ΜΕΙΝΕ ΣΕ ΕΠΑΦΗ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στυλιανίδης: «Η μειονότητα είναι μουσουλμανική με δική σας υπογραφή κύριε Τσαβούσογλου»

Ο Βουλευτής Ροδόπης με άρθρο του στην εφημερίδα «Εστία» αποκαλύπτει γιατί η τουρκική αντιπροσωπεία στη Λωζάννη απέφυγε να ζητήσει να χαρακτηριστούν οι μουσουλμάνοι της Θράκης ως «Τούρκοι» – «Εφιάλτης της η εθνική μειονότητα των Κούρδων»

του Ευριπίδη Στ. Στυλιανίδη
Βουλευτή Ροδόπης Νέας Δημοκρατίας
Επίκουρου Καθηγητή Νομικής Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Θράκης


Μετά τον Ά Παγκόσμιο Πόλεμο διαμορφώθηκε η βασική Αρχή του διεθνούς δικαίου οι μειονότητες να προστατεύονται, αφού αναγνωριστούν και προσδιοριστούν από τις διεθνείς, διμερείς ή πολυμερείς, συνθήκες.

Το πλαίσιο αυτό μετεξελίχθηκε και συμπληρώθηκε μετά τον Β´ Παγκόσμιο Πόλεμο με την διεθνή Σύμβαση για την αναγνώριση του δικαιώματος Ατομικού Αυτοπροσδιορισμού, την οποία κύρωσε η Ελλάδα ενσωματώνοντας την στο εσωτερικό της δίκαιο, κάτι που δεν αποδέχθηκε ποτέ η Τουρκία, φοβούμενη ίσως τις πολλές διαφορετικές μειονότητες που διαβιούν στην δική της επικράτεια.

Το σύγχρονο διεθνές δίκαιο ποτέ δεν αναγνώρισε το δικαίωμα του «Εκ των υστέρων Συλλογικού Επαναπροσδιορισμού των μειονοτήτων», διότι κάτι τέτοιο θα κινητροδοτούσε την έξαρση αλυτρωτισμών, εθνικισμών και αναθεωρητισμών, αμφισβητώντας τις διεθνείς συνθήκες παντού στο σύνολο τους, υπονομεύοντας τη διεθνή ειρήνη και σταθερότητα και εργαλειοποιώντας ίσως τις μειονότητες με στόχο την εξυπηρέτηση ακραιών εθνικιστικών παιχνιδιών που υποκινούνται συνήθως από κρατικά ή άλλα κέντρα.

Η Μειονότητα στη Θράκη προσδιορίστηκε από την πολυμερή Συνθήκη της Λοζάνης ως «Θρησκευτική» και χαρακτηρίστηκε ως «Μουσουλμανική» μετά από πρόταση του Κεμαλικού Τουρκικού Κράτους, το οποίο την υπέγραψε και την επικύρωσε, για δύο λόγους:

1. Η Τουρκία δεν ήθελε να αναγνωρίσει εθνική μειονότητα, διότι φοβόταν αντίστοιχες αναγνωρίσεις στην επικράτεια της, κυρίως για τους Κούρδους και δεν συμπαθούσε τους θρησκευόμενους Παλαιομουσουλμάνους της Θράκης. Γι’ αυτό το λόγο και στο εσωτερικό της μιλούσε για Μη μουσουλμανικές ομάδες (Χριστιανούς και Εβραίους), ώστε να μη συμπεριλαμβάνονται οι μη τουρκικές ομάδες (Άραβες, Κούρδοι, Λαζοί, Πομάκοι, Κιρκάσιοι, Βόσνιοι κλπ.) βλ. Εθνικό Συμβόλαιο-Misak-I Milli.

2. Αν αναγνώριζε στη Θράκη «Εθνική Τουρκική Μειονότητα», θα έπρεπε αυτή να απομειωθεί αριθμητικά κατά 50%, συμπεριλαμβάνοντας αποκλειστικά τους «Τουρκογενείς- Τουρκόφωνους» που δεν ήταν ποτέ πολίτες Τουρκικού κράτους, αλλά υπήκοοι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, όπως και όλοι οι άλλοι. Τα υπόλοιπα τμήματα της που αποτελούνταν από Πομάκους και Ρομά, είχαν εντελώς διαφορετική εθνοτική, γλωσική και γενικότερα πολιτισμική ταυτότητα. Επίσης ο θρησκευτικός χαρακτήρας της μειονότητας είχε το πλεονέκτημα ότι συμπεριελάμβανε το σύνολο των διαφορετικών μουσουλμανικών κοινοτήτων, όπως οι Σουνίτες, Αλεβίτες, Μπεκτασίτες και Παλαιομουσουλμάνοι που ισχυρότερο προσδιοριστικό χαρακτηριστικό τους είχαν τη θρησκευτική τους πίστη στο ιδιαίτερο δόγμα τους και όχι την εθνοτική τους καταγωγή. Γι’ αυτό και οι περισσότεροι εξ αυτών μάλλον επιθυμούσαν την προσάρτηση τους στην Ελλάδα παρά στην Τουρκία ή στη Βουλγαρία. Την Βουλγαρία την απέρριψαν με την ψήφο τους το 1920 έχοντας, όπως και οι άλλοι Ελληνες, οι Εβραίοι και οι Αρμένιοι, τραγικά βιώματα από τις άγριες περιόδους Βουλγαρικής κατοχής. Την Τουρκία την απέρριψαν κυρίως οι Παλαιομουσουλμάνοι, διότι γνώριζαν πολύ καλά ότι το κοσμικό Κεμαλικό καθεστώς δίωκε συστηματικά όλους τους θρησκευόμενους, ιδιαίτερα δε τους Αλεβίτες. Οι θρησκευτικές αυτές υποομάδες συχνά μέχρι τις μέρες μας, δημιούργησαν αναφορές περισσότερο με άλλες Χώρες παρά με την Τουρκία(Αίγυπτο, Αραβικά Εμιράτα, Σ. Αραβία, Ιορδανία). Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί θρησκευτικοί ταγοί του Θρακικού-Ευρωπαΐκού Ισλάμ επέλεξαν να σπουδάσουν σε μετριοπαθή Πανεπιστήμια, όπως το Αλ Αζάαρ του Καΐρου στην Αίγυπτο, στην Ιορδανία, σε άλλα Αραβικά Κράτη και όχι στην Τουρκία.

Η στρατηγική του Κεμάλ ήταν να μείνει βέβαια καταρχήν μακριά από τους θρησκευόμενους, να θέσει όμως παράλληλα τις βάσεις, ώστε μέσω της θρησκείας και αργότερα της γλώσσας (ιδιαίτερα μετά τις εκπαιδευτικές συμφωνίες Ελλάδας -Τουρκίας τις δεκαετίες 1950 και 1960) η νέα Τουρκία να επιδιώξει την ομογενοποίηση- τουρκοποίηση των άλλων ομάδων της μειονότητας.

Αυτή την πολιτική επιδίωξε με τις κατάλληλες προσαρμογές να αναβιώσει ο Τ. Ερντογαν ακολουθώντας τις υποδείξεις του «Στρατηγικού Βάθους», όπως το περιγράφει ο Α. Νταβούτογλου στο ομώνυμο σύγγραμμα του, όταν ομιλεί για αξιοποίηση και εργαλειοποίηση των μουσουλμανικών πληθυσμών των Βαλκανίων και της ΕΕ από την Τουρκία.

Η Ελλάδα επιδίωξε με επιτυχία να δημιουργήσει μια Πρότυπη Ανοιχτή Δημοκρατική Κοινωνία στη Θράκη, με απόλυτο σεβασμό στα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα, με κορυφαίο μάλιστα αυτό της θρησκευτικής ελευθερίας.

Ενσωμάτωσε στο οικογενειακό και κληρονομικό δίκαιο της τη θρησκευτική παράδοση των μουσουλμάνων, αναγνωρίζοντας τις δικαιοδοτικές αρμοδιότητες του Μουφτή ως Ιεροδίκη-Δημόσια Αρχή. Προϋπόθεση γι’αυτο είναι να το επιλέγουν ελεύθερα οι ίδιοι οι μουσουλμάνοι και οι αποφάσεις του Μουφτή να μη συγκρούονται με το Σύνταγμα, τους Νόμους ή τις αρχές του Ευρωπαϊκού Δικαίου.

Το σύστημα αυτής της Ελευθερίας Επιλογής του μειονοτικού Έλληνα Ευρωπαίου πολίτη, το οποίο στρεβλά κάποιοι ταυτίζουν με τη ΣΑΡΙΑ του φανατικού Ισλάμ, λειτούργησε όλα τα προηγούμενα χρόνια παιδευτικά, συμβάλλοντας στην ενσωμάτωση της μειονότητας στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα και όχι στην αφομοίωση της ταυτότητας της.

Το αίσθημα ελευθερίας και αλληλοσεβασμού που αναπτύχθηκε είναι και ο λόγος που ποτέ στη Θράκη δεν μπόρεσε, παρά τις συστηματικές προσπάθειες του, να βρει χώρο ο ακραίος Ισλαμικός Φονταμενταλισμός τύπου ISIS. Η φιλήσυχη Μουσουλμανική Μειονότητα με την σύγχρονη Ελληνοευρωπαϊκή της ταυτότητα έκλεισε συχνά την πόρτα στα μούτρα των στρατολόγων του διεθνούς φονταμενταλισμού και της τρομοκρατίας κι αυτό αποτελεί την πιο πειστική απάντηση της σύγχρονης Ελληνικής Δημοκρατίας. Ό,τι μικροεντάσεις κατά καιρούς δημιουργήθηκαν, περισσότερο τις προκάλεσε η απόπειρα κέντρων του τουρκικού εθνικισμού που επιδίωξαν να εργαλειοποιήσουν κατά καιρούς την Μουσουλμανική Μειονότητα.

Αυτή η ιστορική αναδρομή εξηγεί το γιατί η Τουρκική πολιτική σήμερα, επιδιώκει τον εκ των υστέρων επαναπροσδιορισμό του χαρακτήρα της μειονότητας σε «Εθνική Τουρκική Μειονότητα» αποσκοπώντας στην εργαλειοποίηση της, όπως έπραξε με τους μετανάστες πριν ένα χρόνο στον Έβρο και όπως πράττει και με τα τουρκοκίνητα μουσουλμανικά Κόμματα και Οργανώσεις σε όλη την ΕΕ και στα Βαλκάνια.

Η Τουρκία κρύβεται πίσω από την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για την «Τουρκική Ένωση Ξάνθης», την οποία δυστυχώς κατά τη γνώμη μου δεν υπερασπίστηκε επαρκώς και με σύχρονα επιχειρήματα η Ελληνική πλευρά, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί η Ελλάδα, διότι «δεν σέβεται στην πράξη το δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι».

Επί της ουσίας όμως ο λόγος που οδηγεί την Ελληνική Δικαιοσύνη να απαγορεύσει τη λειτουργία του συγκεκριμένου σωματείου δεν είναι η εφαρμογή του ως άνω δικαιώματος, αλλά η σοβαρή επιφύλαξη για τη χρήση του εθνοτικού επιθετικού προσδιορισμού «Τουρκική», επειδή αυτός έρχεται σε αντίθεση με τη Συνθήκη της Λοζάνης και κυρίως επειδή μπορεί να χρησιμοποιηθεί έμμεσα προκειμένου να επιχειρηθεί παρανόμως ο «Συλλογικός Επαναπροσδιορισμός της φυσιογνωμίας της μειονότητας».

Στόχος της τουρκικής αναθεωρητικής πολιτικής είναι «η τουρκοποίηση-αφομοίωση»(κατά παράβαση του δικαιώματος ατομικού αυτοπροσδιορισμού) των άλλων εθνοτικών, γλωσσικών, θρησκευτικών και πολιτισμικών υποομάδων που βάση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, έχουν τα μέλη τους το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζονται ατομικά, όπως αισθάνονται και συχνά πιέζονται από ξένους μηχανισμούς για να μην το ασκούν. Εχουν οι ίδιοι οι Ρομά, οι Πομάκοι και θρησκευτικές υποομάδες της Μουσουλμανικής Μειονότητας καταγγείλει κάτι τέτοιο στον ΟΗΕ και σε άλλους Διεθνεις Οργανισμούς.

Αυτή τη δεύτερη και σημαντικότατη διάσταση που αποτελεί πρόσφατη εξέλιξη του διεθνούς δικαίου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και καθιστά ανεπίκαιρη και ξεπερασμένη την ανωτέρω απόφαση του ΕΔΔΑ σχετικά την προστασία των «Μειονοτήτων εντός της Μειονότητας», δυστυχώς δεν την ανέδειξε μέχρι σήμερα πειστικά και με πληρότητα διεθνώς η Ελληνική πλευρά, με συνέπεια η Τουρκία να επιχειρεί σε κάθε ευκαιρία την εργαλειοποίηση της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη. Κεντρική της επιδίωξη είναι ο εκ των υστέρων συλλογικός επαναπροσδιορισμός της μειονότητας σε «Εθνική Τουρκική Μειονότητα», διότι κάτι τέτοιο αν ήταν εφικτό θα μετέβαλε πλήρως τη νομική βάση των διεκδικήσεων της Τουρκίας επιδιώκοντας «Καθεστώς Συνδιοίκησης στη Θράκη».

Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η ο Πρόεδρος Ερντογάν και πολύ περισσότερο ο Υπουργός των Εξωτερικών Α. Τσαβούσογλου επαναφέρουν συνεχώς και επιθετικά το θέμα κάθε φορά, όταν χρειάζεται να συζητήσουν με την Ελλάδα σημαντικά Ελληνοτουρκικά ζητήματα, όπως πχ ο καθορισμός της Υφαλοκρυπίδας και της ΑΟΖ. Επίσης δεν είναι καθόλου σύμπτωση, ότι την ίδια στιγμή Οργανώσεις Μειονοτικών που έχουν έδρα στο Εξωτερικό και κατευθύνονται από το Τουρκικό ΥΠΕΞ, δεν διστάζουν να καταγγέλλουν την Ελλάδα στους διεθνείς Οργανισμούς με τα ίδια επιχειρήματα που χρησιμοποιεί η επίσημη Τουρκική διπλωματία.

Είναι βέβαιο ότι εισερχόμαστε σε μια νέα ιστορική περίοδο, όπου όλα μετεξελίσσονται, αντιλήψεις, συσχετισμοί δύναμης ακόμα και το ίδιο το δίκαιο. Έχει λοιπόν σημασία για την Ελλάδα:

1. Να αναδείξει επιθετικά το μοντέλο θετικής διάκρισης και πρότυπης ανοιχτής δημοκρατικής κοινωνίας που έχτισε στη Θράκη, ενημερώνοντας για την σύγχρονη μειονοτική πολιτική που εφαρμόζει, προτάσσοντας την προστασία της συλλογικής ταυτότητας της Μουσουλμανικής Μειονότητας κατά τη Συνθήκη της Λοζάνης, τον ατομικό αυτοπροσδιορισμό του κάθε μέλους της και την προστασία της ιδιαίτερης ταυτότητας της κάθε επιμέρους ομάδας, όταν αυτή απειλείται από την αφομοίωση-τουρκοποίηση που επιχειρείται από κάποια ξένα κέντρα.

2. Να συμβάλει στην μετεξέλιξη αρχικά της Νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου εισάγοντας νέες νομικές διαστάσεις προστασίας των ατομικών και μειονοτικών δικαιωμάτων που αφορούν: α) Στην προστασία των μειονοτήτων εντός της μειονότητας, β) στην κατοχύρωση του δικαιώματος ατομικού αυτοπροσδιορισμού, χωρίς όμως αυτό να οδηγεί σε δυνατότητα συλλογικού επαναπροσδιορισμού της φυσιογνωμίας της μειονότητας, διότι κάτι τέτοιο θα εργαλειοποιούσε τις μειονότητες συνολικά και θα τίναζε στον αέρα το διεθνές δίκαιο και τις συνθήκες, υπονομεύοντας την παγκόσμια Ειρήνη και ενισχύοντας αναθεωρητικούς αλυτρωτισμούς και εθνικισμούς που επιδιώκουν την εργαλειοποίηση των μειονοτήτων, όχι για να προστατέψουν τα δικαιώματα τους, αλλά για να προωθήσουν αλλότρια συμφέροντα.

3. Να επενδύσει στη Θράκη, στην διαπολιτισμικότητα της, στην ποιοτική της ανάπτυξη, στην συναντίληψη που έχτισαν εκεί όλοι μαζί, Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι, Έλληνες Ευρωπαίοι πολίτες που οραματίζονται τον τόπο τους ως γέφυρα φιλίας και συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών θρησκειών, πολιτισμών, αγορών ακόμα και κρατών.

Η Θράκη είναι ένα εξαιρετικό σχολείο ελευθερίας και αλληλοσεβασμού για την παγκόσμια κοινότητα και μια «Μήτρα» που μπορεί να επιδράσει θετικά στην εξέλιξη του διεθνούς δικαίου ιδιαίτερα δε της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, καθώς και στην μετεξέλιξη της Νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου δείχνοντας το δρόμο σε ολόκληρη την Ευρώπη.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη δεξίωση για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας ο Ιλχάν Αχμέτ

«Δίνουμε καθημερινά την μάχη, σε μια περίοδο με πολλές ανοιχτές προκλήσεις μπροστά μας, ώστε η Δημοκρατία στον τόπο μας να έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που δικαιώνουν το πνεύμα ενός φιλελεύθερου πολιτεύματος»

Δημοσιεύθηκε

στις

Στη δεξίωση που έλαβε χώρα το Σάββατο 24 Ιουλίου στο Προεδρικό Μέγαρο για την 47η επέτειο από την αποκατάσταση της Ελληνικής Δημοκρατίας, στις 24 Ιουλίου 1974, παραβρέθηκε ο Βουλευτής Ροδόπης του Κινήματος Αλλαγής Ιλχάν Αχμέτ.

«Μια γιορτή που διοργανώνεται από την Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και στην οποία τιμώνται οι αγωνιστές της Δημοκρατίας καθώς και σημαντικές προσωπικότητες της κοινωνίας μας. Δίνουμε καθημερινά την μάχη, σε μια περίοδο με πολλές ανοιχτές προκλήσεις μπροστά μας, ώστε η Δημοκρατία στον τόπο μας να έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που δικαιώνουν το πνεύμα ενός φιλελεύθερου πολιτεύματος. Με πλήρη σεβασμό στα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα. Η μάχη είναι καθημερινή και δίνεται στα πεδία λήψης των αποφάσεων. Κόντρα σε λογικές στείρας άρνησης και απομονωτισμού, αλλά πάντα με γνώμονα την πρόοδο και την βελτίωση συνθηκών ζωής των συμπολιτών μας», δήλωσε ο Βουλευτής Ροδόπης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Με περιορισμένη συμμετοχή και σε χαμηλούς τόνους το μνημόσυνο του Αχμέτ Σαδίκ

Η Άγκυρα επέλεξε να κρατήσει φέτος χαμηλούς τόνους καθώς στην Κομοτηνή αφίχθη από τη γείτονα για τις εκδηλώσεις μνήμης μόνο μία πολιτικός, η Υπουργός Οικογένειας και Κοινωνικών Υποθέσεων Derya Yanik

Δημοσιεύθηκε

στις

Με περιορισμένη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου 24 Ιουλίου στην Κομοτηνή το μνημόσυνο για τον θάνατο του ιδρυτή του ΚΙΕΦ Αχμέτ Σαδίκ, ο οποίος έχασε τη ζωή του το 1995 σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα.

Φέτος η Άγκυρα επέλεξε να κρατήσει χαμηλούς τόνους καθώς στην Κομοτηνή αφίχθη από την Τουρκία μόνο μία πολιτικός, η Υπουργός Οικογένειας και Κοινωνικών Υποθέσεων Derya Yanik η οποία εκπροσώπησε στην τελετή την τουρκική κυβέρνηση.

Η επίσκεψη της Υπουργού Derya Yanik ήταν μάλιστα ολιγόωρη καθώς αφίχθη στην Ελλάδα περίπου στις 3 το μεσημέρι ενώ μετά την τελετή και τις προγραμματισμένες συναντήσεις αναχώρησε αυθημερόν, στις 10 το βράδυ, για την Τουρκία.

Η κ. Derya Yanik πριν το μνημόσυνο, το οποίο τελέστηκε στις 19:00, επισκέφθηκε το τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής όπου συναντήθηκε με την οικογένεια Σαδίκ, τους ψευδομουφτήδες Κομοτηνής και Ξάνθης, Ιμπραήμ Σερήφ και Αχμέτ Μετέ αντίστοιχα, καθώς και με γυναίκες της μειονότητας που δραστηριοποιούνται σε μειονοτικούς συλλόγους.

Στο μνημόσυνο παρέστηκαν περίπου 250 άτομα, μεταξύ των οποίων ο Δήμαρχος Ιάσμου Οντέρ Μουμίν, ο Δήμαρχος Αρριανών Αμέτ Ριτβάν, ο Αντιπεριφερειάρχης Ιμπράμ Αχμέτ ενώ αίσθηση προκάλεσε η απουσία των μειονοτικών βουλευτών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μήνυμα Σακελλαροπούλου σε Τουρκία: «Η συμπαράστασή μας στην Κύπρο είναι απόλυτη»

«Το ίδιο και η αποφασιστικότητά μας απέναντι στην τουρκική παραβατικότητα και επιθετικότητα»

Δημοσιεύθηκε

στις

Μήνυμα ενότητας και ελπίδας για το μέλλον της χώρας, εξόδου από την υγειονομική κρίση με υπευθυνότητα και αλληλεγγύη αλλά και αποφασιστικότητας έναντι της τουρκικής παραβατικότητας και επιθετικότητας, απηύθυνε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, κατά την ομιλία της στη δεξίωση για την 47η επέτειο της Αποκατάστασης της Δημοκρατίας, στον κήπο του Προεδρικού Μεγάρου.

Όπως τόνισε η κυρία Σακελλαροπούλου, «η φιλελεύθερη δημοκρατία δεν αποτελεί για τους Έλληνες απλά μια πολιτειακή σύμβαση, αλλά βίωμα καθημερινό, πολιτικό και προσωπικό» και προσέθεσε ότι «σήμερα είναι μια ημέρα τιμής για τους αγωνιστές της δημοκρατίας. Αφιερωμένη σε εκείνους που δεν συμβιβάστηκαν με τη δικτατορία και διακινδύνευσαν ακόμη και τη ζωή τους για την ελευθερία όλων μας. Η μνήμη και το παράδειγμά τους μαρτυρούν ότι η δημοκρατία δεν είναι ποτέ δεδομένη. Η αποκατάστασή της, τον Ιούλιο του 1974, στάθηκε το εφαλτήριο για την επούλωση των πληγών του παρελθόντος, την ομαλότητα και την ευημερία μας».

Υπενθύμισε, επίσης, ότι η επέτειος δεν μας γεμίζει μόνο με συναισθήματα χαράς και υπερηφάνειας, καθώς η τραγωδία της Κύπρου παραμένει το πιο μεγάλο τραύμα του Ελληνισμού. Ωστόσο, τόνισε ότι «με αδελφική συνεργασία και ακλόνητη προσήλωση στη διεθνή νομιμότητα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για τη λύση του Κυπριακού, στη βάση των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και του ευρωπαϊκού κεκτημένου. Η Ελλάδα δεν πρόκειται να δεχθεί τετελεσμένα και επεκτατικές ενέργειες. Καμία υποχώρηση δεν χωρεί στις απαράδεκτες εξαγγελίες της Τουρκίας για την περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου. Η συμπαράστασή μας στην Κύπρο είναι απόλυτη. Το ίδιο και η αποφασιστικότητά μας απέναντι στην τουρκική παραβατικότητα και επιθετικότητα».

Ακολούθως, υπογράμμισε ότι το βλέμμα μας, όμως, δεν είναι στραμμένο μονάχα στο παρελθόν και στα γεγονότα που σημάδεψαν την έλευση της Μεταπολίτευσης. Όπως είπε, «έχουμε τη χαρά να υποδεχόμαστε και να αποδίδουμε τιμή σε συμπολίτες μας που συμβολίζουν τη δυναμική του τόπου μας στον 21ο αιώνα. Προέρχονται από όλο το κοινωνικό φάσμα και έχουν καταβολές και ιστορίες διαφορετικές. Τους ενώνει, εν τέλει, η υπέρβαση του εγώ για χάρη του εμείς, η ακούραστη και πολλές φορές σιωπηλή προσφορά τους στην πατρίδα και σε αυτούς που έχουν ανάγκη. Είναι εκείνοι που στη διάρκεια της πανδημίας μας κράτησαν όρθιους. Ειδικοί επιστήμονες και λοιμωξιολόγοι, διευθυντές Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, υπεύθυνοι σε εμβολιαστικά κέντρα. Θα ήθελα να σφίξω το χέρι όλων των παιδιών που προσπάθησαν στις πανελλήνιες εξετάσεις – τους εκπροσωπούν η Σοφία και ο Δημήτρης. Ανάμεσά μας βρίσκονται γιατροί στις ακριτικές περιοχές, εργαζόμενοι σε δομές για τα ασυνόδευτα ανήλικα, νέοι άνθρωποι που δραστηριοποιούνται για την προστασία του περιβάλλοντος, εθελοντές αιμοδότες, επιχειρηματίες και οινοποιοί που συνδυάζουν την παράδοση και την καινοτομία».

Ειδικότερα, επισήμανε ότι «στα πρόσωπά τους ζωντανεύει η Ελλάδα που οραματιζόμαστε: εξωστρεφής και δημιουργική, με πνεύμα ελευθερίας και αλληλεγγύης. Με ενσυναίσθηση και αφοσίωση στο γενικό συμφέρον. Μακριά από αντιλήψεις οπισθοδρομικές και μορφές εργαλειοποίησης που προσβάλλουν την αξιοπρέπειά μας. Η πολιτεία μας δεν διαλέγεται με την πολιτική βία, ούτε ανέχεται την έμφυλη καταπίεση και τις διακρίσεις σε βάρος των ευάλωτων και μειοψηφικών ομάδων. Κάθε θύμα εκμετάλλευσης, κάθε χαμένη ευκαιρία για τις ζωές των ανθρώπων, είναι και μια οδυνηρή αποτυχία της συνύπαρξής μας».

Αναφερόμενη στην αναγκαιότητα του εμβολιασμού, υπογράμμισε ότι «η δημοκρατία δεν προάγει μόνο τα ατομικά δικαιώματα» και σημείωσε ότι «η ενάρετη άσκηση της ιδιότητας του πολίτη προϋποθέτει την απόσταση από τον ιδιοτελή εγωισμό και την αναγνώριση του καθολικού. Η ελευθερία μας δεν είναι απεριόριστη και δεν εμπεριέχει τη βλάβη των τρίτων. Η ισχύς της βρίσκεται εντός και όχι εκτός του νόμου. Στην υγειονομική κρίση, συνειδητοποιήσαμε πόσο επιδρούν οι πράξεις και οι αποφάσεις μας στους συνανθρώπους μας. Οι υποχρεώσεις μας στο κοινωνικό σύνολο είναι η άλλη όψη των δικαιωμάτων μας».

Μάλιστα, σημείωσε ότι «καθώς το τέταρτο κύμα εμφανίζεται ακόμη πιο μεταδοτικό, αντιλαμβανόμαστε τη σπουδαιότητα και την επείγουσα ανάγκη του μαζικού εμβολιασμού. Δεν υπάρχει καμία αμφισημία και αμφιβολία: το τέλος της πανδημίας δεν είναι πια ζήτημα καλής τύχης ή μεταφυσικής· είναι δική μας επιλογή και ευθύνη».

Μιλώντας για τις μεγάλες αλλαγές που έφερε στη χώρα μας η Μεταπολίτευση, υποστήριξε ότι η ελληνική κοινωνία μετασχηματίστηκε. «Έγινε πιο ανοικτή και πλουραλιστική, ενσωμάτωσε νέες ιδέες, ήθη και δικαιώματα. Οι Έλληνες ταξίδεψαν, σπούδασαν και προόδευσαν. Η πατρίδα μας κατάφερε, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να εμπεδώσει τη θέση της στον αναπτυγμένο κόσμο. Η ευρωπαϊκή ενοποίηση υπήρξε διαχρονικά ο πιο σταθερός και κρίσιμος παράγοντας για την οικονομία και την κοινωνική μας συνοχή. Διόλου τυχαία, σε πείσμα ακόμη και των πιο διαλυτικών κρίσεων, η ευρωπαϊκή μας ταυτότητα είναι ισχυρή και επικρατούσα» συμπλήρωσε.

Ωστόσο, παρατήρησε ότι οι μεγάλες προκλήσεις και οι δοκιμασίες μας, η πανδημία και η κλιματική αλλαγή, το μεταναστευτικό και προσφυγικό ζήτημα, η δίκαιη ανάπτυξη και η άμβλυνση των ανισοτήτων, ξεπερνούν τα εθνικά σύνορα και σημείωσε ότι «στην εποχή της διακινδύνευσης και της ανασφάλειας, η θέση μας δεν στηρίζεται στην εσωστρέφεια και τον εξαιρετισμό. Ανοίγεται σε ορίζοντες διακρατικούς και διεθνείς, καθώς και στα ευρηματικά δίκτυα της κοινωνίας των πολιτών, που φέρουν την ανανέωση των δημόσιων πολιτικών».

Τέλος, τόνισε ότι στα 200 χρόνια της σύγχρονης ιστορίας μας, διατηρήσαμε αναλλοίωτα τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της εθνικής μας ταυτότητας και σημείωσε ότι «στην Επανάσταση του 1821 εντοπίζεται η μήτρα του δημοκρατικού και φιλελεύθερου κεκτημένου μας, το αξιακό περίγραμμα του νεοελληνικού μας βίου».

Καταλήγοντας, υπογράμμισε ότι «παρά τα λάθη και τις διαιρέσεις, οι Έλληνες διέκριναν, στις κρίσιμες στιγμές, το ουσιώδες και το αληθές και οικοδόμησαν μια συμπεριληπτική πολιτική κοινωνία. Μια κοινωνία που επιθυμούμε να είναι γενναιόδωρη και την ίδια στιγμή απαιτητική, ως ένα συλλογικό σχέδιο ελευθερίας και ευθύνης. Όχι μόνο για τις παρούσες, αλλά και για τις μελλοντικές γενιές, στις οποίες θα λογοδοτήσουμε. Οι βάσεις της Δημοκρατίας μας είναι ισχυρές και οι προοπτικές της ευοίωνες. Αρκεί όλοι μας, η πολιτική ηγεσία και ο καθένας ξεχωριστά, να κρατάμε αμείωτη την εμπιστοσύνη μας σε αυτή».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φελίνα Καζάκου: Άμεση αποκατάσταση της ύδρευσης σε Μαρώνεια, Ίμερο και Πλατανίτη

«Οι αρμόδιοι φορείς φαίνεται να μην αντιλαμβάνονται την κατάσταση», τονίζει η περιφερειακή σύμβουλος Ροδόπης

Δημοσιεύθηκε

στις

Την άμεση αποκατάσταση της ύδρευσης στους οικισμούς Μαρώνεια, Ίμερο και Πλατανίτη ζητάει από τους αρμόδιους φορείς η περιφερειακή σύμβουλος Ροδόπης Φελίνα Καζάκου.

Η ίδια σημειώνει ότι έγινε αποδέκτης δεκάδων παραπόνων κυρίως για την στάση των αρμοδίων φορέων, οι οποίοι «φαίνεται να μην αντιλαμβάνονται την κατάσταση», ενώ ζητάει επιπλέον αποζημίωση των τοπικών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την όλη κατάσταση.

Αναλυτικά, αναφέρει:

«Κατανοώ πλήρως την αγανάκτηση και συμμερίζομαι την αγωνία των κατοίκων, παραθεριστών και επαγγελματιών της Ροδόπης.

Τις τελευταίες μέρες η νοτιοανατολική παράκτια περιοχή της Ροδόπης, κατά κύριο λόγο τουριστικός προορισμός, των ελαχίστων πλέον επισκεπτών του τόπου μας, παραμένει με ακατάλληλο προς χρήση νερό.

Τα ερωτήματα πολλά, καθώς δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση εκτός από τις ανακοινώσεις απαγόρευσης χρήσης.

Έγινα αποδέκτης δεκάδων τηλεφωνημάτων και παραπόνων κυρίως για την στάση των αρμοδίων φορέων, οι οποίοι φαίνεται να μην αντιλαμβάνονται την κατάσταση.

Δυστυχώς, μετράμε ένα ακόμη πλήγμα για τις επιχειρήσεις και την οικονομία της Ροδόπης καθώς στην περιοχή εδρεύουν τουριστικές επιχειρήσεις (ξενοδοχεία και εστίαση).

Είναι απαίτηση όλων, η άμεση ενημέρωση των πολιτών, η αποκατάσταση του προβλήματος, η επέκταση των ελέγχων στην ευρύτερη εκεί περιοχή και η αποζημίωση των τοπικών επιχειρήσεων. Αναμένουμε τις σχετικές ενέργειες».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΚΑΒΑΛΑ15 ώρες πριν

Καβάλα: Τροχαίο με τραυματίες 11 μετανάστες μετά από καταδίωξη Ι.Χ.

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ16 ώρες πριν

Αλλοδαπός διωκόμενος από την Ιντερπόλ επιχείρησε να εισέλθει στην Ελλάδα μέσω Νυμφαίας

ΕΛΛΑΔΑ16 ώρες πριν

Ποινικός Κώδικας: Έρχονται αυστηρές ποινές για ειδεχθή εγκλήματα

ΕΛΛΑΔΑ16 ώρες πριν

Πυροτεχνήματα: η αβάσταχτη γοητεία των σπινθηροβόλων αναμνήσεων

ΡΟΔΟΠΗ17 ώρες πριν

Κάλεσμα στήριξης στο λαό της Κούβας από ΕΝΙΔΥΚ και Σύλλογο Γυναικών Ροδόπης

ΕΒΡΟΣ17 ώρες πριν

Καλεσμένη της Προέδρου στην επέτειο γυναίκα με ακροδεξιά δράση και αμετάκλητη καταδίκη

ΡΟΔΟΠΗ17 ώρες πριν

Καταγγελία: «Στρατιώτης βίασε κοπέλα στην Κομοτηνή»

ΡΟΔΟΠΗ2 ημέρες πριν

Η πόλη της Κομοτηνής γιορτάζει την πολιούχο της Αγία Παρασκευή

ΚΑΒΑΛΑ2 ημέρες πριν

Συναγερμός στην Καβάλα έπειτα από 16 κρούσματα σε παιδική κατασκήνωση

ΠΟΛΙΤΙΚΗ2 ημέρες πριν

Στη δεξίωση για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας ο Ιλχάν Αχμέτ

ΡΟΔΟΠΗ2 ημέρες πριν

Η πόλη της Κομοτηνής γιορτάζει την πολιούχο της Αγία Παρασκευή

ΡΟΔΟΠΗ3 ημέρες πριν

Νεκρός άντρας ύστερα από έκρηξη σε λυόμενη οικία στις Σάπες

ΠΟΛΙΤΙΚΗ3 ημέρες πριν

Μήνυμα Σακελλαροπούλου σε Τουρκία: «Η συμπαράστασή μας στην Κύπρο είναι απόλυτη»

ΡΟΔΟΠΗ3 ημέρες πριν

Νέα συγκέντρωση αρνητών του εμβολίου: «Θέλουν να μας εξαφανίσουν»

TΟΥΡΚΙΑ4 ημέρες πριν

Τουρκία: Ο Πόντος «βούλιαξε» και ο Ερντογάν μοίραζε τσάι στους πλημμυροπαθείς!

ΒΟΥΛΗ4 ημέρες πριν

Ιλ. Αχμέτ: «Χωρίς δασικούς χάρτες δεν υφίσταται εκσυγχρονισμός του Κτηματολογίου»

ΡΟΔΟΠΗ4 ημέρες πριν

Υπό πλήρη έλεγχο η φωτιά στον Μίσχο – Μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής

ΡΟΔΟΠΗ6 ημέρες πριν

Πολυπληθής συγκέντρωση κατά του υποχρεωτικού εμβολιασμού στην Κομοτηνή

ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες πριν

Αστυνομικοί εισέβαλαν σε χωράφι και κατέβασαν πανό κατά του Μητσοτάκη

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ7 ημέρες πριν

Πολιτιστικός Σύλλογος Ιάσμου: «Παράνομο το κορωνο-πρόστιμο των 8.000 ευρώ»

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copyright © 2021 - ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x