Οσμή σκανδάλου αναδύεται από τις προκλητικές αναθέσεις του Δημάρχου Κομοτηνής σε τοπικό ΜΜΕ, συνολικού ποσού 20.993,20 ευρώ για το έργο «Παρακολούθηση, ενίσχυση και αξιοποίηση των ηλεκτρονικών Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης του Δήμου Κομοτηνής».
Το παραπάνω έργο με τα προκλητικά ποσά δόθηκε στην εφημερίδα «Χρόνος» μέσω δύο διαγωνισμών, με τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν να είναι μεν νομιμοφανείς όμως να εγείρουν δε πολλά ερωτηματικά.
Ο πρώτος διαγωνισμός, για το έργο ύψους 6.200 ευρώ, πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και σε αυτόν συμμετείχαν μόνο δύο επιχειρήσεις, η «I-Magic» και «Ο Χρόνος», οι οποίες κατέθεσαν προσφορά την ίδια ημέρα (2/9/20). Η πρώτη εξ αυτών συμμετείχε στον διαγωνισμό καταθέτοντας ως προσφορά την ανώτατη τιμή, δηλαδή με μηδενική έκπτωση, ενώ η δεύτερη στην οποία δόθηκε τελικά το έργο κατέθεσε προσφορά μόλις με 0,01% έκπτωση.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι προκήρυξη του διαγωνισμού και πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο δεν δημοσιεύθηκε ποτέ στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Κομοτηνής, komotini.gr, όπως συνήθως συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις, γεγονός που κινεί βάσιμες υποψίες ότι επιδίωξη της Δημοτικής Αρχής ήταν να μην ενημερωθούν για τον διαγωνισμό άλλοι πιθανοί ενδιαφερόμενοι.
Ο δεύτερος διαγωνισμός για το ίδιο έργο, ύψους 14.880 ευρώ, πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2021 και σε αυτόν συμμετείχαν –όλως τυχαίως- πάλι οι δύο ίδιες επιχειρήσεις, η «I-Magic» και «Ο Χρόνος». Η πρώτη κατέθεσε την προσφορά της με μηδενική πάλι έκπτωση ενώ η δεύτερη που έλαβε τελικά το έργο κατέθεσε προσφορά με έκπτωση μόλις 20 ευρώ, ήτοι 0,002%!!! Και σε αυτή την περίπτωση η προκήρυξη του διαγωνισμού δεν δημοσιεύθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου ενώ είναι άγνωστο σε ποια έντυπα και ποια ημέρα δημοσιεύθηκε.
Έχει σημασία να αναφέρουμε ότι οι δύο επιχειρήσεις, μοναδικές που συμμετείχαν στους διαγωνισμούς, φέρεται πως συνεργάζονται στενά μεταξύ τους σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Χρόνος», ενώ η επιχείρηση «I-Magic» συνεργάζεται και με τον Δήμο Κομοτηνής καθώς εδώ και χρόνια συνάπτει σε ετήσια βάση συμβόλαιο για τη φιλοξενία και υποστήριξη του ιστότοπου komotini.gr.
Δηλαδή, δεν πρόκειται για δύο άγνωστους ενδιαφερόμενους που έτυχε απλά να καταθέσουν προσφορά με ελάχιστη έως μηδενική έκπτωση για ένα υπερκοστολογημένο έργο αλλά για στενά συνεργαζόμενους τόσο μεταξύ τους όσο και χωριστά έκαστος με τον Δήμο Κομοτηνής.
Το σίγουρο πάντως είναι ότι τα παραπάνω προκλητικά ποσά φανερώνουν αν μη τι άλλο κακοδιαχείριση και αλόγιστη σπατάλη δημοσίου χρήματος από τον Δήμαρχο Κομοτηνής Γιάννη Γκαράνη μιας και αυτά θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.
Συγκεκριμένα, ο Δήμος Κομοτηνής προσέλαβε τον περασμένο Σεπτέμβριο για τη στελέχωση του Γραφείου Τύπου του τη δημοσιογράφο Μαρία Αμπάτζη, η οποία κάλλιστα θα μπορούσε να κάνει τις λιγοστές αναρτήσεις ημερησίως που κάνουν πλέον άλλοι συνάδελφοι της από ιδιωτικά ΜΜΕ έναντι… 20.000 ευρώ!
Άλλωστε, όπως φαίνεται και από τις αναρτήσεις στην επίσημη σελίδα του Δήμου Κομοτηνής στο Facebook, το περιεχόμενο των αναρτήσεων αποτελεί σχεδόν πιστή «αντιγραφή – επικόλληση» των δελτίων Τύπου που συντάσσει και στέλνει καθημερινά το Γραφείο του Δημάρχου σε όλα τα τοπικά ΜΜΕ.
Αριστερά, δύο από τα δελτία Τύπου που έστειλε τις τελευταίες ημέρες στα τοπικά ΜΜΕ ο Δήμος Κομοτηνής. Δεξιά, οι αντίστοιχες αναρτήσεις στη σελίδα του Δήμου Κομοτηνής στο facebook. Με μηδενικό κόστος, μιας και οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παρέχονται στους χρήστες δωρεάν, και για μια απλή «αντιγραφή – επικόλληση», η εφημερίδα «Χρόνος» θα εισπράξει 20.000 ευρώ!
Εκτός από τις παραπάνω αναθέσεις, η Δημοτική Αρχή Κομοτηνής ανέθεσε και σε ένα ακόμη τοπικό ΜΜΕ τη διαχείριση σελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η δημοτική επιχείρηση «Κ. Καραθεοδωρή» ανέθεσε το ποσό των 1.240 ευρώ στον Γιάννη Πετρακόπουλο, ιδιοκτήτη του inkomotini.news, για την «υποστήριξη της ιστοσελίδας τουρισμού του Δήμου Κομοτηνής και των αντίστοιχων μέσων κοινωνικής δικτύωσης».
Απέφυγε να απαντήσει στα ερωτήματα μας ο Δήμαρχος Κομοτηνής
Για όλα τα παραπάνω, απευθυνθήκαμε στον Δήμαρχο Κομοτηνής με ερωτήματα που στείλαμε στο Γραφείο του μέσω e-mail. Αν και πέρασαν πάνω από 48 ώρες, και μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, δεν λάβαμε καμία απάντηση.
Τα παραθέτουμε παρακάτω αυτούσια, προκειμένου ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματα του:
- Για ποιο λόγο δεν δημοσιεύτηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Κομοτηνής, komotini.gr, πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους παραπάνω διαγωνισμούς, όπως συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις;
- Σε ποια έντυπα δημοσιεύθηκαν οι περιλήψεις προκηρύξεων και ποια ημέρα;
- Δεδομένου ότι οι αναρτήσεις στις σελίδες του Δήμου Κομοτηνής, ιδίως στο Facebook, αποτελούν σχεδόν πιστή «αντιγραφή – επικόλληση» των δελτίων Τύπου που εκδίδει το Γραφείο σας, ποια ακριβώς είναι η πρωτότυπη εργασία που παράγει ο ανάδοχος και η οποία κοστολογήθηκε σε τόσο μεγάλο ποσό;
- Επειδή σε προηγούμενη απάντηση σας προς εμένα είπατε ότι «τα χρήματα του Δήμου είναι περιορισμένα…», τη συγκεκριμένη εργασία δεν θα μπορούσε να την αναλάβει η κ. Μαρία Αμπατζή, την οποία προσλάβατε ως δημοσιογράφο – συνεργάτη τον περασμένο Σεπτέμβριο, έτσι ώστε να εξοικονομηθούν χρήματα και να διασφαλιστεί περαιτέρω το δημόσιο συμφέρον;
- Επιπλέον, η αναπτυξιακή εταιρεία του Δήμου Κομοτηνής «Κ. Καραθεοδωρή» ανέθεσε, με την υπ’ αριθμόν 20210119.01/19-1-2021 απόφαση, το ποσό των 1.240 ευρώ σε έναν ακόμη δημοσιογράφο, τον κ. Ιωάννη Πετρακόπουλο, για την υποστήριξη της ιστοσελίδας τουρισμού και των αντίστοιχων μέσων κοινωνικής δικτύωσης του Δήμου. Ποιες ιστοσελίδες διαχειρίζεται ο εν λόγω, ποιες ακριβώς οι υποχρεώσεις του και για πόσο χρονικό διάστημα;