ΜΕΙΝΕ ΣΕ ΕΠΑΦΗ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Παρόν στην 85η ΔΕΘ είναι και φέτος το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Το περίπτερο του ΔΠΘ επισκέφθηκαν μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ο Υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος

To νέο πληροφοριακό σύστημα Ηλεκτρονικής Γραμματείας Universis παρουσιάζει το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης κατά την φετινή συμμετοχή του στην 85η ΔΕΘ. Πρόκειται για ένα λογισμικό ανοικτού κώδικα που αναπτύχθηκε από τη Διεύθυνση Μηχανοργάνωσης του ΔΠΘ σε συνεργασία με το ΑΠΘ και στοχεύει στην ολοκληρωμένη, απλούστερη και αποτελεσματική διαχείριση των ακαδημαϊκών διαδικασιών.

Το Universis διατίθεται δωρεάν και αποτελεί την απόδειξη ότι τα Ελληνικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα δημιουργούν, συνεργάζονται, πρωτοπορούν, καινοτομούν, αναπτύσσοντας ένα λογισμικό υψηλής ποιότητας προκειμένου να καλύψουν το μεγάλο και ποικιλόμορφο όγκο των αναγκών τους.

Η «iGEM NOUS», μια διεπιστημονική ομάδα που απαρτίζεται από 12 προπτυχιακούς φοιτητές κυρίως του ΔΠΘ και άλλων Ελληνικών πανεπιστημίων, φιλοξενείται φέτος στο περίπτερο του ΔΠΘ και ενημερώνει το κοινό για την ερευνητική πρόταση η οποία εστιάζει στην ανάπτυξη μιας καινοτόμου, ανώδυνης και ταυτόχρονα μη επεμβατικής θεραπείας για την οστεοαρθρίτιδα, ασθένεια από την οποία υποφέρει το 7% του παγκόσμιου πληθυσμού, προκειμένου οι ασθενείς να βιώνουν την καθημερινότητά τους χωρίς πόνο και περιορισμούς. Η ομάδα προετοιμάζεται να συμμετάσχει στον παγκόσμιο διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας iGEM 2021, που θα πραγματοποιηθεί τον επόμενο μήνα στο εξωτερικό.

Το Εργαστήριο Μικρο & Νανοτεχνολογίας του Τμήματος  Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών συμμετέχει εκθέτοντας δείγματα μπαταριών  (Pouchcells, Coincells, Swagelokcells) που κατασκευάζονται στο Εργαστήριο, καθώς και την spinoff εταιρεία INEM Technologies IKE  που έχει ιδρύσει και αφορά σε θέματα καινοτόμων υλικών για ενεργειακές εφαρμογές, φωτοβολταϊκά, αισθητήρες, κλπ.

Η ομάδα DemocritusRacingTeam (DRT) αποτελούμενη από προπτυχιακούς φοιτητές με πάθος και μεράκι, δίνει και φέτος το παρόν της με την ΑΡΓΩ, το μονοθέσιο όχημα με το οποίο εκπροσωπεί το Ίδρυμα στους Διεθνείς αγώνες Formula SAESeries. Άρτια αφιχθείσα από την Ολλανδία όπου μετείχε στον διαγωνισμό Formula Student Netherlands 2021, κατάφερε να κατακτήσει την 6η γενική θέση ανάμεσα σε 27 ομάδες. Έτσι εκπλήρωσε τους αγωνιστικούς στόχους της ανάμεσα στους οποίους ήταν και η επιτυχής ολοκλήρωση του δυναμικού αγωνίσματος «Endurance & Efficiency», ένα από τα πιο απαιτητικά αγωνίσματα του διαγωνισμού.

Το πρόγραμμα Eye4water που υλοποιείται απόμια ομάδα 10 Καθηγητών, 3 μελών ΕΤΕΠ-ΕΔΙΠ και 31 ερευνητών και συνεργατών από ταΤμήματα Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος και αφορά στην Ενίσχυση της Ορθολογικής Διαχείρισης του Νερού στην Περιφέρεια ΑΜΘ μέσω Ανάπτυξης Καινοτόμων Μεθοδολογιών ΤΠΕ και Βελτίωσης Ερευνητικών Υποδομών, πλαισιώνει την φετινή συμμετοχή του Δημοκριτείου. Η σύγχρονη ολοκληρωμένη παρακολούθηση με συνδυασμό ICT τεχνολογιών καλύπτει τα επιφανειακά νερά από τις πηγές των ποταμών Λασπία και Λίσσου μέχρι τις παράκτιες περιοχές τους και τα υπόγεια ύδατα, ενθαρρύνοντας μάλιστα την συμμετοχή των πολιτών και των άμεσα ενδιαφερομένων.

Παρόντες στο περίπτερο του Δ.Π.Θ. όταν η Έκθεση άνοιξε τις πόρτες της, ο Πρύτανης Καθηγητής Αλέξανδρος Πολυχρονίδης, ο Αντιπρύτανης Φώτης Μάρης και η Αντιπρύτανης Μαρία Μιχαλοπούλου, μαζί με προσωπικό και φοιτητές του Πανεπιστημίου που στελεχώνουν τον εκθεσιακό χώρο του περιπτέρου, υποδέχτηκαν τους επισκέπτες μεταξύ των οποίων ο Πρωθυπουργός, η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ο Υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος, μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι της περιοχής, και άλλοι.

ΠΑΙΔΕΙΑ

Δια ζώσης λειτουργία των Πανεπιστημίων με αυξημένα μέτρα προστασίας

Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ανακοίνωση με όλα τα μέτρα που πρέπει να τηρούν φοιτητές και καθηγητές – «Άνω του 73% των εγγεγραμμένων φοιτητών έχουν εμβολιαστεί με μία τουλάχιστον δόση ή έχουν νοσήσει»

Δημοσιεύθηκε

στις

Δια ζώσης λειτουργία προβλέπεται για τη νέα εκπαιδευτική χρονιά στα ελληνικά πανεπιστήμια, με αυξημένα μέτρα προστασίας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, τα οποία το υπουργείο Παιδείας αναλύει μέσω ανακοίνωσής του.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας «τα ποσοστά εμβολιασμού στην ακαδημαϊκή κοινότητα είναι πολύ ενθαρρυντικά και συμβάλλουν καθοριστικά στη θωράκιση της δια ζώσης εκπαίδευσης».

Ειδικότερα:

  • Άνω του 73% των εγγεγραμμένων φοιτητών έχουν εμβολιαστεί με τουλάχιστον 1 δόση ή έχουν νοσήσει.
  • Άνω του 87% διοικητικού προσωπικού έχει πλήρως εμβολιαστεί.
  • Άνω του 91% των μελών ΔΕΠ έχει πλήρως εμβολιαστεί.

Το διδακτικό προσωπικό και οι φοιτητές, προκειμένου να συμμετέχουν στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία των ΑΕΙ οφείλουν να πληρούν μία από τις εξής προϋποθέσεις:

  • έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον 14 ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού,
  • επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης τελευταίου εξαμήνου, ή
  • έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί σε εργαστηριακό έλεγχο (rapid ή PCR) για κορωνοϊό 2 φορές την εβδομάδα, με δική τους δαπάνη, έως 48 ώρες πριν την προσέλευσή τους στα ΑΕΙ κάθε Τρίτη και Παρασκευή, και επιδεικνύουν βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος.

Από 30.9.2021 η συμμετοχή των φοιτητών των Σχολών Επιστημών Υγείας σε εκπαιδευτική διαδικασία ή πρακτική/κλινική άσκηση σε φορείς του δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα για τους οποίους έχει καταστεί υποχρεωτικός ο εμβολιασμός πραγματοποιείται μόνο κατόπιν απόδειξης ότι έχει πραγματοποιηθεί η πρώτη ή μονοδοσική δόση εμβολίου κατά του COVID-19, η δε ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου πρέπει να γίνει στον προβλεπόμενο χρόνο.

Κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών Α’ και Β’ κύκλου πραγματοποιείται αποκλειστικά δια ζώσης με τη μέγιστη πληρότητα, με την επιφύλαξη των προβλέψεων του νόμου για μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών (παρ. 3, άρ. 30, Ν 4485/2017).

Παράλληλα προβλέπεται η λειτουργία εμβολιαστικών κέντρων ή αποστολή κινητών μονάδων εμβολιασμού στα ΑΕΙ ή σε συνεργασία με τα ΑΕΙ για τον άμεσο εμβολιασμό τόσο του προσωπικού, όσο και των φοιτητών που δεν έχουν εμβολιαστεί έως σήμερα. Επιπλέον, τίθεται σε λειτουργία προσεχώς η ηλεκτρονική πλατφόρμα edupass.gov.gr, στο πλαίσιο της οποίας θα διασυνδέεται η πληροφορία σχετικά με τον εμβολιασμό, νόσηση ή τα εργαστηριακά τεστ που κάνουν οι υπόχρεοι με τις Γραμματείες του κάθε τμήματος. Το αμέσως επόμενο διάστημα τα ΑΕΙ δύναται να προσλάβουν έκτακτο προσωπικό με αποκλειστικό αντικείμενο τον έλεγχο των κατά περίπτωση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων των συμμετεχόντων στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

Συνοπτικά, κατόπιν σύστασης της επιτροπής των ειδικών, το πρωτόκολλο για τη λειτουργία των Πανεπιστημίων έχει ως εξής:

  • Κάθε Σχολή ή Τμήμα ΑΕΙ, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου, ορίζει τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 και τον αναπληρωτή του.
  • Η εκπαιδευτική διαδικασία στα ΑΕΙ που αφορά στη διδασκαλία μαθημάτων υποχρεωτικών, υποχρεωτικής επιλογής ή ελεύθερης επιλογής), σεμιναρίων εργαστηρίων και κλινικών ή πρακτικών ασκήσεων στο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών κάθε κύκλου πραγματοποιείται με διά ζώσης εκπαίδευση των φοιτητών (σε ποσοστό 100%) και στην μέγιστη πληρότητα των αιθουσών και σύμφωνα με τα οριζόμενα στον εγκεκριμένο κανονισμό του κάθε προγράμματος σπουδών.
  • Η εκπαιδευτική διαδικασία στα ΑΕΙ πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στον εγκεκριμένο κανονισμό του κάθε προγράμματος σπουδών.
  • Η διενέργεια πρακτικής άσκησης φοιτητών κάθε κύκλου σπουδών με φυσική παρουσία σε φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα πραγματοποιείται σύμφωνα με τα ειδικότερα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας και τους όρους που ισχύουν ανά φορέα για τους λοιπούς εργαζομένους.
  • Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική τόσο σε εσωτερικούς, όσο και εξωτερικούς χώρους των ΑΕΙ όπου υπάρχει συνωστισμός. Εξαιρούνται περιπτώσεις όπου η φύση του διδασκόμενου μαθήματος δεν επιτρέπει τη διεξαγωγή τους με χρήση μάσκας (π.χ. αθλήματα σε Σχολές Φυσικής Αγωγής, χρήση πνευστών μουσικών οργάνων σε Τμήματα Μουσικών Σπουδών).
  • Τηρούνται όλα τα αναγκαία μέτρα Υγιεινής και Καθαριότητας/Απολύμανσης σε όλους τους εκπαιδευτικούς χώρους των ΑΕΙ, η διασφάλιση επαρκούς αερισμού, ο συνεχής καθαρισμός και η εφαρμογή απολυμαντικών σε επιφάνειες και εργαστηριακό εξοπλισμό.
  • Λειτουργία αιθουσών πολυμέσων – αναγνωστηρίων – βιβλιοθηκών: Είσοδος με επίδειξη βεβαίωσης εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού αποτελέσματος. – Υποχρεωτική χρήση μάσκας.
  • Φοιτητικά γυμναστήρια: Λειτουργία σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτουργίας των γυμναστηρίων.
  • Καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος: Εφαρμόζονται τα μέτρα και οι ειδικότεροι κανόνες λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος για τα φοιτητικά εστιατόρια και τα κυλικεία (σε εσωτερικούς χώρους μόνο εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες) – Δυνατότητα λήψης φαγητού σε πακέτο για τους μη εμβολιασμένους ή μη (διευκρινιστικά) νοσήσαντες φοιτητές, υπό την προϋπόθεση μη παραμονής στους εσωτερικούς χώρους των εστιατορίων.
  • Φοιτητικές εστίες:
  • Τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων Περιβαλλοντικής Υγιεινής και Καθαριότητας σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους της εστίας.
  • Απομόνωση σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες οδηγίες του ΕΟΔΥ τυχόν διαμένοντος φοιτητή σε φοιτητική εστία που έχει διαγνωσθεί ως θετικός στον covid-19 σε μονόκλινο δωμάτιο, εφόσον δεν διαμένει ήδη σε τέτοιο τύπο δωματίου.
  • Τελετές ορκωμοσίας με φυσική παρουσία: Η είσοδος εκπροσώπων του ΑΕΙ, φοιτητών και επισκεπτών θα πραγματοποιείται κατόπιν επίδειξης βεβαίωσης εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικού εργαστηριακού αποτελέσματος και με υποχρεωτική χρήση μάσκας.
  • Προγράμματα ανταλλαγής – κινητικότητας φοιτητών, διδακτικού και λοιπού προσωπικού των ΑΕΙ (π.χ. Erasmus) θα διενεργούνται σύμφωνα με τους κανόνες που ισχύουν για τα ταξίδια.

Ίδιοι όροι λειτουργίας ισχύουν και για τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και τα Κολέγια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία ζητάνε οι εκπαιδευτικοί της Ροδόπης

Πραγματοποίησαν συγκέντρωση στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης – «Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν μπορεί να αποδεχθεί μια αυταρχική πολιτική που φορτώνει στις πλάτες των εκπαιδευτικών τις ευθύνες της κυβέρνησης»

Δημοσιεύθηκε

στις

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης πραγματοποίησε το μεσημέρι της Τετάρτης 15 Σεπτεμβρίου ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες» με αιτήματα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

«Τα μέτρα που επιβάλλει η κυβέρνηση δεν στοχεύουν στην αντιμετώπιση της πανδημίας  και την προάσπιση της υγείας  αλλά την συγκάλυψη των ευθυνών της», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος, ο οποίος ζητά μεταξύ άλλων, ολιγομελή τμήματα με 15 μαθητές ανά τάξη, προσλήψεις εκπαιδευτικών και αύξηση δρομολογίων.

Τη συγκέντρωση των εκπαιδευτικών στήριξε επίσης η ΑΔΕΔΥ Ροδόπης, η οποία προκήρυξε για σήμερα δίωρη στάση εργασίας.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ροδόπης, Στέφανος Μακρυγιάννης

Στην ανακοίνωση του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Οι Τρεις Ιεράρχες» αναφέρει:

«Η σχολική χρονιά ξεκινά με νωπές ακόμη στη μνήμη μας τις στάχτες από τις πυρκαγιές που άφησαν πίσω τους καμένα 1,2 εκατομμύρια στρέμματα δασικής κι αγροτικής γης, σπίτια κι ολόκληρους οικισμούς, αποτέλεσμα της κυβερνητικής αμέλειας, μα και νέα “ευκαιρία” κατά την κυβέρνηση για “πράσινες” επενδύσεις κι “ανάπτυξη” (ανεμογεννήτριες, ξενοδοχεία κ.ά.). Ξεκινά με δεκάδες χιλιάδες παιδιά αποκλεισμένα από την τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της επιβολής της βάσης εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) από το Υ.ΠΑΙ.Θ., την απροκάλυπτη εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εμπόρων της παιδείας και των ιδιωτικών κολεγίων.

Η χρονιά ξεκινά και πάλι με μεγάλα κενά εκπαιδευτικών, καθώς παρά το πολύ θετικό στοιχείο –αποτέλεσμα μακρόχρονων δυναμικών αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος– της πραγματοποίησης των 11.700 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, ο αριθμός αυτός ήταν κατά πολύ μικρότερος των υπαρχόντων κενών (50.000 περίπου) και η πρώτη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών επίσης υπολείπεται κατά πολύ των αναγκών (ενώ η δεύτερη φάση θα γίνει στις 25/9!). Την ίδια στιγμή με την ψήφιση του Ν.4823/2021 στις 29 Ιουλίου και μέσα σε γενική κατακραυγή έρχεται να συμπληρωθεί το αναχρονιστικό, ταξικό και αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου.

Μαζί δε με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, διαμορφώνεται ένα σχολείο με συντηρητικό και αυταρχικό πρόσημο, στο οποίο το σύνολο σχεδόν των αποφάσεων λαμβάνεται από μονοπρόσωπα όργανα ενώ πολλά από τα δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών και εκπαιδευτικών περικόπτονται ή καταργούνται πλήρως. Από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, από τις ήπιες δεξιότητες και τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, την ανεστραμμένη τάξη, τις κάμερες και την τηλεκπαίδευση, από τους μέντορες, τους συντονιστές τάξεων και τις υπερεξουσίες του διευθυντή, μέχρι την τράπεζα θεμάτων, την ελάχιστη βάση εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) και τις εξετάσεις τύπου PISA, όλα αυτά και πολλά άλλα αποτελούν ψηφίδες στο παζλ ενός σχολείου που οδεύει σταθερά προς την ιδιωτικοποίηση βασικών δομών του, την εξυπηρέτηση στόχων της αγοράς και τη λειτουργία του με δικούς της όρους, την όρθωση φραγμών για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων και τη διαμόρφωση αυταρχικών πλαισίων ώστε να περιοριστούν οι όποιες αντιστάσεις στην αντιδραστική μετάλλαξή του.

Η σχολική χρονιά ξεκινά μέσα σε μια νέα όξυνση της πανδημίας, που απειλεί να κλείσει για τρίτο χρόνο τα σχολεία, καθώς κανένα μέτρο για την θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας ούτε για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων δεν έχει ληφθεί. 

  • Δεν υπάρχει καμιά μείωση του αριθμού μαθητών-τριών ανά τμήμα ενώ δεν γίνεται καν πρόβλεψη για διαχωρισμό έστω στα τμήματα του ολοήμερου προγράμματος που συγχρωτίζονται μαθητές διαφορετικών τμημάτων και ενώ διαθέσιμες αίθουσες υπάρχουν!
  • Δεν έχουν καλυφθεί με επιπλέον προσωπικό καθαριότητας πλήρους ωραρίου όλες οι σχολικές μονάδες ούτε με άλλο βοηθητικό προσωπικό (νοσηλευτές, υπηρεσίες ιχνηλάτησης) ενώ και οι όροι εργασίας του προσωπικού καθαριότητας έχουν γίνει πολύ χειρότεροι!
  • Δεν υπάρχει κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των κενών και προβλημάτων που υπάρχουν στα παιδιά ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης τηλεκπαίδευσης και του μακροχρόνιου κλεισίματος των σχολείων.

Βρισκόμαστε μπροστά στην ίδια πολιτική που αρνείται πεισματικά να ενισχύσει ουσιαστικά και ολόπλευρα το Δημόσιο Σύστημα Υγείας αφήνοντας την υγεία του λαού εκτεθειμένη για δεύτερη συνεχή χρονιά απέναντι στην πανδημία.Η συνέχιση της πολιτικής αυτής φέρνει με βεβαιότητα νέα περιοριστικά μέτρα και λουκέτα σε σχολεία.

Αντί της ουσιαστικής λήψης  όλου του αναγκαίου φάσματος των μέτρων  η κυβέρνηση  χρησιμοποιεί την αναγκαιότητα του εμβολιασμού ως εργαλείο διαχωρισμού των εργαζόμενων  ανοίγοντας  άλλον  έναν ακόμα  δρόμο για την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων με απειλές, υποχρεωτικότητες, αναστολές, στέρηση μισθού. Τραγικό παρεπόμενο των προηγουμένων  θα είναι  οι προσλήψεις «τριμηνιτών» μιας από τις χειρότερες μορφές ελαστικής  εργασίας στην εκπαίδευση.

Είμαστε απολύτως ξεκάθαροι πως τα εμβόλια είναι αποδεδειγμένα επίτευγμα της επιστήμης για την μείωση και την εξάλειψη των λοιμωδών νοσημάτων. Το εμβόλιο είναι όπλο στα χέρια μας για την αντιμετώπιση της πανδημίας  σε συνδυασμό με όλα τα άλλα μέτρα πρόληψης και την ανάγκη ύπαρξης ενός αποκλειστικά δημόσιου και απολύτως δωρεάν, πλήρως αναπτυγμένου, στελεχωμένου και εξοπλισμένου δημόσιου συστήματος υγείας σε όλα τα επίπεδα και κυρίως στο πρωτοβάθμιο επίπεδο.

Αντίθετα η κυβέρνηση με τις νομοθετικές διατάξεις για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού επιχειρεί όχι να πείσει για την αναγκαιότητά του αλλά να ενισχύσει τη λογική της ατομικής ευθύνης, να κουκουλώσει τις ευθύνες της για την προκλητική έλλειψη μέτρων προστασίας, την απαράδεκτη κατάσταση του επικίνδυνα υποστελεχωμένου δημόσιου τομέα της υγείας, της σχεδόν ανύπαρκτης δημόσιας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, την έλλειψη ουσιαστικής ενημέρωσης σχετικά με τα εμβόλια και τους εμβολιασμούς, τις αντιφατικές τοποθετήσεις και μέτρα που μας αφήνουν εκτεθειμένους όλους.

Στην εκπαίδευση από τη νέα σχολική χρονιά η κυβέρνηση

  • Απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς είτε να είναι εμβολιασμένοι ή να διενεργούν με δική τους ευθύνη και κόστος δύο εργαστηριακά test την εβδομάδα.
  • Μεταθέτει έτσι την υποχρέωση για έλεγχο στους ίδιους καθώς  οι δυο εργαστηριακοί διαγνωστικοί  έλεγχοι που πλέον  απαιτούνται, βαραίνουν οικονομικά αποκλειστικά τους εργαζόμενους μειώνοντας το εισόδημα κάθε εργαζομένου  και της οικογένειάς του.
  • Καταργεί την υποχρέωση για διενέργεια εβδομαδιαίων τεστ σε εμβολιασμένους ή αυτούς που  έχουν αναρρώσει από νόσο COVID-19 τους προηγούμενους 6 μήνες, ενώ είναι γνωστό ότι τα εμβόλια μειώνουν μεν δραστικά τον κίνδυνο σοβαρής νόσησης Covid-19 και τον κίνδυνο διασποράς αλλά δεν τον εξαλείφουν.

Τα μέτρα που επιβάλλει η κυβέρνηση δεν στοχεύουν στην αντιμετώπιση της πανδημίας  και την προάσπιση της υγείας  αλλά την συγκάλυψη των ευθυνών της. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρέπει και δεν μπορεί να αποδεχθεί μια τέτοια αυταρχική πολιτική που φορτώνει στις πλάτες των εκπαιδευτικών τις ευθύνες της κυβέρνησης.

Η πολιτική της υποχρεωτικότητας, αξιοποιεί την αναγκαιότητα του εμβολιασμού για να καλλιεργήσει  «τον κοινωνικό αυτοματισμό», αδιαφορεί να ενημερώσει πλήρως και αναλυτικά ώστε να πειστεί και ο πιο δύσπιστος ενώ αδιαφορεί ακόμα και για την έλλειψη ουσιαστικού ελέγχου σε ανθρώπους με ιατρικό ιστορικό. Συνέχεια και αποτέλεσμα της ανυπαρξίας πρωτοβάθμιου συστήματος  υγείας για όλους.

Απαιτούμε:    

  • Μαζικά επαναλαμβανόμενα και δωρεάν τεστ με την ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς ή πλήρους κάλυψής τους από τα ασφαλιστικά ταμεία.
  • 15 παιδιά στις αίθουσες – προσλήψεις εκπαιδευτικών και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών-τριών για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες – μόνιμο πλήρους ωραρίου προσωπικό στην καθαριότητα των σχολείων εδώ και τώρα!
  •  Ενισχυμένα  μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. αναδιάταξη – μείωση της ύλης για την στήριξη των μαθητών και την κάλυψη των κενών και των ψυχοσυναισθηματικών προβλημάτων των μαθητών από την τηλεεκπαίδευση.
  • Πραγματική και ουσιαστική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας (προσλήψεις – μονιμοποίηση συμβασιούχων, ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας, των νοσοκομείων, αύξηση των ΜΕΘ, επίταξη των ιδιωτικών μονάδων υγείας κλπ)
  • Αυξημένα δρομολόγια μαθητών με μειωμένη πληρότητα, δωρεάν χορήγηση όλου του αναγκαίου προστατευτικού εξοπλισμού υψηλής ποιότητας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς!
  • Καμία επιβάρυνση για διεξαγωγή αυτοδιαγνωστικών ελέγχων.

ΤΟ ΔΣ του Συλλόγου μας αποφασίζει

Α) Καλεί όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις ΕΒΠ – ΕΕΠ των σχολικών μονάδων:

  • Σε κάθε απόπειρα συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων (στη βάση της προηγούμενης ή της νέας Υ.Α.) να μην προχωρήσουν μέχρι την έκδοση του νέου κειμένου-απόφασης απεργίας αποχής από τη ΔΟΕ σε καμία συνεδρίαση για το θέμα αυτό.
  • Να προασπίσουν την ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο αρνούμενοι να αποδεχθούν ρόλους και να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε προσπάθεια κατάργησης του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Πανεκπαιδευτική συγκέντρωση και πορεία την Τετάρτη στην Κομοτηνή

Στις 13:30 έξω από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης – Δίωρη στάση εργασίας προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ Ροδόπης – Κάλεσμα συμμετοχής από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών «Οι Τρεις Ιεράρχες»

Δημοσιεύθηκε

στις

Κάλεσμα για συμμετοχή στην πανεκπαιδευτική συγκέντρωση και πορεία που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου στις 13:30 έξω από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, απευθύνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες».

Οι εκπαιδευτικοί θα πραγματοποιήσουν πορεία προς το Δημαρχείο και την κεντρική πλατεία της πόλης ενώ για τη στήριξη της συγκέντρωσης, η ΑΔΕΔΥ Ροδόπης προκήρυξε δίωρη στάση εργασίας από τις 13:00 έως τις 15:00.

Στο κάλεσμα αναφέρεται:

«Η σχολική χρονιά ξεκινά με νωπές ακόμη στη μνήμη μας τις στάχτες από τις πυρκαγιές που άφησαν πίσω τους καμένα 1,2 εκατομμύρια στρέμματα δασικής κι αγροτικής γης, σπίτια κι ολόκληρους οικισμούς, αποτέλεσμα της κυβερνητικής αμέλειας, μα και νέα “ευκαιρία” κατά την κυβέρνηση για “πράσινες” επενδύσεις κι “ανάπτυξη” (ανεμογεννήτριες, ξενοδοχεία κ.ά.). Ξεκινά με δεκάδες χιλιάδες παιδιά αποκλεισμένα από την τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της επιβολής της βάσης εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) από το Υ.ΠΑΙ.Θ., την απροκάλυπτη εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εμπόρων της παιδείας και των ιδιωτικών κολεγίων.

Η χρονιά ξεκινά και πάλι με μεγάλα κενά εκπαιδευτικών, καθώς παρά το πολύ θετικό στοιχείο –αποτέλεσμα μακρόχρονων δυναμικών αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος– της πραγματοποίησης των 11.700 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, ο αριθμός αυτός ήταν κατά πολύ μικρότερος των υπαρχόντων κενών (50.000 περίπου) και η πρώτη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών επίσης υπολείπεται κατά πολύ των αναγκών (ενώ η δεύτερη φάση θα γίνει στις 25/9!). Την ίδια στιγμή με την ψήφιση του Ν.4823/2021 στις 29 Ιουλίου και μέσα σε γενική κατακραυγή έρχεται να συμπληρωθεί το αναχρονιστικό, ταξικό και αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου.

Μαζί δε με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, διαμορφώνεται ένα σχολείο με συντηρητικό και αυταρχικό πρόσημο, στο οποίο το σύνολο σχεδόν των αποφάσεων λαμβάνεται από μονοπρόσωπα όργανα ενώ πολλά από τα δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών και εκπαιδευτικών περικόπτονται ή καταργούνται πλήρως. Από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, από τις ήπιες δεξιότητες και τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, την ανεστραμμένη τάξη, τις κάμερες και την τηλεκπαίδευση, από τους μέντορες, τους συντονιστές τάξεων και τις υπερεξουσίες του διευθυντή, μέχρι την τράπεζα θεμάτων, την ελάχιστη βάση εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) και τις εξετάσεις τύπου PISA, όλα αυτά και πολλά άλλα αποτελούν ψηφίδες στο παζλ ενός σχολείου που οδεύει σταθερά προς την ιδιωτικοποίηση βασικών δομών του, την εξυπηρέτηση στόχων της αγοράς και τη λειτουργία του με δικούς της όρους, την όρθωση φραγμών για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων και τη διαμόρφωση αυταρχικών πλαισίων ώστε να περιοριστούν οι όποιες αντιστάσεις στην αντιδραστική μετάλλαξή του.

Η σχολική χρονιά ξεκινά μέσα σε μια νέα όξυνση της πανδημίας, που απειλεί να κλείσει για τρίτο χρόνο τα σχολεία, καθώς κανένα μέτρο για την θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας ούτε για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων δεν έχει ληφθεί

  • Δεν υπάρχει καμιά μείωση του αριθμού μαθητών-τριών ανά τμήμα ενώ δεν γίνεται καν πρόβλεψη για διαχωρισμό έστω στα τμήματα του ολοήμερου προγράμματος που συγχρωτίζονται μαθητές διαφορετικών τμημάτων και ενώ διαθέσιμες αίθουσες υπάρχουν!
  • Δεν έχουν καλυφθεί με επιπλέον προσωπικό καθαριότητας πλήρους ωραρίου όλες οι σχολικές μονάδες ούτε με άλλο βοηθητικό προσωπικό (νοσηλευτές, υπηρεσίες ιχνηλάτησης) ενώ και οι όροι εργασίας του προσωπικού καθαριότητας έχουν γίνει πολύ χειρότεροι!
  • Δεν υπάρχει κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των κενών και προβλημάτων που υπάρχουν στα παιδιά ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης τηλεκπαίδευσης και του μακροχρόνιου κλεισίματος των σχολείων.

Βρισκόμαστε μπροστά στην ίδια πολιτική που αρνείται πεισματικά να ενισχύσει ουσιαστικά και ολόπλευρα το Δημόσιο Σύστημα Υγείας αφήνοντας την υγεία του λαού εκτεθειμένη για δεύτερη συνεχή χρονιά απέναντι στην πανδημία.Η συνέχιση της πολιτικής αυτής φέρνει με βεβαιότητα νέα περιοριστικά μέτρα και λουκέτα σε σχολεία.

Αντί της ουσιαστικής λήψης  όλου του αναγκαίου φάσματος των μέτρων  η κυβέρνηση  χρησιμοποιεί την αναγκαιότητα του εμβολιασμού ως εργαλείο διαχωρισμού των εργαζόμενων  ανοίγοντας  άλλον  έναν ακόμα  δρόμο για την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων με απειλές, υποχρεωτικότητες, αναστολές, στέρηση μισθού. Τραγικό παρεπόμενο των προηγουμένων  θα είναι  οι προσλήψεις «τριμηνιτών» μιας από τις χειρότερες μορφές ελαστικής  εργασίας στην εκπαίδευση.

Είμαστε απολύτως ξεκάθαροι πως τα εμβόλια είναι αποδεδειγμένα επίτευγμα της επιστήμης για την μείωση και την εξάλειψη των λοιμωδών νοσημάτων. Το εμβόλιο είναι όπλο στα χέρια μας για την αντιμετώπιση της πανδημίας  σε συνδυασμό με όλα τα άλλα μέτρα πρόληψης και την ανάγκη ύπαρξης ενός αποκλειστικά δημόσιου και απολύτως δωρεάν, πλήρως αναπτυγμένου, στελεχωμένου και εξοπλισμένου δημόσιου συστήματος υγείας σε όλα τα επίπεδα και κυρίως στο πρωτοβάθμιο επίπεδο.

Αντίθετα η κυβέρνηση με τις νομοθετικές διατάξεις για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού επιχειρεί όχι να πείσει για την αναγκαιότητά του αλλά να ενισχύσει τη λογική της ατομικής ευθύνης, να κουκουλώσει τις ευθύνες της για την προκλητική έλλειψη μέτρων προστασίας, την απαράδεκτη κατάσταση του επικίνδυνα υποστελεχωμένου δημόσιου τομέα της υγείας, της σχεδόν ανύπαρκτης δημόσιας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, την έλλειψη ουσιαστικής ενημέρωσης σχετικά με τα εμβόλια και τους εμβολιασμούς, τις αντιφατικές τοποθετήσεις και μέτρα που μας αφήνουν εκτεθειμένους όλους.

Στην εκπαίδευση από τη νέα σχολική χρονιά η κυβέρνηση

  • Απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς είτε να είναι εμβολιασμένοι ή να διενεργούν με δική τους ευθύνη και κόστος δύο εργαστηριακά test την εβδομάδα.
  • Μεταθέτει έτσι την υποχρέωση για έλεγχο στους ίδιους καθώς  οι δυο εργαστηριακοί διαγνωστικοί  έλεγχοι που πλέον  απαιτούνται, βαραίνουν οικονομικά αποκλειστικά τους εργαζόμενους μειώνοντας το εισόδημα κάθε εργαζομένου  και της οικογένειάς του.
  • Καταργεί την υποχρέωση για διενέργεια εβδομαδιαίων τεστ σε εμβολιασμένους ή αυτούς που  έχουν αναρρώσει από νόσο COVID-19 τους προηγούμενους 6 μήνες, ενώ είναι γνωστό ότι τα εμβόλια μειώνουν μεν δραστικά τον κίνδυνο σοβαρής νόσησης Covid-19 και τον κίνδυνο διασποράς αλλά δεν τον εξαλείφουν.

Τα μέτρα που επιβάλλει η κυβέρνηση δεν στοχεύουν στην αντιμετώπιση της πανδημίας  και την προάσπιση της υγείας  αλλά την συγκάλυψη των ευθυνών της. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρέπει και δε μπορεί να αποδεχθεί μια τέτοια αυταρχική πολιτική που φορτώνει στις πλάτες των εκπαιδευτικών τις ευθύνες της κυβέρνησης.

Η πολιτική της υποχρεωτικότητας, αξιοποιεί την αναγκαιότητα του εμβολιασμού για να καλλιεργήσει  «τον κοινωνικό αυτοματισμό», αδιαφορεί να ενημερώσει πλήρως και αναλυτικά ώστε να πειστεί και ο πιο δύσπιστος ενώ αδιαφορεί ακόμα και για την έλλειψη ουσιαστικού ελέγχου σε ανθρώπους με ιατρικό ιστορικό. Συνέχεια και αποτέλεσμα της ανυπαρξίας πρωτοβάθμιου συστήματος  υγείας για όλους.

Απαιτούμε:    

  • Μαζικά επαναλαμβανόμενα και δωρεάν τεστ με την ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς ή πλήρους κάλυψής τους από τα ασφαλιστικά ταμεία.
  • 15 παιδιά στις αίθουσες – προσλήψεις εκπαιδευτικών και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών-τριών για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες – μόνιμο πλήρους ωραρίου προσωπικό στην καθαριότητα των σχολείων εδώ και τώρα!
  •  Ενισχυμένα  μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. αναδιάταξη – μείωση της ύλης για την στήριξη των μαθητών και την κάλυψη των κενών και των ψυχοσυναισθηματικών προβλημάτων των μαθητών από την τηλεεκπαίδευση.
  • Πραγματική και ουσιαστική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας (προσλήψεις – μονιμοποίηση συμβασιούχων, ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας, των νοσοκομείων, αύξηση των ΜΕΘ, επίταξη των ιδιωτικών μονάδων υγείας κλπ)
  • Αυξημένα δρομολόγια μαθητών με μειωμένη πληρότητα, δωρεάν χορήγηση όλου του αναγκαίου προστατευτικού εξοπλισμού υψηλής ποιότητας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς!
  • Καμία επιβάρυνση για διεξαγωγή αυτοδιαγνωστικών ελέγχων.

ΤΟ ΔΣ του Συλλόγου μας αποφασίζει

Α) Καλεί όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις ΕΒΠ – ΕΕΠ των σχολικών μονάδων:

  • Σε κάθε απόπειρα συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων (στη βάση της προηγούμενης ή της νέας Υ.Α.) να μην προχωρήσουν μέχρι την έκδοση του νέου κειμένου-απόφασης απεργίας αποχής από τη ΔΟΕ σε καμία συνεδρίαση για το θέμα αυτό.
  • Να προασπίσουν την ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο αρνούμενοι να αποδεχθούν ρόλους και να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε προσπάθεια κατάργησης του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων.

Β) Καλούμε τα εκπαιδευτικά σωματεία της πόλης, τους/τις μαθήτ(ρι)ες και τους γονείς τους, το σωματείο καθαριότητας των σχολείων σε πανεκπαιδευτική συγκέντρωση  και πορεία την Τετάρτη 15  Σεπτέμβρη και ώρα 13:30 με έναρξη έξω από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και κατεύθυνση το Δημαρχείο και την Πλατεία Ειρήνης. Σχετικά έχει προκηρυχθεί και διευκολυντική στάση εργασίας 13:00 – 15:00 από το ΝΤ ΑΔΕΔΥ».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

ΕΛΜΕ Ροδόπης: «Ανεπαρκή τα μέτρα προστασίας της σχολικής κοινότητας»

Αιχμές και εναντίον της δημοτικής Αρχής: «Η έλλειψη σχολικής στέγης στην Κομοτηνή είναι πια εμφανής. Το πρόβλημα είναι τεράστιο. Σήμερα, και όχι αύριο, είναι η ώρα να δρομολογηθούν λύσεις»

Δημοσιεύθηκε

στις

Επιεικώς αποσπασματικά και ανεπαρκή κρίνει τα μέτρα προστασίας της σχολικής κοινότητας από την πανδημία, η ΕΛΜΕ Ροδόπης στο μήνυμα της για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Παράλληλα, η ΕΛΜΕ Ροδόπης επισημαίνει και το πρόβλημα σχολικής στέγης στην Κομοτηνή, τονίζοντας ότι «το πρόβλημα είναι τεράστιο» και καλώντας τη Δημοτική Αρχή να δρομολογήσει σήμερα κιόλας λύσεις.

Θυμίζουμε ότι πρόσφατα ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Αντώνης Γραβάνης ανέδειξε το θέμα της σχολικής στέγης κατηγορώντας τη Δημοτική Αρχή για ανεπάρκεια. «Ο Δήμος Κομοτηνής ΔΕΝ κατέθεσε καμία απολύτως πρόταση για την ανέγερση νέου σχολείου αφήνοντας αναξιοποίητη την δυνατότητα που του δόθηκε», έγραψε χαρακτηριστικά σχετικά με την κατασκευή νέων σχολικών υποδομών μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματός της Περιφέρειας.

Ακολουθεί, η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ροδόπης:

«Συνάδελφοι, Συναδέλφισες καλή χρονιά με υγεία και ευλογία.

Η ΕΛΜΕ Ροδόπης χαιρετίζει την έναρξη μιας ακόμα δύσκολης σχολικής χρονιάς και εύχεται καλή δύναμη σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, γονείς και πάνω απ’ όλα στους μαθητές και μαθήτριές μας.

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τη νέα σχολική χρονιά με ανάμεικτα συναισθήματα. Χαιρετίζουμε ως ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι 11.700 νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκονται ήδη στα σχολεία για να καλύψουν ένα μέρος από τα τεράστια οργανικά κενά μετά από 12 χρόνια μηδενικών διορισμών. Σημαντική επίσης κρίνεται η έγκαιρη κάλυψη χιλιάδων λειτουργικών κενών από αναπληρωτές συναδέλφους με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Θεωρούμε απαραίτητο τα κενά που έχουν απομείνει να καλυφθούν εντός του Σεπτεμβρίου.

Από την άλλη μεριά τίθενται σημαντικά ζητήματα που δημιουργούν έντονο προβληματισμό.

α)  Άλλη μια χρονιά ξεκινά με το πρόβλημα του κορωνοϊού να σκιάζει την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Είναι σημαντικό ότι οι εκπαιδευτικοί κατά 90% είτε έχουν εμβολιαστεί είτε έχουν αναπτύξει ανοσία λόγω νόσησης.  Ωστόσο τα μέτρα προστασίας της σχολικής κοινότητας που έχουν ανακοινωθεί κρίνονται επιεικώς αποσπασματικά, ανεπαρκή και σε ορισμένες περιπτώσεις εκτός σχολικής πραγματικότητας. Για παράδειγμα κρίνεται απαράδεκτο το γεγονός ότι για να ανασταλεί η λειτουργία ενός τμήματος θα πρέπει να βρεθεί θετικό πάνω από το 50% των μαθητών. Επίσης, ο τρόπος ιχνηλάτησης των κρουσμάτων που προτείνεται στα υγειονομικά πρωτόκολλα δε λαμβάνει υπόψη ότι οι μαθητές δεν έχουν σταθερές θέσεις, καθώς μετακινούνται στα διάφορα εργαστήρια και ειδικές αίθουσες (Φυσικής, Χημείας, Πληροφορικής, Μουσικής, Τεχνολογίας) και στα Λύκεια οι μαθητές μετακινούνται στις αίθουσες Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού. Το παράδειγμα αυτό δείχνει ξεκάθαρα ότι ο σχεδιασμός είναι εκτός σχολικής πραγματικότητας..Το ζήτημα με τις σχολικές καθαρίστριες εξακολουθεί να ταλανίζει πολλά σχολεία.  Ως επιστέγασμα των άστοχων ενεργειών, που στο παρελθόν οδήγησαν τρεις φορές στην αναστολή της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων, έρχεται η εντολή του Υπουργείου Παιδείας να συμπτυχθούν τα τμήματα των Προσανατολισμών της Γ΄ Λυκείου που έχουν κοινά μαθήματα. Αυτό οδηγεί πρακτικά στη δημιουργία τμημάτων Κατεύθυνσης με τον ανώτατο επιτρεπτό αριθμό 24-25 μαθητών. Αντί δηλαδή να έχουμε αποσυμφόρηση, οδηγούμαστε σε πάστωμα των παιδιών σε αίθουσες ασφυκτικά γεμάτες κατά παράβαση κάθε υγειονομικού πρωτοκόλλου. Έτσι λοιπόν στο όνομα του δημοσιονομικού κόστους τίθεται σε δεύτερη μοίρα η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Συνάμα από παιδαγωγικής πλευράς υποβαθμίζεται έτι περαιτέρω η ποιότητα διδασκαλίας στα δημόσια σχολεία. Πολύ φοβόμαστε ότι θα επιβεβαιωθούμε για τέταρτη συνεχή φορά προβλέποντας ότι με αυτά τα μέτρα οδηγούμαστε στο 4ο κλείσιμο των σχολείων.

β)  Η έλλειψη σχολικής στέγης στην Κομοτηνή είναι πια εμφανής. Το πρόβλημα είναι τεράστιο. Η αστυφιλία οδηγεί από τη μια σε αναστολή λειτουργίας των περιφερειακών σχολείων και από την άλλη στα σχολεία της πόλης δημιουργούνται ασφυκτικές καταστάσεις. Σήμερα, και όχι αύριο, είναι η ώρα να δρομολογηθούν λύσεις.

γ) Για άλλη μια φορά κατά την προσφιλή της τακτική η Υπουργός Παιδείας έφερε προς ψήφιση στη Βουλή εντός του Ιουλίου ένα τεράστιο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, το οποίο τελικά έγινε νόμος με τις ψήφους μόνο της κυβερνητικής παράταξης. Ο νόμος ανοίγει μια σειρά από τεράστια ζητήματα: αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, επιλογή στελεχών εκπαιδευτικών δομών, αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τους Συλλόγους Διδασκόντων και μεταφορά τους στους Διευθυντές κτλ. Για τα θέματα αυτά τόσο η ΟΛΜΕ όσο και η ΕΛΜΕ Ροδόπης θα επανέλθουν με ειδικότερες αναλύσεις, τοποθετήσεις και πλαίσια δράσης στο άμεσο μέλλον.

δ) Όσο αφορά περί εξωδίκων εις βάρος συναδέλφων (διευθυντών-υποδιευθυντών και συλλόγων καθηγητών) που έχει σχέση με την διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία από τους εκπαιδευτικούς θεωρούμε ότι «χτυπούν» σε λάθος πόρτα και να απευθυνθούν οι αποσταλείς των εξωδίκων στα όργανα που λαμβάνουν τις όποιες αποφάσεις για την διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία.

Σε κάθε περίπτωση καλούμε τους συναδέλφους να βρίσκονται σε εγρήγορση, προκειμένου να υπερασπιστούμε την ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ19 ώρες πριν

Τσίπρας: «Νέα αρχή στη χώρα με την κοινωνία στην πρώτη γραμμή»

ΕΛΛΑΔΑ20 ώρες πριν

Μαζική αντιφασιστική πορεία στο Κερατσίνι στη μνήμη του Παύλου Φύσσα

TΟΥΡΚΙΑ1 ημέρα πριν

Τουρκία: «Η Ελλάδα έφτιαξε τον φράχτη στον Έβρο για τα τουρκικά τανκς και όχι για τους πρόσφυγες»

ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες πριν

Νέο επεισόδιο μεταξύ Έλληνα και Τούρκου ψαρά στους Φούρνους Ικαρίας

ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες πριν

Επίθεση με βιτριόλι: «Προσπάθησε να με σκοτώσει, απέδειξε πόσο δειλή είναι»

ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες πριν

Κατερίνη – Γονείς: «Σατανικά τα τεστ και οι μάσκες, δεν άφησαν την κόρη μας να μπει στο σχολείο»

ΕΒΡΟΣ5 ημέρες πριν

Διακινητές επιχείρησαν να περάσουν στην Ελλάδα πάνω από 60 μετανάστες

TΟΥΡΚΙΑ5 ημέρες πριν

Προκλητικό ντελίριο Ερντογάν: «Πριν 100 χρόνια πετάξαμε τον εχθρό στη θάλασσα της Σμύρνης»

ΔΗΜΟΣ ΙΑΣΜΟΥ6 ημέρες πριν

Οντέρ Μουμίν: «Να καταστήσουμε τον Δήμο Ιάσμου ως τόπο ειρήνης»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ6 ημέρες πριν

Δημήτρης Χαρίτου: «Είναι ανάγκη τα σχολεία να μείνουν ανοιχτά»

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copyright © 2021 - ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x