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που διενεργείται εντός των χώρων της δημόσιας εκπαιδευτικής δομής («επισκέπτες»), όπως για παράδειγμα φοιτητές/τριες που πραγματοποιούν πρακτική άσκηση στη σχολική μονάδα.

Οι υπόχρεοι ή οι γονείς/κηδεμόνες των υπόχρεων εισέρχονται στην πλατφόρμα και δηλώνουν την πρόθεση φυσικής παρουσίας τους στους χώρους της σχολικής μονάδας, ζητώντας να αποστέλλεται στη θυρίδα της σχολικής μονάδας τους η κατάστασή τους.

Α) Σε περίπτωση που οι υπόχρεοι έχουν εμβολιασθεί ή που έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου, η δήλωση αυτή πρέπει να γίνει μία μόνο φορά και

Β) σε περίπτωση που υπόχρεοι υποβάλλονται σε διαγνωστικό (rapid/PCR) ή αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), η δήλωση πρέπει να γίνεται όσες φορές απαιτείται από το εκάστοτε ισχύον πλαίσιο, π.χ. για τους μαθητές που δεν έχουν εμβολιασθεί/νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου, η αντίστοιχη δήλωση στο edupass.gov.gr πρέπει να υποβάλλεται δύο φορές την εβδομάδα.

Υπενθυμίζεται ότι το edupass.gov.gr σε πρώτη φάση ενεργοποιήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και στόχος του είναι να συμβάλει στην προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά και στην απλούστευση των διαδικασιών ελέγχου για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Η νέα πλατφόρμα συνιστά αποτέλεσμα της συνεργασίας των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και είναι προσβάσιμη από το gov.gr. Υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ η άντληση των στοιχείων πραγματοποιείται από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και την ΗΔΙΚΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Eπίσκεψη στην Ιταλία εκπαιδευτικών και μαθητών του ΓΕΛ Ιάσμου

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus, εκπαιδευτικοί και μαθητές από τον Ίασμο φιλοξενήθηκαν στη Roccela Ionica, πόλη της Νότιας Ιταλίας

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε μικρής διάρκειας ανταλλαγή μαθητών συμμετείχαν έξι μαθητές του ΓΕΛ Ιάσμου συνοδευόμενοι από τη διευθύντρια του σχολείου κ. Βάγια Σερέτη και την εκπαιδευτικό κ. Ελισάβετ Βαφειάδου στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+229 Technology as a solution for Climate Change.

Το πρόγραμμα Erasmus+ χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή επιτροπή και υπεύθυνη μονάδα υλοποίησης για την Ελλάδα είναι το ΙΚΥ. Θέμα του έργου του ΓΕΛ Ιάσμου είναι η κλιματική αλλαγή και η διάρκειά του είναι διετής.  Συμμετέχουν σχολεία από την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Λιθουανία, την Πορτογαλία και την Τουρκία.

Στην ανταλλαγή αυτή των μαθητών που φιλοξένησε το σχολείο Istituto Istruzione Superiore «P. Mazzone» της Ιταλίας στη Roccela Ionica από 18 έως 22 Οκτωβρίου παρουσιάστηκαν από τους μαθητές στοιχεία για το Aποτύπωμα του Άνθρακα και συζητήθηκαν οι ατομικές και οικογενειακές δραστηριότητες που συντελούν στην αύξηση του Αποτυπώματος, καθώς και οι τρόποι μείωσής του. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για δράσεις και πρωτοβουλίες σχετικά με την ανακύκλωση των απορριμμάτων, τα κριτήρια απόκτησης γαλάζιας σημαίας, τα συστήματα καθαρισμού της θάλασσας, την εξοικονόμηση ενέργειας, την ενέργεια από τα κύματα κα.

Η κινητικότητα εκτός από δράσεις σχετικά με την κλιματική αλλαγή περιελάμβανε παρουσιάσεις των σχολείων και των εκπαιδευτικών συστημάτων. Περιελάμβανε επίσης επισκέψεις σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καθώς το σχολείο που φιλοξενούσε το ΓΕΛ Ιάσμου βρίσκεται στην περιοχή της Μεγάλης Ελλάδας, Μagna Graecia , η αντιπροσωπεία του σχολείου επισκέφθηκε τον αρχαιολογικό χώρο των Επιζεφύριων Λοκρών, που ήταν από τις πιο σημαντικές και εύπορες πόλεις της Μεγάλης Ελλάδας.

Οι Επιζεφύριοι Λοκροί ήταν αρχαία Ελληνική αποικία που ιδρύθηκε κατά τον δεύτερο ελληνικό αποικισμό (7ο π.Χ. αιώνα)  από Λοκρούς, από τους οποίους πήρε και το όνομά της. Σήμερα στην περιοχή της αρχαίας πόλης βρίσκεται χτισμένη η Ιταλική κωμόπολη Λόκρι (Locri). Το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσης επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Magna Graecia στο Reggio Calabria, το αρχαίο Ρήγιο, όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές θαύμασαν τα περίφημα αρχαιοελληνικά μπρούντζινα αγάλματα, γνωστά ως Riace warriors, σήμα κατατεθέν της πόλης.

Ήταν ιδιαίτερα συγκινητικό το ότι ανάμεσα στους μαθητές του Ιταλικού σχολείου υπήρχαν μαθητές που οι γιαγιάδες τους και οι παππούδες τους μιλούσαν τη Grecanicο, την ελληνική διάλεκτο της Καλαβρίας, τα «αρχαία ελληνικά» σύμφωνα με τους ίδιους. 

Επόμενος σταθμός του προγράμματος θα είναι μικρής διάρκειας ανταλλαγή μαθητών τον ερχόμενο Φεβρουάριο στην Κωνσταντινούπολη και θέμα: Κλίμα και υγεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Ευχαριστήριο Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής στην Αρμένικη Κοινότητα

Για την ευγενή χορηγία – δωρεά ενός φορητού εξεταστικού κρεβατιού προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του σχολείου

Δημοσιεύθηκε

στις

Ευχαριστήριο στην Αρμένικη Κοινότητα Κομοτηνής απευθύνει το Μουσικό Σχολείο για την χορηγία – δωρεά ενός φορητού εξεταστικού κρεβατιού.

Η ευχαριστήρια επιστολή:

«Η διεύθυνση του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής, θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά το διοικητικό συμβούλιο και τον πρόεδρο της Αρμένικης Κοινότητας Κομοτηνής για την ευγενή χορηγία – δωρεά ενός φορητού εξεταστικού κρεβατιού προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του σχολείου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ1 ώρα πριν

Βιβλία στη Βιβλιοθήκη Ξυλαγανής πρόσφερε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ1 ώρα πριν

Γραβάνης: Ανάγκη αλλαγής θεσμικού πλαισίου για Τειρεσία και φορολογική ενημερότητα

ΡΟΔΟΠΗ3 ώρες πριν

Εορτάστηκε στην Κομοτηνή η επέτειος της Εθνικής Αντίστασης κατά του φασισμού

ΡΟΔΟΠΗ3 ώρες πριν

Νέος πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Ροδόπης ο Δημήτρης Ερελιάδης

YΓΕΙΑ5 ώρες πριν

Κορωνοϊός: 57 κρούσματα στη Ροδόπη

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ2 ημέρες πριν

Ροδόπη: Τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων την επόμενη εβδομάδα

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ2 ημέρες πριν

Ροδόπη: Αλλοδαποί διακινητές μετέφεραν 12 παράνομους μετανάστες

ΠΑΙΔΕΙΑ2 ημέρες πριν

Η Τσικνοπέμπτη έγινε… Chikno Thursday σε βιβλίο αγγλικών της Γ’ Γυμνασίου

ΠΟΛΙΤΙΚΗ2 ημέρες πριν

Γιώργος Μανανάς: «Πάμε μαζί μπροστά με τον Νίκο Ανδρουλάκη»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ2 ημέρες πριν

Τις ελλείψεις στο ΕΚΑΒ Ροδόπης κατέγραψε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης

ΡΟΔΟΠΗ3 ώρες πριν

Εορτάστηκε στην Κομοτηνή η επέτειος της Εθνικής Αντίστασης κατά του φασισμού

ΡΟΔΟΠΗ3 ώρες πριν

Νέος πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Ροδόπης ο Δημήτρης Ερελιάδης

ΠΟΛΙΤΙΚΗ3 ημέρες πριν

Λοβέρδος: «Είναι η τελευταία μας ευκαιρία, αν ο ΣΥΡΙΖΑ καθιερωθεί τελειώσαμε»

YΓΕΙΑ3 ημέρες πριν

Κορωνοϊός: Σκέψεις για επαναφορά της χρήσης μάσκας παντού

ΕΒΡΟΣ3 ημέρες πριν

Αφίχθησαν στην Αλεξανδρούπολη 375 Αμερικανοί στρατιώτες

ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες πριν

Απογραφή 2021: Παράταση έως τις 13 Δεκεμβρίου για την αυτοαπογραφή

ΕΒΡΟΣ3 ημέρες πριν

Έβρος: Αίθουσες ρομποτικής σε σχολεία από την Ένωση «Μαζί για το Παιδί» και τη Skroutz

ΒΟΥΛΗ3 ημέρες πριν

Φίλης: «Ο φράχτης στον Έβρο διαχωρίζει τη Θράκη από την υπόλοιπη χώρα»

ΒΟΥΛΗ5 ημέρες πριν

Χαρίτου: «Το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να δώσει την ελπίδα στη Θράκη»

ΒΟΥΛΗ6 ημέρες πριν

Στυλιανίδης: «Τραγικός ο ισχυρισμός Ζεϊμπέκ ότι η Ελλάδα δεν είναι κοσμικό κράτος»

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copyright © 2021 - ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x